به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

عصر بارسا کماکان ادامه دارد...آبی و اناری‌ها
فرستنده مهدی طاهرخانی در تاريخ جمعه، ۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۹ (۱۳:۴۷) (۲,۶۸۹ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
مهدی طاهرخانی / FCBarcelona.ir

حساب هواداران پر و پا قرص اینتر جدا؛ توده‌ای که چند دهه زیر هیمنه آمیخته به کاچو پولی میلان و یووه تنها نظاره گر جام ربودن آنها بودند و در بین خودشان تنها معدود افراد مسنی را پیدا می‌کردند که از آخرین قهرمانی نراتزوری در اروپا خاطره‌ای را بیاد دارد.

اگر آنها پس از شکست یک بر صفر برابر بارسا از فرط خوشحالی تا حوالی کره ماه هم به آسمان برخاسته باشند، باز هم حرجی برشان نیست، چرا که قدم گذاشتن به فینال لیگ قهرمانان، رویایی بود که چند نسل از طرفداران اینتر شب‌ها با آن خوابیدند و هرگز خوابشان تعبیر نشد مگر حالا با آنتی فوتبال ژوزه مورینیو!


از این رو اگر کسی در وضعیت موجود با آنها صحبت از کیفیت، روح فوتبال و فلسفه بازی تماشاگر پسند کند، به مثابه بالرینی است که برای یک معلول که بتازگی توانایی راه رفتن را به "هر ترتیبی" بدست آورده، از فضیلت باله صحبت می‌کند. اینتر به "هر ترتیبی" از سد بارسا گذشت، بنابراین نمی‌توان برای طرفداران آنها حرف از روح فوتبال زد و پیروزی تاریخی‌شان را علی رغم پذیرفتن شکست در نوکمپ به استهزا کشید. آنها اگر در برنابئو هم مغلوب مونیخی‌ها شوند، باز آنقدر از حضور در فینالی که 50 سال انتظارش را می‌کشیدند، مسرورند که شاید هم پای تیم برنده به دنبال جام بدوند و همانند مورینیو در نوکمپ شادمانی کنند.

مختصات روحی فعلی اینتر و هوادارانش دقیقا همانی است که گفته شد؛ بنابراین تنها به آنها می‌توان تبریک گفت و گفت؛ شکست دادن بارسا در مجموع 2 بازی رفت و برگشت کار بزرگی بود که تنها شما توانستید در 2 فصل اخیر آن را انجام دهید! پا گذاشتن در سرزمین آرزوهایتان گوارای وجودتان.

اما با عبور از تیفوسی‌های نراتزوری، آیا این پیروزی را می‌توان به مخالفان بارسا که تنها آرزوی باخت این تیم را داشتند تبریک گرفت؟ برداشتن پلاکاردی با این عنوان که عصر بارسائیسم پایان یافت، چه جوابی می‌تواند داشته باشد؟ آنچه اینتر در نوکمپ ارائه داد، چه شباهتی به یک عصر دارد که ورود آن را می‌توان ابطال عصر بارسا دانست؟ اینکه با جمعی از مدافعان کهنه کار که مجموع تجربه‌شان به اندازه کتاب تاریخ فوتبال قطور است (زانتی، لوسیو، والتر ساموئل) و با ارائه آن فوتبال که چلسی (و بعدها اینتر) باید سال‌ها تلاش کنند تا اثرات چندش آورش را از رگ‌هایشان بزدایند، از سد بارسا گذشتن آنقدر کارستان نیست که کار چشم نوازترن تیم جهان را پایان یافته بدانیم.

بارسا به اینتر باخت و حذف شد، اما زمانی عصر بارسا پایان می‌پذیرد که آنها با ارائه چنین فوتبالی که ژوزه پرچمدارش است، به برنابئو‌ها برسند. اینکه اینتر در شب نوکمپ موفق شد بالرین زیبا را فلج کند و با تاکتیک‌های هوشمندانه مورینیو از بارسا تیمی بسازد بدون موقعیت گل، یک واقعیت است با طعم تلخ برای طرفداران کاتالان و کلا پیروان فوتبال زیبا. اما این پایان کار یک عصر نیست و زمانی بارسا براستی نابود می‌شود که درهای لاماسیا (معدن بازیکن‌سازی اش) را ببندد و برای قهرمانی در لالیگا تنها برای یک فصل بیش از 250 میلیون یورو هزینه کند!

