در حال دیدن این عنوان: |
۱۴ کاربر مهمان
|
برای ارسال پیام باید ابتدا ثبت نام کنید!
|
|
|
پاسخ به: فناوری نانو! | ||
نام کاربری: kosars
پیام:
۵۲۴
عضویت از: ۱۷ آبان ۱۳۹۰
از: ▫̲̲͡͡ ̲ ̲̲͡|̡̡̡ı̴̴̡ ̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡
طرفدار:
- ژاوی-مسی-پیکه-فاب - ... - هیشکدوم یه موقعی تیمای اصفهانی خوب بودن:4: - اسپانیا - هیشکدوم - معلومه دیگه پپ - هیشکدوم گروه:
- کاربران عضو |
ساخت نمایشگر 1 اینچی با رزولوشن 2048x1526 هر چه تراکم پیکسل در یک نمایشگر بیشتر باشد، رزولوشن بالاتر و کیفیت بهتری در اختیار خواهیم داشت. موضوعی که این روزها رقابت شرکت های سازنده تلفن همراه و تبلت را برای ساخت نمایشگرهایی با رزولوشن بالاتر بر انگیخته است. در این میان شرکتی به نام Fourth Dimension نمایشگری کوچک ساخته که تقریبا یک اینچ است و دارای رزولوشنی معادل 2048 در 1526 پیکسل است. البته عقیده ای وجود دارد که می گوید، در صورتی که تراکم پیکسلی از مقداری بیشتر بشود دیگر برای چشم انسان قابل تشخیص نیست. بنابراین ساخت نمایشگری با چنین رزولوشنی چه فایده ای دارد؟ پاسخ در اینجا است که وقتی بخواهید نمایشگری بسازید که قرار است فاصله کمی با چشم داشته باشد، به این رزولوشن نیاز دارید تا بتوانید کیفیتی عالی در مقابل چشم ایجاد کنید. این نمایشگر قرار است در گجت هایی مانند عینک هایی استفاده بشود که در فاصله چند میلیمتری از چشم انسان قرار می گیرند و می تواند تجربه کار با این گجت ها را متحول کند. سازندگان می گویند که سال آینده میلادی یک دستگاه مخصوص بازی با این نمایشگر جدید وارد بازار خواهند کرد و قیمت آن را بین ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار پیش بینی می کنند. اما با توسعه استفاده، می توانید منتظر ارزان شدن قیمت این نمایشگرها باشید. |
||
مطمئن برگرد | |||
۳ فروردین ۱۳۹۱
|
|
پاسخ به: مطالب خواندنی | ||
نام کاربری: RAMONA
نام تیم: آژاکس
پیام:
۱۲,۷۱۷
عضویت از: ۳۰ بهمن ۱۳۹۰
از: همين حوالى...
طرفدار:
- همه ی بازیکنای بارسا + فابرگاس - استقلال♥ - اسپانیا - خسرو حیدری - گواردیولا و انریکه گروه:
- کاربران عضو - لیگ فانتزی - مدیران گالری - ناظرين انجمن - شورای نخبگان سایت - مدیران نظرات |
مغز انسان - وزن طبیعی مغز یک انسان معمولی چیزی در حدود 1300تا 1400 گرم می باشد، چیزی در حدود یک کیسه شکر. - مغز انسان از مغز فیل ها کوچکتر است. وزن مغز یک فیل چیزی در حدود 6000 گرم اندازه گیری شده است. این در حالی است که مغز انسان از مغز میمون ها بزرگتر است. مغز یک میمون وزنی معادل 95 گرم دارد! مغز سگ ها چیزی در حدود 72 گرم و گربه ها 30 گرم برآورد می شود. - میزان وزن پوست کلی بدن دو برابر میزان وزن مغز انسان می باشد! - وزن مغز انسان %2 از کل وزن بدن او را تشکیل می دهد. حداکثر عرض آن 14میلی متر، طول 167 میلی متر و ارتفاع 93 میلی متر دارد. - در ماه های اولیه حاملگی، یاخته های عصبی موجود در مغز با سرعتی معادل 2500 نرون در دقیقه تولید مثل می کنند. - 60 درصد کل حجم مغز را سلول های سفید و 40 درصد آن را سلول های خاکستری تشکیل می دهند. - سرعت انتقال اطلاعات در نرون های مختلف، متفاوت است. نرخ این انتقال می تواند به کندی 5/0 متر در ثانیه باشد و یا به تندی 120 متر بر ثانیه باشد. رقم 120 متر در ثانیه معادل عددی نزدیک به 268 مایل در ساعت می باشد. - 75% از مغز یک انسان را آب تشکیل می دهد. - مغز انسان قادر است بیش از تعداد کل اتم های موجود در کل دنیا، ایده در خود داشته باشد و آنها را تجزیه تحلیل نماید! - اگر می شد نیرویی که در مغز جریان دارد را مهار نمود، به واسطه آن می توانستیم یک لامپ 10 واتی را روشن نگه داریم. - 20% از کل اکسیژنی که در بدن پمپاژ می شود، به مغز می رسد. - و در حدود 75 میلی لیتر از خون در هر دقیقه به مغز پمپاژ می شود. - مغز ما حاوی 100 میلیارد یاخته ی عصبی است. یعنی چیزی در حدود 166 برابر کل افرادی که بر روی کره زمین زندگی می کنند. |
||
۴ فروردین ۱۳۹۱
|
|
پاسخ به: فناوری نانو! | ||
نام کاربری: elguaje7
پیام:
۲,۳۴۸
عضویت از: ۱ آبان ۱۳۸۹
طرفدار:
- داوید ویا، ژاوی، پویول - یوهان کرایف، رونالدینیو - استقلال - اسپانیا، آرژانتین، ایتالیا - پپ گواردیولا - امیر قلعه نویی گروه:
- کاربران عضو |
