به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

آیا پیروزی در ال کلاسیکو به معنای فتح لالیگاست؟ال کلاسیکو
فرستنده رضا خانجانی در تاريخ شنبه، ۱۴ فروردین ۱۳۹۵ (۱۹:۵۷) (۱,۰۱۲ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: Weloba
مترجم: رضا خانجانی / FCBarcelona.ir


این بازی، بازی‌ای است ورای تمامی بازی‌ها؛ بازی‌ای که اگر نمی‌خواهید پس از آن با تحقیر و تمسخر و یا حتی شرمندگی رو به رو شوید، نباید در آن شکست بخورید. سرمربیان، سران باشگاه‌ها و حتی هواداران دو تیم روی این بازی در لالیگا تاکید زیادی دارند. دراین مقاله به برخی آمار و ارقام اشاره می‌کنیم که این رقابت حساس و بزرگ را زیر ذره بین قرار می‌دهد و نشان می‌دهد پیروزی بارسا مقابل رئال مادرید به معنای بالا بردن جام قهرمانی لالیگاست.

پیروزی در ال کلاسیکو یعنی افتخار و هشدار دادن به سایر تیم‌ها و تثبیت موقعیت دلخواه در جدول برای کسب عنوان قهرمانی. زیرا بارسا و رئال مادرید سال هاست که در فوتبال اسپانیا حکم فرمایی می‌کنند و تقابل میان این دو باشگاه اغلب در بالای جدول لیگ اتفاق می‌افتد اما وقتی شما در هر دو بازی برنده شوید، چه اتفاقی می‌افتد؟ وقتی شما به خوبی از افتخار خود دفاع می‌کنید، در هر دو بازی خانگی و خارج از خانه پیروز می‌شوید. آیا پیروزی در هر دو مسابقه در پایان مسابقات تاثیر مستقیم بر نتیجه نهایی خواهد داشت؟ یا ال کلاسیکو فقط یک لحظه خاص از فصل است که به جایگاه دو تیم در جدول و قهرمانی ربطی ندارد؟

کانون هواداران بارسلونا در ایران

در ادامه به برخی آمار و ارقام اشاره می‌کنیم که این رقابت حساس و بزرگ را زیر ذره بین قرار می‌دهد و نشان می‌دهد پیروزی بارسا مقابل رئال مادرید به معنای بالا بردن جام قهرمانی لالیگاست.

بارسا در 50 درصد مواقعی که مادرید را دبل کرده، قهرمان شده است

از سال 1929 و اولین سال برگزاری رسمی لالیگا، همه چیز پنجاه-پنجاه بوده است. در بعضی فصل‌ها بارسا در هر دو بازی به پیروزی رسیده و در بازی‌های دیگر شکست خورده است اما به زانو در آوردن رقیب سنتی و همیشگی با شیرینی زیادی همراه بوده است. البته در زمان تنش‌های سیاسی، مانند دوران فرانکو، بردهای ناسالم و به دور از بازی جوانمردانه به دست آمدند که همه این‌ها نشان دهنده مجموعه‌ای از باورها، تفکرات و خشم و غیظ فراوان در مقابل قدرت بود. ال کلاسیکو برای بارسلونا و کاتالان‌ها فرصتی بود تا به صدایشان قدرت ببخشند و نشان بدهند که آن‌ها ترسی از قدرت مرکزی ندارند. این بازی همچنین راهی برای فرار از زندگی روزانه و بازگشت لبخند به لب‌های همه آبی و اناری‌ها بود. در آن زمان سرکوب اجتماعی، رئال مادرید با کسب 20 عنوان قهرمانی لالیگا بین سال‌ها 1931 تا 1980 در مقایسه با 8 قهرمانی بارسا، پیشتاز بود اما آن دوران به انتها رسید. فوتبال تکامل یافته و اسپانیا رشد کرده است. با مرگ فرانکو، دیکتاتور جنایتکار که تاثیر مستقیمی هم بر اتفاقات فوتبالی اسپانیا داشت، دوباره فضایی برای صلح و دموکراسی - و بازی جوانمردانه در زمین فوتبال - به وجود آمد. این بدان معناست که شرایط دگرگون شد و قدرت ورزشی از مادرید به دست بارسلونا افتاد. در حقیقت در بیشتر دوره اخیر، کاتالونیا قدرت را به دست گرفته است.

