به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

نحوه فعالیت در انجمن‌های سایت
دوستان عزیز توجه کنید که تا زمانی که با نام کاربری خود وارد نشده باشید، تنها می‌توانید به مشاهده مطالب انجمن‌ها بپردازید و امکان ارسال پیام را نخواهید داشت. در صورتی که تمایل دارید در مباحث انجمن‌های سایت شرکت نمایید، در سایت عضو شده و با نام کاربری خود وارد شوید.

پیشنهاد می‌کنیم که قبل از هر چیز، با مراجعه به انجمن قوانین و شرح وظایف ضمن مطالعه قوانین سایت، با نحوه اداره و گروه‌های فعال در سایت و همچنین شرح وظایف و اختیارات آنها آشنا شوید. به علاوه دوستان عزیز بهتر است قبل از آغاز فعالیت در انجمن‌ها، ابتدا خود را در تاپیک برای آشنایی (معرفی اعضاء) معرفی نمایند تا عزیزان حاضر در انجمن بیشتر با یکدیگر آشنا شوند.

همچنین در صورتی که تمایل دارید در یکی از گروه‌های کاربری جهت مشارکت در فعالیت‌های سایت عضو شوید و ما را در تهیه مطالب مورد نیاز سایت یاری نمایید، به تاپیک اعلام آمادگی برای مشارکت در فعالیت‌های سایت مراجعه نموده و علائق و توانایی های خود را مطرح نمایید.
تاپیک‌های مهم انجمن
در حال دیدن این عنوان: ۱ کاربر مهمان
برای ارسال پیام باید ابتدا ثبت نام کنید!
     
پاسخ به: اتومبیل
نام کاربری: Amirhosein
پیام: ۱,۷۵۷
عضویت از: ۲۱ دی ۱۳۸۹
از: ESFAHAN
طرفدار:
- leo messi. david villa
- revaldo.maradona
- spain
- Pep
گروه:
- کاربران عضو
بچه ها این سایتو بتون معرفی میکنم حتما ببینین




من بعدا امضا میذارم
۱۱ آذر ۱۳۹۰
پاسخ به: اتومبیل
نام کاربری: aammiinn
پیام: ۸,۳۵۶
عضویت از: ۲۱ دی ۱۳۸۹
از: ı̴̴̡ ̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡ ̡ ̴̡ı
طرفدار:
- داوید ویا - ژاوی - مسی - پویول
- رونالدینیو
- پرسپولیس - پدیده
- آرژانتین
- کریم باقری - علی کریمی
- سر الکس - یورگن کلوپ
- یحیی گل محمدی
گروه:
- کاربران عضو
افتخارات
باز ما آمدن کرداهه

بازم تریپ آلمانی

ایندفه پورشه:

تاریخچه ی پورشه:




در 19 سپتامبر 1909 فردنیاند آنتون ارنست پورشه معروف به فری پورشه، در دهکده ای از توابع وین به دنیا آمد. در سال 1923 پدر باید در کارخانه دایملر مشغول به کار می شد و آنها به همراه خانواده به اشتوتگارت نقل مکان کردند.
فری پورشه همانند پدر خود علاقه شدیدی به اتومبیل داشت و همین علاقه بود که به خلق یک شاهکار دیگر در دنیای اتومبیل منجر شد.فردیناند پورشه پدر، یک طراح آلمانی بود که با ارائه مدل های اولیه این اتومبیل به سرعت نام خود را در میان تولیدکنندگان اتومبیل مطرح کرد. او دانش خود را در شرکت اتومبیل سازی دایملر مرسدس آلمان هم به کار گرفت و دو مدل تاریخی مرسدس های اسپرت «کمپرسور» را در دهه 1920 طراحی کرد. وی مدتی نیز به عنوان طراح اتومبیل در کارخانه فولکس واگن فعالیت می کرد. فردیناند پورشه در سال 1931 کارخانه پورشه را در اشتوتگارت تاسیس کرد تا در آن به طراحی و ساخت اتومبیل مشغول شود