پرینتر سهبعدی با دقت نانو محققان فیزیك دانشگاه صنعتی وین موفق به ساخت یك پرینتر سه بعدی شده اند كه قادر به ساخت اشیا در ابعاد نانوست. به گزارش ساینس، در ساخت این پرینتر از تكنولوژی لیتوگرافی دوفوتونی استفاده شده است. با استفاده از این پرینتر امكان ساخت تجهیزات در ابعاد نانو با حفظ تمام جزییات وجود دارد. در ساخت این پرینتر سهبعدی از نوعی صمغ مایع استفاده شده است كه با تمركز باریكه لیزر در یك نقطه خاص تبدیل به یك ماده جامد بسیار مستحكم میشود. نقاط كانونی باریكه لیزر از طریق آینههای متحرك به درون صمغ هدایت میشوند . در حال حاضر تكمیل این پروژه تحقیقاتی با سرعت پایینی قابل انجام است چراكه پیشبرد مراحل آن نیازمند دانش تخصصی و مهارت فنی ویژه است. مهمترین هدف این فناوری ساخت تجهیزات در مقیاس نانو با حداكثر دقت است. مهمترین كاربرد این تكنولوژی در پزشكی است. محققان بر این باورند كه با استفاده از این روش امكان درمان سرطان با روشهای بسیار ساده و سریع و در عین حال بسیار كارآمدتر وجود دارد. اگه دوست داشتین، برین اینجا فیلمشو ببینین! |
||
۵ فروردین ۱۳۹۱
|
|
پاسخ به: مطالب خواندنی | ||
نام کاربری: elguaje7
پیام:
۲,۳۴۸
عضویت از: ۱ آبان ۱۳۸۹
طرفدار:
- داوید ویا، ژاوی، پویول - یوهان کرایف، رونالدینیو - استقلال - اسپانیا، آرژانتین، ایتالیا - پپ گواردیولا - امیر قلعه نویی گروه:
- کاربران عضو |
نقل قول کـــــــــــوثــــــــــــر نوشته:پ.ن : نارنجيه منبعش ديگه منبع جالبیه! نقل قول ریحانه نوشته:مغز انسان - سرعت انتقال اطلاعات در نرون های مختلف، متفاوت است. نرخ این انتقال می تواند به کندی 5/0 متر در ثانیه باشد و یا به تندی 120 متر بر ثانیه باشد. رقم 120 متر در ثانیه معادل عددی نزدیک به 268 مایل در ساعت می باشد. چه جالب! منبع شما چیه؟ چرا برخی فوتبالیستها در حین مسابقه سکته قلبی میکنند؟؟ برخی عقیده دارند که ورزشکاران باید به طور منظم از نظر پزشکی تحت نظر باشند،چون در صورت وجود نارساییهای قلبی، خطر مرگ با ورزش افزایش مییابد. آیا این کار اوضاع را سختتر و پیچیدهتر نمیسازد؟ بعد از این که چند روز پیش، فابریک موامبا، فوتبالیست تیم بولتون، در حین بازی فوتبال و در مقابل چشمان هزاران تماشاگر و میلیونها بیننده تلویزیون از حال رفت، این بحث داغتر شده که ورزشکاران تا چه حد باید تحت نظر پزشک باشند و با چه فراوانی لازم است از نظر نارساییها یا مشکلات احتمالی قلبی چک شوند. آیا آزمایشهای منظم و گرفتن نوارهای قلب میتواند از حملههای قلبی ناگهانی در ورزشکارانی مانند موامبا جلوگیری کند؟ پیش از هر چیز، ببینیم برای این فوتبالیست چه اتفاقی افتاد. به گزارش نیوساینتیست، بازیکن تیم بولتن وندرر ناگهان روی زمین افتاد و قلبش از کار ایستاد. دلیل این اتفاق هنوز هم کاملا مشخص نیست. گزارشها حاکی از آن است که قلب موامبا به مدت دو ساعت از تپش باز ایستاده بود، اما امدادگران از طریق کمپرس قلبی، موفق شدهاند جریان خون به مغز او را حفظ کنند. مشکلات قلبی ممکن است به دلیل وجود لخته خونی که رگهای خونرسان قلب را مسدود میکند و یا به دلیل اختلال ریتمی یا الکتریکی در ماهیچههای قلبی اتفاق بیفتند. در مورد این که چرا قلب این فوتبالیت دست از کار کشید، هنوز توضیحی ارائه نشده است. آخرین اخبار از وضعیت موامبا اظهارات رسمی به نقل از پزشکان و مسوولان فوتبال بولتون، چنین بیان میکنند که موامبا در حال حاضر میتواند خودش نفس بکشد و دستها و پاهایش را حرکت بدهد. همچنین اعضای خانوادهاش را میشناسد و میتواند به درستی به سوالات پاسخ بدهد. آیا آزمایشهای منظم میتوانست جلوی این اتفاق را بگیرد؟ برخی از مدیران فوتبال، از جمله روبرتو مانسینی از منچستر سیتی، این هفته از فوتبالیستهای خود خواستهاند دستکم سالی دو بار آزمایشهای لازم را بدهند تا بتوان به موقع از مشکلات احتمالی قلبی جلوگیری کرد. اما به گفته سانجی شارما، متخصص قلب دانشگاه سنت جورج لندن، این کار تنها وضعیت را دشوارتر میسازد، چون چنین اتفاقی از هر 50 هزار نفر تنها برای یک نفر میافتد. وی میافزاید: «این بدان معنا است که ما باید چندین هزار ورزشکار را مورد آزمایش قرار بدهیم تا تنها یک یا دو نفر که در معرض خطر هستند را شناسایی کنیم.» آیا در موارد دیگری، آزمایشهای منظم مفید بود؟ پاسخ مثبت است. ایتالیا تنها کشوری است که همه ورزشکاران حرفهای و آماتور بر اساس قانون از سال 1982/1361 مجبورند سالی یک بار نوار قلب بگیرند (ایی.سی.