به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

آمار بهتر بارسا در لیگ قهرمانان، بدون مسی!آمار و ارقام
فرستنده سید سجاد زرگرنتاج در تاريخ چهارشنبه، ۷ مهر ۱۳۹۵ (۱۳:۲۰) (۵۸۸ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: سایت گل
مترجم: سید سجاد زرگرنتاج / FCBarcelona.ir


مهاجم آرژانتینی در حال حاضر به دلیل مصدومیت از ناحیه کشاله ران دور از میادین است. در آستانه دیدار دو تیم مونشن گلادباخ و بارسا در لیگ قهرمانان، نگاهی داشته‌ایم به نحوه عملکرد بارسا در دیدارهای اروپایی، با و بدون مسی.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

لیگ قهرمانان بازگشته است و لیونل مسی‌ای برای بارسا وجود ندارد. مسی که پنج بار برنده توپ طلا شده است، در حال حاضر به دلیل مصدومیت، چند هفته‌ای دور از میادین خواهد بود و در دیدار چهارشنبه شب تیمش مقابل مونشن گلادباخ در بروسیا پارک نیز، غایب است. اگرچه به لحاظ آماری، غیبت مسی برای بارسا چندان خبر بدی به نظر نمی‌رسد.

مسی تا به حال به همراه بارسا چهار بار عنوان قهرمانی اروپا را در سال‌های 2006، 2009، 2011 و 2015 بدست آورده است. اگرچه در سال 2006، او به دلیل مصدومیت مراحل پایانی تورنومنت را از دست داد. او همچنین در فصل 2013/14 و همینطور فصل گذشته، چندین دیدار تیمش در لیگ قهرمانان را از خانه دنبال کرد.

در سه قهرمانی اخیر بارسا، مسی اصلی‌ترین بازیکن تیم بوده و نقشی حیاتی در موفقیت‌های تیمش ایفا کرده است. اما نکته جالب اینجاست که در مجموع، آمار کمی تعجب برانگیزند: درصد پیروزی‌های بارسا در لیگ قهرمانان در غیاب مسی، بالاتر از همین درصد هنگام حضور مسی در ترکیب است.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

در 98 دیدار اروپایی که مسی در ترکیب بارسا حضور داشته، این تیم به 60 پیروزی، 23 تساوی و 15 شکست دست یافته است. اما در غیاب ستاره آرژانتینی، بارسا 22 پیروزی از مجموع 34 مسابقه بدست آورده، 8 بار مساوی کرده و 4 بار هم بازنده بوده است. که نشان می‌دهد درصد پیروزی‌های بارسا در غیاب مسی (64.7%)، از درصد پیروزی‌های این تیم در حضور مسی (61.2%) بیشتر بوده است.

به طور واضح فاکتورهای دیگری هم وجود دارند که باید در نظر گرفته شوند؛ مثلاً قدرت تیمی که بارسا در مقابل آن‌ها قرار داشته و اینکه در کدام بخش از تورنومنت اتفاق افتاده است - چرا که مسی همواره در دورهای پایانی که سخت‌ترین دیدارهای یک تیم در لیگ قهرمانان هستند، به جز فصل 2005/06، همواره حضور داشته است.

همچنین در زمان غیبت او در تیم، بارسا بازی‌های بسیار کمتری در لیگ قهرمانان انجام داده است و به احتمال فراوان اگر تعداد بازی‌های بارسا در زمان غیبت او افزایش می‌یافت، شاهد کاهش درصد پیروزی بودیم - خصوصاً اگر این غیبت در دورهای پایانی لیگ قهرمانان اتفاق می‌افتاد.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

در گلزنی، بارسا در 98 بازی با حضور مسی، 215 گل به ثمر رسانده و در غیبت او، 61 گل در 34 بازی زده است. بنابراین، همانطور که انتظار می‌رفت، آبی و اناری‌ها با حضور بهترین مهاجم خود در ترکیب، آمار بهتری به جا گذاشته‌اند: میانگین 2.2 گل در هر بازی با حضور مسی، در مقابل 1.8 گل در هر بازی با غیبت مسی.

درصد مالکیت توپ (68.8% در مقابل 66.3%)، دقت پاس در یک سوم هجومی (80.6% در مقابل 74.7%) و دقت پاس در زمین حریف (83.3% در مقابل 81.4%)، همگی با حضور مسی درصد بالاتری را به خود اختصاص داده‌اند.

بسیار واضح است که بارسا به عنوان یک تیم هجومی، منطقاً تیم قدرتمندتری است، وقتی بهترین بازیکن دنیا را در ترکیب خود دارد، اگرچه آمار نشان می‌دهند که به لحاظ آمار پیروزی در لیگ قهرمانان، آن‌ها به خوبی توانسته‌اند با غیبت ستاره خود کنار بیایند.
ارزش: ۹.۰۰ (۱ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
messi-.10
پاسخ به: آمار بهتر بارسا در لیگ قهرمانان، بدون مسی!
کاش برسه و دیگه مصدوم نشه


چهارشنبه، ۷ مهر ۱۳۹۵ (۲۱:۴۹)
 
mmbehnejad
پاسخ به: آمار بهتر بارسا در لیگ قهرمانان، بدون مسی!
وقتی مسی نیست واقعا بارسا انگار یه چیزی کم داره اما این که مسی نیست و بارسا آمارش در چمپیونزلیگ بهتره مهر تاییدی هست بر کار سرمربی بزرگمون لوچو کبیر


چهارشنبه، ۷ مهر ۱۳۹۵ (۱۸:۴۶)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: آمار بهتر بارسا در لیگ قهرمانان، بدون مسی!
شکی نیست که بارسای بدون مسی هرگز بارسای با مسی نمیشه، اما جای خوشحالیه که انقدر بازیکن خوب داریم که جای خالی بهترین بازیکن تاریخ رو پر کنن.


چهارشنبه، ۷ مهر ۱۳۹۵ (۱۵:۲۹)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۰۷ کاربر آنلاین است. (۱۴ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۰۷

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!