در حال دیدن این عنوان: |
۶۴ کاربر مهمان
|
این عنوان قفل شده است!
|
|
|
پاسخ به: کلام حق (متن و تفسیر آیه به آیه قرآن کریم) | ||
نام کاربری: H_Majnun
نام تیم: بایرن مونیخ
پیام:
۱۳,۵۲۱
عضویت از: ۲ فروردین ۱۳۸۹
از: زمین خدا
طرفدار:
- لیونل آندرس مسی - ریوالدو ویتور بوربا فریرا ویکتور - جوزپ گواردیولا گروه:
- كاربران بلاک شده |
سوره نسا آیه 157، 158 -------------------------------------- آيه وَقَوْلِهِمْ إِنَّا قَتَلْنَا الْمَسِيحَ عِيْسَى ابْنَ مَرْيَمَ رَسُولَ اللَّهِ وَمَا قَتَلُوهُ وَمَا صَلَبُوهُ وَلَكِنْ شُبِّهَ لَهُمْ وَإِنَّ الَّذِينَ اخْتَلَفُواْ فِيهِ لَفِى شَكٍّ مِّنْهُ مَا لَهُمْ بِهِ مِنْ عِلْمٍ إلَّا اتِّبَاعَ الظَّنِّ وَمَا قَتَلُوهُ يَقِيناً بَلْ رَّفَعَهُ اللَّهُ إِلَيْهِ وَكَانَ اللَّهُ عَزِيزاً حَكِيماً --------------------------------------- ترجمه و (عذاب ولعنت ما آنان را فرا گرفت، به خاطر) سخنى كه (مغرورانه) مىگفتند: «ما عيسى بن مريم، فرستادهى خدا را كشتيم» در حالى كه آنان عيسى را نه كشتند و نه به دار آويختند، بلكه كار بر آنان مشتبه شد (و كسى شبيه به او را كشتند) و كسانى كه دربارهى عيسى اختلاف كردند خود در شك بودند و جز پيروى از گمان، هيچ يك به گفتهى خود علم نداشتند و به يقين او را نكشتهاند. بلكه خداوند او را به سوى خود بالا برد و خداوند عزيز و حكيم است. ----------------------------------------- نکته ها امام صادقعليه السلام در پيرامون جملهى «و ما قتلوه و ما صلبوه و لكن شبّه» فرمودند: غيبت حضرت قائمعليه السلام نيز همين طور است، همانا امّت آن را به خاطر طولانى شدن انكار مىكنند، برخى مىگويند: قائم متولّد نشده است، برخى مىگويند: متولّد شده ومرده است، وبرخى ديگر مىگويند: يازدهمين ما عقيم بوده و...[1] عوامل و نشانههاى مشتبه شدن امر و به دار آويختن شخصى ديگر به جاى حضرت عيسى به اين صورت بود: 1- مأموران دستگير كننده، رومى وغريب بودند وعيسىعليه السلام را نمىشناختند.[2] 2- اقدام براى دستگيرى عيسى، شبانه بود. 3- شخص دستگير شده، از خداوند شكايت كرد. كه اين شكايت با مقام نبوّت سازگار نيست. 4- همه انجيلهاى مسيحيان كه فدا شدن عيسى وبه دارآويختن او را با آب وتاب نقل كردهاند، سالها پس از عيسى نوشته شده وامكان خطا در آنها بسيار است. 5 - گروههايى از مسيحيان مسأله صليب را قبول ندارند و در اناجيل هم تناقضاتى است كه موضوع را مبهم مىكند. ____________________________ 1) الغيبة طوسى، ص170. 2) احتمالاً كسى كه بناى خيانت داشت و با گرفتن پول، عيسى را به مخالفان معرفى كرد، خود به شكل حضرت تبديل شد و گرفتار گشت. تفسير فرقان. ------------------------------------------ پيام ها 1- گاهى سقوط اخلاقى انسان تا آنجاست كه به پيامبر كشى افتخار مىكند. «انا قتلنا المسيح» 2- در برابر ادعاهاى باطل، صراحت لازم است. «و ما قتلوه و ماصلبوه» 3- حضرت عيسى هم تولّدش، هم رفتنش از اين جهان بطور غير طبيعى بود. عروج كرد تا ذخيرهاى براى آينده باشد. «بل رَفعه اللّه اليه» 4- معراج، براى غير از پيامبر اسلام هم بوده است. «بل رَفعه اللّه اليه» 5 - عيسى، مهمان خداست. «رفعه الله اليه» 6- در آسمانها امكان زيستن انسان وجود دارد. «بل رفعه الله» 7- ارادهى الهى همهى توطئهها را خنثى مىكند. «كان الله عزيزاً حكيماً» |
