پاسخ به: بحث و تبادل نظر در مورد مسائل روز دین | |||
---|---|---|---|
نویسنده: Agent Of Chaos سهشنبه، ۴ مهر ۱۳۹۱ (۲۳:۱۷) | |||
بهزاد بعضی حرفات با بعضی تناقض(ولو ظاهری) داره اول یه سوالت رو جواب بدم: نقل قول مثال میارم: در باور ما اعتقاد به معاد و رجعت روح به عالم دیگر باوری است مطلق، اما در باور بودایی برای روح تناسخ قائلند و اعتقاد دارند روح پس از مرگ جسم دوباره در قالب جسمی دیگه به حیات خودش ادامه میده،حالا پرسش من از شما اینه حتی اگر باور او در باور من و تو عین کفر باشه، آیا روح امری است مطلق یا نسبی؛ جوابی به عنوان یک نفر که داره از بیرون به این قضیه نگاه میکنه (فیلسوف)میخوام نه جواب کمیل یا بهزاد یا مصطفیِ مسلمون.قطعا یک امر مطلق!!! مگه کثرت اختلاف برای تببین یک موضوع باعث نسبی شدن اصل اون موضوع میشه؟؟ مگه کثرت اختلاف برای وجود یا عدم وجود خدا باعث تغییر در حقیقت ماجرای توحید میشه؟ مگه کثرت اختلاف در یک موضوع فیزیک یا شیمی باعث ایجاد نسبیت در خود اون موضوع میشه؟ ما حرفی میزنیم مبتنی بر دلایل اونا هم دلایل خودشون رو میارن، حال طبق قواعد عقلانی رجحان و درستی با یکی از این دو دسته است(هر چند تا ابد این داستان برای بشر حل نشه) چیزی که ابتدا توی حرفات میگی(حداقل چیزی که من و کمیل متوجه شدیم) اینه که امور انسانی مانند دزدی و یا اموری که مربوط به انسان و اختیارش میشه نسبیه ولی اونوقت این دوتا مثالت نشون میده که منظورت از نسبیت اون چیزی نیست که ابتدا گفتی! نقل قول یا مثلا در مورد همون بحث خواهر انجلیا جولی ،عملی که او انجام داده بود در نسبت و چارچوب تعریف کمیل از حقیقت جایی نداشت و نادرست بود اما در چارچوب من از حقیقت درست بود،چون در پنداشت من فاعلِ فعل،عملی رو با نیت خوب و از روی احترام به قوانین اخلاق انجام داده بود.تو این مورد طبق مثالی که میزنی دیگه بحث نسبیت مطرح نیست بلکه خودت بوضوح داری در قسمت هایلایت، مبنایی برای درست بودن فعل انسانی ارائه میدی پس اینجا دیگه نسبی بودنی در کار نیست، از نظر تو اگر اون فرد کارش رو با نیت خیر انجام داده باشه و از روی احترام به قانون، اون عمل خوب و قابل پذیرشه ، در صورتی که مدعای تو، نسبی بودن این گونه اموره بگونه ای که هیچ برتری برای این چند دستگی های مختلف وجود نداره ولی توی این مثال این قضیه نقض میشه پس دیدگاه درست و غلط بواقع و حقیقتا وجود داره و این اختلافات باعث عدم وجود حقیقت ثابت خارجی نمیشه مثال دوم: نقل قول خب اگه بهزاد و کمیل بچه ناف نیویورک بودن تکلیف چی بود؟ بهتر از من میدونید که علت اصلی گرایش آدما به ادیان و ائین های مختلف بستگی زیادی داره به محدوده جغرافیایی که توش به دنیا اومدن،تو کشورخودمون یه استان اینور اونور میشه سنی یا شیعه. اون نیویورکی که دیگه سیره اهل بیت و قرآن نداره،پس اگر باور او حتی دزدی رو چیز بدی بدونه در باور بهزاد و کمیل باطله؟؟ چون با شناخت سیره اهل بیت و قرآن به دست نیومده؟فکر کنم توضیح ندم بهتره این مثال و نسبی گرایی؟؟؟!!هرگز |
تالار گفتمان
آخرین عناوین
آخرین ارسالها
قوانین و مقررات
عاشقان آبی و اناری
مباحث آزاد
لیگ فانتزی
مسابقات سایت
آبی و اناری
گردانندگان سایت
حمایت مالی از سایت
تاریخچه باشگاه
افتخارات باشگاه
زندگینامه بازیکنان
مربیان باشگاه
اسطورههای باشگاه
مقالات سایت
پیوستن به جمع نویسندگان آبی و اناری
مقالات اختصاصی
مقالات آماری تحلیلی
مقالات آنالیز فنی
گالری عکس
پیوستن به جمع همکاران گالری
عکسهای قهرمانی
عکسهای بازیهای بارسا
عکسهای بازیکنان
عکسهای فصل 2016/17
نقشه سایت
سوال یا ابهام خود را مطرح نمایید!
راهنمای عضویت در سایت
مشکل در ورود به سایت
سوالات متداول