زمانی بارسا می‌میرد که برای رسیدن به یک آرزوی نیم قرنی به مثابه اینتر (فینال لیگ قهرمانان) نود دقیقه تمام، تمام قد دفاع کند، تمارض به مصدومیت کند، دروازبانش با تعلل‌های فراوان اخطار بگیرد و دست آخر با خط خطی کردن یک تابلوی زیبای نقاشی که پیش از این سربازان زیادی از آن محافظت می‌کردند، مدعی شود صاحبک سبک تازه‌ای در هنر شده است!
ارزش: ۸.۰۰ (۱۹ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
saeed_chiko
پاسخ به: عصر بارسا کماکان ادامه دارد...
با بد شانسی و نامردی حذف شدیم تیمی که میلیتو و بوسکتس و پدرو و کیتا و بویان و جفرن و ماکسول یه جا تو یه بازی تو زمین باشن اسمش بارسا نیست
خلاصه مصدوم داشتیم نا آماده داشتیم پپ خیلی اشتباه کرد ناداوری در حد اعلا بود.
با همه اینها با حد اقل نتیجه باختیم این یعنی اقتدار تیم ما.
ولی فهمیدیم که چند تا بازیکن لازم داریم و فهمیدیم که باید سیستم جایگزین هم داشته باشیم.
فهمیدیم که بازیکن شوتزن لازم داریم و ....

آرزو میکنم بایرن قهرمان شه تا فوتبال کثیف به جایی نرسه.


یکشنبه، ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۹ (۱۳:۰۰)
 
MEGATEAMGSM
پاسخ به: عصر بارسا کماکان ادامه دارد...
واقعا ممنون بخدا من از اون شب همش حالم گرفتست همه هم هی به من SMS میزنن یا TELL و داغم رو تازه میکنن...ولی بارسا عشق من همه چیزمه.فقط بارسلونا


یکشنبه، ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۹ (۱۰:۵۸)
 
xcheater
پاسخ به: عصر بارسا کماکان ادامه دارد...
با سلام به طرفداران با شخصیت بارسا.
من قصد جسارت به شما طرفداران با غیرت و متعصب و به خودم رو ندارم ولی در مورد متن بالا یک انتقاد دارم.
قبل از گفتن انتقادم از نویسنده این متن کمال تشکر رو دارم که متن را خیلی فصیح و شیوا و با اوج قدرت کلام نگاشته.
به نظر من این متن می تواند برخواسته از عصبانیت باشه،یعنی چی؟ یعنی این که طرفدار بارسا،با اون ابهتی که بهتر از من میدونید و میشناسید،از یک باخت خیلی رنجیده و بعد از،عملی که تمام شده با حرف زدن به مبارزه برخواسته!
ببینید دوستان من فکر میکنم وقتی که یک تیم حرفه ای داریم،وقتی که طرفدارای حرفه ای داریم،برخوردمون هم باید واقعا حرفه ای باشه.ما نباید خیلی راجع به برد اینتر با اینتری ها(یا خطاب به اونها) صحبت کنیم و بردشون رو تحقیر کنیم،حتی اگر بردشون محقرانه باشه!
منظورم اینه که طرفدار بارسا باید ظرفیت باختن رو خیلی بیشتر از این حرف ها از خودش به نمایش بگذاره و حتی اگر تیم با نامردی،ناجوانمردی یا حتی ناداوری باخت،هرگز با زیر سوال بردن و انتقاد از برد حریف ذره ای به غیر(حریف و دیگران) اجازه نده که فکر تزلزل در ابهت و عظمت طرفدار بارسا رو به ذهنش راه بده!
همونطوری که اکثرتون تو نظراتتون گفتید بارسا برای ما همیشه بارساست،چه ببره،چه ببازه.
چه اول و چه حتی آخر!
پس بیایید برد رو به حریفمون تبریک بگیم و مثل،نه مثل،که واقعا برخورد یک بزرگتر با کوچکتری که یک بار از هزار بار رو( به هر دلیلی) برده داشته باشیم که واقعا من از بارسا و طرفدارای باسا چیزی جز بزرگ منشی و آموختنش به دیگرون سراغ و انتظار نداشتم و ندارم....
زنده باد طرفداران دریا روح بارسا،تا ابد!
تا ابد نه! بیشتر از اون...


یکشنبه، ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۹ (۱:۳۰)
 
civilica1366
پاسخ به: عصر بارسا کماکان ادامه دارد...
BARCA HAMISHE TO KHATEREYE FOOTBALL DUSTAN KHAHAD MAND!!!!!!!!!!!!!!!!


شنبه، ۱۱ اردیبهشت ۱۳۸۹ (۱۷:۲۲)
 
civilica1366
پاسخ به: عصر بارسا کماکان ادامه دارد...
vaghean ghashang tosif kardan ishoon.
dar vaghe aslan narahat nistam ke chera BARCA be final naraf khosh halam choon BARCA zibatarin va ghashang tarin baziharo anjam mide


شنبه، ۱۱ اردیبهشت ۱۳۸۹ (۱۷:۱۵)
 
AMiRh03EiN72N
پاسخ به: عصر بارسا کماکان ادامه دارد...
به امید قهرمانی در لالیگا.