||
۲۰ مرداد ۱۳۹۰
|
|
پاسخ به: کلام حق (متن و تفسیر آیه به آیه قرآن کریم) | ||
نام کاربری: H_Majnun
نام تیم: بایرن مونیخ
پیام:
۱۳,۵۲۱
عضویت از: ۲ فروردین ۱۳۸۹
از: زمین خدا
طرفدار:
- لیونل آندرس مسی - ریوالدو ویتور بوربا فریرا ویکتور - جوزپ گواردیولا گروه:
- كاربران بلاک شده |
سوره نسا آیه 159 ----------------------------------------- آيه وَإِنْ مِّنْ أَهْلِ الْكِتَبِ إِلَّا لَيُؤْمِنَنَّ بِهِ قَبْلَ مَوْتِهِ وَيَوْمَ الْقِيَمَةِ يَكُونُ عَلَيْهِمْ شَهِيداً ----------------------------------------- ترجمه و هيچ كس از اهل كتاب نيست مگر آنكه پيش از مرگش به او (مسيح) ايمان مىآورد و او روز قيامت، بر آنان گواه خواهد بود. ----------------------------------------- نکته ها شايد معنا اين باشد: قبل از مرگ مسيحعليه السلام، تمام اهلكتاب به او ايمان مىآورند. چون طبق روايات شيعه وسنّى، عيسىعليه السلام در آخرالزمان از آسمان فرود آمده و پشت سر امام زمانعليه السلام نماز مىخواند و مدّتها زيسته، سپس از دنيا مىرود. آن روز، مسيحيان به او ايمان صحيح مىآورند، نه ايمانى كه او را پسر خدا بدانند.[1] ____________________________ 1) تفسير الميزان. ------------------------------------------ پيام ها 1- همهى كافران و منحرفان، در آستانهى مرگ كه پردهها كنار مىرود، به هوش مىآيند و ايمان مىآورند، ولى سودى ندارد. «و ان من اهل الكتاب...» 2- مرگ، يك سنّت قطعى براى همه است. حتّى براى عيسى كه قرنها در بهترين شرايط مهمان خدا و فرشتگان بوده است.[424] «قبل موته» 3- انبيا، گواهان و شاهدان بر انسانهايند. «يكون عليهم شهيدا» 424) اگر مراد از «قبل موته» مرگ حضرت عيسى باشد. |
||
۲۰ مرداد ۱۳۹۰
|
|
پاسخ به: کلام حق (متن و تفسیر آیه به آیه قرآن کریم) | ||
نام کاربری: H_Majnun
نام تیم: بایرن مونیخ
پیام:
۱۳,۵۲۱
عضویت از: ۲ فروردین ۱۳۸۹
از: زمین خدا
طرفدار:
- لیونل آندرس مسی - ریوالدو ویتور بوربا فریرا ویکتور - جوزپ گواردیولا گروه:
- كاربران بلاک شده |
سوره نسا آیه 160 ------------------------------------------ آيه فَبِظُلْمٍ مِنَ الَّذِينَ هَادُواْ حَرَّمْنَا عَلَيْهِمْ طَيِّبَتٍ أُحِلَّتْ لَهُمْ وَ بِصَدِّهِمْ عَنْ سَبِيلِ اللَّهِ كَثِيراً ------------------------------------------ ترجمه و به خاطر ستمى كه يهوديان روا داشتند و به خاطر آن كه بسيارى از مردم را از راه خدا باز مىداشتند، ما چيزهاى پاك و دلپسندى را كه قبلاً برايشان حلال بود، بر آنان حرام كرديم. ------------------------------------------- نکته ها شايد مراد از طيباتى كه بر يهود حرام شد، همان باشد كه در آيهى 146 انعام آمده است «و على الّذين هادوا حَرّمنا كلّ ذى ظُفرٍ و من البقر و الغنم» اين تحريم در تورات كنونى نيز وجود دارد.