همه پیامها (mostafa169)
|
پاسخ به: بارسلونا vs والنسيا [ هفته 32 لالیگا ] | ||
نام کاربری: mostafa169
پیام:
۱,۲۳۳
عضویت از: ۲۹ دی ۱۳۸۸
از: تهران
طرفدار:
- لئو مسی - ریوالدو - پرسپولیس - اسپانیا-آرژانتین - خلیلی - پپ گواردیولا - جلالی گروه:
- کاربران عضو - مترجمین اخبار |
نیمه اول داره تموم میشه و مساوی هم حقمون نبوده چه برسه به برد. پیکه، آدریانو و آلوس افتضاح بودن. خیلی بد بازی کردیم |
||
مسی را گفتند تکنیک از که آموختی گفت از رونالدو. هر چه از حرکات ایشان در نظرم اضافی آمد از آن پرهیز کردم! | |||
۲۹ فروردین ۱۳۹۴
|
|
پاسخ به: بارسلونا vs والنسيا [ هفته 32 لالیگا ] | ||
نام کاربری: mostafa169
پیام:
۱,۲۳۳
عضویت از: ۲۹ دی ۱۳۸۸
از: تهران
طرفدار:
- لئو مسی - ریوالدو - پرسپولیس - اسپانیا-آرژانتین - خلیلی - پپ گواردیولا - جلالی گروه:
- کاربران عضو - مترجمین اخبار |
تورو خدا پیکه رو بکش بیرون تا گند نزده تو این سه امتیاز. چقدر داریم بد بازی می کنیم
|
||
مسی را گفتند تکنیک از که آموختی گفت از رونالدو. هر چه از حرکات ایشان در نظرم اضافی آمد از آن پرهیز کردم! | |||
۲۹ فروردین ۱۳۹۴
|
|
Re: سلتا ویگو vs بارسلونا [ هفته 29 لالیگا ] | ||
نام کاربری: mostafa169
پیام:
۱,۲۳۳
عضویت از: ۲۹ دی ۱۳۸۸
از: تهران
طرفدار:
- لئو مسی - ریوالدو - پرسپولیس - اسپانیا-آرژانتین - خلیلی - پپ گواردیولا - جلالی گروه:
- کاربران عضو - مترجمین اخبار |
یک نیمه افتضاح داشتیم بی تردید... یک بازی بسیار ضعیف شرایط داره تکرار میشه. رئال بعد از بحران اوج بگیره . بارسا باز مفت امتیاز بده |
||
مسی را گفتند تکنیک از که آموختی گفت از رونالدو. هر چه از حرکات ایشان در نظرم اضافی آمد از آن پرهیز کردم! | |||
۱۷ فروردین ۱۳۹۴
|
|
پاسخ به: اتلتیکو مادرید vs بارسلونا [ دور برگشت 1/4 جام حذفی ] | ||
نام کاربری: mostafa169
پیام:
۱,۲۳۳
عضویت از: ۲۹ دی ۱۳۸۸
از: تهران
طرفدار:
- لئو مسی - ریوالدو - پرسپولیس - اسپانیا-آرژانتین - خلیلی - پپ گواردیولا - جلالی گروه:
- کاربران عضو - مترجمین اخبار |
خب دقیقه یک گل خوردیم واقعا که |
||
مسی را گفتند تکنیک از که آموختی گفت از رونالدو. هر چه از حرکات ایشان در نظرم اضافی آمد از آن پرهیز کردم! | |||
۸ بهمن ۱۳۹۳
|
|
پاسخ به: نمره دهی به بازیکنان [بارسلونا vs اتلتیکو مادرید ] | ||
نام کاربری: mostafa169
پیام:
۱,۲۳۳
عضویت از: ۲۹ دی ۱۳۸۸
از: تهران
طرفدار:
- لئو مسی - ریوالدو - پرسپولیس - اسپانیا-آرژانتین - خلیلی - پپ گواردیولا - جلالی گروه:
- کاربران عضو - مترجمین اخبار |
ترشتگن: 8 آلبا:8 پیکه :8.5 ماسکرانو: 8.5 آلوز:6 بوسکتس:7 راکیتیچ: 9 اینیستا:7 نیمار : 6.5 مسی : 8 لوئیز سوارز: 4 |
||
مسی را گفتند تکنیک از که آموختی گفت از رونالدو. هر چه از حرکات ایشان در نظرم اضافی آمد از آن پرهیز کردم! | |||
۲ بهمن ۱۳۹۳
|
|
پاسخ به: موسیقی | ||
نام کاربری: mostafa169
پیام:
۱,۲۳۳
عضویت از: ۲۹ دی ۱۳۸۸
از: تهران
طرفدار:
- لئو مسی - ریوالدو - پرسپولیس - اسپانیا-آرژانتین - خلیلی - پپ گواردیولا - جلالی گروه:
