در حال دیدن این عنوان: |
۶۴ کاربر مهمان
|
این عنوان قفل شده است!
|
|
|
پاسخ به: کلام حق (متن و تفسیر آیه به آیه قرآن کریم) | ||
نام کاربری: H_Majnun
نام تیم: بایرن مونیخ
پیام:
۱۳,۵۲۱
عضویت از: ۲ فروردین ۱۳۸۹
از: زمین خدا
طرفدار:
- لیونل آندرس مسی - ریوالدو ویتور بوربا فریرا ویکتور - جوزپ گواردیولا گروه:
- كاربران بلاک شده |
توضیحات آیه 1 آیه 2 آیه 3 آیه 4 آیه 5 آیه 6 آیه 7 آیه 8 آیه 9 آیه 10 آیه 11 آیه 12 آیه 13 آیه 14 آیه 15 آیه 16 آیه 17 آیه 18 آیه 19 آیه 20 آیه 21 آیه 22 آیه 23 آیه 24 آیه 25 آیه 26 آیه 27 آیه 28 آیه 29 آیه 30 آیه 31 آیه 32 آیه 33 آیه 34 آیه 35 آیه 36 آیه 37 آیه 38 آیه 39 آیه 40 آیه 41 آیه 42 آیه 43 |
||
۶ آذر ۱۳۹۰
|
|
پاسخ به: کلام حق (متن و تفسیر آیه به آیه قرآن کریم) | ||
نام کاربری: H_Majnun
نام تیم: بایرن مونیخ
پیام:
۱۳,۵۲۱
عضویت از: ۲ فروردین ۱۳۸۹
از: زمین خدا
طرفدار:
- لیونل آندرس مسی - ریوالدو ویتور بوربا فریرا ویکتور - جوزپ گواردیولا گروه:
- كاربران بلاک شده |
سوره ابراهیم توضیحات سيماى سورهى ابراهيم اين سوره 52 آيه دارد و در مكّه نازل شده است، البته آيههاى 28 و 29 آن در مورد كشتهشدگان بدر است و در مدينه نازل شده است. در اين سوره مطالبى دربارهى رسالت انبيا وموعظهها وبشارتها ودعاهاى حضرت ابراهيم عليه السلام مطرح شده است. به فرمودهى روايات تلاوت اين سوره بركاتى دارد كه از جملهى آنها در امان بودن از بلا و فقر و جنون است. اين سوره به دليل بيان مطالبى دربارهى حضرت ابراهيمعليه السلام سوره «ابراهيم» ناميده شده و مانند سورههاى قبلش يونس، هود، يوسف با «الر» آغاز شده است. اوّلين آيهى اين سورهها درباره اوصاف قرآن است. |
||
۱۳ دی ۱۳۹۰
|
|
پاسخ به: کلام حق (متن و تفسیر آیه به آیه قرآن کریم) | ||
نام کاربری: H_Majnun
نام تیم: بایرن مونیخ
پیام:
۱۳,۵۲۱
عضویت از: ۲ فروردین ۱۳۸۹
از: زمین خدا
طرفدار:
- لیونل آندرس مسی - ریوالدو ویتور بوربا فریرا ویکتور - جوزپ گواردیولا گروه:
- كاربران بلاک شده |
سوره ابراهیم آیه 1 ---------------------------------------------- آيه الر كِتَبٌ أَنزَلْنَهُ إِلَيْكَ لِتُخْرِجَ النَّاسَ مِنَ الظُّلُمَتِ إِلَى النُّورِ بِإِذْنِ رَبِّهِمْ إِلَى صِرَ طِ الْعَزِيزِ الْحَمِيدِ ---------------------------------------------- ترجمه الف، لام، را، (اين) كتابى است كه آن را به سوى تو نازل كرديم تا مردم را به اذن پروردگارشان از تاريكىها(ى شرك وجهل) به سوى نور (ايمان) خارج كنى. به سوى راه خداوند عزيز حميد. -------------------------------------------------- نکته ها خارج كردن مردم از ظلمات به نور، در قرآن بارها تكرار شده است؛ گاهى به خدانسبت داده شده. «اللَّه ولى الّذين آمنوا يخرجهم من الظلمات الى النّور»(1) گاهى به