شنبه، ۱۱ اردیبهشت ۱۳۸۹ (۱۶:۲۶)
 
LOVE_MESSI
پاسخ به: عصر بارسا کماکان ادامه دارد...
I LOVE YOU MAHDI
VIVA ZLATAN





:201:


شنبه، ۱۱ اردیبهشت ۱۳۸۹ (۱۵:۴۸)
 
C5PUYOL
پاسخ به: عصر بارسا کماکان ادامه دارد...
این خاصیت دنیاست که خیلی ها تحمل عرش نشینی برخی ها رو ندارند حالا آن برخی ها می خوان افراد یا تیم ها یا هر چیز دیگه باشند البته این امر منوط به طرفداران واقعی نراتزوری نیست واحساس شادمانی برای آنها امری عادی و قابل قبول است ولی امیدواریم سایرین که از فرط خوشحالی آرزوی نابود شدن زیبایی هایی را که امروز در قالب روح تیمی سربازان کاتالان به دنیا ارزانی می شود را دارند پاسخی قانع کننده حداقل برای دلهای خویش داشته باشند که حذف زیبایی ها به چه قیمت ؟؟....


شنبه، ۱۱ اردیبهشت ۱۳۸۹ (۱۴:۳۳)
 
Blaugrana.Mary
پاسخ به: عصر بارسا کماکان ادامه دارد...
اقا مهدی... شخصا غلامم
خیلی باحال نوشتی
دقیقا همون چیزی بود که میخواستیم به خودمون بگیم ولی نمیدونستیم چطوری
راستی مطمئنید ژاوی مصدومه؟ اگه باشه خیلی بد میشه
خدایا رحم کن


شنبه، ۱۱ اردیبهشت ۱۳۸۹ (۱۴:۳۰)
 
ghuchi
پاسخ به: عصر بارسا کماکان ادامه دارد...
من عاشق سبک نویسندگی مهدی طاهرخانی هستم.بارها هرجایی که ایشان متنی رو ارائه کردن از قلم شیوا و ذهن روشنشون تشکر کردم و 1بار دیگه لازم میدونم به ایشان تبریک و خسته نباشید بگم. درود بر همه کسانی که فلسفه فوتبال و روح این ورزش رو ارج میگذارند


شنبه، ۱۱ اردیبهشت ۱۳۸۹ (۱۳:۴۵)
 
mamad_ft
پاسخ به: عصر بارسا کماکان ادامه دارد...
با تشکر فراوان از آقا مهدی
فوتبال یعنی بارسا
و بعد از سالها خواهیم دید که این بارسای حذف شده جاودانه تر از اینتر و دیگر تیمهایی که ضد فوتبال بازی می کنن خواهد شد
انشا الله


شنبه، ۱۱ اردیبهشت ۱۳۸۹ (۱۳:۳۱)
 
lemof
پاسخ به: عصر بارسا کماکان ادامه دارد...
خيلي متن قشنگي بود ممنونم از آقاي طاهرخاني كمي تسكين پيدا كردم
حيفه بارساي عزيز با اين تيم ها بايد بازي كنه كه هيچ چي از فوتبال سالم حاليشون نيست
---
زنده باد بارسلوناي كبير و قهرمان


شنبه، ۱۱ اردیبهشت ۱۳۸۹ (۷:۳۷)
 
El.Zurdito
پاسخ به: عصر بارسا کماکان ادامه دارد...
هنوز اون مقاله سایت گل که نوشته بود فوتبال همه پاس نیست از خاطرم پاک نشده که نویسندش مثل مربی عقده ای اینتر چنان ابراز خوشحالی کرده بود که من هاج و واج مونده بودم جالب اینکه این باخت رو دلیلی بر این می دونست که ژاوی و مسی اصلا بازیکنای خوبی نیستند و بیخودی ازشون تعریف میشه و چند دقیقه بعد بازی برگشت بود که تیتر زده بودند برد اقای...و پایان عصر بارسا
متاسفم براشون ...
بارسا هیچ وقت تموم نمیشه ...
تا گردش زمونه هست ... تا وقتی دنیا دنیاست...بارسای ما تا ابد پا برجاست...

آقا مهدی ...واقعا ازت ممنونم . به خدا وقتی بعد بازی بارسا رفتم تو سایت و دیدم نوشتن برد آقای ... و پایان عصر بارسا بیشتر از حذفمون قلبم شکست و اونقدر گریه کردم که چشمام صفحه کامپیوتر رو نمی دید...مقالت ارومم کرد ولی واقعا ناراحتم و نمی تونم بفهمم چرا یه عده این جور مثل لاشخور رو سرمون پرواز میکردن تا زمین بخوریم،منتظر مردن نموندن همین افتادن براشون کافی بود که هر چی از دهنشون در اومد بارمون کنن که بگن...ای خدا ، چقدر بعضی ها بی انصافا


شنبه، ۱۱ اردیبهشت ۱۳۸۹ (۲:۳۹)
 
ashkan007
پاسخ به: عصر بارسا کماکان ادامه دارد...
مرگ بارسا یعنی پایان فوتبال ناب و زیبا و فوتبال هیچ وقت نمی میره ، پس زنده باد بارسا و فلسفه بارسایی . . .


