پاسخ به: ایرانی، ایرانی باش! | |||
---|---|---|---|
نویسنده: یا لثارات الحسن شنبه، ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ (۴:۵۷) | |||
يکي از انواع مغالطات، تحريف عبارت متکلم و گرفتن بخشي از کلام و رها کردن بخش ديگر آن است. مثلا «کلوا و اشربوا» را بگيرد و «ولاتسرفوا »را حذف کند آقاي روحاني با وجود صدها سند قرآني و روايي بر الهي بودن ولايت و حکومت امير المومنين عليه السلام، تنها به جمله اي کوتاه آن حضرت که در مقام سرزنش و گلايه از مخاطبانش بوده را گرفته و قبل و بعد همين عبارت را نيز حذف کرده است تا تاييدي بر مدعاي باطل خودش بگيرد! حضرت در مقام گلايه از کساني بودند که با سکوتشان در برابر غصب خلافت، 25 سال اسلام را از ريل اصلي اش خارج کردند و امام به حق که از جانب خداوند و پيامبرش منصوب شده بود را غريب و تنها گذاشتند و رفتند؛ اکنون پس از قتل عثمان به درب خانه علي عليه السلام آمده اند و به ايشان پيشنهاد پذيرش خلافت و حکومت مي دهند، حضرت ابتدا آن ها را سرزنش مي کنند و مي فرمايند «دعوني و التمسوا غيري» مرا رها کنيد و به سراغ ديگري برويد «فَإِنَّا مُسْتَقْبِلُونَ أَمْراً لَهُ وُجُوهٌ وَ أَلْوَانٌ لَا يَقُومُ لَهَا الْقُلُوبُ وَ لَا يَثْبُتُ عَلَيْهِ الْعُقُولُ...؛ ما با موضوعي مواجه هستيم که وجوه و رنگ هاي گوناگوني دارد که همه دل ها براي آن آماده نمي شوند و همه عقل ها نيز بر آن ثابت نمي مانند» يعني شما بر سر عهدتان باقي نمي مانيد( پيش بيني اي که محقق شد و همين دعوت کنندگان در جنگ هاي مختلف با حضرت جنگيدند) سپس فرمود «وَ اعْلَمُوا أَنِّي إِنْ أَجَبْتُكُمْ رَكِبْتُ بِكُمْ مَا أَعْلَمُ وَ لَمْ أُصْغِ إِلَي قَوْلِ الْقَائِلِ وَ عَتْبِ الْعَاتِب؛ بدانيد که من اگر تقاضاي شما را بپذيرم، بر اساس علم خودم حکم خواهم کرد و به سخن هيچ گوينده اي وعتاب هيچ عتاب کنده اي گوش نخواهم داد.» ( همان جمله اي که شبيه آن را در شوراي 6 نفره در برابر پيشنهاد خلافت به ايشان با شرط عمل به سيره شخين، خطاب به اعضاي شورا فرمودند.) در واقع اين جمله تصريح دارد بر اين که من مشروعيتم را از شما نخواهم گرفت و به همين دليل آن چه شما و مردم بخواهند اجرا نخواهم کرد بلکه آن چه خداوند بخواهد عمل مي کنم. سپس فرمود« وَإِنْ تَرَكْتُمُونِي فَأَنَا كَأَحَدِكُمْ وَلَعَلِّي أَسْمَعُكُمْ وَ أَطْوَعُكُمْ لِمَنْ وَلَّيْتُمُوهُ اَمركُمْ؛ولي اگر مرا رها کنيد من نيز مانند شما مثل گذشته اقدام خواهم کرد و نسبت به آن کسي که انتخاب کرديد شنواتر و مطيع تر خواهم بود.» به عبارت ديگر،مانند گذشته هرکسي که مي خواهيد برگزينيد من هم بر همان منوال وظيفه ام انجام مي دهم. معناي اين جمله اين نيست که من واقعا مبناي ولايت را راي شما مردم مي دانم. حقيقتي که مخاطبان معناي آن را فهميدند و به همين دليل از ايشان دست بر نداشتند و با حضرت بيعت کردند. در واقع حضرت امير عليه السلام اساس کار را با اين جماعت محکم کرد تا چند روز ديگر اقدام ديگري صورت ندهند.ولي ظاهرا اگر آقاي روحاني در آن جمله مي بود اين سخن را مبناي خواست خودش قرار مي داد و مي گفت حضرت نپذيرفتند و فرمودند هر کسي که شما انتخاب کرديد او مطاع است و مشروع! برويم هر کسي را که خواستيم انتخاب کنيم حتي اگر معاويه باشد. |
تالار گفتمان
آخرین عناوین
آخرین ارسالها
قوانین و مقررات
عاشقان آبی و اناری
مباحث آزاد
لیگ فانتزی
مسابقات سایت
آبی و اناری
گردانندگان سایت
حمایت مالی از سایت
تاریخچه باشگاه
افتخارات باشگاه
زندگینامه بازیکنان
مربیان باشگاه
اسطورههای باشگاه
مقالات سایت
پیوستن به جمع نویسندگان آبی و اناری
مقالات اختصاصی
مقالات آماری تحلیلی
مقالات آنالیز فنی
گالری عکس
پیوستن به جمع همکاران گالری
عکسهای قهرمانی
عکسهای بازیهای بارسا
عکسهای بازیکنان
عکسهای فصل 2016/17
نقشه سایت
سوال یا ابهام خود را مطرح نمایید!
راهنمای عضویت در سایت
مشکل در ورود به سایت
سوالات متداول