[1] حالات و اعمال فرد و جامعه، در برخوردارى از نعمتهاى الهى يا زوال آنها نقش اصلى دارد. در سورهى فجر آيه 17 مىخوانيم كه گاهى دليل محروميّت، بىتوجّهى به يتيمان است. «كلاّ بل لاتكرمون اليتيم» و در آيهى 96 سوره اعراف مىخوانيم: اگر اهل قريهها ايمان و تقوا داشته باشند از بركات آسمان بهرهمند مىشوند. «و لو ان اهل القرى آمنوا و اتقوا لفتحنا عليهم بركات من السماء» چنانكه در حديث مىخوانيم: كسانى كه محصولات كشاورزى آنان نامرغوب مىشود، به خاطر ظلمى است كه از آنان سرزده است.[2] _________________________ 1) تورات، سِفر لاويان، فصل11. 2) مستدرك، ج 13، ص 473. -------------------------------------- پيام ها 1- ظلم، زمينهى محروميّت از نعمتهاست. «فبظلمٍ... حرّمنا» 2- گاهى محروميّتهاى اقتصادى و تنگناهاى مادّى نشانهى قهر وكيفر الهى است. «فبظلمٍ... حرّمنا» 3- حرامها هميشه به خاطر رعايت مسائل بهداشتى نيست. «فبظلمٍ... حرّمنا» 4- گرچه مجازات اصلى در قيامت است، ولى كيفرهاى دنيوى حالت هشدار دارد وبراى خلافكاران، كيفر وبراى صالحان آزمايش است. «فبظلمٍ... حرّمنا» 5 - بستن راه خدا به هر طريق (تحريف، كتمان، بدعت، فساد، انحراف و...) عامل محروميّت از نعمتهاست. «و بصدهم عن سبيل الله» |
||
۲۰ مرداد ۱۳۹۰
|
|
پاسخ به: کلام حق (متن و تفسیر آیه به آیه قرآن کریم) | ||
نام کاربری: H_Majnun
نام تیم: بایرن مونیخ
پیام:
۱۳,۵۲۱
عضویت از: ۲ فروردین ۱۳۸۹
از: زمین خدا
طرفدار:
- لیونل آندرس مسی - ریوالدو ویتور بوربا فریرا ویکتور - جوزپ گواردیولا گروه:
- كاربران بلاک شده |
سوره نسا آیه 161 ------------------------------------------- آيه وَأَخْذِهِمْ الرِّبَواْ وَقَدْ نُهُواْ عَنْهُ وَأَكْلِهِمْ أَمْوَلَ النَّاسِ بِالْبَطِلِ وَ أَعْتَدْنَا لِلكَفِرِينَ مِنْهُمْ عَذَاباً أَلِيماً ------------------------------------------ ترجمه و به خاطر ربا گرفتن، كه از آن نهى شده بودند وخوردن مال مردم به ناحقّ (طيّبات را بر آنان حرام كرديم) و براى كافرانِ از ايشان عذاب دردناكى فراهم ساختهايم. ------------------------------------------- نکته ها حكم تحريم ربا در تورات، سِفر تثنيه، فصل23، جملات 19 و20 آمده است.[1] ___________________________ 1) تفسير نمونه. ----------------------------------------- پيام ها 1- رباخوارى گرچه به ظاهر منبع درآمد و عامل كاميابى است، ولى در واقع زمينهى محروميّت وعذاب است. «حرّمنا عليهم طيّبات... اخذهمالربا... عذاباً اليما» 2- همهى اديان آسمانى، نسبت به روابط مالى انسانها و چگونگى دخل و خرج، سخن و حساسيّت دارند. «اخذهم الربا و قد نهوا عنه و اكلهم... بالباطل» 3- تا ظلم و ربا و حرامخوارى، انسان را در مدار كفر قرار نداده، راه بازگشت آسان است. وگرنه اين گونه گناهان زمينهى كفر و عذاب است. «اخذهم الربا... اعتدنا للكافرين» |
||
۲۰ مرداد ۱۳۹۰
|
|
پاسخ به: کلام حق (متن و تفسیر آیه به آیه قرآن کریم) | ||
نام کاربری: H_Majnun
نام تیم: بایرن مونیخ