بارسا از سال 1993 در 80% مواقعی که رئال را دبل کرده، قهرمان لالیگا شده است

سال 1993، نقطه بازگشتی در فوتبال اروپا بود. جام اروپایی قهرمانی باشگاه‌ها به لیگ قهرمانان تغییر نام داد (یعنی دقیقا پس از قهرمانی بارسای رویایی در سال 1992). انقلابی که در بازی‌ها شکل گرفت، اجازه داد تا تیم‌های جدیدی در جمع تیم‌های حاضر در این رقابت حضور داشته باشند و هنوز هم کاتالان‌ها بر رقیب خود تسلط داشتند. رئال مادرید در طول دهه 1990، تنها 2 بار قهرمان لیگ شد (فصل 1994/95 و فصل 1996/97). این در حالی است که آبی و اناری‌ها 6 بار جام قهرمانی را بالای سر بردند (فصل‌های 1990/91، 1991/92، 1992/93، 1993/94، 1997/98، 1998/99). در حال حاضر هم شاهد شرایطی مشابه هستیم. به طوری که پس از قهرمانی رئال مادرید در فصل 2007/08، بارسا 5 قهرمانی از 7 قهرمانی ممکن را از آن خود کرده است. این دو تیم که همواره شانس‌های اصلی قهرمانی در لالیگا هستند، ال کلاسیکو را به عنوان یک شاخص جدی از قدرتشان ترسیم کرده‌اند و همان طور که در فوتبال مدرن پیروزی در خانه در مسیر قهرمانی بسیار ضروری و حیاتی است، این بازی دو قسمتی - رفت و برگشت - مهم‌ترین اتفاق هر فصل لالیگاست، حتی زمانی که مثل این فصل، نتیجه آن تاثیر چندانی بر سرنوشت قهرمانی لیگ نداشته باشد. بارسا از سال 1993، 5 بار در هر دو بازی رفت و برگشت مقابل رئال به پیروزی رسیده که در 4 مورد آن نهایتا به عنوان قهرمانی لالیگا دست یافته است (فصل‌های 1993/94، 1997/98، 2008/09 و 2009/10)

در نتیجه به نظر می‌رسد که ال کلاسیکوی امشب برای رئال مادرید - جدا از مسئله قهرمانی و برنامه قدردانی و ادای احترام که برای یوهان کرویف ترتیب داده شده - مهم‌تر از بارساست. تا این جا بارسا با پیروزی در بازی رفت شرایط را برای قهرمانی در این فصل فراهم کرده است (با وجود 9 امتیاز اختلاف نسبت به اتلتیکو 10 امتیاز نسبت به رئال) و بر اساس تجربه‌های قبلی بازگشتی در کار نیست و قهرمانی دیگری در لالیگا برای بارسا در راه است که دومین قهرمانی متوالی برای کاتالان‌ها و لوئیز انریکه محسوب می‌شود. و چه چیز هیجان انگیزتر از مسجل کردن قهرمانی مقابل رقیب همیشگی؟
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
messi-.10
پاسخ به: آیا پیروزی در ال کلاسیکو به معنای فتح لالیگاست؟
فقط به پیروزی فکر میکنیم و برای برد به میدان میریم


شنبه، ۱۴ فروردین ۱۳۹۵ (۲۲:۲۶)
 
AMiRh03EiN72N
پاسخ به: آیا پیروزی در ال کلاسیکو به معنای فتح لالیگاست؟
پیروزی در این دیدار نشانه قهرمانی نیست و باید تا آخرین نفس جنگید
به امید موفقیت


شنبه، ۱۴ فروردین ۱۳۹۵ (۲۱:۲۰)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: آیا پیروزی در ال کلاسیکو به معنای فتح لالیگاست؟
اکثر قهرمانی های مادرید کثیف و ناجوانمردانه بدست اومدن و از زمانی که قدرت دربار اسپانیا کاهش پیدا کرد، آمار افتخارات رئالم زیر و رو شد و این مسئله یک دنیا حرف تو خودش داره!


شنبه، ۱۴ فروردین ۱۳۹۵ (۲۰:۰۶)
 
سوداگر
پاسخ به: آیا پیروزی در ال کلاسیکو به معنای فتح لالیگاست؟
لن شاالله این مهم به آسونی کسب بشه


شنبه، ۱۴ فروردین ۱۳۹۵ (۲۰:۰۵)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۴۴ کاربر آنلاین است. (۱۶ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۴۴

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!