در حال دیدن این عنوان: |
۱ کاربر مهمان
|
برای ارسال پیام باید ابتدا ثبت نام کنید!
|
|
|
پاسخ به: عکاسخونه! | ||
نام کاربری: Mahi_kocholoo
پیام:
۳,۰۶۶
عضویت از: ۸ اسفند ۱۳۸۷
از: تهران
طرفدار:
- xavi...... ژاوی - یوهان کرایوف - استقلال - اسپانیا - پپ گروه:
- کاربران عضو |
ای بابا چی شد بله همه حرفاتونو قبول دارم و در ضمن کی گفت من دلسرد شدم من ادامه میدم! نقل قول نمی خوام با امید های تهی فکر کنه که داره به نهایت می رسه، درحالی که در این کار نهایتی وجود نداره.دقیقا به نکته خوبی اشاره کردید و در اینجا سولماز خانومم نخواست با 3 تا عکس خوب به نهایت برسه ! منم نباید زود ناراحت میشدم به هر حال ببخشید فشار درس زیاده از حسین جان هم ممنون که به پیشرفت همه و از جمله من کمک میکنه! |
||
|
|||
۸ بهمن ۱۳۸۸
|
|
پاسخ به: عکاسخونه! | ||
نام کاربری: HO3INR
نام تیم: والنسیا
پیام:
۴,۳۹۱
عضویت از: ۱۱ بهمن ۱۳۸۷
از: Winterfell
طرفدار:
- Carles Puyol گروه:
- کاربران عضو |
اهم اهم اهم! واللا! از اونروز که اینعکسارو گرفتی مکنعذاب وجدان گرفتم کهچرا به نقاط طلایی تاکید بیشتری نکردم. حالا دوباره می گم: این قانون، چیزیه که عکاسی از نقاشی قرض گرفته. طول و عرض صفحه رو به سه قسمت تقسیم می کنیم، فصل مشترک این فضا های طولی یا عرضی(برای رشته های غیر ریاضی: یه خط می کشیم) رو رسم می کنیم. نقاط تلاقی این فصول مشترک رو مشخص می کنیم، عناصر یا سوژه های عکسو طوری تنظیم می کنیم که زیر این نقاط مشخص شده قرار بگیرن. این نقاط خیلی دقیق رعایت نمی شن، می تونیم کمی جابجا کنیم یا فقط زیر یکی یا دوتاشو پرکنیم، تکنیک های پیشرفته تره این قانون رو هم که شامل ترکیب بندی می شه بعدا می گم، الان حوصله ندارم. |
||
۱۴ بهمن ۱۳۸۸
|
|
پاسخ به: عکاسخونه! | ||
نام کاربری: Mahi_kocholoo
پیام:
۳,۰۶۶
عضویت از: ۸ اسفند ۱۳۸۷
از: تهران
طرفدار:
- xavi...... ژاوی - یوهان کرایوف - استقلال - اسپانیا - پپ گروه:
- کاربران عضو |
ممنون که توضیح دادی و باید بیشتر رعایت کنم ! البته یه چیزایی در بارش میدونستم ولی خوب بعضی وقتا رعایت نمیکنم! انشا الله از این به بعد عکس های بهتری ارائه میشه |
||
|
|||
۱۴ بهمن ۱۳۸۸
|
|
پاسخ به: عکاسخونه! | ||
نام کاربری: HO3INR
نام تیم: والنسیا
پیام:
۴,۳۹۱
عضویت از: ۱۱ بهمن ۱۳۸۷
از: Winterfell
طرفدار:
- Carles Puyol گروه:
- کاربران عضو |
روی اون موضوع که گفتم فکر کردی؟ انتخاب یه سبک کاری در درجه ی اول اولویت قرار داره. |
||
۱۷ بهمن ۱۳۸۸
|
|
پاسخ به: عکاسخونه! | ||
نام کاربری: Mahi_kocholoo
پیام:
۳,۰۶۶
عضویت از: ۸ اسفند ۱۳۸۷
از: تهران
طرفدار:
- xavi...... ژاوی - یوهان کرایوف - استقلال - اسپانیا - پپ گروه:
- کاربران عضو |