شنبه، ۱۱ اردیبهشت ۱۳۸۹ (۱:۰۷)
 
saeed71
پاسخ به: عصر بارسا کماکان ادامه دارد...
من از پاس های دقیق و در عمق ژاوی،از دریبل های خارق العاده و حرکت های در عمق زیبای مسی و از شخصیت و متانت گواردیولا به وجد میام و به خودم افتخار میکنم که یه بارساییم.
اما فکر نکنم طرفدارای اینتر به 90 دقیقه چپیدن تو دفاع تیمشون، به کارت زرد گرفتن جولیو سزار به خاطر مکس زیاد در ضربات شروع مجدد و به حرکات بچگانه و زشت مورینیو ببالن!!!!
شبی که بارسا حذف شد باید چهارشنبه سیاه لقب بگیره به خاطر پیروزی یک فوتبال کثیف بر فوتبال تماشاگر پسندانه وزیبا.
زنده باد بارسا
زنده باد ژاوی


جمعه، ۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۹ (۲۳:۳۸)
 
fm_mazy
پاسخ به: عصر بارسا کماکان ادامه دارد...
واقعا دستت درست
اينتر آشغال رو با اون مربي كثيفش چهرهاشونو رو كردي


جمعه، ۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۹ (۲۳:۱۸)
 
Armin10
پاسخ به: عصر بارسا کماکان ادامه دارد...
بابا تو کولاکی عجب قلمی داری
آخیش راحت شدم عاشق ادبیاتم بدلیل همین چیزاش
Viva FCBarcelona


جمعه، ۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۹ (۲۳:۱۲)
 
LadislaoKubala
پاسخ به: عصر بارسا کماکان ادامه دارد...
مهدی جان دست درست. واقعا که‌ بیطرفانه‌ و از دید یک آدم فهیم که‌ فوتبال رو درک میکنه‌ نوشتی. خوشم آومد که‌ اسیر تعصب نشدی و همزمان فوتبال زیبای بارسلونای کبیر رو به‌ خوبی ترسیم کردی و ضد فوتبال مورینیو رو هم نشون دادی.

در ضمن اگه‌ مورینیو مربی بارسا بشه‌ میتونیم بگیم عصر بارسا تموم شده‌ امیدوارم هرگز چنین اتفاقی نیفته‌ چون من دیگه‌ نمیتونم فوتبال نیگا کنم.
زنده‌ باد پپ بزرگ



جمعه، ۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۹ (۲۲:۱۹)
 
*mojgan
پاسخ به: عصر بارسا کماکان ادامه دارد...
foghol ade ziba bood!!!


جمعه، ۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۹ (۲۲:۱۵)
 
prsam
پاسخ به: عصر بارسا کماکان ادامه دارد...
واقعا عالي نوشتي


جمعه، ۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۹ (۲۱:۵۶)
 
bryan
پاسخ به: عصر بارسا کماکان ادامه دارد...
بحث تاکتیکهای مورینیو به کنار ولی انصافا پپ در ابتدای بازی ترکیب آنچنان تهاجمی تو زمین نگذاشته بود .
شروع سانترهای هوایی بعد از بیرون آمدن زلاتان چه معنا داشت . پاسهای کسل کننده بارسا در نیمه زمین چقدر میتونست موثر باشه .
؟
بهرحال همیشه هم نمیشد پیروز بود و پپ هم بدون اشتباه نیست .

اگر امسال دوباره قهرمان لالیگا بشه بارسا , باز ه خیلی عالیه . فقط امیدوارم قافیه لالیگا رو به رئال نبازیم.


جمعه، ۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۹ (۲۱:۳۴)
 
engsaeed
پاسخ به: عصر بارسا کماکان ادامه دارد...
واقعا خيلي توصيف زيبايي بود.
مرسسسسسسسسسسسسسسي


جمعه، ۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۹ (۲۰:۱۷)
 
zlatan_a167
پاسخ به: عصر بارسا کماکان ادامه دارد...
ممنون از ارسالت
دسرت گفتی
ولی دفاع هم فوتباله ولی نه 105دقیقه!


جمعه، ۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۹ (۲۰:۱۲)
 
mostafa169
پاسخ به: عصر بارسا کماکان ادامه دارد...
نقل قول
بچه ها این خبر رو بخونید این جا هم معنیش رو بزارید ببینیم به ژاوی چی شده؟ ((فقط سریع))

تو سایت اصلی هم نوشته
خبرشو هم ترجمه کردم و مدیر هر وقت صلاح بدونن می ذارن


جمعه، ۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۹ (۱۹:۱۵)
 
zare.exe
پاسخ به: عصر بارسا کماکان ادامه دارد...
مشاهده لینک



بچه ها این خبر رو بخونید این جا هم معنیش رو بزارید ببینیم به ژاوی چی شده؟ ((فقط سریع))


جمعه، ۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۹ (۱۹:۰۲)
 
taherkhani
پاسخ به: عصر بارسا کماکان ادامه دارد...
با تشکر از لطف همه دوستان. فقط باید عرض کنم که من متاسفانه روزنامه نگار هستم. جهان فوتبال دنیای فوتبال و حالا روزنامه های سیاسی.


