به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

یک عکس تاریخی در جشن قهرمانینوستالژی
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ سه‌شنبه، ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ (۱۷:۳۲) (۳۴۵ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
مرجع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir


۳۰ مارس ۱۹۸۵ نیوکمپ یک رژه تاریخی را شاهد بود؛ رژه‌ای با حضور نمایندگانی از تیم‌هایی که قهرمانی‌های اخیر در لالیگا را برای بارسلونا به ارمغان آوردند. در این رویداد یکی از عکس‌های ماندگار تاریخ باشگاه نیز ثبت شد. در این خبر بیشتر در این مورد توضیح خواهیم داد.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

این روزها آنقدر بارسلونا مکرراً قهرمان لالیگا می‌شود که گاهی فراموش می‌کنیم انجام آن چه کار دشواری است. در سال ۱۹۷۴ که یوهان کرویف هدایتگر اصلی تیم در مسیر رسیدن به موفقیت‌هایش بود، بارسا بعد از ۱۴ سال برای اولین بار قهرمان لیگ‌ شد. اما این قهرمانی هم باعث نشد عصرِ جدیدی در دفتر تاریخ باشگاه آغاز شود‌. ۱۱ فصل بعد باشگاه دوباره لذت این افتخار را چشید و به همین دلیل قهرمانی در فصل ۱۹۸۴/۸۵ لالیگا به یکی از شیرین‌ترین خاطرات تاریخ باشگاه تبدیل شد.

تری ونبلزِ انگلیسی (که در رسانه‌های بریتانیایی با نام ال تل شناخته می‌شد) تیم سخت‌کوشی داشت که برند شوستر آلمانی و استیو آرچیبالدِ اسکاتلندی رهبران آن بودند. ونبلز که در ۱۹۸۴/۸۵ اولین فصل حضور خود روی نیمکت بارسلونا را تجربه می‌کرد، آرچیبالد را با هدف پر کردن جای خالی دیگو مارادونای افسانه‌ای - کسی که به ناپولی رفته بود - به این تیم آورد.

کاتالان‌ها در آن فصل از رقابت‌های لالیگا با پیروزی ۲-۱ مقابل وایادولید در ۲۴ مارس ۱۹۸۵ قهرمانی خود را مسجل کردند؛ روزی که اوروتی پنالتی دیرهنگام حریف را مهار کرد و سپس خواکین ماریا پویال، گزارشگر رادیو بارسلونا این جمله به‌یادماندنی را بر زبان آورد: اوروتی دوستت داریم!


هفت روز بعد، قهرمان جدید توانست قهرمانی خود را در نیوکمپ جشن بگیرد، وقتی هنوز ۴ بازی تا پایان فصل باقی بود. این جشن شامل یک رژه تاریخی نیز بود. رژه‌ای با حضور نمایندگانی از تیم‌هایی که ۹ قهرمانی قبلی بارسلونا در لیگ را به ارمغان آورده بودند: جوزپ اوبیولوس (۱۹۲۸/۲۹)، سزار رودریگر (۱۹۴۴/۴۵)جوزپ سگورا (۱۹۴۷/۴۸) فرانسسک کلاورت (۱۹۴۸/۴۹)، خوان سگارا (۱۹۵۱/۵۲)، ماریا گونزالوو (۱۹۵۲/۵۳)، آنتونیو رامالتس (۱۹۵۸/۵۹)، فران اولیویا (۱۹۵۹/۶۰) و کارلس رکساچ (۱۹۷۳/۷۴).

کانون هواداران بارسلونا در ایران

بارسا بازی آن روز را هم به لطف گل‌های روخو (دقیقه ۱۵) و کلوز (دقیقه ۲۷) با پیروزی ۲-۰ مقابل اسپورتینگ خیخون به اتمام رساند. ترکیب آن روز تیم نیز بدین شرح بود: اوروتی، جراردو، میگلی، رامون الکسانکو، خولیو آلبرتو، ویکتور، اسچوستر (تعویض با سانچز در دقیقه ۸۰)، کالدره، کلوز، روخو و آرچیبالد.

کانون هواداران بارسلونا در ایران
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
Lucho.The.Great
پاسخ به: یک عکس تاریخی در جشن قهرمانی
کاش فیلمی موجود بود از این اتفاقات.


پنج‌شنبه، ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ (۱۷:۵۳)
 
Montazer_59
پاسخ به: یک عکس تاریخی در جشن قهرمانی
کرایوف


چهارشنبه، ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ (۱۳:۰۴)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۵۴ کاربر آنلاین است. (۹ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۵۴

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!