پيامبران نسبت داده شده. «أن اخرج قومك من الظلمات الى النّور»(2) وگاهى به كتاب نسبت داده شده است. «كتاب انزلناه اليك لتخرج النّاس من الظلمات الى النّور» تشبيه كفر و تفرقه و جهل و شرك و شك به «ظلمات» بخاطر آن است كه انسان در آن حالتها متحيّر است، مثل زمانى كه در تاريكى به سر مىبرد. نور وسيله بينايى، بيدارى، حركت ورشد است همانگونه كه همهى اينها در كتاب آسمانى و راه خدا موجود است. «كتاب... الى النّور... الى صراط العزيز» ___________________________________ 1) بقره، 257 2) ابراهيم، 5. ------------------------------------------------------ پيام ها 1- قرآن به تنهايى كافى نيست، براى هدايت مردم رهبر الهى نيز لازم است. «كتاب انزلناه اليك لتخرج» 2- فلسفهى نزول كتابهاى آسمانى و بعثت انبيا، نجات بشر از ظلمتهاست. «لتخرج الناس ...» از ظلمت جهل به نور علم، از ظلمت كفر به نور ايمان، از ظلمت تفرقه به نور وحدت و از ظلمت گناه به نور تقوا. 3- مايهى تبليغ و ارشاد بايد قرآن باشد. «كتاب... لتخرج» 4- ظلمتها بسيارند، امّا نور يكى است. حق يكى، ولى باطل زياد است. «الظلمات... النور» (كلمه نور مفرد و كلمه ظلمات جمع آمده است.) 5- پيامبران وكتابهاى آسمانى وسيلهى هدايتند، اصل هدايت با اذن خداست. «باذن ربّهم» 6- راه خدا، راه عزت و سربلندى و كمال است. «الى صراط العزيز الحميد» |
||
۱۳ دی ۱۳۹۰
|
|
پاسخ به: کلام حق (متن و تفسیر آیه به آیه قرآن کریم) | ||
نام کاربری: H_Majnun
نام تیم: بایرن مونیخ
پیام:
۱۳,۵۲۱
عضویت از: ۲ فروردین ۱۳۸۹
از: زمین خدا
طرفدار:
- لیونل آندرس مسی - ریوالدو ویتور بوربا فریرا ویکتور - جوزپ گواردیولا گروه:
- كاربران بلاک شده |
سوره ابراهیم آیه 2 ---------------------------------------------- آيه اللَّهِ الَّذِى لَهُ مَا فِى السَّمَوَ تِ وَمَا فِى الْأَرْضِ وَ وَيْلٌ لِلْكَفِرِينَ مِنْ عَذَابٍ شَدِيدٍ -------------------------------------------- ترجمه خداوندى كه آنچه در آسمانها و آنچه در زمين است براى اوست، پس واى بر كفّار از عذابى سخت. --------------------------------------------- پيام ها 1- قانون و مكتبِ كسى قابل پيروى است كه جهان را آفريد و هستى از اوست «كتاب انزلناه - له ما فى السموات» 2- انكار خدايى كه همه چيز از آنِ اوست، به او ضرر نمىزند، مايه كيفر كفّار است. «ويل للكافرين من عذاب» |
||
۱۳ دی ۱۳۹۰
|
|
پاسخ به: کلام حق (متن و تفسیر آیه به آیه قرآن کریم) | ||
نام کاربری: H_Majnun
نام تیم: بایرن مونیخ
پیام:
۱۳,۵۲۱
عضویت از: ۲ فروردین ۱۳۸۹
از: زمین خدا
طرفدار:
- لیونل آندرس مسی - ریوالدو ویتور بوربا فریرا ویکتور - جوزپ گواردیولا گروه:
- كاربران بلاک شده |