نقل قول Blue Sky نوشته:روی اون موضوع که گفتم فکر کردی؟ انتخاب یه سبک کاری در درجه ی اول اولویت قرار داره. اره اره دارم روش کار میکنم! |
||
|
|||
۱۷ بهمن ۱۳۸۸
|
|
پاسخ به: عکاسخونه! | ||
نام کاربری: HO3INR
نام تیم: والنسیا
پیام:
۴,۳۹۱
عضویت از: ۱۱ بهمن ۱۳۸۷
از: Winterfell
طرفدار:
- Carles Puyol گروه:
- کاربران عضو |
نقل قول Jensen Ackles نوشته:نقل قول Blue Sky نوشته:روی اون موضوع که گفتم فکر کردی؟ انتخاب یه سبک کاری در درجه ی اول اولویت قرار داره. اره اره دارم روش کار میکنم! نتایج کارتو بده تا پیشرفتتو ببینیم. |
||
۱۹ بهمن ۱۳۸۸
|
|
پاسخ به: عکاسخونه! | ||
مهمان_مهمان
|
کلاس خصوصی سولماز خانم و آقا حسین. ما دم در گوش وایمیستیم، باشد که امیر کبیری در عرصه عکاسی شویم. |
||
۱۹ بهمن ۱۳۸۸
|
|
پاسخ به: عکاسخونه! | ||
نام کاربری: Inner_Fighter
نام تیم: منچستر یونایتد
پیام:
۴,۳۸۱
عضویت از: ۲۹ تیر ۱۳۸۶
طرفدار:
- مسی، ژاوی، پویول - رونالدینیو - هلند، اسپانیا - گواردیولا گروه:
- کاربران عضو - مدیران گالری |
چند تا سؤال داشتم : 1- چرا لازمه که بعضی وقتا سرعت دوربینو بیاریم پایین ؟ و چه موقع هایی باید این کارو انجام بدیم ؟ مکانیزمش چیه ؟ 2- ISO دوربین چطوریه ؟ منظورم اینه که کی باید بالا باشه و کی پایین ؟ عملکردش دقیقا چطوریه ؟ |
||
.The key is within you MCKS |
|||
۱۹ بهمن ۱۳۸۸
|
|
پاسخ به: عکاسخونه! | ||
نام کاربری: HO3INR
نام تیم: والنسیا
پیام:
۴,۳۹۱
عضویت از: ۱۱ بهمن ۱۳۸۷
از: Winterfell
طرفدار:
- Carles Puyol گروه:
- کاربران عضو |
نقل قول The Queen Of Hearts نوشته:کلاس خصوصی سولماز خانم و آقا حسین. ما دم در گوش وایمیستیم، باشد که امیر کبیری در عرصه عکاسی شویم. نه! خواهش می کنم. فقط چون سولماز داره خیلی خوب دنبال می کنه، می خوام کاراشو کاملا زیر نظر داشته باشم. شما هم اگه همت کنید() و عکس بگیرید، همینطوری باهاتون کار می کنم! |
||
۲۱ بهمن ۱۳۸۸
|
|
پاسخ به: عکاسخونه! | ||
نام کاربری: HO3INR
نام تیم: والنسیا
پیام:
۴,۳۹۱
عضویت از: ۱۱ بهمن ۱۳۸۷
از: Winterfell
طرفدار:
- Carles Puyol گروه:
- کاربران عضو |
اول تشکر کنم، که سولات تخصصی می پرسی، عقده شده بود برام چند تا سؤال داشتم : نقل قول 1- چرا لازمه که بعضی وقتا سرعت دوربینو بیاریم پایین ؟ و چه موقع هایی باید این کارو انجام بدیم ؟ مکانیزمش چیه ؟ما تو دوربین حرفه ای دو نوع سرعت داریم: 1-تعداد فریم بر ثانیه. دقیقا سرعت آینه ی چشمیه که در ثانیه چند بار می تونه بالا بره و پایین برگرده. ارتباط مستقیم داره با حافضه ی بافر دوربین(فضای پردازش هرعکس، قبل از ذخیره روی مموری) و سرعت عمل سنسور دوربین. 