او در آغاز دهه بعد به طور مستقل شروع به کار کرد و پایه های مهم تولید اتومبیل های اسپرت و مسابقه ای با نگاه به آینده را بنا نهاد. در تاریخ اتومبیل سازی آلمان همچنین از وی در طراحی اتومبیل های فولکس واگن (فولکس قورباغه ای) در سال 1936 نام برده می شود. فری ریاضیات را در مدرسه و مکانیک را در کارگاه پدر آموخت. دوران جوانی او مصادف با به قدرت رسیدن هیتلر در آلمان و فراخوان او برای بازسازی صنایع بود. هیتلر می خواست که آلمان سریع ترین اتومبیل ها را بسازد؛ بنابراین کارخانه های اتومبیل سازی را از کمک های دولتی برخوردار کرد. فردیناند پورشه پدر نیز در این شرایط توانست مدیریت کارخانه های اتویونیون و واندرر را بر عهده گیرد. در سال 1933 اولین اتومبیل پورشه با یک موتور 16 سیلندر 5/4 لیتری و شاسی آلومینیومی ساخته شد. قرارداد پورشه با اتویونیون در سال 1938 به اتمام رسید و او بیشتر وقت خود را صرف طراحی ماشین آلات جنگی کرد.
با پایان جنگ، پدر و پسر به اسارت فرانسوی ها درآمدند. فرانسوی ها برای آزادی هرکدام از پورشه ها 500 هزار فرانک مطالبه کردند؛ ولی بضاعت مالی خانواده پورشه تنها اجازه پرداخت وثیقه یکی را می داد، بنابراین پسر در ماه ژوئیه 1946 آزاد شد و به اتریش بازگشت؛ ولی پدر در اسارت فرانسوی ها باقی ماند. فری پس از بازگشت سعی کرد تا کارخانه پدری خود را بازسازی کند، ولی از سوی نیروهای اشغالگر منع شد.
این امر باعث شد تا وی به اتریش برگردد تا با کمک خواهر خود کارخانه جدید برای ساخت پمپ آب و لوازم لوله کشی تاسیس کند. عقد قرارداد با برخی کارخانه های اتومبیل سازی باعث شد تا فری انگیزه ساخت یک اتومبیل را پیدا کند.
اتومبیلی که بر مبنای فولکس واگن قورباغه ای در سال 1947 طراحی شد پورشه 356 نام گرفت.

طراحی این اتومبیل را فردیناند پورشه انجام داده بود و کار تولید این مدل را پسرش فری به پایان رساند. این مدل از یک موتور چهار سیلندر هوا خنک با قدرت 35 اسب بخار نیرو می گرفت که در قسمت عقب اتومبیل نصب شده بود.پورشه 356 اولین اتومبیلی بود که به نام پورشه تولید می شد. فری در سال 1949 به اشتوتگارت برگشته و کارخانه پورشه را در آنجا بنیان نهاد و برای کارخانه خود آرم شهر اشتوتگارت را انتخاب کرد.فردیناند پورشه در آن سال ها در بستر بیماری افتاد و سرانجام در سال ۱۹۵۱ فوت کرد. ورود به عرصه اتومبیل های اسپرت در آن سال با مدل «Alu Coupé» از سری 356 آغاز شد. پورشه قصد داشت با تکیه بر تجربه های حاصل از رقابت های اتومبیلرانی، امنیت اتومبیل های خود را بهبود ببخشد



پورشه در سال ۱۹۶۳ اولین مدل از سری افسانه ای ۹۱۱ را که در مسابقات اتومبیلرانی موفقیت های غیرمنتظره ای را به دست آورده بود، ارائه کرد.

۹۱۱ یک اتومبیل ۶ سیلندر موتور عقب است. پورشه ۹۱۱ همیشه رقیبی سرسخت برای رقیبان در مسابقات رآلی است.در سال 1964 بود که یکی از سری های اسطوره ای؛ یعنی سری پورشه 911 به بازار آمد. در همان سال پورشه مدل «Carrera GTS Coupé» از سری 911 به عنوان نخستین اتومبیل با اتاق غیر فلزی را عرضه کرد



تولیدات پورشه روز به روز پیشرفته تر می شدند، خصوصیتی که امروز هم یکی از سیاست های تولید این شرکت اتومبیل سازی است.پورشه پنجمین اتومبیل ساز آلمان از نظر دارایی و درآمد سالانه است. درست است که اتومبیل های شرکت پورشه معمولا در تعداد کم تولید می شوند؛ اما عموما در میان اتومبیل های گران قیمت طبقه بندی می شوند.جدی ترین رقبای پورشه در آلمان ب ام و و مرسدس بنز و آئودی، و در خارج از آلمان لوتوس، جگوار و شورولت کوروت می باشد. مدل های گرانقیمت پورشه رقیب محصولات فراری، لامبورگینی و بوگاتی هستند. پورشه تا به حال 16 بار به مقام قهرمانی مسابقات لمانز Le-Mans رسیده است؛ همچنین در مسابقات رآلی پاریس داکار یکی از تیم های مطرح شناخته می شود. این کمپانی موتور مک لارن را برای مسابقات فرمول یک ساخته است.پورشه با کمپانی فولکس واگن آلمان که یکی از بزرگان جهان اتومبیل است، از آغاز روابط نزدیکی داشته است و تلاش های بسیاری برای همکاری بین این دو کمپانی صورت گرفته است.



در سال ۲۰۰۳ فردیناند پیچ، نوه فردیناند پورشه به عنوان مدیر اجرایی فولکس واگن دو کمپانی پورشه و فولکس واگن را دو عضو از یک خانواده توصیف کرده است.موزه پورشه که از سال 1976 برای عموم قابل بازدید است، تاریخ پورشه را از مدل های قدیمی و پرخاطره تا طرح های جدید نشان می دهد. برخی از مدل های قدیمی این اتومبیل مانند فلیتزر، هر از چندگاه در مسابقه ها یا جشنواره های اتومبیل های قدیمی شرکت داده می شوند.شرکت پورشه موزه جدیدی را با معماری کاملا مدرن در محل این کارخانه در شهر اشتوتگارت ساخته است. این مجموعه در روز 31 ماه ژانویه 2009 افتتاح شد. موزه جدید پورشه 5600 مترمربع وسعت و 80 غرفه دارد. در موزه جدید پورشه برخی مدل های این خودرو که از ابتدای تاسیس کارخانه تاکنون ساخته شده اند، در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دارند. در مجموعه اتومبیل های گردآوری شده در موزه پورشه نخستین اتومبیل های اسپرت جهان به نمایش درآمده اند.
امروزه کمپانی های بزرگی از قبیل سئات اسپانیا، دوو و سوبارو، بسیاری از مهندسان و کارکنان خود را همه ساله برای استفاده از تجربیات پورشه به این کمپانی می فرستند.