- کاربران عضو - مترجمین اخبار |
نقل قول دوستان در راستای حرکت خوبی که از همکار بنده شروع شد و به عنوان یه حرکت نو پا استقبال خوبی هم شد ازش، خواستیم پیشنهاد های طوفانی خودتون رو در مورد "معرفی سازهای موسیقی" بدونیم، تا از این به بعد با توجه به خواست شما به معرفی بپردازیم.مسلما توجه شما به این ارسال و ادامه ش، توجه شما به زحماتی که برای این معرفی ها کشیده میشه رو نشون خواهد داد؛ و انگیزه ی ما - که این روزها حال خوبی نداره - رو بیش از پیش خواهد کرد. به نظر من حیف مطالب ارزشمند مثل چیزی که مهسا خانم نوشتند قاطی 400 صفحه ارسال و انواع و اقسام پست های دیگه گم بشه. به نظر من ارزش ساختن یک تاپیک دیگه رو داره. یک بخش برای کسانی که صرفا موسیقی گوش می دن و دنبال دانلود و آهنگ و این چیزا هستند یک بخش برای کسایی که خودشون موسیقی کار می کنن یا علاقه دارن یاد بگیرن |
||
مسی را گفتند تکنیک از که آموختی گفت از رونالدو. هر چه از حرکات ایشان در نظرم اضافی آمد از آن پرهیز کردم! | |||
۱۹ آبان ۱۳۹۳
|
|
پاسخ به: موسیقی | ||
نام کاربری: mostafa169
پیام:
۱,۲۳۳
عضویت از: ۲۹ دی ۱۳۸۸
از: تهران
طرفدار:
- لئو مسی - ریوالدو - پرسپولیس - اسپانیا-آرژانتین - خلیلی - پپ گواردیولا - جلالی گروه:
- کاربران عضو - مترجمین اخبار |
نقل قول شما ک خوب شروع کردید ؛ چرا خودتون ادامه نمیدین ؟فکر کنم تاپیک جدا داشته باشه بهتره. اینجا قاطی پست های مختلف آهنگ و نظر و ... گم میشه. نمی دونم ناظر کیه امکانش هست یا نه مهسا خانم بابت ادامه مطالب سپاس |
||
مسی را گفتند تکنیک از که آموختی گفت از رونالدو. هر چه از حرکات ایشان در نظرم اضافی آمد از آن پرهیز کردم! | |||
۱۲ آبان ۱۳۹۳
|
|
پاسخ به: موسیقی | ||
نام کاربری: mostafa169
پیام:
۱,۲۳۳
عضویت از: ۲۹ دی ۱۳۸۸
از: تهران
طرفدار:
- لئو مسی - ریوالدو - پرسپولیس - اسپانیا-آرژانتین - خلیلی - پپ گواردیولا - جلالی گروه:
- کاربران عضو - مترجمین اخبار |
بسیار خب. منتظریم دوستان همین چکیده رو تحویل بدن ببینیم چی میشه
|
||
مسی را گفتند تکنیک از که آموختی گفت از رونالدو. هر چه از حرکات ایشان در نظرم اضافی آمد از آن پرهیز کردم! | |||
۱۲ آبان ۱۳۹۳
|
|
پاسخ به: موسیقی | ||
نام کاربری: mostafa169
پیام:
۱,۲۳۳
عضویت از: ۲۹ دی ۱۳۸۸
از: تهران
طرفدار:
- لئو مسی - ریوالدو - پرسپولیس - اسپانیا-آرژانتین - خلیلی - پپ گواردیولا - جلالی گروه:
- کاربران عضو - مترجمین اخبار |
نقل قول درسته؛ منظور سلفژ بود اما اینجا نمیشد تخصصی صحبت کرد و همونطور ک خودتون گفتید آموزش هم!فکر کنم منظورمون از نت خوانی با هم متفاوته... نت خوانی به معنایی که از روی کتاب بشه فهمید چه نتی هست شدنیه کار شاقی هم نیست. اما اون نت خوانی (سلفژ) یعنی بیان نت با صوت نیاز به کلاس و کار کردن با استاد آواز داره |
||
مسی را گفتند تکنیک از که آموختی گفت از رونالدو. هر چه از حرکات ایشان در نظرم اضافی آمد از آن پرهیز کردم! | |||
۱۱ آبان ۱۳۹۳
|
|
پاسخ به: موسیقی | ||
نام کاربری: mostafa169
پیام:
۱,۲۳۳
عضویت از: ۲۹ دی ۱۳۸۸