پیام:
۱۳,۵۲۱
عضویت از: ۲ فروردین ۱۳۸۹
از: زمین خدا
طرفدار:
- لیونل آندرس مسی - ریوالدو ویتور بوربا فریرا ویکتور - جوزپ گواردیولا گروه:
- كاربران بلاک شده |
سوره نسا آیه 162 --------------------------------------- آيه لَكِنِ الرَّ سِخُونَ فِى الْعِلْمِ مِنْهُمْ وَالْمُؤْمِنُونَ يُؤمِنُونَ بِمَآ أُنْزِلَ إِلَيْكَ وَمَآ أُنْزِلَ مِنْ قَبْلِكَ وَالْمُقِيمِينَ الصَّلَو ةَ وَالْمُؤْتُونَ الزَّكَو ةَ وَ الْمُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْأَخِرِ أُوْلَئِكَ سَنُؤْتِيهِمْ أَجْراً عَظِيماً ----------------------------------------- ترجمه ولى راسخان در علم از يهود و مؤمنان، به آنچه بر تو و آنچه پيش از تو نازل شده است ايمان دارند. و به ويژه برپا دارندگان نماز، و اداكنندگان زكات، و ايمان آورندگان به خدا و قيامتند. بزودى آنان را پاداش بزرگى خواهيم داد. ------------------------------------------ نکته ها از اينكه بارها در قرآن جملهى «و ما انزل من قبلك» آمده و يك بار هم عبارت «من بعدك» نيامده است، خاتميّت دين اسلام را مىتوان فهميد. در حديث آمده است: آنكه زكات نمىپردازد، نمازش قبول نيست. پيامبرصلى الله عليه وآله نيز نمازگزارانى را كه اهل پرداخت زكات نبودند، از مسجد بيرون مىكرد. و به فرمودهى قرآن، نمازگزار واقعى بخيل نيست. «اذا مسّه الخير منوعاً، الاّ المُصلّين»[1] ______________________________ 1) معارج، 21 - 22. --------------------------------------------- پيام ها 1- در انتقاد بايد انصاف داشت. در اين آيه مؤمنانِ يهود از ظالمان و حرامخواران استثنا شدهاند. «لكن الراسخون... منهم» 2- دانشى ارزشمند است كه ريشه ورسوخ در جان داشته باشد. «الراسخون فى العلم» 3- هدف و باورهاى مشترك مهم است، نه نژاد و قبيله و زبان. «الراسخون فى العلم منهم و المؤمنون» 4- ايمان به همهى اصول در همهى اديان الهى لازم است. «ما انزل اليك و ما انزل من قبلك» 5 - با آنكه نماز و زكات، در همهى اديان بودهاند، ولى به خاطر اهمّيت جداگانه ذكر شدهاند. «ما انزل اليك و ما انزل من قبلك و المقيمين الصلاة و...» 6- نماز از زكات جدا نيست و اهل نماز بايد اهل انفاقهاى مالى هم باشند. «المقيمين الصلوة و المؤتون الزكوة» 7- نماز جايگاه مخصوص دارد. (همهى جملات آيه با واو و نون آمده «راسخون، مؤمنون، مؤتون»، ولى درباره نماز به جاى «مقيمون» كلمهى «مقيمين» بكار رفته كه در زبان عربى، نشانهى برجستگى آن است.) |
||
۲۰ مرداد ۱۳۹۰
|
|
پاسخ به: کلام حق (متن و تفسیر آیه به آیه قرآن کریم) | ||
نام کاربری: H_Majnun
نام تیم: بایرن مونیخ
پیام:
۱۳,۵۲۱
عضویت از: ۲ فروردین ۱۳۸۹
از: زمین خدا
طرفدار:
- لیونل آندرس مسی - ریوالدو ویتور بوربا فریرا ویکتور - جوزپ گواردیولا گروه:
- كاربران بلاک شده |
