پاسخ به: ایرانی، ایرانی باش! | |||
---|---|---|---|
نویسنده: حامد چهارشنبه، ۱۱ مرداد ۱۳۹۱ (۰:۴۰) | |||
من نمیخوام این بحث کش پیدا کنه ، موضوع اصلی هم سر چیز دیگه بود . چیزی هم که عیانه چه حاجت به بیانه . ولی فقط راجع به اینی که گفتی بگم: نقل قول این حرفت وقتی درسته که ایران رو زمینی فرض کنی برای کشاورزی، که آب و دانه و ابزار آلاتش محیاست، فقط یکی رو میخوای که ازش بهره برداری کنه. مملکتی که تحویل جمهوری اسلامی شده، خرابه به معنای واقعی کلمه بوده. شاهد صادق این حرف مقدار جاده ها، سدها، روستاهای برخوردار از برق و آب و امکانات و ... ست. بعد از اون هم کوه تحریم ها، بعد از اون هم جنگ؛ واقعا فکر میکنی اینا فاکتور های قابل محاسبه ای نیستن؟ میدونی جنگ با کشور چه کرده؟ می دونی تحریم چه کرده؟ الان این دقیقا چیه؟!... تحریم و جنگ که مال بعد از انقلاب بود (اره درست هم میگی جنگ خیلی ضرر به کشور رسود) بعدش این چه توجیحیه دیگه؟! یعنی چی مملکتی که تحویل این نظام داده شد یه خرابه به معنای واقعی کلمه بود!!! درسته توی حکومت پهلوی سیاست های دخالی مشکل داشت مردمم دو گروه بودن (فقیر ، پولدار) فساد های هم توی دربارشون بود ولی استفاده کردن از این حرفا و زیاده روی هم برای سر پوش گذاشتن روی اشکالات این نظام درست نیست . همین حرفا از جانب خیلیا هم بوده که امروز گردن بعضیا رو کلفت کرده که پشت این حرفا قایم بشن برای بخور بخور بیشتر ! یکم منصفانه تر به ماجرا نگاه کن ، ایران توی دوره پهلوی پیشرفتایی هم داشت که بعد از انقلاب کلا همش تعطیل شد! سومین کشور برتر جهان از نظر نیروی هوایی بود و توی منطقه تک بود . نیروی هوایی ایران اینقدر پیشرفت کرده بود که کشوری اصلا به خودش اجازه تضعیف مملکت رو نده ؛ درسته همه ی جنگنده ها خریداری شده بود ولی به هر حال به روز بودنش و قدرتمند کردن ایران توی زمینه هوایی رو نمیشه ازش چشم پوشی کرد ، درضمن داشت پیشرفت داخلی هم میکرد و اگر خراب نمیشد مطمئنا حتی ساخت هماپیما هم بومی میشد چون اموزشاش از همون موقع بومی شده بود توی سال 1311 هم تو ایران مدرسه خلبانی تأسیس شد و مدرسه خلبانی تا سال 1320 سیصد خلبان تحویل نیروی هوایی داد. اول انقلاب هم که میگفتن مستقل میخوان بشن ، ولی توی زمینه نیروی هوایی ساخت و سازی که نداشتیم که هیچ از همون خرید هواپیما هم افتادیم چون از صدقه سری تحریما وارداتی هم نداشیم ، اونوقت میگفتن میخوان مستقل بشن !!! الان تمام هواپیما های شکاری ایران همون هواپیما های دوره شاهه . اعتبار جهانی ایران هم تو دوره پهلوی پدیده ای بود برای خودش . اعتباری که نشات گرفته از قدرت سیاسی و اقتصادی ایران توی جهان بود به ویژه بین کشورهای منطقه . که باعث شده بود که ایرانیا جزو معدود مردمای جهان باشن که برای رفتن به بیشتر کشورهای اروپایی نیازی به ویزا نداشتند و پاسپورت ایرانی و هویت ایرانی صاحب اعتبار بود (حالا با الان مقایسه کن ببین چقدر از نظر ابرویی توی جهان دارای اعتباریم ؟! همه که باهامون شدن دشمن ، خدمون هم که شدیم تروریست ) خودشون میزنن یک جا رو میترکونن بعد دیواری از ایرانیا کوتاه تر گیر نمیارن ، میندازن گردن ایرانیا ، میدونی چرا چون به هیچ عنوان توی جهان اعتباری نداریم . (میدونم الان توجیه این موضوع هم این میشه که اینها مهم نیست و مردم توی رفاه نبودن ) اگر این توجیه ها هم باشه الان هم میشه گفت صنعت فضایی به مردم ربطی نداره و مردم میخوان حد اقل نیاز هاشون برطرف بشه درگیر خرید مرغ نباشن !!! بعقیه حرفات هم با اینکه پاسخ هاش روشنه ، بیشتر از این لازم نمیبینم این بحث رو کش بدم چون میدونم که کلا انگار با اینکه میدونی وضع فساد بین مسئولین چقدر زیاده ولی بازم ترجیه میدی با کسایی که به اینها انتقاد میکنن بتوپی ... |
تالار گفتمان
آخرین عناوین
آخرین ارسالها
قوانین و مقررات
عاشقان آبی و اناری
مباحث آزاد
لیگ فانتزی
مسابقات سایت
آبی و اناری
گردانندگان سایت
حمایت مالی از سایت
تاریخچه باشگاه
افتخارات باشگاه
زندگینامه بازیکنان
مربیان باشگاه
اسطورههای باشگاه
مقالات سایت
پیوستن به جمع نویسندگان آبی و اناری
مقالات اختصاصی
مقالات آماری تحلیلی
مقالات آنالیز فنی
گالری عکس
پیوستن به جمع همکاران گالری
عکسهای قهرمانی
عکسهای بازیهای بارسا
عکسهای بازیکنان
عکسهای فصل 2016/17
نقشه سایت
سوال یا ابهام خود را مطرح نمایید!
راهنمای عضویت در سایت
مشکل در ورود به سایت
سوالات متداول