2-این یکی هیچ ربطی به قبلی نداره، رد حالی که خیلیا اشتباه می گیرن. به این می گن سرعت شاتر. سرعت باز و بسته شدن دریچه ی سنسور. در عموم دوربین های حرفه ای از 30 ثانیه داره تا 1/4000 ثانیه. هرچه سرعت شاتر بالاتر و به عدد 1/4000 نزدیکتر باشه، علاوه بر اینکه تصویر رو در حالتی مثل فریز ثبت می کنه(تثبیت ناگهانی، همون حالت ورزشی که تو همه ی دوربینا هست)، نور تصویر رو هم کم می کنه، استفاده از این حالت در شب، کاملا غیر عملیه. از طرفی، هرچه سرعت شاتر پایین تر باشه و به عدد 30 ثانیه نزدیکتر، نور بیشتر می شه و حالتی تو تصویر ایجاد می شه بنام بلار(BLUR). وقتی از این سرعت استفاده می کنی، حتما باید سه پایه داشته باشی. مکانیزمشم که توضیح دادم، در عکاسی از شب، برای اینکه کمبود نور رو جبران کنیم از این امکانات استفاده می کنیم. عکسایی که قبلا از بزرگراه ستاری گرفتم(تو چند صفحه ی گذشته هست) با همین ابزار گرفته شده. کامل بود دیگه؟! هر جاشو نفهمیدی، بگو بیشتر توضیح بدم. نقل قول 2- ISO دوربین چطوریه ؟ منظورم اینه که کی باید بالا باشه و کی پایین ؟ عملکردش دقیقا چطوریه ؟ به نظر من، ISO تو دوربینای جدید بنظر من بیشتر یه چیزه نمادینه. گرچه استفاده های زیادی داره. MP3: یعنی حساسیت به نور، ارتباط مستقیم با سرعت ثبت عکس داره. WMA: خود عبارت ISO، مخفف سازمان استاندارد جهانیه. تو نگاتیو های قدیمی، ISO مقدار اکسید آلومینیوم و ترکیبات سیلیکاتیه خاک رس بوده که توی نگاتیو استفاده می شده. حساسیت به نور رو عکاسها با این تنظیم می کردن. قبل تر، هر کشوری برای نگاتیو های ساخت خودش یه استاندارد تعریف کرده بوده که با سایر نگاتیو ها فرق می کرده. بعد سازمان استاندارد جهانی برای یکپارچه کردن این استاندارد ها ISO رو در می کنه که تا حالا پابرجا مونده هر چه عدد ایزو بیشتر باشه، سرعت عکاسی و مقدار نور ورودی به سنسور بیشتر می شه. و هر چه عدد ایزو رو کم کنیم، این عمل عکس می شه. حالا تو دوربین های جدید، وقتی مثلا با سرعت اتوماتیک و دیاف ثابت کار می کنید، سرعت ایزو تعیین کننده ی سرعت شاتر خواهد بود *یک قانون مهم درباره ی سرعت شاتر و ایزو و ارتباطشون: در یک روز آفتابی، اگر اندازه ی دریچه ی دیافراگم برابر 16 باشد، سرعت شاتر همواره با ایزو مساوی است. یعنی هرکدومشو که ثابت نگه دارین، اون یکی خودشو باهاش هماهنگ می کنه. باز اگه ابهامی توش بود، بگو که بیشتر توضیح بدم. |
||
۲۱ بهمن ۱۳۸۸
|
برای ارسال پیام باید ابتدا ثبت نام کنید!
|
شما میتوانید مطالب را بخوانید. |
شما نمیتوانید عنوان جدید باز کنید. |
شما نمیتوانید به عنوانها پاسخ دهید. |
شما نمیتوانید پیامهای خودتان را ویرایش کنید. |
شما نمیتوانید پیامهای خودتان را حذف کنید. |
شما نمیتوانید نظرسنجی اضافه کنید. |
شما نمیتوانید در نظرسنجیها شرکت کنید. |
شما نمیتوانید فایلها را به پیام خود پیوست کنید. |
شما نمیتوانید پیام بدون نیاز به تایید بزنید. |