سوره نسا آیه 163 ------------------------------------- آيه إِنَّا أَوْحَيْنَآ إِلَيْكَ كَمَآ أَوْحَيْنَآ إِلَى نُوحٍ وَالنَّبِيِّينَ مِنْ بَعْدِهِ وَ أَوْحَيْنَآ إِلَى إِبْرَاهِيمَ وإِسْمَعِيلَ وَإِسْحَقَ وَيَعْقُوبَ وَالْأَسْبَاطِ وَ عِيسَى وَأَيُّوبَ وَيُونُسَ وَهَرُونَ وَسُلَيَْمنَ وءَاتَيْنَا دَاوُدَ زَبُوراً ------------------------------------ ترجمه (اى پيامبر!) ما به تو وحى كرديم، آنگونه كه به نوح و پيامبران پس از او وحى كرديم. و (همچنين) به ابراهيم، اسماعيل، اسحاق، يعقوب، اسباط ( فرزندان يعقوب)، عيسى، ايوب، يونس، هارون و سليمان وحى كرديم و به داود، «زبور» داديم. ------------------------------------ نکته ها در تمام قرآن نام 25 نفر از پيامبران آمده است. نام يازده تن از آنان در اين آيه ذكر شده و نام بقيه آنان عبارت است از: آدم، ادريس، هود، صالح، لوط، يوسف، شعيب، ذىالكفل، موسى، الياس، يسع، زكريا، يحيى و عُزير. در حديث آمده است: آنچه بر انبياى پيشين وحى شده بود، بر پيامبر اسلام وحى شده است.[1] «اَسباط» جمع «سِبط» به معناى نوه، عنوان فرزندانى از يعقوب است كه به پيامبرى رسيدند. «زَبور» در لغت به معناى كتاب است، ولى در اصطلاح به كتاب حضرت داود گفته مىشود. «مزامير داود» از كتب عهد قديم (تورات) است و 150 فصل دارد كه هر كدام يك «مزمور» است. ______________________ 1) تفسير نورالثقلين. ---------------------------------- پيام ها 1- وحى و نبوّت، يك جريان و سنّت خلل ناپذير در تاريخ انسان است. «اوحينا الى نوح و...» 2- بيان نمونههاى تاريخى از يك موضوع (مثل وحى بر پيامبران پيشين،) از شيوههاى اثبات مدعاست و آگاهى از آنها زمينهى پذيرش. «اوحينا اليك كما اوحينا الى نوح...» 3- هدف، شيوه و كلّيات محتواى اديان الهى، يكى است. زيرا سرچشمهى همه آنها خداوند است. «انا اوحينا...» 4- با آنكه در تاريخ، بارها وحى الهى نازل شده است، چرا اهل كتاب، نبوّت پيامبر را نمىپذيرند و ميان او و ديگر انبيا فرق گذاشته، توقّعات اضافى دارند؟ «اوحينا اليك كما اوحينا الى نوح...» |
||
۲۰ مرداد ۱۳۹۰
|
|
پاسخ به: کلام حق (متن و تفسیر آیه به آیه قرآن کریم) | ||
نام کاربری: H_Majnun
نام تیم: بایرن مونیخ
پیام:
۱۳,۵۲۱
عضویت از: ۲ فروردین ۱۳۸۹
از: زمین خدا
طرفدار:
- لیونل آندرس مسی - ریوالدو ویتور بوربا فریرا ویکتور - جوزپ گواردیولا گروه:
- كاربران بلاک شده |
سوره نسا آیه 164 -------------------------------------- آيه وَرُسُلاً قَدْ قَصَصْنَهُمْ عَلَيْكَ مِنْ قَبْلُ وَرُسُلاً لَّمْ نَقْصُصْهُمْ عَلَيْكَ وَكَلَّمَ اللَّهُ مُوسَى تَكْلِيماً -------------------------------------- ترجمه وبه پيامبرانى كه پيش از اين داستان آنان را برايت باز گفتهايم وپيامبرانى كه ماجراى آنان را براى تو نگفتهايم نيز وحى كرديم و خداوند با موسى سخن گفت، سخن گفتنى ويژه. --------------------------------------- نکته ها در ميان سورههاى قرآن، سورههاى هود و شُعرا، در بيان قصص انبيا، جامعيّت بيشترى دارند. همهى پيامبران طرف سخن خدايند، ولى در اين ميان تنها حضرت موسىعليه السلام «كليم اللّه» شده است. شايد براى آنكه حضرت موسى در مبارزه با فرعون و تحمّل لجاجت و سرسختى بنىاسرائيل، لازم بود بيشتر و پى درپى با خداوند مرتبط