سوره ابراهیم آیه 3 ---------------------------------------------- آيه الَّذِينَ يَسْتَحِبُّونَ الْحَيَوةَ الدُّنْيَا عَلَى الْأَخِرَةِ وَ يَصُدُّونَ عَن سَبِيلِ اللَّهِ وَيَبْغُونَهَا عِوَجاً أُوْلَئِكَ فِى ضَلَلِ بَعِيدٍ ---------------------------------------------- ترجمه (كفّار) كسانى هستند كه زندگى دنيا را بر آخرت ترجيح مىدهند و(مردم را) از راه خدا باز مىدارند ومىخواهند آنرا منحرف كنند، آنها در گمراهى عميقى هستند. ---------------------------------------------- نکته ها بستن راه خدا به يك يا دو موردِ خاصّ منحصر نيست، بلكه تبليغات ناروا، گناه علنى، ترويج ابزار فساد و غفلتآور، القاى شبهه، ايجاد اختلاف، نشريّات و فيلمهاى گمراه كننده، بد معرّفى كردن دين حقّ، معرفّى نااهلان به عنوان الگوى دين و دهها نمونهى ديگر از مصاديق بستن راه خداست. كاميابى از دنيا جايز است، امّا ترجيح دنيا بر آخرت خطرناك است. زيرا دنياگرايى مانع عبادت، انفاق، جهاد، كسب حلال، صداقت و انجام تكاليف شرعى مىشود. --------------------------------------------- پيام ها 1- دنياگرايى، زمينهى كفر، مبارزه با دين و ضلالت است. «يستحبّون الحيوة الدنيا... و يصدّون... فى ضلال بعيد» 2- سرچشمهى گمراهىها عملكرد خود انسان است.«يستحبّون، يصّدون، يبغون» 3- انسان اختيار دارد و مىتواند راهى را بر راه ديگر ترجيح دهد و انتخاب كند. «يستحبّون» 4- كفّار سه مرحله را طى مىكنند: اوّل خودشان با دنياگرايى منحرف مىشوند. «يستحبّون» آنگاه با اعمالشان ديگران را از راه باز مىدارند. «يصدون» سپس با تمام توان مسير حقطلبان را منحرف مىكنند. «يبغونها» 5- روحيّهى كفر، عامل انحراف طلبى است. «ويل للكافرين... يبغونها» 6- گمراهى، درجات و مراحلى دارد. و هر چه عميقتر شود رجوع به حق مشكلتر مىشود.«ضلال بعيد» |
||
۱۳ دی ۱۳۹۰
|
|
پاسخ به: کلام حق (متن و تفسیر آیه به آیه قرآن کریم) | ||
نام کاربری: H_Majnun
نام تیم: بایرن مونیخ
پیام:
۱۳,۵۲۱
عضویت از: ۲ فروردین ۱۳۸۹
از: زمین خدا
طرفدار:
- لیونل آندرس مسی - ریوالدو ویتور بوربا فریرا ویکتور - جوزپ گواردیولا گروه:
- كاربران بلاک شده |
سوره ابراهیم آیه 4 ---------------------------------------------- آيه وَمَآ أَرْسَلْنَا مِن رَّسُولٍ إِلَّا بِلِسَانِ قَوْمِهِ لَيُبَيِّنَ لَهُمْ فَيُضِلُّ اللَّهُ مَن يَشَآءُ وَيَهْدِى مَن يَشَآءُ وَهُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ ---------------------------------------------- ترجمه هيچ پيامبرى را نفرستاديم مگر به زبان قومش، تا (بتواند پيام خدا را) براى مردم بيان كند، پس خداوند هر كه را بخواهد (و مستحق بداند) گمراه مىكند وهر كه را بخواهد (وشايسته بداند) هدايت مىنمايد، و اوست عزيز وحكيم. ----------------------------------------------- نکته ها مراد از «لسان قوم» در اين آيه، تنها لغت و زبانِ مردم نيست، زيرا گاهى ممكن است گويندهاى