جی). مطالعهای که در سال 2006/1385 توسط دومنیکو کورادو و همکارانش از دانشگاه پادوآ واقع در ایتالیا منتشر شد، نشان میدهد که بین سالهای 1979/1358 و 2004/1383، در بین ورزشکارانی که به طور منظم آزمایش میدادند، در مقایسه با جمعیت عادی، میزان مرگ تا 89 درصد کاهش یافته است. شارما در اینباره میگوید: «میزان مرگ در ایتالیا از همه کشورهای دنیا کمتر است». چرا آزمایشها در مورد موامبا جواب نداده بودند؟ گزارشها حاکی از آن است که موامبا تاکنون 4بار آزمایش داده که آخرین آنها اواسط تابستان گذشته بود. شارما چنین توضیح میدهد: «هیچ آزمایشی خالی از اشتباه نیست. اما هدف اصلی این است که اکثریت وسیعی از افراد در معرض خطر شناسایی شوند. نوار قلب ای.سی.جی در 60 تا 70 درصد موارد نارسایی یا اختلال را نشان میدهد.» اطلاعاتی که از ایتالیا به دست آمده نشان میدهد که آزمایشها در مورد حدود 7 درصد از افراد اشتباه بوده و در حالی که آنها هیچ مشکلی نداشتهاند، برایشان مشکل قلبی تشخیص داده شده است. اطلاعاتی که شارما از ورزشکاران انگلستان جمعآوری کرده نشان میدهد که 3 درصد از کسانی که واقعا در معرض خطر بوده اند در آزمایشها به درستی مشخص نشدهاند. وی تخمین میزند که در مجموع، 20 درصد از افرادی که مشکل قلبی دارند در انگلستان به درستی تشخیص داده میشوند. این در حالی است که در این کشور هر هفته 12 نفر در سن کمتر از 35 سالگی بر اثر ایست قلبی ناگهانی میمیرند. چه اختلالاتی در واقع باعث مرگ بر اثر ایست قلبی ناگهانی میشوند؟ بر اساس 35 درصد از موارد، متداولترین اختلال هایپرتروفیک کاردیومیوپاتی نام دارد و به مواردی گفته میشود که سلولهای ماهیچه قلب به طور غیرعادی بزرگ میشوند و منجر به ضربان نامنظم قلب میگردند. همچنین شرایطی وجود دارند که باعث مشکل الکتریکی در عملکرد قلب میشوند، شامل سندرم کیو- تی طولانی و سندرم بروگادا. همچنین ایجاد مشکل در خونرسانی قلب هم از مواردی است که میتواند ایست قلبی را به همراه داشته باشد. برخی از این اختلالات ارثی هستند و برخی دیگر به دلیل مشکل در رشد بدن، به صورت مادرزاد با فرد همراه است. به گفته شارما، بهترین نشانه، سابقه خانوادگی مرگ بر اثر ایست قلبی و نیز علائم مشکوک است. اما در بسیاری از موارد، اولین باری که این مشکلات شناسایی میشوند، همان زمانی است که حمله قلبی روی میدهد، درست همانطور که در مورد موامبا اتفاق افتاد. اگر اختلالی وجود داشته باشد، آیا ورزش خطر آن را افزایش میدهد؟ به گفته شارما، در مقایسه با کسانی که ورزشکار نیستند و اختلالاتی در قلب خود دارند، ورزش میتواند خطر مرگ را در این موارد سه برابر افزایش دهد. همچنین ورزشکاران سیاهپوست آفریقایی- کاراییبی مانند موامبا در مقایسه با سایر نژادها 4 برابر بیشتر در معرض خطر نارسایی قلبی قرار دارند. بنابراین، این گروه بیشترین سود را از آزمایشهای منظم خواهند برد. |
||
۶ فروردین ۱۳۹۱
|
|
پاسخ به: جهان هستی | ||
نام کاربری: elguaje7
پیام:
۲,۳۴۸
عضویت از: ۱ آبان ۱۳۸۹
طرفدار:
- داوید ویا، ژاوی، پویول - یوهان کرایف، رونالدینیو - استقلال - اسپانیا، آرژانتین، ایتالیا - پپ گواردیولا - امیر قلعه نویی گروه:
- کاربران عضو |
سفر درون یک کرمچاله چهجوری است؟ سالهاست که فیزیکدانان نظری و نویسندگان علمیتخیلی، ایده کرمچاله و تونلهای میانبر در چارچوب فضازمان را برای سفرهای کوتاه بین نقاط دوردست عالم میپرورانند، اما سفر درون یک کرمچاله واقعا چطور است؟ به گزارش نیوساینتیست، اندرو همیلتون، اخترفیزیکدان دانشگاه کلرادو در باولدر موفق شده انیمیشنی از سفر درون یک کرمچاله بسازد که به ادعای خودش نزدیک به آن چیزی است که یک فضانورد در آینده دور خواهد توانست هنگام سفر درون کرمچاله مشاهده کند. در ابتدا شما در افق رویداد خارجی یک سیاهچاله سقوط میکنید. وقتی به افق داخلی رسیدید، درخشی از نور مربوط به جهان خارج را میبینید که بینهایت پرانرژی است و حاوی تصویری از تمام تاریخ عالم است. در یک سیاهچاله واقعی این درخش باعث تبخیرشدن شما یا هر جسم دیگر میشود، اما در این انیمیشی فرض بر این است که شما همانند یک ابرقهرمان میتوانید از این درخش جان سالم به در برید. با گذشتن از سیاهچاله، وارد کرمچاله خواهید شد، جریان فضا در اطراف شما شروع به چرخش کرده و به سمت عقب شتاب میگیرد. با به پایان رسیدن کرمچاله به ورودی سفیدچاله میرسیم که سیاهچالهای با روند زمانی معکوس است. در سفیدچاله به جای آنکه فضا به داخل کشیده شود، با سرعتی بیشتر از سرعت نور به بیرون فوران میکند. در اینجا نیز درخش دیگری را تجربه خواهید کرد که حاوی تصویری از تمام آینده عالم است. با عبور از درون سفیدچاله و در حین رسیدن به افق خارجی، درخش سومی را خواهید دید. اینبار جهان جدیدی ظاهر میشود که حاوی تصویری از تمام گذشته است. در اینجا دوربین میچرخد و شما میتوانید سفیدچالهای را ببینید که از درون آن خارج شدید و علاوه بر آن، تصویری از جهان قدیم را نیز مشاهده میکنید. |