از: تهران
طرفدار:
- لئو مسی - ریوالدو - پرسپولیس - اسپانیا-آرژانتین - خلیلی - پپ گواردیولا - جلالی گروه:
- کاربران عضو - مترجمین اخبار |
نقل قول میگم مهسا بهتر نبود اول یک گوشه ی مختصری از آموزش نت خوانی رو میذاشتی؟ اینطوری توی معرفی ساز ها با برخی اصطلاحات ک مطرح میشه بیشتر آشناییت دارن اگر مقصود از نت خوانی اون چیزیه که توی دنیای حرفهای موسیقی بهش می گن (سلفژ) اینجا نمی شه آموزشش داد! اما اگه منظور همون آشنایی اولیه با نتها هست من یک سری توضیحات مقدماتی از تئوری موسیقی میدم برای دوستان علاقمند. (دوستان موسیقیدان از این که اینجا از اصطلاحات ساده و غیر دقیق استفاده شده شرمنده) موسیقی زبان احساس آدمهاست. پرواضحه که با این تعریف زبان موسیقی همانند هر زیان دیگری باید الفبایی داشته باشه. الفبای موسیقی هفت حرف (نت) داره و تمام آهنگهای عالم از سمفونیهای باخ و بتهوون و موتسارت تا آوازهای درویشهان و چهچه های خوانساری، و ساز مشکات و لطفی و یاحقی و صبا از همین هفت حرف درست شده که عبارتند از: دو – ر - می – فا – سل – لا – سی یا اسم لاتین اونا که می شه do – re – mi – fa – sol – la – si البته چون نوشتن نتها به شکل چند حرفی سخته، خارجیها اومدن نتها رو با حروف انگلیسی (A-G) نشانه گذاری کردن که من در یک جدول همش رو با هم می کشم. نت در واقع یک نشونه است. نشونه از بسامد صوتی که منتشر شده و چون برای گوش انسان خوشاینده بهش صوت موسیقایی می گن.. بدیهی که شما می تونین ناخنتون رو روی شیشه بکشین و یک صوت درست کنین! اما این صوت موسیقایی نیست چون بسامد صوت ایجاد شده با هیچ یک از این نتها نسبتی نداره ( البته به این دلیل معنا نیست که هر صدای خوشایندی حتما نت هست. دیگه بیشتر وارد بحثهای فیزیکیاش نمی شم) اختلاف در نتها اختلاف در بسامد اون هاست هر چی بسامد صوت (تعریف ساده: تعداد نوسان هوای مرتعش شده) بیشتر باشه صدا زیر تر خواهد شد و نت بالاتر خواهد رفت. نکته فمنیستی: آقایونی که فکر می کنن صدای کلفتشون خیلی عامل برتریه اشتباه میکنن. چون صدای زیر خانمها بسامد بیشتری داره!! با توجه به این که گفتیم موسیقی زبانه و نتها الفباش به شمار میرن. باید خصوصیات زبان و الفبا رو داشته باشه. اولین خصوصیت الفبا جامع بودن و یکسان اجرا شدنش توسط همه است. شما وقتی می نویسین «بابا» هر آدم با سوادی رد شه می خونه بابا. در موسیقی هم همینه. وقتی شما نتی رو می نویسین باید توسط همه به یک شکل اجرا باشه و قابل فهم باشه. چه برای خواننده چه برای نوازنده چه برای آهنگساز. همون جوری که زبان روی خط نوشته می شه موسیقی هم روی خط نوشته می شه. اما به جای یک خط 5 خط داریم که بهش می گن خطوط حامل (حمل کننده نت). 