با زبان مردم سخن بگويد ولى مردم حرف او را درست نفهمند، بلكه مراد آسان و قابل فهم گفتن است، به گونهاى كه مردم پيام الهى را بفهمند، چنانكه در آيات ديگر مىفرمايد: «يسرناه بلسانك»(3) ما قرآن را به زبان تو آسان كرديم. حضرت موسى نيز از خداوند مىخواهد كه گره از زبانش گشوده شود تا مردم كلامش را بفهمند. «واحلل عقدة من لسانى يفقهوا قولى»(4) مقصود از گمراه كردن خداوند، محروم كردن افراد لجوج از لطف خود است، والا اگر خداوند بناى گمراه كردن مستقيم كسى را داشت، نه كتابى مىفرستاد و نه پيامبرى. در آيات ديگر مىخوانيم كه خداوند ظالمان و فاسقان و مسرفان را گمراه مىكند، يعنى انسان با گناه و ظلم، زمينهى محروم شدن از هدايت را در خود فراهم مىكند. بعضى از مفسران گفتهاند: فاعل «يشاء» مردم هستند نه خدا، يعنى خداوند گمراه مىكند كسى را كه خودش بخواهد گمراه شود و هدايت مىكند كسى را كه خودش بخواهد هدايت شود. نظير آيه: «كُلاً نُمّد هؤلاء وهؤلاء...»(5) گروهى را در راهى كه بروند كمك مىكنيم. تبليغ پيامبر كه با زبان قوم خود بوده با جهانى بودن دين منافاتى ندارد. زيرا محتواى پيام زبان خاصّى ندارد و با سفارش قرآن، بايد گروهى با تفقه و هجرت مطالب دين را آموخته و به سايرين بياموزند. ___________________________________ 3) مريم، 97. 4) طه، 27 - 28. 5) اسراء، 20. ----------------------------------------------------- پيام ها 1- پيامبران، با فرهنگ و زبان مردم زمان خود آشنا بوده و طبق فهم آنان تبليغ مىكردند. «بلسان قومه» 2- خداوند با مردم اتمام حجّت مىكند.«بلسان قومه ليبين لهم» 3- رابطهى رهبران دينى با مردم، عاطفى، صميمى ومستقيم است. «بلسان قومه» 4- تبليغ بايد با شيوهاى ساده و صريح و روشن، و براى عموم قابل فهم باشد. «بلسان قومه» 5- هدايت و ضلالت خداوند بر اساس حكمت است. «يضل... و يهدى... و هو العزيز الحكيم» |
||
۱۳ دی ۱۳۹۰
|
|
پاسخ به: کلام حق (متن و تفسیر آیه به آیه قرآن کریم) | ||
نام کاربری: H_Majnun
نام تیم: بایرن مونیخ
پیام:
۱۳,۵۲۱
عضویت از: ۲ فروردین ۱۳۸۹
از: زمین خدا
طرفدار:
- لیونل آندرس مسی - ریوالدو ویتور بوربا فریرا ویکتور - جوزپ گواردیولا گروه:
- كاربران بلاک شده |
سوره ابراهیم آیه 5 ---------------------------------------------- آيه وَلَقَدْ أَرْسَلْنَا مُوسَى بَِايَتِنَآ أَنْ أَخْرِجْ قَوْمَكَ مِنَ الْظُّلُمَاتِ إِلَى الْنُّورِ وَذَكِّرْهُم بِأَيَّمِ اللَّهِ إِنَّ فِى ذَ لِكَ لَأَيَتٍ لِّكُلِّ صَبَّارٍ شَكُورٍ ---------------------------------------------- ترجمه همانا موسى را همراه معجزاتى (به سوى مردم) فرستاديم (و به او گفتيم:) قومت را از تاريكىها به سوى نور خارج ساز و روزهاى (نزول قهر يا لطف) خدا را به آنان يادآورى كن، همانا در اين (يادآورى) براى كسانى كه صبر و مقاومت وسپاس فراوان داشته باشند نشانههايى از قدرت الهى است. --------------------------------------------- نکته ها در روايات، روز ظهور حضرت مهدىعليه السلام و روز رجعت و روز قيامت را از مصاديق «ايّام اللَّه» گفتهاند.