||
۶ فروردین ۱۳۹۱
|
|
پاسخ به: فناوری نانو! | ||
نام کاربری: elguaje7
پیام:
۲,۳۴۸
عضویت از: ۱ آبان ۱۳۸۹
طرفدار:
- داوید ویا، ژاوی، پویول - یوهان کرایف، رونالدینیو - استقلال - اسپانیا، آرژانتین، ایتالیا - پپ گواردیولا - امیر قلعه نویی گروه:
- کاربران عضو |
احساس- عمل- درمان، يک نانوداروخانه روي يک وصله شما زخمی می شوید و ناگزير رنجور ميشويد. ولي بجاي روي آوردن به جعبه کمکهاي اوليه از قبل احساس خوب شدن ميکنيد، زيرا وصله احساس- عمل- درمان شما مطلع شده و يک کشنده درد آزاد ميکند. اين همان سناريويي است که جوزف وانگ و همکارانش در دانشگاه کاليفرنيا سعي دارند به واقعيت تبديل کنند. گروه مذکور با همکاري ايوگني کاتز در دانشگاه کلارکسون، آمريکا، يک پيل بيوسوختي را سيمکشي کرده است که با زيستنشانگرهاي زخم فعال ميشود و سپس از يکي از الکتروها دارو آزاد ميکند. اين سيستم يکپارچه از منطق بولي براي تنظيم آزادسازي دارو استفاده ميکند و فقط به اندازه مورد نياز دارو تحويل ميدهد. هم پيلهاي سوختي با پاسخگويي منطقي و هم آزادسازي کنترل شده منطقي دارو قبلا هم انجام شده بودند، ولي اين اولين باري است که هردو با هم ادغام ميشوند. اين گروه تصميم به توليد يک افزاره بيوسوختي گرفت که به اسيد لاکتيک پاسخ ميدهد، چون مقادير اضافي اين مولکول در حوادث منجر به آسيبهاي شکمي آزاد ميشوند. آنها يک سيستم متشکل از يک پيل بيوسوختي ساختند که داراي يک درگاه منطقي آنزيمي روي آندش و يک کاتد شامل دارو بود. هنگامي که اسيد لاکتيک و لاکتات دِهيدروژناز (LDH) موجود باشند؛ LDH، با استفاده از NAD+ بعنوان يک عامل اکسيدي، توليد پيرووات از اسيد لاکتيک را تسريع ميبخشد. NADHهايي که توسط اين واکنش تشکيل ميشوند، ميتوانند باعث تزريق الکترونها به درون سلول سوختي شوند. در اين روش، LDH و اسيد لاکتيک بعنوان يک درگاه AND رفتار ميکنند و داروي موجود در کاتد - در اينجا پاراستامول - فقط هنگامي آزاد ميشود که اسيد لاکتيک که زيستنشانگر زخم است آشکارسازي شده و مدار کامل شود. اين کار بوسيله اداره تحقيقات نيروي دريايي سرمايهگذاري شده است و وانگ توضيح ميدهد که هدف آن طراحي يک نانوداروخانه کاملي است که بتواند سربازان را در ميدان جنگ پايش و درمان کند. هنوز راه طويلي براي رسيدن به استفادههاي عملي در پيش است تا بهبودهاي متنوعي ايجاد شوند ولي شايد روزي خود جعبه کمکهاي اوليه بعنوان يادگاري از گذشته تلقي شود. اين پژوهشگران جزئيات نتايج کار تحقيقاتي خود را در مجلهي Angew. Chem. Int. Ed. منتشر کردهاند. |
||
۶ فروردین ۱۳۹۱
|
|
پاسخ به: جهان هستی | ||
نام کاربری: Beauty.Dream
پیام:
۱,۱۱۰
عضویت از: ۲۹ تیر ۱۳۹۰
از: shiraz
طرفدار:
- all of them... - only pep... گروه:
- کاربران عضو |
برمودا در اقیانوس اطلس، منطقه شگفت انگیزی وجود دارد که تاکنون، تعداد زیادی از هواپیماها و کشتی ها، بی آنکه نشانه ای از خود برجای گذارند، به طرز اسرارآمیزی در آنجا ناپدید شده اند. این منطقه مرگبار که اصطلاحا «مثلث برمودا» یا «مثلث شیطان» نامیده می شود، از شمال به جزیره «برمودا» از باختر به « فلوریدا» و از سوی خاور به نقطه ای از اقیانوس اطلس محدود میشود. حوادث شگفت انگیزی که در این نقطه از عالم اتفاق افتاده، دانشمندان را بر آن داشته است تا در « مثلث برمودا» به مطالعه و کاوش بپردازند و در رابطه با این حوادث، نظریات گوناگون ارائه دهند، ولی این کوشش ها، تا کنون کمکی به حل معما نکرده است. مثلث برمودا در حدود ساعت ۵/۱۰ شامگاه ۲۹ ژانویه ۱۹۴۸ هواپیمای بزرگ چهار موتوره بریتانیا موسوم به « استار تایگر» هنگامی که با ۲۶ مسافر و خدمه بر فراز « مثلث برمودا» پرواز می کرد، ناگهان به طرز اسرارامیزی ناپدید شد و دیگر هیچ خبری از آن به دست نیامد. چند دقیقه قبل، تنها یک پیام رادیویی از خلبان هواپیما دریافت شده بود که اعلام کرده بود « هوا خوب است و هیچ مانعی وجود ندارد» با این حال، هواپیمای « استار تایگر» ناپدید گردید و معلوم نشد چه بلایی بر سر آن آمد. در ساعت ۴۵/۷ دقیقه بامداد روز ۱۷ ژانویه ۱۹۴۹ کاپیتان با هواپیمای خود از فرودگاهی در جزیره « برمودا» به هوا برخاست تا به «کینگستون» واقع در « جامائیکا» برود، ولی این هوایما نیز هنگام عبور از فراز « مثلث برمودا» به سرونوشت هواپیمای قبلی دچار گردید. کاپیتان ۴۰ دقیقه پس از پرواز، طی یک تماس رادیویی، وضع هوا را عالی توصیف کرد و با اطمینان گفت که به موقع به « جامائیکا» خواهد رسید. ولی این آخرین پیامی بود که از خلبان هواپیما دریافت شد و پس از آن، فقط سکوتی اسرار آمیز بر قرار گردید. برای یافتن این هواپیما، قطعات شکسته آن، و یا حتی آثار روغن و بنزین بر سطح آب که می توانست سرنخی به دست دهد، جستجوی گسترده ای به عمل آمد، لیکن این جستجو کاملا بی فایده بود. پیش از ناپدید شدن این دو هواپیما، حادثه شگفت انگیزی در مثلث برمودا رخ داده بود که توجه همگان را به خود جلب کرد و در حقیقت وجه تسمیه «مثلث برمودا» از آنجا ناشی شد. وجه تسمیه «مثلث برمودا» در روز ۵ دسامبر ۱۹۴۵ پنج بمب افکن از نوع «اونجر» به منظور انجام یک پرواز تمرینی که پرواز شماره ۱۹ نامیده می شد، از پایگاه نظامی « فورت لودردیل» واقع در « فلوریدا» به هوا برخاستند . طبق برنامه ، آنها می بایستی یک مسیر مثلث شکل را طی کنند و دوباره به پایگاه بازگردند. مثلث برمودا قبلا ***ین بار جنین تمرینی را انجام داده بودند، از این رو این ماموریت بر ایشان دشوار نبود. از سوی دیگر، خلبانان و خدمه این پنج بمب افکن را افرادی با تجربه و ماهر تشکیل می دادندم. و همه هواپیماها مجهز به بهترین دستاه بی سیم و تجهیزات هوانوردی بودند. در ساعت ۱۰/۲ دقیقه آن روز، هر پنج بمب افکن به هوا برخاستند و با آرایشی زیبا و سرعتی در حدود ۲۰۰ مایل در ساعت به سوی خاور به پرواز در آمدند. در ساعت ۴۵/۳ دقیقه، حادثه وحشتناکی رخ داد. ستوان «تایلو» فرمانده این اسکادران طی تماس رادیویی با برج مراقبت فریاد زد: - برج مراقبت … وضع اضطراری پیش آمده … انگار ما از مسیر خود منحرف شده ایم… ما قادر نیستیم زمین را ببینیم… تکرار می کنم … ما قادر نیستیم زمین را ببینیم. مسئول برج مراقبت پرسید: - حالا در چه موقعیتی هستید؟ - موقعیت خود را به درستی نمی دانیم … اصلا نمی دانیم کجا هستیم . به نظر میرسد راه را گم کرده ایم. مسئول برج مراقبت از این سخن بر خود لرزید. چگونه ممکن بود پنج هواپیما، با سرنشینان پر تجربه خود، در شرایطی که هوا کاملا مساعد بود راه خود را گم کنند. برج مراقبت گفت: - طاقت داشته باشید. به سوی غرب پرواز کنید. ستوان « تایلور» پاسخ داد: - ما اصلا نمی دانیم غرب کجاست… همه دستگاه ها از کار افتاده … همه چیز شگفت انگیز است. هیچ جهتی را نمی توانیم تشخیص دهیم. حتی اقیانوس شکل دیگری به خود گرفته است… چند لحظه بعد، دوباره صدای ستوان« تایلور» به گوش ریسید که دیوانه وار فریاد زد: - ما وارد آب های سفید می شویم … خطر همچون دشنه ای به سوی ما می آید… کمک … کمک … و این آخرین پیام ستوان « تایلور» بود و صدای او برای همیشه خاموش شد. مسئولان فرودگاه، وضع اضطراری اعلام کردند و یک هواپیمای « مارتین مرینر» با ۱۳ سرنشین و مجهز به کلیه وسایل نجات از زمین برخاست تا به جستجوی پنج هواپیمای بمب افکن بپردازد، ولی شگفت اینکه این هواپیما نیز به همان سرنوشت پنج بمب افکن دچار گردید و برای همیشه ناپدید شد. در ساعت ۴/۷ دقیقه بعد از ظهر آن روز، برج مراقبت نیروی دریایی در « اوپالوکا» پیام ضعیفی دریافت کرد که مربوط به یکی از هواپیماهای پرواز شماره ۱۹ بود. عجیب آن بود که به موجب پیش بینی، موجودی بنزین آخرین هواپیما می بایستی تقریبا دو ساعت پیش تمام شده باشد، در حالی که هنوز در آسمان بود. سپیده دم روز بعد، ۲۴۲ فروند هواپیما و ۱۸ فروند کشتی به جستجوی هواپیماهای گمشده پرداختند، ولی اثری از آنها نیافتند. انگار این هواپیماها، قطره ای شده و به درون اقیانوس فرو رفته بودند. هرگاه فرض کنیم که این پنج هواپیمای بمب افکن، در آسمان با یکدیگر تصادم کرده اند، می بایستی قطعات شکسته هواپیما و یا آثار و علائمی از این تصادم پیدا می شد و از سوی دیگر هنگامی که ستوان«تایلور» وضع اضطراری اعلام کرد، برخی از خدمه هواپیما می توانستند به وسیله چتر نجات، خود را از مهلکه رهایی بخشند، یا پس از سقوط در آب از وسایل ایمنی نظیر تشک های بادی و جلیقه های نجات استفاده کنند، در حالی که معلوم نیست چرا هیچ یک از این اقدامات صورت نگرفت . هواپیمای « مارتین مرینر» که به کمک این پنج هواپیما شتافته بود، به گونه ای ساخته شده بود که می توانست روی آب بنشیند، در حالی که این هواپیما نیز بی آنکه با برج مراقبت تماس بگیرد، به طرز اسرارآمیزی