5 خط موازی که نتها بر روی اون نوشته می شن. فعلا بریم به سراغ خصوصیات نت تا بعد برگردیم به این خطوط حامل. خصوصیات صوت: هر صوتی که تولید می شه چند خصوصیت اصلی داره که عبارتند از: (مهماشو می نویسم) 1- ارتفاع (زیر و بمی): فکر می کنم با مثالی که درباره صدای خانمها و آقایون زدم کاملا گویا باشه این خصوصیت! مثال موسیقایی هم این میشه که کلیدهای سمت چپ پیانو نسبت به کلیدهای سمت راست صدای بمتری دارن. 2-دیرند (کشش): مدت زمان صوت هست. شما میتونین آرشه رو یک ثانیه روی سیم ویولن بکشید یا چهار ثانیه 3- رنگ (طنین): خصوصیتی که باعث میشه مهر به اون صوت بخوره. مثلا شما میتونین صدای پدرتون رو از یک مرد همسن ایشون حتی در شرایطی که دقیقا به یک اندازه بم باشه تشخیص بدین. چون رنگ صدای پدرتون با افراد دیگه فرق داره. مثال موسیقایی هم میشه اینکه در یک کنسرت با وجود اجرای نت یکسان صدای پیانو با ترومپت فرق داره 4-شدت: یا همون بلندی صدا. چیزیه که به منبع انتشار صوت ارتباط داره. برای توضیح بیشتر میتونم همون مثل آقا و خانم رو بزنم. یک خانم وقتی جیغ میزنه صداش خیلی بلندتر می شه در عین حال که بسامدش تغییر نمی کنه یعنی بازم از صدای یک آقا زیرتر هست ولی بلندتر شنیده میشه. یا این که شما وقتی که کلید پیانو رو فشار می دین صدای نت اون کلید رو میشنوین و اگه محکم کلید رو فشار بدین همون صدا اما بلند شنیده خواهد شد. در مورد خصوصیت زیروبمی حتما متوجه شدین که زیر و بم بودن صدا محدودیت نداره. اما محدوده شنوایی انسان یک بازه خاص هست و کمتر و بیشتر اون رو نمیشنوه. با این حال این محدوده این قدری گسترده هست که هفت تا نت برای پوشش کل بازه زیر و بمی کافی نباشه. به همین دلیل ایننتها به شکل زنجیره وار تکرار میشن. یعنی ما میتونیم چند نت دو یا سی داشته باشیم. برای فهم بهتر از مثال عددی استفاده میکنم. ما اعداد 1-7 رو در اختیار داریم اگر به شمارش ادامه بدیم و هفت تا هفت بریم جلو، 8-14 رو خواهیم داشت و الی اخر. در نتها هم میتونیم همین جوری بریم جلو ( یا برگردیم عقب) به این ترتیب مشکل پوشش اون بازه حل میشه. به هر بار تکرار این نتها یک اکتاو گفته میشه. یعنی از یک نت شروع کنیم به همون نت برسیم که میشه هشت تا نت. سازها بر حسب تعداد اکتاوی که پوشش میدن عنوان سازهای گسترده یا کامل رو لقب میگیرن. مثلا پیانو ساز بسیار گستردهایه و بیش از هفت اکتاو داره. یعنی شما از منتهی الیه سمت چپ که دونه دونه به سمت راست حرکت کنین (کلیدهای سفید) هفت بار می تونین دو- ر – می – فا – سل – لا –سی رو بخونین (عمرا بتونین!). اگه تارهای صوتی انسان رو به عنوان یک آلت موسیقی در نظر بگیریم، حنجره سازی خواهد بود که دو یا نهایتا سه اکتاو میتونه اجرا کنه. هنوز بنی بشری دیده نشده که بتونه چهار اکتاو صدا تولید کنه! اگه همین الان پیانو کنار دستتون باشه و از سمت چپ شروع به نواختن کنین، متوجه میشید که هر چی به سمت راست حرکت می کنین هفت تا نت تکرار میشه اما صدا بالاتر میره. (دقت کنین بالاتر، نه بلندتر) به جایی میرسه که اگه بخواین همآوا با نتها بخونین کم میارین و دو اکتاو بیشتر نمیتونین بخونین (مگه خواننده اپرا باشین!!) توضیحات بیشتر درباره خطوط حامل و نشون دادن سه خصوصیت، زیروبمی، کشش و شدت روی خطوط رو میذاریم قسمت بعد. فعلا... |
||
مسی را گفتند تکنیک از که آموختی گفت از رونالدو. هر چه از حرکات ایشان در نظرم اضافی آمد از آن پرهیز کردم! | |||
۱۱ آبان ۱۳۹۳
|