به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

آنالیز فنی: بررسی اشتباهات مرگبار بارسا در مصاف با بیلبائوآنالیز فنی
فرستنده متین اکبری در تاريخ چهارشنبه، ۱ بهمن ۱۳۹۹ (۱۲:۱۰) (۵۵۵ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
مرجع: اسپورت
مترجم: متین اکبری / FCBarcelona.ir

بارسای رونالد کومان شانس فوق‌العاده‌اش برای کسب اولین جام فصل را از دست داد. این در حالی بود که کاتالان‌ها تا دقایق پایانی بازی از حریف پیش بودند... در این مقاله عملکرد تیم در شکست تلخ یکشنبه شب برابر بیلبائو را زیر ذره‌بین قرار می‌دهیم.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

برای خیلی‌ها گل تساوی بیلبائو توسط ویالیبره در دقیقه ۹۰ اجرای عدالت در بازی محسوب می‌شود. در حالی که گل بارسا اصلا نشان دهنده نحوه بازی‌اش نبود. بیلبائو در وقت اضافه روحیه‌ای مضاعف گرفت، در حالی که بارسا دیگر هیچ برنامه‌ای نداشت و برای جبران اشتباهی که در جریان بازی مرتکب شد، بسیار دیر شده بود...

بارسا از ابتدای بازی در پرس کردن بیلبائو ناکام بود. رونالد کومان وقتی جلو افتاد فهمید که تیمش برای اجرای پرس سنگین نیاز به یک ریکاوری دارد که بارسا آن انجام نداده بود.

مسی، دمبله و گریزمن پرس را به خوبی اجرا نکردند و این مسئله بازپس‌گیری توپ و نزدیک شدن به دروازه اونای سیمون را غیرممکن کرد.


در ذهن کومان چه می‌گذشت؟ استدلال اول می‌تواند این باشد که کومان می‌خواست بیلبائو جلو بکشد تا آن‌ها را بیشتر از محوطه جریمه خودشان دور کند. استدلال دوم این است کومان به خاطر عدم آمادگی کامل مسی نمی‌خواست بازی پرفشاری اجرا شود.

بارسا حتی در زمان مالکیت توپ هم کُند عمل کرد. این تیم فقط زمانی ایجاد خطر کرد که فضای زیادی در اختیارش قرار گرفت. تراکم شدید هافبک‌های بیلبائو این کار را برای برای بارسا سخت می‌کرد. دیونگ با دوندگی بالایش و دمبله با تغییر ریتم بازی تلاش کردند موقعیت خلق کنند ولی هرگز نتوانستند خطر جدی‌ای ایجاد کنند.


بارسا در خط دفاعی هم آسیب پذیر نشان داد. جوردی آلبا به اسکار دیمارکوس اجازه داد تا روی گل به سادگی دروازه را باز کند. دیمارکوس در زمان سانتر ویلیامز به راحتی توانست صاحب توپ شود.

در نیمه دوم رائول گارسیا بدون هیچ یارگیری با ضربه سر دروازه بارسا را باز کرد. این گل آفساید گرفته شد ولی بارسا نباید خیلی آسوده خاطر می‌بود.

بارسا باید این گل افساید را یک اخطار تلقی می‌کرد، ولی این کار را نکرد. در دقایق پایانی نیمه دوم ویالیبره روی یک ضربه ایستگاهی در میان انبوه مدافع بارسا دروازه را باز کرد تا بازی به وقت اضافه کشیده شود. در وقت اضافه اول، بارسا عقب کشید. بارسای این فصل در بازی‌های بزرگ عملکرد ضعیفی داشته و در زمان جلو بودن از حریف در حفظ نتیجه ناکام مانده است. در بازی مقابل PSG در لیگ قهرمانان، این نوع بازی هیچ سودی برای بارسا نخواهد داشت.


یک بار دیگر هواداران بارسا از دیدن یک بازی‌خوانی خوب محروم بودند. کومان در این بازی باید توانایی خودش را نشان می‌داد. بعد از به ثمر رسیدن گل دوم توسط گریزمن، این مربی هلندی در دقیقه ۷۷ پدری و دمبله را از بازی بیرون کشید. با بیرون رفتن پدری ، بارسا قدرت حفظ توپش را از دست داد. چیزی که بهترین گزینه برای اداره بازی است. علاوه بر این، با تعویض دمبله بارسا شانس استفاده از ضد حملات را هم از دست داد. آن هم زمانی که بیلبائو به شدت پرس می‌کرد.


آمار تعداد خطاها در پایان بازی، ۲۴ به ۱۵ بود. این آمار بازی پرفشار تیم مارسلینو را نشان داد. در خط حمله به رغم به ثمر رساندن دو گل، بارسا از شوت‌زنی پایین رنج می‌برد. بارسا در این بازی تنها چهار شوت در چهارچوب داشت. آماری ضعیف برای تیمی که انتظار می‌رود بر بازی تسلط داشته باشد.

بدون بازی زیبا، بارسا روح بردن را در خود ندارد. بدون بازی زیبا، بردن سخت است؛ می‌توان رقابت کرد اما بدون داشتن روحیه پیروزی طلبی، پیشرفت به عنوان یک تیم دشوار است.


این بازی یک عقب‌گرد جدی برای رونالد کومان بود. کسی که نهایتاً تا یک ماه دیگر باید راه حلی برای این مشکل پیدا کند. جایی که بارسا باید در نیوکمپ مقابل PSG صف آرایی کند...
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
armanshah
پاسخ به: آنالیز فنی: بررسی اشتباهات مرگبار بارسا در مصاف با بیلبائو
تعویض دقیقه ۷۷ ؟ والا دقیقه ۹۰ اومدن بیرون
تازه مگه زغال به همین تیم نباخت ؟ یعنی زیدان هم هیچی حالیش نیست ؟


سه‌شنبه، ۳۰ دی ۱۳۹۹ (۲۰:۴۶)
 
@taha1385
پاسخ به: آنالیز فنی: بررسی اشتباهات مرگبار بارسا در مصاف با بیلبائو
عمرا از PSG رد بشیم با این وضع


سه‌شنبه، ۳۰ دی ۱۳۹۹ (۱۶:۳۹)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۶۴ کاربر آنلاین است. (۱۲ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۶۴

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!