به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

سه نکته که از پیروزی 0-5 بارسا مقابل خیخون آموختیم!آنالیز فنی
فرستنده سید سجاد زرگرنتاج در تاريخ یکشنبه، ۴ مهر ۱۳۹۵ (۱۳:۳۴) (۱,۰۸۷ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: Barca Blaugranes
مترجم: سید سجاد زرگرنتاج / FCBarcelona.ir


بارسا هفته بسیار خوبی را در لالیگا سپری کرد و خیخون را در ال مولینون با پنج گل شکست داد. آبی و اناری‌ها بازی بسیار خوبی به نمایش گذاشتند، جشنواره‌ای از گل به راه انداختند، و در این بازی کلیدی خارج از خانه، پیروز شدند. در این خبر به سه نکته قابل توجه که در این بازی با آن‌ها مواجه بودیم، خواهیم پرداخت.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

1- نیمارِ بدون مسی، بازیکن جذابی است!

مثلث MSN، به طور واضح شگفت انگیز است، اما هر گاه یکی از آن‌ها در ترکیب حضور ندارد، تماشای نحوه بازی دو نفر دیگر در زمین، می‌تواند بسیار جالب باشد. مسی-نیمار و مسی-سوارز، دو گانه جذابی هستند، اما هیچ چیز جذاب‌تر از تماشای نیمار و سوارز در زمین بدون لئو، نیست. لوییزیتو به هر حال همان است که همیشه بوده و حتی با غیبت مسی، تلاشش برای زدن ضربه به سمت دروازه حریف، دو برابر می‌شود. اما نیمار بدون مسی، هیولای دیگری است. می‌توانید ببینید که نیمار تا چه حد می‌خواهد ثابت کند که می‌تواند از پس این کار بر بیاید، تلاش می‌کند در تمام لحظات بازی، با باقی بازیکنان در تماس باشد و بسیار خونسردتر از آن نیمارِ خوشحال، جسور و فتنه انگیزی (به معنای خوب کلمه) که در زمان حضور مسی می‌بینیم، به نظر می‌رسد. نیمار به طور واضح پتانسیل بازی کردنِ نقش مسی را داراست و تمایلش برای انجام این کار، بهترین قسمت قضیه است. نیمار نسبت به مسی در سطح پایین تری قرار دارد، و خودش نیز این را می‌داند. اما او به هر حال تلاشش را می‌کند، و معمولاً هم این کار را خوب انجام می‌دهد.

2- سرجی روبرتو یک بازیکن در کلاس جهانی است

دیگر نمی‌توان از این نکته چشم پوشید؛ یک حقیقت مطلق است. مغز ما به عنوان هواداران بارسا، هنوز نمی‌تواند یک مدافع راست که نامش دنی آلوز نیست را به یاد بیاورد و ما همواره مدافع راست جدید را با بهترین ورژن دنی آلوز مقایسه خواهیم کرد. این غیر ممکن است، چرا که دنی یکی از بهترین مدافعان راستِ تمام دوران هاست، و نمی‌توانید تعداد زیادی از آن‌ها را بیابید. بارسا نیاز به پیدا کردن یک جانشین خوب برای دنی آلوز داشت، و آن را در سرجی روبرتو یافت. این بازیکن از «لرد روبرتو!» تبدیل به یکی از کامل‌ترین فوتبالیست‌های جهان شد، از آن بازیکنانی که هر مربی بزرگی می‌خواهد آن‌ها را در تیمش داشته باشد. ما باید قدر سرجی روبرتو را بدانیم، زیرا با وجود اینکه او به اندازه دنی آلوز خوب نیست، اما از او هم نمی‌توانید تعداد زیادی بیابید.

3- آردا توران در نهایت «بارسایی» شد!

موقعیت آردا بسیار به موقعیت روبرتو شباهت دارد، اگرچه آن‌ها بازیکنانی متفاوت با توقعات متفاوتی هستند: ما همه تصور کردیم که سرجی روبرتو ژاوی دیگری خواهد شد و همینطور تصور کردیم آردا آن استعدادهایی که در اتلتیکو نشان داد را، در تیم ما هم نشان خواهد داد. درست مانند سرجی، برای آردا هم زمان و موقعیت متفاوتی نیاز بود تا بتواند فرم خود را در سیستم بارسا بیابد. بعد از دو ماه از آغاز فصل جدید، می‌توانیم بگوییم که آردا خودش است و فوتبال معمول خودش را به نمایش می‌گذارد. فرم فعلی شباهتی به فرمی گذرا ندارد، و همان چیزی است که قرار است از آردا ببینیم. او نیز روزهای بدی خواهد داشت، مانند باقی بازیکنان، اما نیازی به کلافه شدن نخواهد بود. او در جهتی نیست که تصور کنیم به ماه‌های فاجعه بار نخستش در بارسا باز می‌گردد، و زمان آن رسیده که قدر توانایی‌های آردا توران را بدانیم.
ارزش: ۱۰.۰۰ (۱ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
messi-.10
پاسخ به: سه نکته که از پیروزی 0-5 بارسا مقابل خیخون آموختیم!
هر سه تا عالی بودن خصوصا روبرتو که تازه داره راه میوفته


یکشنبه، ۴ مهر ۱۳۹۵ (۱۸:۳۷)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: سه نکته که از پیروزی 0-5 بارسا مقابل خیخون آموختیم!
نباید فراموش کنیم که دنی آلوز تو 27-28 سالگی اون بازیکن عالی درجه یک شد و روبرتو هنوز کلی زمان داره تا به اونجا برسه.


یکشنبه، ۴ مهر ۱۳۹۵ (۱۳:۴۰)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۵۴ کاربر آنلاین است. (۸ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۵۴

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!