ناپدید شد. واقعیت حادثه تا به امروز کشف نشده و این ماجرا همچنان در شمار یکی از اسرار حل نشده عالم، باقی مانده است. پس از این رویداد، تعداد زیادی هواپیما و کشتی همراه با سرنشینان آنها در منطقه مثلث برمودا[/URL] ناپدید شده اند که تا کنون اثری از آنها به دست نیامده است و این حوادث موجب شده که دانشمندان نظریات گوناگون در رابطه با « مثلث برمودا» ارائه دهند. نظرات دانشمندان در ارتباط با مثلث برمودا پاره ای از این دانشمندان بر این اعتقادند که از مثلث برمودا، دریچه ای به دنیای دیگر گشوده می شود و این کشتی ها و هواپیماها از آن دریچه به بعد دیگری که برای ما ناشناخته است منتقل می شوند. و گروهی دیگر گناه این حوادث را به گردن موجودات فضایی می اندازند و می گویند که ساکنان کرات دیگر، کشتی ها و هواپیماها را با سرنشینانش برای تحقیق به کرات خود می برند. برخی دیگر نیز با توجه به فرضیه فرو رفتن قاره افسانه ای آتلانتیس به زیر آب ، بر این باورند که در اعماق آب های مثلث برمودا، بلور عظیمی وجود دارد که اشعه ای قوی تر از لیزر از آن ساطع می شود و این اشعه کشتی ها و هواپیماها را ذوب می کند. در نقشه های قدیم یقاره ای به نام « آتلانتیس» به چشم می خورد که امروزه اثری از این خشکی وجود ندارد، و دانشمندان حدس می زنند بر اثر وقوع فاجعه ای که ماهیت آن هنوز بر بشر معلوم نیست، در منطقه «مثلث برمودا» به اعماق اقیانوس فرورفته باشد. مثلث برمودا موقعیت مثلث برمودا مثلث برمودا واقعا یک مثلث نیست، بلکه شباهت بیشتری به یک بیضی (و شاید هم دایرهای بزرگ) دارد که در روی بخشی از اقیانوس اطلس در سواحل جنوب شرقی آمریکا واقع است. راس آن نزدیک برمودا و قسمت انحنای آن از سمت پایین فلوریدا گسترش یافته و از پورتوریکو گذشته ، به طرف جنوب و شرق منحرف شده و از میان دریای سارگاسو عبور کرده و دوباره به طرف برمودا برگشته است. طول جغرافیایی در قسمت غرب مثلث برمودا ۸۰ درجه است، بر روی خطی که شمال حقیقی و شمال مغناطیسی بر یکدیگر منطبق میگردند. در این نقطه هیچ انحرافی در قطب نما محاسبه نمیشود. وینسنت گادیس که مثلث برمودا را نامگذاری کرده، آن را به صورت زیر توصیف میکند: « یک خط از فلوریدا تا برمودا ، دیگری از برمودا تا پورتویکو میگذرد و سومین خط از میان باهاما به فلوریدا بر میگردد. » مثلث برمودا مشاهدات و گزارشات در بیشتر اتفاقات مثلث برمودا ، اکثر هواپیماها در حالی ناپدید شدهاند که تماس رادیویی خود را با ایستگاههای مبدا و مقصدشان تا آخرین لحظه حفظ کردهاند و یا برخی دیگر در لحظات آخر پیامهای غیر عادی مخابره کردهاند که حاکی از عدم کنترل آنان بر روی دستگاه و ابزارها بوده است و یا چرخش عقربههای قطب نما به دور خود و تغییر رنگ آسمان اطراف به زردی و مه آلودی ، آن هم در روز صاف و آفتابی و یا تغییراتی غیر عادی در آبها که تا لحظاتی قبل آرام بودهاند، بدون بیان هیچ دلیل روشنی از چگونگی این وقایع. این پیامها رفته رفته ضعیفتر و غیرقابل تشخیصتر شده و یا سریعا قطع شدهاند. دقیقا مثل اینکه چیزی ارتباط رادیویی را قطع کرده باشد و یا چنانچه اظهار عقیده شده، در حال دور شدن و عقب رفتن از فضا و زمان بوده و دورتر و دورتر شدهاند. در برخی موارد گزارشها حاکی از آن بود که نوری ناشناخته و غیر قابل تشریح روئیت شده است. همچنین توده سیاه و تاریکی در سطح دریا که پس از مدتی ناپدید شده ، در جریان اتفاقات مزبور گزارش شده است. در مواردی هم گزارش شده که نقطه تاریک بزرگی در میان ستارگان در آسمان دیده شده که نوری متحرک از طرف زمین به آن قسمت وارد شده و سپس هر دو ناپدید شدهاند. در تمام مدت دیده شدن تاریکی ، دستگاهها و سایر ابزارهای قایقهای ناظر از کار افتاده بودند که پس از رفع تاریکی آسمان ، دوباره شروع بکار کردهاند. در یک مورد هم پیامی عجیب از یک کشتی باری ژاپنی بدین مضمون دریافت گردید. “خطری همانند یک خنجر هم اکنون … به سرعت میآید … ما نمیتوانیم فرار کنیم …” در هر حال بدون اینکه مشخص شود خنجر چه بود، کشتی ناپدید شد. مثلث برمودا علل واقعه علل فرضی طبیعی توضیحات و علل فرضی مختلفی درباره حوادث مثلث برمودا ارائه شده است که معمولترین فرضیات بر اساس مرگ غیر طبیعی (زیرا هیچ جسدی تا کنون بدست نیامده است.) بنا شده است. این توضیحات عبارتند از: جزر و مد ناگهانی دریا در نتیجه زلزله در اعماق دریا ، وزش بادهای مخرب و اختلالات جوی ، گویهای آتشفشان که موجب انفجار هواپیماها میشود، گرفتار آمدن در جاذبه یک