یه خبر مهم دیگه:

.:: 400دستگاه پورشه در راه ایران ::.
باکستر، کیمانس، پانامرا و ***٩١1



کمیته فنی واردات خودرو موافقت خود را با واردات ***٤٠٠ دستگاه خودرو سواری پورشه به کشور اعلام کرد.


بر این اساس، کمیته فنی واردات خودرو ضمن اعلام موافقت خود با ثبت سفارش واردات خودرو سواری پورشه ساخت آلمان نوع سوخت این خودروها را بنزینی اعلام کرد.مدل این خودروها باکستر، کیمانس، پانامرا و ***٩١١ بوده و همچنین این خودروها از نوع سواری با سقف تاشو هستند.


واردات پورشه در شرایطی است که مدیرکل دفتر تعیین ارزش گمرک ایران با ارسال بخش***نامه***ای از گمرک***های اجرایی کشور خواست تا از ترخیص خودروهای هیوندای سوناتا مدل ***٢٠١١ تا اعلام ارزش آن***ها از سوی این دفتر خودداری کنند. در این نامه همچنین تاکید شده است که ارزش خودرو مذکور با مدل وارداتی فعلی متفاوت و دارای افزایش است. همچنین دفتر تعیین ارزش گمرک ایران طی بخشنامه***ای ارزش گمرکی C&F خودرو سواری سراتو کوپه سال ***٢٠١٠ ساخت کره***جنوبی را ***١١ هزار و ***٥٥١ دلار اعلام کرد. از سوی دیگر دفتر تعیین ارزش گمرک ایران طی بخشنامه***ای به گمرک***های اجرایی کشور اعلام کرد که در اجرای تبصره ***٦ قانون خودرو و بر اساس مفاد صورت***جلسه***، ارزش***گذاری کامیون***های وارداتی باید با در نظر گرفتن بیمه و کرایه حمل انجام شود. قدرت موتور این کامیون***ها بین ***٣٨٠ تا ***٤٤٠ اسب بخار بوده و مدل آن***ها از نوع کشنده***ی پرمیوم لندر، کشنده پرمیوم، کامیون کرکس و پرمیوم لندر (باری) است. قیمت این کامیون***ها نیز بین ***٥٣ هزار و ***١٦١ یورو تا ***٥٩ هزار و ***٩٥٠ یورو تعیین شده است.




...Unstoppable




ذاتاً دلم پیر،
رفتم جلو بدون پلن B،
که یعنی یا باید بگندی،
یا بری جلو دهنا رو ببندی!!
نمایش امضا ...
مخفی کردن امضا ...
۱۳ آذر ۱۳۹۰
پاسخ به: اتومبیل
نام کاربری: aammiinn
پیام: ۸,۳۵۶
عضویت از: ۲۱ دی ۱۳۸۹
از: ı̴̴̡ ̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡ ̡ ̴̡ı
طرفدار:
- داوید ویا - ژاوی - مسی - پویول
- رونالدینیو
- پرسپولیس - پدیده
- آرژانتین
- کریم باقری - علی کریمی
- سر الکس - یورگن کلوپ
- یحیی گل محمدی
گروه:
- کاربران عضو
افتخارات
اسباب بازی 16 میلیون تومانی آئودی!!



آئودی E-Tron این بار یکی دیگر از خودرو های مفهومی و پیچیده ی آئودی نیست ، بلکه محصولی از آئودی است که در ۶۲امین نمایشگاه بین المللی اسباب بازی در نورمبرگ به نمایش گذاشته شده است . با این اوصاف حتما به کاربری این خودرو با مقیاس ۱:۲ نسبت به نسخه اصلیش پی برده اید . یک اسباب بازی !



نام کامل این محصول Auto Union Type C e-tron study است . خوردویی با طراحی خودرو های مسابقه ای دهه ۳۰ میلادی با پیشرانه ای الکتریکی . این اسباب بازی ۲٫۳ متر طول و ۹۷ سانتیمتر عرض دارد و از کودکان تا بزرگسالانی با قد کمتر از ۱۸۰ سانتیمتر می توانند از آن استفاده کنند که البته با توجه به کاربری اش گروه دوم به سراغش نمی روند .






برای این اسباب بازی عجیب و جذاب یک پیشرانه ۱٫۵ اسب بخاری با حداکثر گشتاور ۴۰ نیوتون متر در نظر گرفته شده است که از طریق سوکت ۲۳۰ ولتی میتوان باتری لیتیوم-یونی اش را در زمان ۲ ساعت شارژ کرد . e-tron Study با شارژ کامل توانایی پیمایش ۲۵ کیلومتر مسافت را دارد .