باشد و پيام بگيرد، از اين رو كليم اللّه شد. --------------------------------------- پيام ها 1- آشنايى با تاريخ انبيا، چنان مفيد و درس آموز است كه خداوند هم به آن پرداخته است. «رسلاً قد قصصناهم عليك» 2- تعداد انبيا بيش از آن است كه در قرآن آمده است. «و رسلاً لم نقصصهم» 3- نه عمر انسان براى شنيدن همهى تاريخ كافى است و نه نيازى به شنيدن همهى تاريخ است. بايد به مقدار عبرت شنيد. «رسلاً لم نقصصهم» 4- گاهى نقل يك حادثه، بارها در قرآن تكرار مىشود و از برخى حوادث، اصلاً ذكرى به ميان نمىآيد، اين نشان مىدهد كه قرآن، كتاب هدايت و تربيت است، نه داستان سرايى. «لم نقصصهم» |
||
۲۰ مرداد ۱۳۹۰
|
|
پاسخ به: کلام حق (متن و تفسیر آیه به آیه قرآن کریم) | ||
نام کاربری: H_Majnun
نام تیم: بایرن مونیخ
پیام:
۱۳,۵۲۱
عضویت از: ۲ فروردین ۱۳۸۹
از: زمین خدا
طرفدار:
- لیونل آندرس مسی - ریوالدو ویتور بوربا فریرا ویکتور - جوزپ گواردیولا گروه:
- كاربران بلاک شده |
سوره نسا آیه 165 ------------------------------------- آيه رُّسُلاً مُبَشِّرِينَ وَمُنْذِرِينَ لِئَلَّا يَكُونَ لِلنَّاسِ عَلَى اللَّهِ حُجَّةٌ بَعْدَ الرُّسُلِ وَكَانَ اللَّهُ عَزِيزاً حَكِيماً ------------------------------------ ترجمه پيامبرانى (را فرستاديم) كه بشارت دهنده و بيم دهنده بودند، تا پس از پيامبران، براى مردم بر خداوند حجّتى نباشد و خداوند همواره شكستناپذير و حكيم است. ------------------------------------ نکته ها اين آيه، كلّيات دعوت انبيا و شيوهى كار و هدف از بعثت آنان را بيان مىكند. عقل همچون وحى، حجّت الهى است، ولى چون مدار ادراكاتش محدود است، به تنهايى كافى نيست و حجّت تمام نيست. لذا انبيا از دانستنىهاى غيبى و ملكوتى و اخروى كه دست عقل از آن كوتاه است خبر مىدهند. قرآن در جاى ديگر مىفرمايد: «و لو انا اهلكناهم بعذاب من قبله لقالوا ربنا لولا ارسلت الينا رسولاً»[1] اگر ما پيش از فرستادن رسولان، عذابشان كنيم، مىگويند: چرا براى ما رسولى بيانگر و هشدار دهنده نفرستادى؟ ___________________________ 1) طه، 134. ----------------------------------------- پيام ها 1- شيوه تبليغ انبيا بر دو محور بيم و اميد استوار است. «مبشّرين و منذرين» 2- فلسفهى بعثت پيامبران، اتمام حجّت خدا بر مردم است، تا نگويند: رهبر و راهنما نداشتيم و نمىدانستيم. «لئلا يكون للناس على اللّه حجّة» 3- انبيا از نظر صفات شخصى و جسمى، و سوابق زندگى و موقعيّت اجتماعى، سياسى و خانوادگى، و نيز از جهت داشتن معجزه، بيان صريح و برخوردارى از امدادهاى غيبى، بايد در مرحلهاى باشند كه كسى نتواند در هيچ زمينه بهانهاى بر آنان بگيرد. «لئلايكون للناس علىاللّه حجّة بعد الرسل» 4- چون خداوند عزيز وحكيم است، هيچ كس حجّتى بر او ندارد.«عزيزاًحكيما» |
||
۲۰ مرداد ۱۳۹۰
|
|
پاسخ به: کلام حق (متن و تفسیر آیه به آیه قرآن کریم) | ||
نام کاربری: H_Majnun
نام تیم: بایرن مونیخ
پیام:
۱۳,۵۲۱
عضویت از: ۲ فروردین ۱۳۸۹
از: زمین خدا
طرفدار:
