در حال دیدن این عنوان: |
۱ کاربر مهمان
|
برای ارسال پیام باید ابتدا ثبت نام کنید!
|
|
پاسخ به: ثقلین... | |||
---|---|---|---|
۲ اردیبهشت ۱۳۹۲
|
|||
یک استاد حوزه و دانشگاه با بیان روایتی از پیامبر (ص)، گفت: آن حضرت به سلمان فرمود تو که زهرا را دوست داری بدان که 100 جا در عالم و آخرت به کارت میآید و به دادت میرسد. به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجتالاسلام والمسلمین عالی با اشاره به فضائل و جایگاه حضرت زهرا (س) و با بیان روایت فوق، افزود: پیامبر فرمودند سادهترین آن 100 جا، موقع مرگ، شب اول قبر، لحظه عبور از صراط، صحنه محشر و زمانی که میخواهند اعمال انسانها را وزن و حساب و کتاب کنند، است لذا خوشا به حال آنان که خود را میتوانند به زهرا و اولاد زهرا (س) نزدیک کنند. وی همچنین با اشاره به سوالی که پیامبر (ص) از حضرت علی (ع) درباره حضرت زهرا (س) پرسیدند، گفت: رسول خدا از حضرت علی سوال کردند که یا علی زهرا را چگونه یافتی، ایشان در پاسخ عرض کرد یا رسول الله کمک من در بندگی بود و این یعنی ای شیعیان وقتی با هم زندگی تشکیل دادید و ازدواج کردید کمک همدیگر در بندگی کردن خدا باشید، نکند بعد از ازدواج کاری کنید که همسرتان جهنمی شود. این سخنران مجالس دینی ادامه داد: وقتی پیامبر این سوال را از حضرت زهرا (س) پرسیدند که علی را چگونه یافتی، آن حضرت فرمودند او را خوب همسری یافتم و علی (ع) فرمودند یک مرتبه نه او مرا به غضب در آورد و نه من او را. این بزرگترین درس برای زندگی زنان و مردان مسلمان و شیعه است. عالی همچنین با بیان اینکه «متاسفانه از صمیمیتها و شادیهای آن دو بزرگوار کمتر گفته شده است» یادآور شد: در روایات داریم زهرا (س) و علی (ع) آنقدر با هم صمیمی و یار و مهربان بودند که امیر مومنان فرمودند زهرا (س) یک بار از من تمرد و نافرمانی نکرد و حتی یک بار چیزی نخواست که نتوانم انجام دهم یعنی زهرا چیزی نخواست که علی را خجل کند. |
پاسخ به: بحث و تبادل نظر در مورد مسائل روز دین | |||
---|---|---|---|
۶ اردیبهشت ۱۳۹۲
|
|||
آقا یه سؤالی واسه من پیش اومده. استادِ اندیشه ی ما طیِ بحثی که شده بوده، گفت هر کسی که عذاب به اندازه ی گناه خودش کشید، وارد بهشت میشه ! حتی کسانی که گناه های بزرگ مرتکب شدن، یعنی در آخر همه وارد بهشت میشن ! پس اون آیه های مبارکه که تو قرآن اومده و گفته شده « هم فیها خالدون »، چیه ؟ اینو غیر مستقیم ازش پرسیدم ولی خب چیز خاصی نگفت، یعنی یکم اخلاقاش خاصه نمیشه باهاش حرف زد. حالا میخواستم نظر دوستان رو بدونم ! |
پاسخ به: بحث و تبادل نظر در مورد مسائل روز دین | |||
---|---|---|---|
۶ اردیبهشت ۱۳۹۲
|
|||