اسباب بازی ۱٫۵ اسب بخاری آئودی آنچنان که از اسمش بر می آید بچه گانه نیست و توانایی دست یابی به حداکثر سرعت ۳۰ کیلومتر در ساعت را نیز داراست . etron Study به دنده عقب مجهز است ، نیرو به چرخ های عقبش منتقل می شود و برای دستیابی به سرعت ۳۰ کیلومتر در ساعت به گشتاور ۶۰ نیوتون متر نیز دست پیدا می کند .

اگر با دیدن فوتبال دستی آئودی (که بعدا عکسش را در همین تاپیک خواهید دید) پی به عجیب بودن این برند خوشنام آلمانی نبرده اید مطمئنا با دیدن این اسباب بازی خاص به تفکرات خاص حکم فرما بر محصولات این کمپانی پی برده اید. اسباب بازی که در عمل ارزشی حتی بیش تر از R8 این کمپانی در اذهان باقی می گذارد .

همچنین لازم به ذکر است ، قیمت پایه این محصول ۱۵ هزار و ۹۰۰ دلار اعلام شده .






...Unstoppable




ذاتاً دلم پیر،
رفتم جلو بدون پلن B،
که یعنی یا باید بگندی،
یا بری جلو دهنا رو ببندی!!
نمایش امضا ...
مخفی کردن امضا ...
۱۴ آذر ۱۳۹۰
پاسخ به: اتومبیل
نام کاربری: Carles_Puyol
پیام: ۶,۴۶۱
عضویت از: ۲۱ خرداد ۱۳۹۰
از: ı̴̴̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲̲̲͡͡͡ ̲|̡̡̡ ̡ ̴̡
گروه:
- کاربران عضو
تاریخچه سیتروئن Citroën

شرکت اتومبیل سازی سیتروئن در سال 1919 توسط آندره سیتروئن تاسیس شده است. آندره در روز 2 نوامبر 1878 متولد شده بود. او یک هیودی هلندی تبار بود که با خانواده اش به فرانسه مهاجرت کرده بود. پدر آندره می خواست پسرش نیز مانند خودش به تجارت الماس جواهرات مشغول شود ولی علاقه ی آندره به مکانیک فراتر از اینها بود. آندره در سال 1900 از دانشگاه Ecole پاریس فارغ التحصیل شد و بلافاصله کارخانه ی رویاهای کودکی اش را تاسیس کرد، ولی با نزدیک شدن اروپا به جنگ جهانی اول، آندره در کارخانه اش شروع به ساخت و تولید انبوه مهمات و اسلحه کرد اما با پایان یافتن جنگ ساخت اتومبیل را از نو شروع کرد. در سال 1919 شرکت اتومبیل سازی سیتروئن تاسیس شد و در طول 11 سال یعنی در سال 1930 تبدیل به چهارمین شرکت اتومبیل سازی بزرگ دنیا شد. آندره در سال 1935 به دلیل ابتلا به سرطان معده در گذشت.

یکی از افتخارات آندره نوعی چرخ دنده با نام Gear Helical Double بود که در این نوع چرخ دنده بجای یک سطح مماس صاف از یک سطح ^ مانند استفاده شد که باعث می شد تا چرخ دنده نرم تر کار کند. از آنجایی که آندره در ابتدا به ساخت این چرخ دنده می پرداخت، این علامت را برای معرفی اتومبیل خود انتخاب کرد. علامت سیتروئن امروزه با نام Chevron Double شناخته می شود.

Citroen در زبان هلندی و فرانسوی به معنی لیمو ترش است.

سیتروئن ژیان (در انگلیسی : Dyane) یک ماشین خیلی کوچک که توسط سازنده فرانسوی، سیتروئن، از سال ۱۹۶۷ تا ۱۹۸۳ تولید میشد.
کمپانی خودروسازی سیتروئن در سال 1919 توسط آندره سیتروئن تأسیس شد. این کمپانی از سال 1976 بخشی از گروه صنعتی PSA پژو سیتروئن شد. سیتروئن در سال 1934 با اختراع Traction Avant اولین تولید انبوه اتومبیل های چرخ محرک جلو در سطح جهانی را پایه گذاری کرد.



سیتروئن طراح اتومبیلی بود که به رانندگی هیچ علاقه ای نداشت. آندره سیتروئن مالک و سازنده فرانسوی سیتروئن از تبار یهودی - هلندی در سال 1878 در پاریس به دنیا آمد. پدر آندره هنگامی که او تنها 2 سال داشت خودکشی کرد.

آندره در سال 1894 با نمرات عالی از دبیرستان فارغ التحصیل شد و توانست وارد مدرسه تخصصی پلی تکنیک شود. بعد از اتمام تحصیلاتش در دانشگاه به عنوان افسر مهندس وارد ارتش فرانسه شد. در آن زمان بسیاری از یهودی تباران اروپایی در صنایع مختلف نفوذ زیادی داشتند، سیتروئن با کمک گرفتن از اقوامش توانست در صنایع پارچه سازی هلند استخدام شود. طی سفرش به هلند توانست با تعمیرات چرخ های دندانه دار آشنا شود. با بازگشت به پاریس در سال 1904 با کمک 2 نفر از دوستانش کارگاه ساخت چرخ دنده های حلزونی شکل (double - helical gearweals) را ساخت.