- لیونل آندرس مسی - ریوالدو ویتور بوربا فریرا ویکتور - جوزپ گواردیولا گروه:
- كاربران بلاک شده |
سوره نسا آیه 166 ----------------------------------------- آيه لَكِنِ اللَّهُ يَشْهَدُ بِمَآ أَنْزَلَ إِلَيْكَ أَنْزَلَهُ بِعِلْمِهِ وَالْمَلِكَةُ يَشْهَدُونَ وَكَفَى بِاللَّهِ شَهِيداً ------------------------------------------- ترجمه (گرچه كفّار، بهانه مىگيرند) ولى خداوند، به آنچه بر تو نازل كرده گواهى مىدهد، كه به علم خود بر تو نازل كرد و فرشتگان نيز (بر حقّانيت تو) شهادت مىدهند و گواهى خداوند (براى تو) كافى است. ----------------------------------------- نکته ها اين كه معارف والاى قرآن از زبان شخص درس ناخواندهاى، در منطقهى جهل و شرك و دشمنى بيان شده، و مردم تحوّل يافتند و از تفرقه به وحدت، از بخل به ايثار، از شرك به توحيد، از جهل به علم، و از سقوط به عروج معنوى و تشكيل «امّت اسلامى» رسيدند، گواهى خداوند بر لطفى است كه به پيامبر ودين او دارد. ----------------------------------------- پيام ها 1- در برابر تضعيفهاى ناحقّ، بايد تقويتهاى بجا صورت گيرد. «لكن الله يشهد» 2- انبيا هم در مسير دعوت، نياز به پشتيبانى خدا دارند. «لكن الله يشهد» 3- بهترين تكيهگاه ونقطهى اميد هر مبلّغ دين، بايد خدا باشد. «لكن اللّه يشهد» 4- سرچشمهى وحى علم بىنهايت الهى است. «انزله بعلمه» از اين رو با پيشرفت علوم، هر روز از معارف قرآن پردهاى برداشته مىشود. 5 - اگر در گوشهاى از زمين، گنهكاران لجوج بهانه مىگيرند، ولى همهى فرشتگان هستى، به نفع تو گواهى مىدهند. «والملائكه يشهدون» |
||
۲۰ مرداد ۱۳۹۰
|
|
پاسخ به: کلام حق (متن و تفسیر آیه به آیه قرآن کریم) | ||
نام کاربری: H_Majnun
نام تیم: بایرن مونیخ
پیام:
۱۳,۵۲۱
عضویت از: ۲ فروردین ۱۳۸۹
از: زمین خدا
طرفدار:
- لیونل آندرس مسی - ریوالدو ویتور بوربا فریرا ویکتور - جوزپ گواردیولا گروه:
- كاربران بلاک شده |
سوره نسا آیه 167، 168 ----------------------------------------- آيه إِنَّ الَّذِينَ كَفَرُواْ وَصَدُّواْ عَنْ سَبِيلِ اللَّهِ قَدْ ضَلُّواْ ضَلَلاً بَعِيداً إِنَّ الَّذِينَ كَفَرُواْ وَظَلَمُواْ لَمْ يَكُنِ اللَّهُ لِيَغْفِرَ لَهُمْ وَلَا لِيَهْدِيَهُمْ طَرِيقاً ----------------------------------------- ترجمه قطعاً كسانى كه كافر شدند و (با القاى شبهه و تهمت و تحقير) مردم را از راه خدا باز داشتند، به تحقيق گمراه شدند، گمراهى دور (از نجات). همانا كسانى كه كافر شدند و ستم كردند، خداوند بر آن نيست كه آنان را بيامرزد و به راهى هدايتشان كند. |
||
۲۰ مرداد ۱۳۹۰
|
این عنوان قفل شده است!
|
شما میتوانید مطالب را بخوانید. |
شما نمیتوانید عنوان جدید باز کنید. |
شما نمیتوانید به عنوانها پاسخ دهید. |
شما نمیتوانید پیامهای خودتان را ویرایش کنید. |
شما نمیتوانید پیامهای خودتان را حذف کنید. |
شما نمیتوانید نظرسنجی اضافه کنید. |
شما نمیتوانید در نظرسنجیها شرکت کنید. |
شما نمیتوانید فایلها را به پیام خود پیوست کنید. |
شما نمیتوانید پیام بدون نیاز به تایید بزنید. |