پاسخ به: اتومبیل | |||
---|---|---|---|
نویسنده: Mary دوشنبه، ۲۶ مهر ۱۳۹۵ (۲۰:۵۵) | |||
مقایسه کوپههای 120 میلیونی: GT86 ، سراتو کوپه ، ولستردر چند سال گذشته که بازار ایران از کوپههای میلیاردی و چند صدمیلیونی پر شده است واقعاً جای خالی خودروهای اسپرتی که بتوان با بودجهای محدود و بدون نیاز به فروش داروندار زندگیتان آنها را بخرید و لذت سواریشان را بچشید احساس میشد. خوشبختانه به لطف ابتکار خودروسازهای کرهای و ژاپنی این حسرت چندان به دل ما نمانده است! 1. حریف اول: تویوتا GT86 خودروی GT86 خورویی در کلاس اسپرت است که با همکاری مشترک تویوتا و سوبارو وارد بازار شد. بگونهای که تویوتا طراحی استایل خارجی و فرآیند تولید را بر عهده داشته و سوبارو عهدهدار بخشهای موتور، گیربکس، ترمز و سیستمتعلیق بوده است. این کوپه محبوب تویوتا، خودرویی دیفرانسیل عقب است که همه کموکاستیهایش را بهعنوان یک رقیب قابلاحترام در بازار کوپههای ارزانقیمت با برتری خود از حیث کیفیت رانندگی و لذت سواری جبران کرده است. چراکه اساسا مبنای طراحی تویوتا GT86 تمرکز بر روی راننده و ارائه کیفیتهای یک خودروی اسپرت کلاسیک است. وقتیکه پس از سالها انتظار، تویوتا GT86 با مدل 2013 جایزه زیباترین خودرو اسپرتی سال را به نام خود تمام کرد، آنجا بود که پای تقابل زیبایی و سبک طراحی هیجانانگیز کوپههای میلیون دلاری به رده اتومبیلهای اسپرت با قیمت اقتصادی باز شد. چهره تهاجمی خودرو در نمای روبرو با کاپوت کشیده و چراغ جلوهایی که تا پیشانی خودرو تیز شدهاند اوج زیبایی را به نمایش گذاشته است. همچنین، جلوپنجره تحتانی با اندازهای بزرگتر از حد متعارف و همنشینی با مهشکنها و چراغهای اصلی به نماد عقرب در مدلهای تویوتا معروف شده است. 2. حریف دوم: کیا سراتو کوپه کیا مدل کوپه خود را که در برخی بازارها با Forte عرضه میشود، برای اولین بار در نمایشگاه نیویورک در سال 2008 به عنوان یک نسخه مفهومی رونمایی کرد. تولید این نسل تا سال 2013 ادامه داشت تا اینکه همزمان با تولید نسل سوم نسخه سدان سراتو در سال 2014 ، نسل جدید کوپه سراتو، یعنی همین نسلی که قصد داریم به بررسی آن بپردازیم، به بازار آمد. همچون کوپه Forte، کوپه سراتو نیز بر پلتفرم سدانهای سگمنت C کیا طراحیشده است و با پلتفرم هیوندای الانترا مشترک است. با وجود اینکه نسخه کوپه سراتو از لحاظ عرض بدنه و حتی فاصله محوری با مدل سدان مطابقت میلیمتری دارد، با این حال ارتفاع کوپه سراتو 25 سانتیمتر نسبت به مدل سدان کمتر است و خط سقف آن برای نمایش هیبت اسپرت خودرو کوتاهتر شده است. 3. حریف سوم: هیوندای ولوستر در بازار هزار رنگ خودرو، از وارداتیهای خوشرنگ و لعاب و باکیفیت گرفته تا وطنیهای سوگلی و نازپرورده و البته مدلهای ظاهرفریب چینی باز هم قیافه خودروهای منحصربهفردی همچون هیوندای ولستر خودنمایی میکند. ولستر به لطف طراحی نوآورانه خود در همه جهات بدنه حرفهایی برای گفتن دارد. در سال 2011 هیوندای به دنبال خلأ ناشی از خروج مدل کوپه، ولستر را معرفی کرد که مستقیماً قشر جوان و از طرفی کوپههای اسپرت میانقیمت را نشانه رفته بود. چشمگیرترین ویژگی ولوستر، وجود دو درب در سمت راست و یک درب بزرگتر برای راننده در سمت چپ خودرو است حال آنکه دستگیره درب عقب سمت راست با زیرکی در منتهی علیه بالا جاسازی شده است تا دورنمایی از کوپههای دو در به ولستر ببخشد. از منظر دیگر باوجود یک درب کوچک در قسمت عقب بدنه قابلیتهای کاربردی یک هاچبک را با این کوپه خوشنقش همراه کرده است. |
تالار گفتمان
آخرین عناوین
آخرین ارسالها
قوانین و مقررات
عاشقان آبی و اناری
مباحث آزاد
لیگ فانتزی
مسابقات سایت
آبی و اناری
گردانندگان سایت
حمایت مالی از سایت
تاریخچه باشگاه
افتخارات باشگاه
زندگینامه بازیکنان
مربیان باشگاه
اسطورههای باشگاه
مقالات سایت
پیوستن به جمع نویسندگان آبی و اناری
مقالات اختصاصی
مقالات آماری تحلیلی
مقالات آنالیز فنی
گالری عکس
پیوستن به جمع همکاران گالری
عکسهای قهرمانی
عکسهای بازیهای بارسا
عکسهای بازیکنان
عکسهای فصل 2016/17
نقشه سایت
سوال یا ابهام خود را مطرح نمایید!
راهنمای عضویت در سایت
مشکل در ورود به سایت
سوالات متداول