(6) ___________________________________ 6) نور الثقلين. ----------------------------------------------------- پيام ها 1- انبيا بايد معجزه داشته باشند. «ارسلنا... بِاياتنا» 2- هدف كلّى انبيا، يكى است. خداوند در آيه اوّل اين سوره به پيامبر اسلام، و در اين آيه به حضرت موسى مىفرمايد: مردم را از تاريكىها خارج كنيد و به نور هدايت نماييد. «اخرج قومك» 3- اوّلين حوزهى مأموريت انبيا، قوم خودشان است. «قومك» 4- راه نجات مردم از ظلمات، ياد قهر وقدرت خدا نسبت به ستمگران و توجّه به الطاف اونسبت به گذشتگان است. «ذكّرهم بايّام اللَّه» 5- توجّه به تاريخ، زمينهى صبر و شكر را در انسان به وجود مىآورد. يادآورى مصيبتها وتلخىهاى گذشته و برطرف شدن آنها، انسان را به شكر وادار مىكند. و توجّه به پايدارى امّتها و پيروزى آنان، آدمى را به صبر و مقاومت دعوت مىكند. «ان فى ذلك لايات لكل صبار شكور» 6- همهى روزها روز خداست، امّا روز تجلّى قدرت خداوند حساب ديگرى دارد. (تجلّى قدرت او در قهر بر كفّار و تجلّى لطف او بر مؤمنين.) «ايّام اللَّه» 7- هرگونه جشن يا سوگوارى و مراسم ويژهاى كه بزرگداشت اياماللَّه باشد جايز است. «ذكّرهم بايّام اللَّه» (بر خلاف نظر فرقهى منحرف وهّابيّت) 8- مؤمن در سختى، صبر و در رفاه، شكر مىكند. «صبّار شكور» 9- صبر زمينه درك حقيقت است. «لايات لكل صبار» |
||
۱۳ دی ۱۳۹۰
|
|
پاسخ به: کلام حق (متن و تفسیر آیه به آیه قرآن کریم) | ||
نام کاربری: H_Majnun
نام تیم: بایرن مونیخ
پیام:
۱۳,۵۲۱
عضویت از: ۲ فروردین ۱۳۸۹
از: زمین خدا
طرفدار:
- لیونل آندرس مسی - ریوالدو ویتور بوربا فریرا ویکتور - جوزپ گواردیولا گروه:
- كاربران بلاک شده |
سوره ابراهیم آیه 6 ---------------------------------------------- آيه وَإِذْ قَالَ مُوسَى لِقَوْمِهِ اذْكُرُواْ نِعْمَةَ اللَّهِ عَلَيْكُمْ إِذْ أَنجَكُم مِّنْ ءَالِ فِرْعَوْنَ يَسُومُونَكُمْ سُوءَ الْعَذَابِ وَيُذَبِّحُونَ أَبْنَآءكُمْ وَ يَسْتَحْيُونَ نِسَآءَكُمْ وَفِى ذَ لِكُم بَلَآءٌ مِّن رَّبِّكُمْ عَظِيمٌ --------------------------------------------- ترجمه و (به يادآور) هنگام كه موسى به قوم خود گفت: نعمت خداوند بر خودتان را ياد كنيد، آنگاه كه شما را از فرعونيان نجات داد، آنها كه شما را به بدترين نوع عذاب مىكردند، پسرانتان را سر مىبريدند و زنانتان را (براى كنيزى و هوسرانى خود) زنده نگاه مىداشتند، و در اين امور، از طرف پرودگارتان آزمايش بزرگى بود. ------------------------------------------ پيام ها 1- با مقايسهى حوادث تلخ و شيرين و زمان آزادىها و شكنجهها، قدر نعمتهاى خدا را بشناسيم. «اذكروا نعمة اللَّه» 2- پيروزىها را از خدا بدانيم نه از خود. «نعمةاللَّه عليكم اذ انجاكم» 3- آزادى، از مهمترين نعمتهاى الهى است. «نعمةاللَّه...