هم فيها خالدون براي دو دسته از آدما گفته شده. يك اونايي كه كلا گناهكاربودن و خدارو هم قبول كه نداشتن هيچ به جنگ با خدا هم اقدام ميكردن.تمام كسايي كه با پيامبرا و ائمه مخالفت كردن جنگ كردن شهيد كردن و.... اينا از همون اول جاشون تو جهنمه و هميشه اونجا ماندگارن. دوم دسته اي از آدما كه خودشون دو دسته اند پيامبران و ائمه و صالحان ياران درجه يكشون و... كه از اول هستن تو بهشت و تا بي نهايت هم خواهند موند. دوم هم اونايي كه تو پرونده شون گناه هم وجود داره ريز و درشت!اما چون بيس و پايه ي ورود به بهشت رو دارند يعني خدارو قبول دارند و فرستاده هاشو هم تا آخرين نفرشون قبول دارندو بيشتر رفتاراشون رو با اين مقياس ها تنظيم كردن اجازه ورود به بهشت رو دارند اما جايگاهشون متفاوته و از اونجايي كه خدا عادله و حكيمه بايد اول پاك بشن بعد برن بهشت.كه بهرحال اگه حقي خورده باشن بايد جوابشو پس بدن بعد واردبشن. |
پاسخ به: بحث و تبادل نظر در مورد مسائل روز دین | |||
---|---|---|---|
۷ اردیبهشت ۱۳۹۲
|
|||
درسته، ولی نمیدونم چرا استادمون تأکید داشت که همه میرن بهشت. بعد یه سؤال دیگه ! در مورد قبیله ی بنی قریظه - یا یه همچین چیزی - چیزی شنیدید ؟ گفته میشه به دستور پیامبر (ص)، حضرت علی (ع) و فکر کنم زبیر بعد از تسلیم شدنِ قبیله، مردانشون رو گردن زدن ! واقعا این مسئله واسه ـم درکش سخت بود. نمیتونم باور کنم پیامبر رحمت و امام اولم چنین کاری رو انجام داده باشن، اونم در حالتی که طرف مقابلشون تسلیم شده بوده ! این مسئله حتی شده پیراهن عثمان برای اونایی که ضد اسلام هستن و از این مسئله برای بد نشون دادنِ پیامبر (ص) استفاده میکنن ! لینک این لینک به این مسئله پاسخ داده ولی به نظرم خیلی این پاسخ ها منطقی نیومد ! به خصوص دلایل سعد بن معاذ برای این تصمیم ! این که چرا پیامبر (ص) که سابقه ی جنگ مکه رو که بدون خونریزی به پیروزی ختم شده بود و عده ای که خود پیامبر هم میدونست فقط ظاهرا مسلمان شدن، زنده گذاشت؛ یه همچین کاری رو با قوم یهود انجام داد ! |
پاسخ به: بحث و تبادل نظر در مورد مسائل روز دین | |||
---|---|---|---|
۷ اردیبهشت ۱۳۹۲
|
|||
نقل قول درسته، ولی نمیدونم چرا استادمون تأکید داشت که همه میرن بهشتنقل قول در مورد قبیله ی بنی قریظه - یا یه همچین چیزی - چیزی شنیدید ؟حالا تا به این جواب برسیم من یه سوال دارم! چرا ما عید فطر و عید قربان مون همیشه یه روز بعد از کشورهای عربی و کشورهای مسلمون آسیایی ه اما بقیه ی مناسبت هامون با اونا یکیه؟؟!اگه ملاک روئیت ماهه خب اگه ما ماه رو ببنیم و بشه اول ماه شوال و بعد عید بگیریم بقیه روزاش هم یه روز میره جلو دیگه؟؟؟ پس مناسبت های بعدی هم یه روز میره جلو! مثلا عاشورا یا نیمه شعبان و...! |
پاسخ به: بحث و تبادل نظر در مورد مسائل روز دین | |||
---|---|---|---|
۹ اردیبهشت ۱۳۹۲
|
|||
نقل قول {RK12}----<@ نوشته:حالا تا به این جواب برسیم من یه سوال دارم! چرا ما عید فطر و عید قربان مون همیشه یه روز بعد از کشورهای عربی و کشورهای مسلمون آسیایی ه اما بقیه ی مناسبت هامون با اونا یکیه؟؟!اگه ملاک روئیت ماهه خب اگه ما ماه رو ببنیم و بشه اول ماه شوال و بعد عید بگیریم بقیه روزاش هم یه روز میره جلو دیگه؟؟؟ پس مناسبت های بعدی هم یه روز میره جلو! مثلا عاشورا یا نیمه شعبان و...! چون عیر فطر و ید قربون یه سری واجبات و محرمات داره.که این دو روز منحصرند توی داشتن اعمال واجب یا حرا. اما در بقیه روز ها فقط اعمال مستحب و مکروه دارن و خبری از واجب یا حرام توی اون روز ها نیست. |