جمعه، ۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۹ (۱۸:۵۹)
 
leo.messi19
پاسخ به: عصر بارسا کماکان ادامه دارد...
اگه بارسا مسی . ژاوی . زلاتان . پویول .... رو نداشته باشه
اگه بارسا هیچ ستاره ای نداشته باشه
اگه بارسا هیچ جامی رو نداشته باشه
اگه بارسا تیم دسته 2 یا 3 هم باشه
باز هم واسه تمام عاشقاش بارساست
باز هم تو جای جای جهان طرفدارایی داره که با جون و دل بپرستنش
( بارسا ) با قهرمانی یا بدون قهرمانی عاشقتیم.


ضمن تشکر از مهدی طاهر خانی عزیز.


جمعه، ۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۹ (۱۸:۵۳)
 
just_lamasia
پاسخ به: عصر بارسا کماکان ادامه دارد...
100% تایید میشه بارسایی اصیل تو زمین حریف 1-0 جلو افتاده باشه هیچ وقت به دفاع فکر نمیکنه . پس از گواردیولا ایراد نگیرین چون اون یه بارسایی واقیعه. پس از گواردیولا ایراد نگیرین چون اون یه بارسایی واقیعه. ولی ما که لالیگارو میگیریم بهد این 250 میلیوت یورو بدون جام خیلی باحال میشه ها . من که لالیگارو به چمپیونز لیگ ترجیح میدادم.


جمعه، ۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۹ (۱۸:۴۷)
 
zare.exe
پاسخ به: عصر بارسا کماکان ادامه دارد...
توصیفت خارق العاده بود باور کن من وقتی خط به خطش رو می خوندم گریم می گرفت.

((این بهرین مطلبی بود که توی عمرم خونده بودم و فکر نکنم به این زودی ها چنین مطلبی رو دوباره بخونم))


جمعه، ۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۹ (۱۸:۴۵)
 
soorena
پاسخ به: عصر بارسا کماکان ادامه دارد...
یه مطلب جالب تو وبلاگ مملکته داریم زده که بی ربط نبست: « تعداد طرفدارهای ایرانی اینتر توی یه شب ده برابر شد. همه هم میگن ما از اول طرفدار اینتر بودیم. مملکته داریم؟ »


جمعه، ۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۹ (۱۸:۲۴)
 
just_lamasia
پاسخ به: عصر بارسا کماکان ادامه دارد...
اونی که عصر میسازه روحه قشنگه , روحی که بارسای ما قشنگترینش رو داره پس تا وقتی که این روح با ما هست تاریخ سازیم . منظورم همون روحیع که تو زمین حریفم حاظر به عقب نشینی نیست ولی بعضی از طرفدارای بارسا تو این سایت چیزایی نوشتن که از باخت جولوی اینتر واسم سخت تر بود . ما یه روح زیبا پرست داریم تو بارسا که با هیچ قهرمانی عوضش نمیکنیم . متن این تاپیکتون بهم چسبید .مرسی


جمعه، ۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۹ (۱۸:۱۲)
 
Wimps
پاسخ به: عصر بارسا کماکان ادامه دارد...
این نویسنده حرف دل منو زد . دقیقاً همینه
Only Barca Anti Madrid


جمعه، ۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۹ (۱۸:۰۲)
 
رونالدينيو
پاسخ به: عصر بارسا کماکان ادامه دارد...
قشنگ نوشتي مهدي جان . ممنون

ما بارسايي ها واقع بين هستيم . بارسا رو دوس داريم اما حقيقت رو درك مي كنيم . با اين بازي ، هزينه زيادي داديم و اما فهميديم از معدود راه ها براي متوقف كردن بارسا دفاع همه جانبه و اعصاب خورد كن هستش و بايد رو اين بيشتر و بيشتر كار كنيم .

پپ مربيه بزرگيه . با اين تجربه و سن؛ داره بي نظير كار مي كنه . هرچقدر بيشتر كار كنه ، تجربش هم بيشتر ميشه و چيز دور از ذهني نيست .

اما به نظر من خيلي دور از ذهن هست كه مورينيو بتونه شخصيتش رو درست كنه ، كارهايي مي كنه كه خيلي خيلي خيلي خيلي زشت هست . چي بگم .....

ما نه تنها بازيكن مي سازيم ؛ مربي هم مي سازيم . اين بارسا است


جمعه، ۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۹ (۱۸:۰۱)
 
Parham_FC
پاسخ به: عصر بارسا کماکان ادامه دارد...
واقعا خیلی قشنگ بود.