اذ انجاكم» 4- مهمترين كار انبيا، مبارزه با طاغوتها ونجات محرومان ومستضعفان است. «انجاكم» 5- درباريان و اطرافيان، نقش مهمى در حفظ نظام طاغوتى دارند. «ال فرعون» 6- آزمايش و بلا در استاى تربيت انسان واز شئون ربويت الهى است. «بلاء من ربكم» |
||
۱۳ دی ۱۳۹۰
|
|
پاسخ به: کلام حق (متن و تفسیر آیه به آیه قرآن کریم) | ||
نام کاربری: H_Majnun
نام تیم: بایرن مونیخ
پیام:
۱۳,۵۲۱
عضویت از: ۲ فروردین ۱۳۸۹
از: زمین خدا
طرفدار:
- لیونل آندرس مسی - ریوالدو ویتور بوربا فریرا ویکتور - جوزپ گواردیولا گروه:
- كاربران بلاک شده |
سوره ابراهیم آیه 7 ---------------------------------------------- آيه وَإِذْ تَأَذَّنَ رَبُّكُمْ لَئِن شَكَرْتُمْ لَأَزِيْدَنَّكُمْ وَلَئِن كَفَرْتُمْ إِنَّ عَذَابِى لَشَدِيدٌ --------------------------------------------- ترجمه و (نيز به يادآور) هنگامى كه پروردگارتان اعلام فرمود: همانا اگر شكر كنيد، قطعاً شما را مىافزايم، و اگر كفران كنيد البته عذاب من سخت است. --------------------------------------------- نکته ها اين آيه، مهمترين و صريحترين آيه قرآن در مورد شكر نعمت و يا كفران آن است، كه بعد از آيهى مربوط به نعمت آزادى و تشكيل حكومت الهى، به رهبرى حضرت موسى مطرح شده است و اين، رمز آن است كه حكومت الهى و رهبر آسمانى مهمترين نعمتهاست، و اگر شكرگزارى نشود خداوند مردم ناسپاس را به عذاب شديدى گرفتار مىكند. شكر نعمت مراحلى دارد: الف: شكر قلبى كه انسان همهى نعمتها را از خداوند بداند. ب: شكر زبانى، نظير گفتن «الحمدللَّه». ج: شكر عملى كه با انجام عبادات و صرف كردن عمر و اموال در مسير رضاى خدا و خدمت به مردم به دست مىآيد. امام صادقعليه السلام فرمود: شكر نعمت، دورى از گناه است و نيز فرمود: شكر آن است كه انسان نعمت را از خدا بداند (نه از زيركى و علم و عقل و تلاش خود يا ديگران) و به آنچه خدا به او داده راضى باشد و نعمتهاى الهى را وسيلهى گناه قرار ندهد، شكر واقعى آن است كه انسان نعمت خدا را در مسير خدا قرار دهد.(7) شكر در برابر نعمتهاى الهى بسيار ناچيز و غيرقابل ذكر است، به قول سعدى: بنده همان به كه زتقصير خويش عذر به درگاه خدا آورد ورنه سزاوار خداونديش كس نتواند كه بجا آورد در حديث مىخوانيم كه خداوند به موسى وحى كرد: حقّ شكر مرا بجا آور. موسى گفت: اين كار امكان ندارد، زيرا هر كلمهى شكر نيز شكر ديگرى لازم دارد. وحى آمد: همين اقرار تو و اين كه مىدانى هر چه هست از من است، بهترين شكر من است.(8) به گفتهى روايات، كسى كه از مردم تشكر نكند از خدا نيز تشكر نكرده است. «من لم يشكر المنعم من المخلوقين لم يشكر اللَّه».