به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

پیش‌بازی؛ بارسا vs پاریس سنت ژرمنپیش بازی
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ سه‌شنبه، ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ (۱۳:۱۵) (۳۰۸ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
مرجع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir


ساعت ۲۳:۳۰ (به وقت ایران) امشب، نیوکمپ مجدداً میزبان یکی از دیدارهای لیگ قهرمانان خواهد بود. هر آنچه لازم است در مورد این بازی هیجان‌انگیز بدانید، اینجاست!


کانون هواداران بارسلونا در ایران

امشب قرار است شاهد تقابل حساس دو تا از غول‌های فوتبال اروپا باشیم! دو تیمی که وقتی نامشان در کنار هم می‌آید، بی‌اختیار آن کامبک تاریخی ۶-۱ به ذهن‌ متبادر می‌شود. غیرممکنی که تنها لوچوی کبیر می‌توانست به آن جامه تحقق بپوشاند.

بارسا، فاتح ۵ دوره لیگ قهرمانان اروپا و PSG، تیمی که فصل گذشته برای اولین بار به فینال این رقابت‌ها راه یافت، هر دو رقبای قدرتمندی را برای رسیدن به این مرحله از رقابت‌ها شکست داده‌اند. به نظر می‌رسد بارسا به خوبی با سبک مربیگری رونالد کومان تطبیق یافته است. از طرفی پاریسی‌ها در نیم‌فصل سرمربی خود را تغییر دادند؛ دو ماه پیش پوچتینو هدایت این تیم را بر عهده گرفت.

اخبار دو تیم

لیست مصدومان بارسا را در حال حاضر فیلیپه کوتینیو (زانو)، سرخی روبرتو (همسترینگ)، انسو فاتی (مینیسک) و رونالد ارائوخو (مچ پا) تشکیل می‌دهند. حضور مارتین بریتویت و جرارد پیکه هم در هاله‌ای از ابهام است.

شاید مهم‌ترین خبر در رختکن PSG این است که مصدومیت فرصت بازگشت نیمار به نیوکمپ را از او گرفته است. همچنین دی ماریا که طی سال‌های اخیر چند باری موفق به گشودن دروازه بارسا شده است، از ناحیه ران دچار مشکل شده است. برنارت (زانو) و داگبا (ران) نیز این را از دست دادند. حضور رافینیا، بازیکن سابق آبی و اناری‌ها و همچنین وراتی نیز تا لحظات آخر قطعی نبود اما هر دو آن‌ها در لیست پاریس سنت ژرمن قرار گرفتند.

۵ بازی اخیر دو تیم

بارسا ۵ -۱ آلاوز (لالیگا)
سویا ۲-۰ بارسا (جام حذفی اسپانیا)
رئال بتیس ۲-۳ بارسا (لالیگا)
گرانادا ۳-۵ بارسا (جام حذفی اسپانیا)
بارسا ۲-۱ بیلبائو (لالیگا)
جایگاه تیم در جدول لالیگا: دوم

پاریس ۲-۱ نیس (لیگ ۱)
کان ۰-۱ پاریس (جام حذفی فرانسه)
مارسی ۱-۲ پاریس (لیگ ۱)
پاریس ۳-۰ نیمس (لیگ ۱)
لوریان ۳-۲ پاریس
جایگاه تیم در جدول لیگ ۱: دوم

آیا می‌دانستید؟

• از فصل ۲۰۱۲/۱۳ تنها رئال مادرید و دورتموند بیش از بارسا و پاریس در لیگ قهرمانان بازی رو در رو داشته‌اند. بازی‌های این دو تیم اغلب پرگل بوده‌اند. در هشت تا از این بازی‌ها، به طور میانگین هشت گل به ثمر رسیده است.

• بارسا تنها یک بار در بازی‌های خانگی مقابل یک تیم فرانسوی شکست خورده است؛ آن هم در جام برندگان فصل ۱۹۸۴/۸۵. آن زمان بعد از پیروزی ۴-۲ در بازی خارج از خانه مقابل متز، آبی و اناری‌ها در خانه با نتیجه ۴-۱ مقابل این تیم شکست خوردند. شکستی که یکی از سنگین‌ترین شکست‌های تاریخ باشگاه در این رقابت‌ها محسوب می‌شود.

• امشب بارسا به دنبال چهاردهمین صعود متوالی خود به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان است.

• مائوریسیو پوچتینو سرمربی PSG، برای دوازدهمین بار به عنوان مربی مقابل بارسا قرار می‌گیرد. دو مورد از این رویارویی‌ها به عنوان سرمربی تاتنهام در لیگ قهرمانان بوده و بقیه هم به عنوان سرمربی اسپانیول. تنها برد او مقابل بارسا، به سال ۲۰۰۹ و با تیم اسپانیول بازمی‌گردد که تنها برد این تیم مقابل بارسا در چهار دهه اخیر بوده است. در سایر بازی‌ها او چهار تساوی و شش شکست را مقابل بارسا تجربه کرده است.

• بیورن کوییپرز هلندی داور بازی امشب خواهد بود. او برای نهمین بار بازی بارسا را سوت خواهد زد. تنها یک‌ بار بارسا با قضاوت او شکست خورده که آن هم به فصل ۲۰۱۲/۱۳ و مصاف با سلتیک بازمی‌گردد.

• جالب است بدانید او همان داوری است که قضاوت باز دو تیم در فصل ۲۰۱۲/۱۳ را بر عهده داشت؛ دیداری که به تساوی ۱-۱ ختم شد. این داور همچنین پیروزی ۳-۰ بارسا را مقابل لیورپول در فصل ۲۰۱۸/۱۹ قضاوت کرده است. از طرفی این چهارمین باری است که او در بازی‌هایی که PSG حضور دارد، سوت خواهد زد.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۴۲ کاربر آنلاین است. (۷ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۴۲

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!