ورود او به صنعت اتومبیل سازی با کمک برادران مورس بود. این دو سازنده اتومبیل های مسابقه در فرانسه بودند. برادران مورس با آگاهی از استعداد آندره در تولید انبوه از او برای تولید و بازاریابی محصولاتشان دعوت به کار کردند. با ورود سیتروئن تولید اتومبیل های برادران مورس افزایش یافت.

درسال 1912 سیتروئن شرکت چرخ دنده های سیتروئن را تأسیس کرد. همزمان با تأسیس این شرکت سیتروئن رئیس فدراسیون کارفرمایان اتومبیل شد. پیش از شروع جنگ اول جهانی آندره به ایالات متحده سفر کرد و در آنجا با هنری فورد ملاقات کرد. با شروع جنگ آندره با عنوان کاپیتان دوم توپخانه فرانسه به ارتش پیوست. کمبود امکانات در توپخانه او را وادار ساخت که یک کارخانه کوچک توپ سازی برای ارتش فرانسه بسازد. در سال های پایانی جنگ، کارخانه سیتروئن بیش از 24 میلیون توپ جنگی ساخت. بعد از اتمام جنگ کارخانه سیتروئن مجددا خودروسازی را آغاز کرد. کارخانه وی اولین خودرو سازی دنیا بود که تولید انبوه را آغاز کرد. تا این زمان آندره هیچ چیز را به نام خود نکرده بود، ماشین و خانه اش اجاره ای بود. او هیچ علاقه ای به پول نداشت.

سیتروئن در سال 1919 کارخانه اتومبیل سازی سیتروئن را پایه گذاری کرد. کارخانه او تا اوایل دهه 30 میلادی چهارمین اتومبیل سازی بزرگ دنیا بود. در سال 1934 تامین هزینه های کارخانه با مشکلات زیادی رو به رو بود. با افزایش مشکلات مالی، بخشی از سهام سیتروئن را بخش خصوصی و بخشی را بانک خریداری کرد.

یک سال بعد آندره سیتروئن در حالی که برای تولید، پول کافی نداشت بر اثر سرطان در گذشت. مشهورترین اتومبیل های سیتروئن، ژیان و CX می باشد. کمپانی سیتروئن یکی از نخستین مبتکران طرح های ساخت اتومبیل های آیرودینامیک بود. در سال 1963، مدیران سیتروئن تصمیم گرفتند محصولاتشان را مشترکا با پژو تولید کنند. دو سال بعد با شکست توافق پژو - سیتروئن، مذاکره با خودرو سازی پنهارد را آغاز کردند. مدیران سیتروئن امیدوار بودند تا بتوانند از دانش پنهارد در زمینه تولید اتومبیل های متوسط به منظور تکمیل روند تولید خودروهای کوچک و ارزانشان استفاده کنند.



طی چند سال سیتروئن بخشی از سهام خود را به فیات ایتالیا فروخت. در سال 1973 بحران انرژی باعث ضرر و کاهش سرمایه ناگهانی در سیتروئن شد. طی سه سال فیات مشارکت خود با سیتروئن را برهم زد. با جدایی از فیات سیتروئن در آستانه ورشکستگی قرار گرفت. دولت فرانسه برای کنترل بازار کار و جلوگیری از ضرر بیشتر سیتروئن پیشنهاد الحاق سیتروئن به پژو را داد. در سال 1974، پژو 38.2 در صد از سهام سیتروئن را خریداری کرد و خودروسازی PSA پژو - سیتروئن در سال 1976 با کمک دولت فرانسه تأسیس شد.

تاریخچه
این خودرو بر پایه مدل مشهور سیتروئن ۲CV بوده و ۱٫۹ میلیون دستگاه از آن تولید شدهاست. ژیان توسط فرانسویها و در مقابله با فولکسواگن آلمان ساخته شد و هدف آن تولید خودرویی متناسب با شهرها و نیازهای خانواده و با حداقل قیمت و هزینه نگهداری بود. تولید ژیان از دهه 30 آغاز و با گذشت زمان تغییراتی در شکل ظاهری و قسمتهای فنی آن ایجاد شد که باعث ادامه روند تولید آن و عرضه در مدلهای گوناگون گشت. این خودرو اولین بار در اتوشوی پاریس 1948 رونمایی شده و گفته میشود تا سال 1990 که در مدلهای مختلفی که تولید کرده حدود 5میلیون دستگاه فروش داشته است. از مدلهای آن میتوان dyane ، 2CV ، Ami ، Mehari و SM و یک نسخه اِستیشِن با نام Acadiane را نام برد این خودرو حتی مدل 4wd هم داشته که به اسم 2CV Sahara تولید شده است. مدل موجود در ایران Dyane است که در دهه 70 میلادی تولید شد. خودروی ژیان در فرانسه با نام دو شوو (Deux Chevaux) معروف است، دو شوو در زبان فرانسوی به معنای دو اسب است که بیانگر قدرت دو اسبی این خودرو در مقیاس فرانسوی است. محبوبیت فراوان این خودرو بیشتر به خاطر قیمت ارزان و مصرف بسیار کم بنزین آن است. در واقع، ژیان پاسخ سیتروئن به مدل رنو ۴ بود که بعد از معرفی آن در سال ۱۹۶۱ باعث سقوط فروش مدل ۲CV شد. این اتومبیل مانند cv۲ از موتور دو سیلندری که توسط هوا خنک میشود بهره میبرد . موتور این اتومبیل در ابتدا همانند cv۲ از حجم ۴۳۵ سی سی برخوردار بود اما در ادامه تولید آن حجم موتور به ۶۰۲ سی سی افزایش یافت که موجب تولید قدرت و سرعت بیشتر اتومبیل شد . شرکت اتومبیل سازی سایپا این اتومبیل را در ایران مونتاژ کردهاست .