پاسخ به: ثقلین... | |||
---|---|---|---|
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۲
|
|||
نقل قول RoYa نوشته:نقل قول khadije نوشته:نمیدونم این واژه وفات یا رحلت پیامبر(ص) رو کی باب کرد... فقط هر کی بود خدا لعنتش کنه. دوستان خواهش میکنم برای عزای پیامبر(ص) از واژه رحلت یا وفات استفاده نکنید. 1% هم امکان نداره پیامبر(ص) به مرگ طبیعی از این دنیا رفته باشن و شهید نشده باشن. اصلا سند و این حرفا نمی خواد هر چند من یه سری سند ها هم دیدم که الان یادم نیست که اینجا بگم، ولی آدم یه ذره عقلشو به کار بندازه میفهمه که این واژه رحلت پیامبر توهین به پیامبره. پیامبر(ص) 100% به شهادت رسیدن، خواهش میکنم به پیامبر(ص) توهین نکنید... اتفاقاً معلم دینی سال قبل ما هم میگفت واژه ی رحلت و وفات برای پیامبر (ص) مناسب نیست چون معتقد بود که قبل از مرگشون توسط یک زن مسموم میشن البته منم نمیدونم درسته یا نه ولی منم معتقدم نباید از واژه ی رحلت و وفات برای پیامبر (ص) استفاده کرد |
پاسخ به: ثقلین... | |||
---|---|---|---|
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۲
|
|||
بچه ها واژه ی رحلت یه واژه ی کلی وعام هست و واژه ی شهادت خاص. زمانی که میگیم رحلت درواقع شهادت هم زیر مجموعه ش قرار میگیره. یعنی هرکسی شهید بشه رحلت کرده .پس برای مایی که معتقدیم به شهادت پیامبر ص وقتی میگیم رحلت منظورمون همون شهادته. درضمن این مسلمه که برترین و بهترین مخلوق خدا باید بهترین نوع مرگ رو که همون شهادته داشته باشه. چون همه چی در حد کمالش برای این خاندان وجود داره و کمال هر نوع مرگی هم شهادته. |
پاسخ به: بحث و تبادل نظر در مورد مسائل روز دین | |||
---|---|---|---|
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۲
|
|||
نقل قول {RK12}----<@ نوشته:نقل قول در مورد قبیله ی بنی قریظه - یا یه همچین چیزی - چیزی شنیدید ؟.. !! |
پاسخ به: بحث و تبادل نظر در مورد مسائل روز دین | |||
---|---|---|---|
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۲
|
|||
این داستان یک دروغ تاریخیه. برای تخریب یک چیز کافیه فقط از اون بد دفاع کنی. متاسفانه از روی عمد یا غیر عامدانه علمای اصلا نرفتن دنبال منبع روایت که از روی منبع یک داستان کاملا ساختگی از زبان یک یهودی ه که نسل اندر نسل با مسلمون ها دشمنی داشتند. فقط خواستند تبره کنند.در حالی که داستان کاملا دروغ بوده. |
برای ارسال پیام باید ابتدا ثبت نام کنید!
|
شما میتوانید مطالب را بخوانید. |
شما نمیتوانید عنوان جدید باز کنید. |
شما نمیتوانید به عنوانها پاسخ دهید. |
شما نمیتوانید پیامهای خودتان را ویرایش کنید. |
شما نمیتوانید پیامهای خودتان را حذف کنید. |
شما نمیتوانید نظرسنجی اضافه کنید. |
شما نمیتوانید در نظرسنجیها شرکت کنید. |
شما نمیتوانید فایلها را به پیام خود پیوست کنید. |
شما نمیتوانید پیام بدون نیاز به تایید بزنید. |