گرداب یا گردباد که باعث سقوط و انهدام هواپیماها یا انحراف مسیر کشتیها و مفقود شدن آنها در آب میشود، تحت تاثیر نیرویی مغناطیسی قرار گرفتن و اختلالات امواج الکترومغناطیسی، ولی این دلایل توجیه قابل قبولی برای ناپدید شدن هواپیماها و کشتیهای متعدد در یک منطقه نیست. علل فرضی غیر طبیعی دستگیری و ربوده شدن به وسیله زیردریایی یا بشقاب پرندههایی متعلق به کراتی دیگر که برای تحقیق درباره حیات و زندگی باستان و حال ما انسانها به کره زمین آمدهاند، میتواند علتی غیر طبیعی برای توجیه وقایع باشد. یکی از عجیبترین پیشنهادات در این مورد بوسیله ادگار کایس ، پیشگو و روانکاو و حکیم در دهه پنجم قرن بیست ، ارائه شده است. به عقیده وی قرنها قبل از کشف اشعه لیزر ، بومیان سواحل اقیانوس اطلس از کریستال به عنوان یک منبع انرژی و قدرت استفاده میکردند. به نظر کاین نوعی نیروی شیطانی القا شده از سوی آنها ، در عمق یک مایلی در قسمت غرب اندروس غرق شده که هنوز در برخی مواقع باعث از کار انداختن ابزار و وسایل الکتریکی کشتیها ، هواپیماها و در نهایت نابودی آنها میگردد. ام. ک. جساپ که یک فضانورد ، منجم و متخصص کره ماه است، در کتابش به نام « در مورد بشقاب پرندهها » ابزار میدارد که ناپدید شدن کشتیهای مشهور در مثلث برمودا ، به وسیله اجسام پرنده صورت گرفته است. وی مفقود شدن خدمه آنها را نیز به اجسام مزبور ربط میدهد. به عقیده جساپ یوفوها هر چه هستند، حوزه مغناطیسی موقتی ایجاد میکنند که دارای طرحی یونیزه شده است و میتواند باعث متلاشی شدن یا ناپدید شدن هواپیماها و کشتیها گردد. او روی این سوال کار میکرد که چگونه نیروی مغناطیسی کنترل شده و میتواند باعث نامرئی شدن گردد. نظریه میدان واحد انیشتین او را مجذوب کرده بود. جساپ هر دو اینها را کلیدی میدانست برای ظهور و محو شدن ناگهانی بشقاب پرندهها و ناپدید شدن کشتیها و هواپیماها. ولی مرگ امکان ادامه فعالیت و نتیجه گیری را از جساپ گرفت و تحقیقاتش نیمه تمام ماند. گذشته و آینده برمودا به نظر میرسد که این منطقه طی زمانهای متمادی گذشته نیز در افسانهها به منزله مکانی ترسناک وجود داشته و حتی خیلی قبل از تاریخ کشف آن و بعد از آن تاریخ تا صدها سال با عناوین «دریایی از مقبرهها» ، «مثلث شیطان» ، «مثلث مرگ» ، «دریای بدبختی» ، «گورستان آتلانتیک» نامیده میشده است. شومی و بدشگونی مثلث برمودا حتی در عصر فضا نیز باعث تعجب انسانهایی چون کریستف کلمب و فضانوردان آپولو ۱۳ که یکی کاشف در زمین و دیگری در فضاست، شده است. اینکه چرا وقایع عجیب این منطقه گزارش نمیشود، شاید به دلیل ایجاد رعب و وحشت عمومی باشد، شاید هم چون دلیل اصلی وقایع معلوم نیست، اتفاقات مربوطه بازتاب نمییابد. البته در اغلب گزارشات ارائه شده هم سانسورهایی وجود دارد که اصل وقایع را سرپوشیده نگه میدارد. * آیا این مثلث دوباره قربانیان دیگری میگیرد؟ * آیا بشر موفق به کشف راز آن خواهد شد؟ و بسیاری آیاها و پرسشهای بی جواب دیگر که مسلما در ذهن شما هم وجود دارد. |
||
|
|||
۱۳ فروردین ۱۳۹۱
|
|
پاسخ به: مطالب خواندنی | ||
نام کاربری: elguaje7
پیام:
۲,۳۴۸
عضویت از: ۱ آبان ۱۳۸۹
طرفدار:
- داوید ویا، ژاوی، پویول - یوهان کرایف، رونالدینیو - استقلال - اسپانیا، آرژانتین، ایتالیا - پپ گواردیولا - امیر قلعه نویی گروه:
- کاربران عضو |
ساكتترين مكان جهان، تنها 45 دقيقه قابل تحمل است! اگرچه سكوت هميشه با ارزش تصور شده اما اتاقي در آمريكا وجود دارد كه به دليل سكوت بسيار بالاي آن تنها براي زمان كوتاهي قابل تحمل است. طولانيترين زماني كه انسان ميتواند در «اتاق بدون پژواك» كتابخانه اورفيلد در جنوب مینیاپولیس دوام بياورد، تنها 45 دقيقه است. اين اتاق تا 99.99 درصد جاذب صدا بوده و ركورد گينس را براي ساكتترين مكان جهان در اختيار دارد؛ اما اقامت طولاني در آن در برخي موارد فرد را دچار اوهام ميكند. اين اتاق خاصيت فوق سكوت خود را از طريق مثلثهاي صوتي پشم شيشه، ديوارهاي دو طرفه عايقدار فلزي و سيمان بدست آورده است. به گفته سازندگان، در زمان حضور در اين اتاق بدون پژواك، به قدري سكوت وجود دارد كه گوشها با آن سازگار شده و ميتوان صداهايي مانند ضربان قلب و حتي ششها و معده را شنيد. جهتيابي در اين اتاق تاريك ناممكن بوده، از اين رو بايد در آن روي يك صندلي نشست. اين اتاق توسط شركتهاي بسياري در آمريكا مانند ناسا كاربرد داشته كه از آن براي آزمايش فضانوردان استفاده ميكنند. در اين آزمايشات فرد درون محفظه پر از آب معلق مانده تا مدت زمان سلامت ذهني آنها قبل از دچار توهم و خيال شدن سنجيده شود. همچنين سازندگان محصولات براي سنجش صداي محصولات خود و همچنين تعيين كيفيت صوتي از اين اتاق بهره ميبرند. براي مثال شركت موتورسازي هارلي ديويدسون از اين اتاق براي كم صدا كردن موتورهاي خود استفاه ميكند. |