مشخصات فنی
حجم موتور: 602 سی سی هواخنک ، 2 سیلندر و 4 زمانه
قدرت موتور: معادل 35 اسب بخار در دور موتور 5750
بیشترین سرعت: 118 کیلومتر در ساعت
وزن: معادل 570 کیلوگرم
مصرف بنزین: حدود 5 لیتر در 100 کیلومتر و حدود 30 لیتر سوخت را هم میتواند حمل کند
گیرباکس: 4 دنده در جلو و یکی عقب
انتقال حرکت: دیفرانسیل جلو است و ترمز دستی هم بر روی چرخهای جلو قرار دارد.
سیستم تعلیق: تعلیقی که در ژیان استفاده شده است، نسبت به زمان خود بی نظیر است: تعلیق Suspention این خودرو بصورت دو استوانه است که در زیر خودرو قرار دارد ، در واقع نوعی کمک فنر که در طول خودرو قرار میگیرد و هر کدام از میلهها به یکی از چرخها متصل میشود. ضربه گیر هم یک واحد مجزاست.
جالب است بدانید که یک مهره در آن وجود دارد که با شل و سفت کردن آن (بصورت دستی) می توان ارتفاع خودرو را تنظیم کرد. (به این نوع سیستم تعلیق هیدرونیوماتیک میگویند). بخاطر استفاده از همین سیستم تعلیق است که در موانع و دست اندازها تا این حد نرم و راحت است.
سیستم ترمز: بصورت کاسهای ، حتی در جلو است و عجیب این است که لنت و طبقهای آن به جای پشت چرخها، روی پلوسها و در کاپوت قرار دارد.

منبع: هفته نامه دنیای خودرو- شماره 100





۱۵ آذر ۱۳۹۰
پاسخ به: اتومبیل
نام کاربری: Carles_Puyol
پیام: ۶,۴۶۱
عضویت از: ۲۱ خرداد ۱۳۹۰
از: ı̴̴̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲̲̲͡͡͡ ̲|̡̡̡ ̡ ̴̡
گروه:
- کاربران عضو
img width=450]http://www.iranpaytakht.com/images/icons/icon1.png[/img]تاریخچه پژو

آقای آرماند پژو، بنیانگذار شرکت پژو که تولید کننده ی دوچرخه بود ، خیلی زود به صنعت خودرو علاقه مند شد و بعد از ملاقاتهایی که باآقای گوتلیب دایملر و دیگر افراد خبره این صنعت داشت به اهمیت این صنعت پی برد و وارد این صنعت شد.



اولین خودروی پژو که خودرویی سه چرخ بود در سال 1889 و با همکاری لسرپولت تولید شد. موتور بخاری این خودرو بسیار سنگین و حجیم بود و برای به کار افتادن درد سرهای بسیاری داشت و به همین دلیل خیلی زود با یک موتور بنزینی احتراق داخل جایگزین شد.

اولین خودروی پژو

[img width=450]http://cdn.p2news.com/mediendienst/main.php/d/Peugeot_Serpollet_1889.jpg?g2_itemId=145940&g2_GALLERYSID=b6376ee44e45c53156ba7d0637e40840[/img]


سال 1890 اولین سالی بود که پژو خودرویی با موتور احتراق داخلی ساخت دایملر و با چهار چرخ را عرضه کرد. تا سال 1892 بیست و نه عدد از این خودرو ساخته شد. بعد از آن پیشرفتهای دیگری نیز برای پژو حاصل شد. پژو اولین شرکتی بود که تایرهای لاستیکی را برروی موتورهای بنزینی نصب کرد و در سال 1895 تایرهای بادی را برروی آن قرارداد. اما در این سال خودروها همچنان ظاهری شبیه کالسکه داشتند و با سکان هدایت می شدند.

خودروی سال 1890



در سال 1896 پژو اولین موتور خود را عرضه کرد و از دایملر بی نیاز شد. بعد از آن پیشرفتها یکی پس از دیگری حاصل شد مانند امکان انتقال قوای محرکه که در زیر خودرو بود به درون کاپوت. همچنین فرمانی شبیه خودروهای امروزی برروی خودروها نصب شد و در مجموع می توان گفت خودرو به معنای امروزی آن شکل گرفت.
در سال 1903 پژو به خط محصولات خود موتورسیکلت را نیز اضافه کرد که تا به امروز در خط محصولاتش قرار دارد.