جمعه، ۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۹ (۱۷:۵۶)
 
ali-catalan
پاسخ به: عصر بارسا کماکان ادامه دارد...
مگه میشه بارسا تموم بشه؟مگه میشه فوتبال زیبا و تهاجمی رو دوست نداشت؟اصلا با این وضع کنونی فوتبال که همه به فکر درآمد بیشترن کی میاد زیبا بازی کنه حتی اگه حذف بشه؟من که به بارسا و نوع نگاهش به فوتبال افتخار میکنم!
زنده باد بارسا
راستی آقا مهدی دستت درد نکنه با این مطلب عالیت!
شما یه داداش به اسم علی دارید که تو یزد خدمت کرده باشه؟


جمعه، ۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۹ (۱۷:۱۹)
 
RaminiTo
پاسخ به: عصر بارسا کماکان ادامه دارد...
بارسا تو اروپا خيلي تنهاس. همه ي تيمها فقط به نتيجه فكر ميكنن ولي نميدونن كه آدم نبايد فقط به فكر هوادارهاي فعليش باشه. يه تيم بايد به كساني هم فكر كنه كه برا اولين بار روبروي تلويزيون ميشينن تا يه مسابقه رو ببينن. و متاسفانه با ديدن بازي اينتر يا چلسي ديگه اين كارو نميكنن. چون ميدونن دارن وقتشونو تلف ميكنن !


جمعه، ۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۹ (۱۷:۱۵)
 
SinaBarca
پاسخ به: عصر بارسا کماکان ادامه دارد...
به نظر من بارسا امسال با افتخار از دوره رقابت ها حذف شد و بارسا با اين فوتبال ناب خود نشان داد كه مثل تيمي مثل اينتر روي به فوتبال خيلي كثيف نمي آورد و هميشه به مكتب يوهان كرايف هميشه پايبند است .

به اميد قهرماني بارسا در ليگ

بچه ها يك خبر بد ژاوي هم مصدوم شد .

منبع : سايت گل


جمعه، ۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۹ (۱۷:۰۴)
 
hamedmessi
پاسخ به: عصر بارسا کماکان ادامه دارد...
با تشکر فراوان از اقا مهدی عزیزم خیلی قشنگ نوشتی و واقعیت رو همانگونه که هست بیان کردی مرسی عزیزم
واقعا تیممون بارسلونای کبیر بهترین است کدام تیم میتواند مثل بارسلونا بازیکند همه میدانند که بارسلونای کبیر به لطف خداوند بزرگ بهترین است بارسلونا قادر است در یک بازی بیش از 5000 پاس رو هم بین هم رد و بدل کنند بارسلونا قادر است حریفانش را 6 تایی کند بارسلونا قادر است رکورد بشکند بارسلونای کبیر قادر است بازیکن بسازد بارسلونا قادر است 6 جام بگیرد بارسلونا قادر است 4 الکلاسیکو را با پیروزی های بسیار زیبا پشت سر بگزارد بارسا قادر است و میتواند فقط و فقط قهرمانی به دست بیاورد با فوتبالی زیبا و چشم نواز که دنیا را به طرف خود جذب میکند از کودک 5 ساله بگیر تا پیرمرد 90 ساله عاشق تیممون بارسلونای کبیر هستند چون بارسا زیبا بازیمیکند و ما همه این ها را مدیون خداوند بزرگ هستیم خداوند است که کمک کرد بارسلونا 6 جام بگیرد و امیدوارم به یاری خدا این فصل هم تیممون بارسلونای کبیر 2 جام را بگیرد بارسا لیاقتش را دارد چون بارسا است چون بهترین است چون بهترین ستاره گان دنیا در تیممون بارسلونای کبیر هستند
به امید خداوند بزرگ تیممون بارسلونای کبیر قهرمان 2 جام است
زنده باد بارسلونا زنده باد گواردیولا زنده باد کاتالونیا


جمعه، ۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۹ (۱۶:۵۵)
 
masoud_bluesystem
پاسخ به: عصر بارسا کماکان ادامه دارد...
با تشكر از متن عالي كه نوشتيد
به نظر من بارسا فقط يك نقطه ضعف داشت كه گفتنش هم خيلي سخت هست و اون اين كه تنها وتنها اگر پپ تجربه كافي داشت اين اتفاق هيچ وقت نمي افتاد گوارديولا با تمام توانايي كه در وجودش نهفته است و همين توانايي ها تبديلش كرده به يك مربي درجه يك فقط يك فاكتور مهم را كم داره كه براي اون و تيمش جلوي كفتاري مثل مورينيو دردسر ساز ميشه اونم تجربه است.
در هر حال شير هميشه شيره
درورد بر بارسا
درود بر گوارديولا
درود بر همه بازيكنان بارسا
و درود بر همه عاشقان آبي اناري