||
۱۷ فروردین ۱۳۹۱
|
|
پاسخ به: فناوری نانو! | ||
نام کاربری: elguaje7
پیام:
۲,۳۴۸
عضویت از: ۱ آبان ۱۳۸۹
طرفدار:
- داوید ویا، ژاوی، پویول - یوهان کرایف، رونالدینیو - استقلال - اسپانیا، آرژانتین، ایتالیا - پپ گواردیولا - امیر قلعه نویی گروه:
- کاربران عضو |
خلق کوچکترين نشان قلب جهان! پژوهشگران دانشگاه بيرمنگام در انگلستان موفق شده اند کوچکترين نشان ولنتاين دنيا را بسازند. اين رکورد که تنها 2 سال بعد از آخرين رکورد اين گروه زده شده مربوط به نشان قلبي است که ابعاد آن 5 در 3.5 نانومتر ميباشد. در سال 2010 قلبي به ابعاد 8 نانومتر طراحي شده بود. اين نشان بهقدري کوچک است که با چشم غيرمسلح قابل ديدن نيست، حتي با ميکروسکوپ نوري نيز نميتوان آن را مشاهده کرد. ابعاد اين قلب کوچکتر از طول موج نور مرئي است. آلينا بروما دانشجوي دکتري که تحت نظارت زيو لي کار ميکند چندي قبل با استفاده از ميکروسکوپ الکتروني عبوري مدل JEOL 2100F چند تصوير از اين قلب گرفت. در اين ميکروسکوپ بهجاي نور از الکترون استفاده ميشود تا تصوير خلق شود. پژوهشگران اين پروژه در آزمايشگاه تحقيقات فيزيک نانومقياس در دانشگاه بيرمنگام تحت نظارت ريچارد پالمر روي اين اين موضوع کار ميکنند. لي ميگويد براي ساخت اين قلب از اتمهاي پالاديم و طلا استفاده شده که روي فيلم نازکي از جنس کربن آمورف قرار داده شده است. رنگهاي موجود در اين تصاوير، غير واقعي بوده و با استفاده از نرمافزار ايجاد شده است. براي ساخت اين نشان، نانوذرات حرارت داده شدند تا با اين کار تغيير شکل داده و تبديل به ساختار قلبي شکل شوند. نانوذرات بهصورت خود به خودي تمايل به تشکيل ساختاري با شکل غير منظم دارند اما زماني که آنها را تا دماي 200 تا 300 درجه سانتيگراد حرارت دهيم تغيير شکلي اتفاق ميافتد که شکل منظمي دارد و در نهايت منجر به تشکيل آلياژي از نانوذرات با شکلي منظم ميدهد.با کنترل دماي آنيلينگ و نظم دادن به اتمها، محققان ميتوانند چگونگي شکلگيري نانوذرات را کنترل کنند. اين شکلگيري بهصورت شيميايي انجام ميشود. از آنجايي که کنترل زيادي روي دماي کار انجام شده، قلب تشکيل شده در اين پروژه نسبت به قلبهايي که پيش از اين در يک يا دو سال قبل ساخته شده بود از پايداري بيشتري برخوردار است. با اين توانمندي ميتوان چيزيهاي ديگري را در کنار اين قلب ايجاد کرد. لي ميافزايد توانايي کنترل ساختارهاي نانوآلياژي ممکن است روزي منجر به توليد نانومواد جديدي شود که از آن براي مصارفي نظير کاتاليستها و ادوات نوري استفاده کرد. اين پروژه با حمايت مالي EU COST Action "Nanoalloy و (EPSRC (UKانجام گرفته است. پ.ن:کلا که چی مثلا؟ |
||
۱۹ فروردین ۱۳۹۱
|
|
پاسخ به: جهان هستی | ||
نام کاربری: elguaje7
پیام:
۲,۳۴۸
عضویت از: ۱ آبان ۱۳۸۹
طرفدار:
- داوید ویا، ژاوی، پویول - یوهان کرایف، رونالدینیو - استقلال - اسپانیا، آرژانتین، ایتالیا - پپ گواردیولا - امیر قلعه نویی گروه:
- کاربران عضو |
ماکیان آبیرنگ در فاصله ۱۴۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ کیلومتری زمین این نمای زیبا در صورتفلکی ماکیان که توسط تلسکوپ فضایی فرابنفش گالکس ثبت شده، گازهای داغی را نشان میدهد که پس از گذشت 5000 تا 8000 سال از انفجار ابرنواختری ستارهای سنگین، هنوز داغند و تشعشع میکنند. ذرات گاز درون این سحابی، سرعت زیاد خود را از انرژی انفجار ابرنواختری بدست آوردهاند و وقتی به مولکولهای کمسرعت یا ساکن محیط برخورد میکنند، دمایشان بهقدری بالا میرود که پرتوهای فرابنفش از خود منتشر میکنند. این سحابی ابرنواختری حدود 1500 سالنوری از زمین فاصله دارد. |
||
۱۹ فروردین ۱۳۹۱
|
برای ارسال پیام باید ابتدا ثبت نام کنید!
|
شما میتوانید مطالب را بخوانید. |
شما نمیتوانید عنوان جدید باز کنید. |
شما نمیتوانید به عنوانها پاسخ دهید. |
شما نمیتوانید پیامهای خودتان را ویرایش کنید. |
شما نمیتوانید پیامهای خودتان را حذف کنید. |
شما نمیتوانید نظرسنجی اضافه کنید. |
شما نمیتوانید در نظرسنجیها شرکت کنید. |
شما نمیتوانید فایلها را به پیام خود پیوست کنید. |
شما نمیتوانید پیام بدون نیاز به تایید بزنید. |