اولین موتور سیکلت پژو

در سال 1913 پژو با راننده ای به نام جولز گوکس در مسابقات "ایندیناپولیس 500 "شرکت کرد و برنده شد. این خودرو با یک موتور استریت 4 ساخت ارنست هنری مجهز شده بود. این موتور به دلیل بهره مندی از DOHC و چهار سوپاپ بسیار قدرتمند بود و در این مسابقات خیلی خوب نمایان شد. تا این سال پژو نیمی از خودروهای تولید در فرانسه را از آن خود کرده بود. در سال های 1916 و 1919 پژو دوباره مقامهایی در مسابقات ایندیانا پلیس کسب کرد.

مسابقات ایندینا پولیس 500



بین سالهای 1914 تا 1918 پژو در سطح گسترده ای به خودروهای نظامی روی آورد. خودروهای نظامی گوناگونی که از دوچرخه تا تانکهای بزرگ را شامل می شد.

بعضی از خودرو های نظامی پژو




لینک


سالهای بعد از جنگ خودرو به مسئله ای جدی برای همه مبدل شد. خودرو دیگر یک وسیله تشریفاتی مختص قشر مرفه نبود بلکه وسیله ای برای همه اقشار بود.


در سال 1926 بود که واحد دوچرخه پژو از شرکت مادر خود جدا شد و سایکل پژو را تشکیل داد. سال 1929 سالی بود که پژوی که ما امروز می بینیم شکل گرفت؛ در این سال بود که پژو 201 تولید شد.

پژو 201




در واقع در سال 1926 بود که پژو نامگذاری خودروهایش به طریقی که امروزه می بینیم را آغاز کرد؛ نامگذاری با سه رقم که رقم میانی صفر است. این خودرو اولین خودروی تولید انبوه پژو و با سیستم تعلیق مستقل جلو بود. مدت زیادی از این شکوفایی پژو نگذشته بود که دوران رکود(دهه 30 میلادی) آغاز شد و شرکت پژو افولی پیدا کرد اما توانست از این بحران جان سالم بدر ببرد. در سال 1933 پژو در اقدامی برای احیای خود خودرویی با ایرودینامیک بالا، سقف هاردتاپ جمع شونده بسان آنچه ما در فورد اسکای لاینر و مرسدسهای امروزی می بینیم را معرفی کرد.
بعد از آن پژو دوباره با جنگ جهانی دوم مواجه شد و مجبور شد کامیون و ون برای جنگ آلمانها تولید کند. اما درسال 1948 شرکت کار خود را با تولید پژو 203 آغاز کرد.

بعد از آن مدلهای بسیاری با همکاری شرکت طراحی ایتالیایی پنین فارینا عرضه کرد. درسال 1958 شرکت فروش محصولات خود را در ایتالیا آغاز کرد و مانند بسیاری از خودروسازان اروپایی همکاری با شرکتهای دیگر افزایش یافت؛ از سال 1966 با رنو و از سال 1972 با ولوو همکاری را آغاز کرد.
درسال 1974 پژو 30 درصد سهم سیتروئن و در سال 1976 کل این شرکت را خریداری کرد. در این زمان بسیاری از طرفداران سیتروئن اعتراض کردند که با این کار ابداعات و پیشرفتهای افسانه ای این شرکت افول می کند. در نتیجه شرکت ادغام شده به نام پژو سیتروئن نامگذاری شد که برندهای هر شرکت حفظ می شود اما از لحاظ منابع فنی و تکنولوژی از یک دیگر بهره مند می شوند. در سال 1978 این شرکت واحد اروپایی کرایسلر را به دلیل بحرانهای ایجاد شده در این شرکت از آن خود کرد. این شرکت خریداری شده بسیار فرسوده و مدلهایش قدیمی بود و در واقع این سرمایه گذاری مشکلات مالی بسیاری برای پژو سیتروئن ایجاد کرد. در اوایل دهه 80 میلادی پژو مارک تالبوت را احیا کرد تا بتواند کرایسلر را بفروشد.
در سال 1983 پژوی محبوب و موفق 205 عرضه شد تا تحولی بنیادی ایجاد کند و در ادامه آن تعداد بسیاری از خودروهای موفق عرضه شدند.
فروش این شرکت در ایالات متحده با مدلهای 405 و 505 به 4261 دستگاه در سال 1990 میلادی رسید و فروش 2240 دستگاه در جولای 1991 شرکت را بعد از 33 سال به نقطه اوج خود رساند.

شرکت در مسابقات

پژو موفقیتهای بسیاری در رالی های بین المللی کسب کرده است. پژو 504، پژو 205 توربوشارژر دار و اخیرا پژو 206 خودروهایی هستند که برای این شرکت موفقیت کسب کردند. در حال حاضر پژو 307 برای رالی های بین المللی این شرکت استفاده می شود. پژو در سالهای 1987تا 1990 بطور مداوم در رالی معروف پاریس داکار قهرمان شده است. همچنین پژو تامین موتورهای مسابقات فرمول1 در سال های 1998، 1999 و 2000 عهده دار شده است.

