به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

بسته شدن پرونده شکایت شرکت DIS از بارسا و نیمارآبی و اناری‌ها
فرستنده سید سجاد زرگرنتاج در تاريخ جمعه، ۱۸ تیر ۱۳۹۵ (۲۰:۳۹) (۸۷۲ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: Grup14
مترجم: سید سجاد زرگرنتاج / FCBarcelona.ir


به گزارش رادیو کاتالونیا، قاضی دلا ماتا، تصمیم به بستن دومین پرونده مربوط به انتقال نیمار گرفت؛ این پرونده با شکایت شرکت سرمایه گذار برزیلی DIS، علیه بارسا، سانتوس، نیمار و پدرش باز شده بود.

طبق حکم قاضی، قرارداد امضاء شده بین نیمار و باشگاه بارسلونا در سال 2011، آنطور که شاکیان گفته‌اند، تأثیری بر بازار انتقال آزاد نداشته و نمی‌توان پیگرد قانونی را برای پرونده‌ای که به تفسیر قرارداد مربوط است و می‌توان در دادگاه مدنی آن را حل کرد، قائل شد.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

در تاریخ 17 ژوئن سال 2015، از بارسا، سانتوس، نیمار و پدرش، به اتهام کلاهبرداری شکایت کرد. آن‌ها مدعی بودند که متهمین با شبیه‌سازی قرارداد، مبلغ واقعی انتقال را پنهان کردند تا آن درصدی از مبلغ که به شرکت سرمایه گذار تعلق می‌گرفت، پرداخت نشود. روبرتو مورنو، مدیر اجرایی DIS در این باره گفته بود: «ما قربانی کلاهبرداری شده‌ایم».

این تصمیم، خوشبختانه برای باشگاه و نیمار، هر دو پرونده مربوط به انتقال او را می‌بندد؛ با توجه به اینکه چند روز قبل، هیئت مدیره باشگاه بارسلونا، توافق صورت گرفته میان وکیل‌های باشگاه و دادستان را در پرونده نخست نیمار، تصویب کرد. این توافق جوزپ ماریا بارتومئو و ساندرو راسل را از هر گونه تخلف مبرا گرداند، و باشگاه پذیرفت که در سال‌های 2011 و 2013 تخلف مالیاتی داشته و 5.5 میلیون یورو جریمه از آن بابت پرداخت خواهد کرد.

در قرارداد امضا شده بین نیمار و شرکت DIS در سال 2009، بازیکن جوان قبول کرده بود که چهل درصد از حق مالکیت خود را، که چند ماه پیش از آن با انتقال به سانتوس بدست آورده بود، به این شرکت بدهد. در آن زمان نیمار تنها یک استعداد بالقوه در دنیای فوتبال بود و تازه 17 ساله شده بود. اون حتی یک بار هم با پیراهن سانتوس به میدان نرفته بود (روز بعد از امضای قرارداد، این کار را انجام داد). بازیکن قبول کرد که دستمزدکمتری بگیرد، اما در عوض بتواند سهمی در انتقال آینده‌اش داشته باشد.

در صورت انتقال فرضی در آینده، سانتوس 60 درصد از مبلغ انتقال را مال خود می‌کرد، و نیمار 40 درصد باقیمانده را در ازای 5 میلیون ریل، که در آن زمان چیزی حدود 1.7 میلیون یورو می‌شد، به شرکت DIS می‌داد. شرکت برزیلی نیمار را یکی از "بهترین بازیکنان جوان برزیلی" می‌دانست و آن‌ها "انتظارت بزرگی" داشتند که او حتماً به یک "بازیکن سطح اول فوتبال" تبدیل خواهد شد. این قمار آن‌ها، ریسک بالایی داشت، چرا که در آن‌ها سرمایه‌گذاری زیادی را برای بازیکن جوانی که در آن زمان در تیم بی‌سانتوس بازی می‌کرد، انجام دادند. اما این شرکت سرمایه گذار مطمئن بود که در "دو سال آینده"، با توجه به قابلیت‌های نیمار، "او حتماً به یکی از باشگاه‌های بزرگ اروپا منتقل خواهد شد".

همچنین در آن قرارداد تصریح شده بود که چه مقدار به DIS تعلق خواهد گرفت، در صورتی که شرایط خاصی در انتقال او اتفاق بیفتد و یا نیمار نتواند به بازیکن بزرگی تبدیل شود. بیشترین مبلغی که برای خسارت نوشته شده بود، در حالتی بود که نیمار بدون تأیید شرکت برزیلی، از سانتوس به باشگاه دیگری منتقل شود، که اگر این اتفاق می‌افتاد، نیمار باید به آن‌ها ده میلیون ریل، که چیزی در حدود 3.5 میلیون یورو می‌شد، می‌پرداخت.

در زمان امضای قرارداد نیمار و بارسا در سال 2013، DIS - که شکایت خود را پس از رد شدن توسط یک قاضی در برزیل، به دادگاهی در مادرید آورده بود - تقریباً دو برابر این مبلغ، یعنی 19,000 ریل (6.8 میلیون یورو) دریافت کرد. به همین دلیل، دفاعیه نیمار در دادگاه این بود که DIS در همان زمان، بیشتر از حد مشخص شده در قرارداد سال 2009، دریافت کرده است.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
Ya.Lasaratal.Hosain
پاسخ به: بسته شدن پرونده شکایت شرکت DIS از بارسا و نیمار
لعنت بر کسایی که میدونن توی زمین فوتبال نمی تونن از پس بارسا و امثال مسی و نمیار بربیان ؛ همش دنبال جنجال آفرینی و حاشیه سازی و پرونده سازی برای ستاره های بارسا هستن ؛ هر چند با تمام این حواشی هم باز هم حریف بارسا نخواهند شد
امیدوارم با بسته شدن پرونده نیمار و تمدید قراردادش ؛ بعد از بازگشت از المپیک ( که در اونجا هم براش آرزوی موفقیت و حتی رویای قهرمانی داریم ) ؛ تمام تمرکزش رو دیگه برای فصل بعد بذاره


یکشنبه، ۲۰ تیر ۱۳۹۵ (۵:۵۶)
 
سوداگر
پاسخ به: بسته شدن پرونده شکایت شرکت DIS از بارسا و نیمار
خدایا این دروغ راست باشه


شنبه، ۱۹ تیر ۱۳۹۵ (۲۲:۲۳)
 
AMiRh03EiN72N
پاسخ به: بسته شدن پرونده شکایت شرکت DIS از بارسا و نیمار
نامردا هرکاری به هر روشی رو انجام میدن تا بارسا رو متوقف کنن
خوک های کثیف


جمعه، ۱۸ تیر ۱۳۹۵ (۲۳:۰۵)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۲۳ کاربر آنلاین است. (۱۹ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۲۳

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!