به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

تنها یک بازی تا رسیدن به رکورد 400 بازی برای سرجیو بوسکتس آبی و اناری‌ها
فرستنده فاطمه ایران پور در تاريخ جمعه، ۲۸ آبان ۱۳۹۵ (۱۷:۱۵) (۶۷۸ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع:سایت رسمی باشگاه
مترجم: فاطمه ایران پور / FCBarcelona.ir


اکنون که بوسکتس تنها یک گام تا رسیدن به رکورد 400 بازی برای بارسلونا در پیش دارد، نگاهی می‌اندازیم به ده لحظه خاطره ساز او طی 399 هنرنمایی برای بارسا.


کانون هواداران بارسلونا در ایران


اولین بازی

سرجیو بوسکتس در فصل 2008/09 که پپ گواردیولا سرمربی بارسلونا بود، موفق به انجام اولین بازی‌اش برای این تیم شد. این هافبک که یک فصل قبل از آن در لیگ دسته سه اسپانیا زیر نظر پپ، بازی می‌کرد، در این فصل به مهره‌ای کلیدی در خط میانی تیم نخست تبدیل شده است. بوسکتس اولین در دیدار برگشت لیگ مقابل رسینگ سانتاندر در نیوکمپ، که با نتیجه 1-1 به پایان رسید، برای اولین بار پیراهن بارسلونا را بر تن کرد.



اولین گل برای بارسا

اولین گل بوسکتس برای تیم در دیداری خارج از خانه، در لیگ قهرمانان اروپا و در بازی مقابل بازل به ثمر رسید. این بازی در سومین دور مرحله گروهی برگزار شد و آبی و اناری‌ها با عملکردی فوق‌العاده، موفق شدند با نتیجه 5-0 در ورزشگاه سنت جیکوب پارک، به پیروز برسند. گل سرجیو، دومین گل این دیدار بود و حضور تیم در مرحله یک هشتم نهایی را قطعی کرد.



اولین سه گانه در اولین فصل حضور در تیم

اولین فصلی که بوسکتس برای تیم اول به میدان رفت، همانند یک رویا بود. در این مقطع، بارسا برای بردن سه گانه، قابلیت‌های لازم را داشت. یک موفقیت خاص و بی‌نظیر که باشگاه تاکنون آن را بدست نیاورده بود؛ کسب عناوین قهرمانی لالیگا، کوپا دل ری و لیگ قهرمانان اروپا، موفقیت بسیار بزرگی بود و آنها سال جدید میلادی را با بدست آوردن شش عنوان - که شامل سوپرجام اروپا، سوپرجام سپانیا
و جام باشگاه‌های جهان می‌شد - به پایان رساندند.



دومین عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا در ومبلی

در فصل 2010/11 بارسلونا موفق به فتح دوباره بزرگترین عنوان قهرمانی دنیای فوتبال شد. نمایش تیم در فینال لیگ قهرمانان این فصل در ومبلی مقابل منچستریونایتد که با نتیجه 3-1 به پایان رسید، فوتبال نابی بود که کیفیت افسانه ‌ای تیم در آن زمان را تایید کرد. سرجیو بوسکتس 90 دقیقه در آن دیدار بازی کرد؛ کسی که یکی از مهره‌های کلیدی ماشین پاسکاری گواردیولا بود.



زدن گلی که امید را به بارسا بازگرداند

سرجیو بوسکتس، در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا در مقابل چلسی در ورزشگاه نیوکمپ، گل مهمی را به ثمر رساند. کاتالان‌ها بازی رفت را با نتیجه 1-0 در استمفورد بریج واگذار کرده بودند و بوسکتس اولین گل بازی برگشت را به ثمر رساند تا همه چیز برابر شود. بارسا موفق شد اختلاف را به دو گل برساند؛ هرچند آنها حضور در فینال را به دلیل اینکه در مجموع نتیجه دو بازی رفت و برگشت 2-2 شد و به دلیل قانون گل زده در خانه حریف، از دست دادند.



دویستمین بازی برای بارسا

بوسکتس 200امین بازی‌اش برای بارسا را در دیداری دشوار در فصل 2012/13 به انجام رساند. این بازی با یک بازگشت که منجر به پیروزی بارسا در مقابل سویا در ورزشگاه سانچز پیزخوان شد، همراه بود. در این بازی، تیم حریف تا دقایق پایانی با نتیجه 2-1 پیش بود، اما در نهایت بارسا موفق به پیروزی 3 بر 2 شد. بوسکتس در پنجمین فصل حضورش در بارسلونا، موفق به رسیدن به این تعداد بازی شد.