(9) اگر نعمت خدا را در مسير غير حقّ مصرف كنيم، كفران نعمت و زمينه كفر است. «لئن كفرتم»، «بدّلوا نعمة اللَّه كفراً»(10) كسانىكه نعمت خدا را به كفر تبديل كردند. ________________________________ 7) تفسير نمونه. 8) تفسيرنمونه. 9) بحار، ج 71، ص 44. 10) ابراهيم ،28.گ ------------------------------------------------------ پيام ها 1- سنّت خداوند بر آن است كه شكر را وسيلهى ازدياد نعمت قرار داده و اين سنّت را قاطعانه اعلام كرده است. «تأذن ربّكم» شكر نعمت نعمتت افزون كند كفر نعمت از كفت بيرون كند. 2- خدا براى تربيت ما، شكر را لازم كرد نه آنكه خود محتاج شكر باشد. «ربّكم» 3- با شكر نه تنها نعمتهاى خداوند بر ما زياد مىشود، بلكه خود ما نيز رشد پيدا مىكنيم، زياد مىشويم و بالا مىرويم.«لازيدنّكم» 4- كيفر كفران نعمت، تنها گرفتن نعمت نيست، بلكه حتى گاهى نعمت سلب نمىشود ولى به صورت نقمت و استدراج در مىآيد تا شخص، كمكم سقوط كند. «لان كفرتم انّ عذابى لشديد» |
||
۱۳ دی ۱۳۹۰
|
|
پاسخ به: کلام حق (متن و تفسیر آیه به آیه قرآن کریم) | ||
نام کاربری: H_Majnun
نام تیم: بایرن مونیخ
پیام:
۱۳,۵۲۱
عضویت از: ۲ فروردین ۱۳۸۹
از: زمین خدا
طرفدار:
- لیونل آندرس مسی - ریوالدو ویتور بوربا فریرا ویکتور - جوزپ گواردیولا گروه:
- كاربران بلاک شده |
سوره ابراهیم آیه 8 ---------------------------------------------- آيه وَقَالَ مُوسَى إِن تَكْفُرُواْ أَنتُمْ وَمَن فِى الْأَرْضِ جَمِيعاً فَإِنَّ اللَّهَ لَغَنِىٌّ حَمِيدٌ ---------------------------------------------- ترجمه و موسى (به بنىاسرائيل) گفت: اگر شما و ساكنان زمين همگى كفر ورزيد (به خداوند زيانى نمىرسد) چرا كه خداوند (ذاتاً) بىنياز و شايستهى ستايش است.(نه آنكه از طريق ايمان و شكر شما بخواهد براى خود بىنيازى و ستايش كسب كند.) --------------------------------------------- پيام ها 1- در شيوه دعوت وتبليغ، نبايد كار بهخواهش از مردم برسد. «ان تكفروا... فان اللَّه الغنى» 2- ايمان و كفر، يا شكر و كفرانِ ما در ذات او اثرى ندارد. «لغنّى حميد» گر جملهى كائنات كافر گردند بر دامن كبريائيش ننشيند گرد 3- با ايمان و عمل خود، بر خداوند هيچ منّتى نگذاريم كه او نيازى به اعمال ما ندارد. «لغنّى حميد» |
||
۱۳ دی ۱۳۹۰
|
این عنوان قفل شده است!
|
شما میتوانید مطالب را بخوانید. |
شما نمیتوانید عنوان جدید باز کنید. |
شما نمیتوانید به عنوانها پاسخ دهید. |
شما نمیتوانید پیامهای خودتان را ویرایش کنید. |
شما نمیتوانید پیامهای خودتان را حذف کنید. |
شما نمیتوانید نظرسنجی اضافه کنید. |
شما نمیتوانید در نظرسنجیها شرکت کنید. |
شما نمیتوانید فایلها را به پیام خود پیوست کنید. |
شما نمیتوانید پیام بدون نیاز به تایید بزنید. |