جمعه، ۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۹ (۱۶:۴۹)
 
mostafa169
پاسخ به: عصر بارسا کماکان ادامه دارد...
آقای طاهرخانی مطلبت در نهایت دقت و نکته سنجی نوشته شده بود. من پیش از این هم سابقه مطالب شما رو دارم و واسه همین یه سوالی دارم:
شمار در نوشته تون اشاره کردین که « عصر بارسا زمانی به پایان می رسه که لاماسیا بسته بشه نه این که بارسا از رسیدن به این فینال ها با این شیوه بازی محروم بشه» یعنی سبک بازی رو به نتیجه ترجیح دادین که کاملا هم منطقیه
اما سوال: این سبک چی جوری به وجود اومده؟ «توسط مرد زود رنج و عجولی که مشخص نیست از کدام فلسفه پیروی می کند؟ »

من امروز از خوندن مطلبت بسیار لذت بردم اما به همون اندازه هم از دستمال سپیدی که تو به نمایندگی از هواداران کاتالان بیرون کشیدی رنجیدم. اون لحظه تو سایت عضو نبودم اما زخم طنزنوشته ات به سختی منو که عاشق پپ و بازی اش بودم آزرد

حالا تسویه حساب کردی


جمعه، ۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۹ (۱۶:۳۷)
 
بارررسا
پاسخ به: عصر بارسا کماکان ادامه دارد...
خیلی زیبا بود


جمعه، ۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۹ (۱۶:۳۶)
 
Kardo1986
پاسخ به: عصر بارسا کماکان ادامه دارد...
مطلب بسیار زیبایی بود.با سپاس فراوان از مهدی طاهر خانی عزیز.مطالبتون همیشه زیبا و جذاب بوده و البته این یکی از بهترین ها.
ما فقط در سال آینده باید دو کار انجام بدیم:
1)علیرغم اعتقاد به جوانان و تیم باید در بعضی از نقاط تیم رو تقویت کنیم از جمله خط هافبک و حمله.با شکست پروژه ی چیگرینسکی نیاز به جذب یه ودافع 6دانگ حس می شه.جذب سسک و ویا و همچنین یکی دو بازیکن جوان وآینده دار مثل خوان ماتا یا دی ماریا به تیم انرژی و جون تازه ای میده.میدون دادن به جوانانی مثل جفرن بویان دوس سانتوس و تیاگو هم باید در اولویت باشه.
2)واقعا واسه بازی با تیم های سراپا دفاعی مثل اینتر انالیزها و تمهیدات جدی اندیشیده بشه که تنها مانع جدی بارسا در زمین فوتبال به جز ناداوری همین فاکتور ضدفوتبال است وبس.



جمعه، ۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۹ (۱۶:۲۴)
 
mostafa169
پاسخ به: عصر بارسا کماکان ادامه دارد...
ده بار خوندم دلم میخواد صد بار دیگه هم بخونم
دستت درد نکنه

منم چندین باری می خواستم مقاله از خودم بذارم
فکر نمی کردم مدیر قبول کنه در بخش اخبار کسی از خودش مقاله بذاره وگرنه واسه ال کلاسیکو، بازی اشتوتگارت، آرسنال، استودیانتس، و همین بازی نوشته بودم


جمعه، ۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۹ (۱۶:۱۶)
 
Kiavash13
پاسخ به: عصر بارسا کماکان ادامه دارد...
من مهدی خان رو نمیشناسم ولی متن مثل یه روزنامه نگاره . آقا مهدی واقعا انشا ی خوبی داری و واقعا دیدنی حرف زدی.و واقعا عالی بود


جمعه، ۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۹ (۱۵:۵۹)
 
mona70
پاسخ به: عصر بارسا کماکان ادامه دارد...
واقعا زیبا بود هرچه قدر بخونمش سیر نمی شم
متشکرم مهدی طاهرخانی


جمعه، ۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۹ (۱۵:۲۸)
 
KHASHAYARSHA
پاسخ به: عصر بارسا کماکان ادامه دارد...
درست 1ساعت بعد بازی بارسا-اینتر یه سایتی مطلبی گذاشت بعنوان پایان عصر بارسا.
این نشون میده چقدر قهرمانی های بارسا برای یه عده عقده شده.کاری به هوادارن اینتر ندارم ولی شادی هواداری بعضی تیمها که از فرط خوشحالی تو پوستشون نمیگنجیدند هیچ دلیلی نداره جز حسادت، حسادت و حسادت...

بارسا تو این 2سال که پپ سرمربی شده تمام تیمهای بزرگ رو برده. به قول جاودانی که یکی از همون حسودهاست مردن از بس قهرمانیهای بارسا رو دیدن.

خدا کنه لاپورتا بمونه.از این میترسم با رفتن اون دوباره بشیم همون تیم 10-12سال پیش و ستاره ها یکی یکی برن از بارسا مثل ریوالدو، فیگو و قبل از اون رونالدو و...