دنباله روی پویول

در آگوست 2014، در اوایل نخستین فصل مربیگری لوئیز انریکه در تیم، اعلام شد که بوسکتس وارث پیراهن شماره 5 کارلوس پویول خواهد بود. سرجیو پیراهن شماره 16 را کنار گذاشت و مسئولیت پوشیدن پیراهنی را که پویول با آن کاپیتانی بارسا را در طول ده فصل برعهده داشت، به گردن گرفت.



دومین سه گانه با باشگاه

در سال 2009 تصور می‌شد که بردن سه گانه تنها یکبار ممکن است، اما بارسا توانست سلطه خود در دهه اخیر را با انجام کاری غیرممکن برای دومین بار، ثابت کند.آبی و اناری‌ها فصل عالی دیگری را پشت سر گذاشتند وموفق به بردن هر سه جام لیگ، جام حذفی و لیگ قهرمانان شدند.بوسکتس یکی از معدود بازیکنانی است که در تیم در هنگام بردن هردو سه گانه بازی کرد.



بستن بازوبند کاپیتانی برای اولین بار

سرجیو بوسکتس فصل 2015/16 را به عنوان کاپیتان سوم تیم، پس از آندرس اینیستا و لئو مسی، آغاز کرد. در هرحال این هافبک، کاپیتانی را برای اولین بار در فصل گذشته مقابل سویا، با توجه به غیبت دو کاپیتان اول، تجربه کرد. در آن روز آبی و اناری‌ها متحمل شکست 2-1 شدند؛ اما این شکست موجب تحولی در تیم شد، چراکه بارسا به طرزی باورنکردنی 39 بازی متوالی پس از آن را، بدون شکست پشت سرگذاشت.



تمدید قرارداد تا سال 2021

بوسکتس قراردا خود با بارسلونا را سپتامبر گذشته تمدید کرد. او اکنون به مهره‌ای تعیین کننده در تیم تبدیل شده و برای باشگاه اهمیت بسیاری داشت که از ادامه همراهی این بازیکن با بارسا، مطمئن شوند. این هافبک قراردادی تا سال 2021 با امکان افزایش تا سال 2022/23 با توجه به تعداد بازی‌هایی که در آنها حضور داشته، امضا کرد. او بعد از تمدید قرارداد اذعان داشته که «از باقی ماندن در باشگاه برای ادامه دوران بازیگری‌اش، بسیار خوشحال است».

ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
toraj
پاسخ به: تنها یک بازی تا رسیدن به رکورد 400 بازی برای سرجیو بوسکتس
بهترین هافبک دفاعی حال حاضر دنیاست بدون شک.


جمعه، ۲۸ آبان ۱۳۹۵ (۱۹:۳۲)
 
Heavenly.Girl
پاسخ به: تنها یک بازی تا رسیدن به رکورد 400 بازی برای سرجیو بوسکتس
مبارکه

بعد 400امیش تو رو خدا دیگه دقمون نده


جمعه، ۲۸ آبان ۱۳۹۵ (۱۹:۱۸)
 
San.Andres
پاسخ به: تنها یک بازی تا رسیدن به رکورد 400 بازی برای سرجیو بوسکتس
قبلاً بازیکن خیلی بهتری بود.


جمعه، ۲۸ آبان ۱۳۹۵ (۱۸:۴۷)
 
Blaugrana.Mary
پاسخ به: تنها یک بازی تا رسیدن به رکورد 400 بازی برای سرجیو بوسکتس
نقل قول
اولین فصلی که بوسکتس برای تیم اول به میدان رفت، همانند یک رویا بود. در این مقطع، بارسا برای بردن سه گانه، قابلیت های لازم را داشت. یک موفقیت خاص و بی نظیر که باشگاه تاکنون آن را بدست نیاورده بود؛ کسب عناوین قهرمانی لالیگا، کوپا دل ری و لیگ قهرمانان اروپا، موفقیت بسیار بزرگی بود و آنها سال جدید میلادی را با بدست آوردن شش عنوان - که شامل سوپرجام اروپا، سوپرجام سپانیا و جام باشگاه های جهان می شد - به پایان رساندند.

آخ که چه سالی بود


جمعه، ۲۸ آبان ۱۳۹۵ (۱۸:۳۸)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۰۲ کاربر آنلاین است. (۱۱ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۰۲

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!