امیدوارم سال دیگه 6تا جام بگیریم تا چشم این حسودا کور بشه.
از نویسنده این مطلب هم سپاسگذارم.امیدوارم از این مطالب بیشتر ببینیم تو این سایت...

زنده باد بارسا، زنده باد فوتبال ناب


جمعه، ۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۹ (۱۵:۲۲)
 
fcbarca2010
پاسخ به: عصر بارسا کماکان ادامه دارد...
با تشکر از آقای طاهرخانی با این متن فوق العاده زیباشون.

حالا من هم میگم:
نه تنها عصر بارسا تموم نشده بلکه تازه شروع شده. قدرت بارسا به حدیه که هر تیمی وقتی اسمشو میشنوه از ترس به خودش میلرزه و فقط به فکر این میافتن که چطوری مانع از این بشن که بارسا گلهای زیادی به اونها نزنن. دقیقا همون کاری که اینتر تو نیوکمپ انجام داد. اینتر میدونست که اگه 11 نفره دفاع نکنه حتما بیشتر از 2 تا گل میخوره. میدونست که اگه فقط اتوئو و میلیتو رو بذاره مهاجم بازهم بیشتر از 2تا گل میخورد. برای همین اون مورینیوی کثیف حتی از اتوئو و میلیتو هم خواسته بود که فقط تو زمین خودشون دفاع کنن.
خوشحالم از اینکه طرفدار تیمی هستم که همه از ترسش فقط 11 نفره تو زمین خودشون بازی میکنن.
اگه تو فوتبال نیمه اول و دوم رو هر تیمی فقط در یک طرف زمین بازی میکرد، بعد از بازی اینتر و بارسا اگه چمن رو نگاه میکردید همه چیز رو متوجه میشدید. چمن نیمه ی زمین بارسا کاملا صاف و بدون خرابی و چمن نیمه ی زمین اینتر ...

بازهم از اینکه طرفدار تیمی به اسم بارسلونا هستم به خودم میبالم.

زنده باد سربازان باغیرت ارتش کاتالونیای کبیر








جمعه، ۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۹ (۱۴:۵۳)
 
fcbarcelona11
پاسخ به: عصر بارسا کماکان ادامه دارد...
مهدي چرا انقدر پستات كمه چه قدر وقت عضوي وانقدر كم


جمعه، ۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۹ (۱۴:۵۲)
 
fcbarcelona11
پاسخ به: عصر بارسا کماکان ادامه دارد...
مهدي جون برو نويسنده شو از اقاسعيد درخواست ميكونيم يك مقامي به اين دوست بدن خيلي زيباست


جمعه، ۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۹ (۱۴:۴۸)
 
amir008
پاسخ به: عصر بارسا کماکان ادامه دارد...
مطلب عالی بود!
عصر بارسا به پایان نخواهد رسید مگر با پایان فوتبال!


جمعه، ۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۹ (۱۴:۴۸)
 
Alireza_i99000
پاسخ به: عصر بارسا کماکان ادامه دارد...
ممنون دوست عزیز خیلی خوب بارسا رو توصیف کردید.تا زمانی که بارسا این سبک فوتبال بازی می کنه عصرش ادامه داره.


جمعه، ۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۹ (۱۴:۳۷)
 
henry-xavi
پاسخ به: عصر بارسا کماکان ادامه دارد...
مهدی طاهر خانی واقعا گل گفتی.دستت درد نکنه
حرف دل ما هم همینه
تشکر


جمعه، ۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۹ (۱۴:۳۱)
 
Z.Red.Boy
پاسخ به: عصر بارسا کماکان ادامه دارد...
ممنون از متن قشنگت


جمعه، ۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۹ (۱۴:۱۷)
 
Sarah,165
پاسخ به: عصر بارسا کماکان ادامه دارد...
واقعا خیلی قشنگ بود.
بارسا تنها یه تیم نیست ، بارسا یک عشقه که خیلیا از تمام دنیا بهش وابسته اند





جمعه، ۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۹ (۱۴:۱۱)
 
messi--xavi
پاسخ به: عصر بارسا کماکان ادامه دارد...
دستت درد نکنه مهدی جان.
خیلی قشنگ بود.


جمعه، ۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۹ (۱۳:۵۶)
 
messi724
پاسخ به: عصر بارسا کماکان ادامه دارد...
واقعا فوق العاده بود. همه چیز به قشنگی توصیف شده بود. ای کاش همه شعور درک کردن این حرفا رو داشتن و به بازی کثیف و کشتن روح فوتبال افتخار!!! نمیکردن .
واقعا ممنون.
بارسا بدون در همه حال عاشقتیم


جمعه، ۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۹ (۱۳:۵۴)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: عصر بارسا کماکان ادامه دارد...
سپاسگذارم از دوست عزیزم مهدی طاهرخانی که واقعیت های این بازی رو با زیباترین قلم توصیف کرد.


جمعه، ۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۹ (۱۳:۵۱)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۹۵ کاربر آنلاین است. (۱۵ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۹۵

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!