نامگذاری مدلهای پژو

پژو در نامگذاری مدلهایش سبک خاصی دارد و از فرمول X0Y استفاده می کند. X برای نشان دادن سایز خودرو و Y برای سال تولید خودرو بکار می رود؛ یعنی هرچه رقم بالاتر باشد مدل خودرو جدید تر است. در نتیجه پژو 406 بزرگتر و جدید تر از 305 است. البته این قاعده نامگذاری استثناهایی نیز دارد. برای مثال پژو 309 پیش از پژو 306 تولید شده است. نمونه دیگر پژو 206 SW است که اندازه ای در حدود یک پژو 40Y دارد.
این رویه نامگذاری در سال 1929 با عرضه مدل 201 آغاز شد. تمام مدلهای 101 تا 909 این شرکت به عنوان نامهای تجاری مختص پژو ثبت شده اند. اما شرکتهای دیگر نیز محصولاتی با نامهایی مشابه محصولات این شرکت داشتند که برخی از آنها مانند پورشه 901 ( به 911 معروف) تغییر نام دادند و برخی دیگر مانند مدلهایی از فراری همان نام خود را حفظ کردند. جالب آنکه وجود 0 در وسط نامهای این مدلهای فلسفه ای خاص دارد. این صفر نشان دهنده عددی است که برروی یک صفحه در جلوی خودروهای اولیه این شرکت ظاهر می شدند و سوراخ هندل این خودروها با این صفر یکجا قرار می گرفت.
البته پژو قصد دارد که نامگذاری با چهار رقم (دو صفر در وسط) را در آینده در پیش گیرد و این کار را با نامگذاری مدل مفهومی خود به نام 4002 آغاز کرد.




۱۵ آذر ۱۳۹۰
پاسخ به: اتومبیل
نام کاربری: aammiinn
پیام: ۸,۳۵۶
عضویت از: ۲۱ دی ۱۳۸۹
از: ı̴̴̡ ̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡ ̡ ̴̡ı
طرفدار:
- داوید ویا - ژاوی - مسی - پویول
- رونالدینیو
- پرسپولیس - پدیده
- آرژانتین
- کریم باقری - علی کریمی
- سر الکس - یورگن کلوپ
- یحیی گل محمدی
گروه:
- کاربران عضو
افتخارات
تاریخچه ی بی ام و:



اصل طرح BMW مربوط می شود به سال 1913 وقتی که Kall Friedrich Rapp در کار تولید مشروبات الکلی یا اصطلاح آلمانی (Bavarian) فعالیت داشت و در عین حال دارای دانش مهندسی هواپیما در آلمان بود که باعث شد تا دانش خود را در کارگاهی کوچک در اطراف شهر مونیخ به ثمر برساند و شروع به تولید هواپیما کند.


در سال 1916 به مشکل مالی در مورد توسعه برخورد کرد که این مشکل توسط دو اتریشی به نامهای Max Friz و Frarz Josef popp بر طرف شد (آنها با در اختیار گذاشتن ابراز مناسب کمک بزرگی را انجام دادند) در مارچ سال بعد برای توسعه و گسترش کار خود با کمپانی Bagersiche Flugzeung Werke (BFW) تلفیق شد و نام جدیدی بوجود آمد (Bavarian Motor Works) یا همان (BMW) که تا امروز به همین نام باقی مانده است. خلاصه ای از فعالیتهای BMW: 1917: پذیرفتن نام BMW و شکل گرفتن آرم آبی و سفید که برگرفته از ملخک موتور هواپیما و پوشش حاله ای زرد رنگ که نشانه Bavarian بود شکل گرفت که بعدها آن حاله برداشته شد و BMW به خودروی ملی آلمان تبدیل شد. 1919: در این سال BMW با تولید 6 موتور 6 سیلندر به یک رکورد جهانی دست پیدا کرد. 1923: اولین موتور سیکلت دو قلوی خود را با نام R32 تولید کرد. 1928: تولید اتومبیل را با 7 دستگاه آغاز کرد. 1929: رکورد مسابقات جهانی سرعت را با موتور سیکلت R37 با سرعت 134 مایل شکست. 1933: اولین خودروی 3.3 خود را با یک موتور 6 سیلندر به حجم 2/1 لیتر و طراحی زیبا با یک جلو پنجره میله ای استیل دو تکه ساخت. 1936: مدل 328 را تولید کرد و تا سال 1940 موتورهای 2 لیتری اسپرت آن را ساخت. 1939: BMW شروع به طراحی و ساخت موتورهای کمپرسور کرد. 1939 تا 1945: ساخت موتورهای 132 و 801 برای هواپیمای Focke-wulf و موتور 003 توربین دار گازی و تولید اولین هواپیمای موتور جت دنیا از موفقیتهای آن بود. به خودروی 501 با موتور 6 سیلندر و 502 با یک موتور قوی 8 سیلندر اشاره کرد و همچنین اولین موتور سیکلتهای مخصوص جنگ را ساخت. 1956: .تولید مدلهای 303 و 507 را با اتاقهای کوپه و کروک آغاز کرد. 1959: BMW در یک بحران مالی قرار گرفت و در کنار همین موضوع یک پیشنهاد توسط دایملر بنز صورت گرفت که سهام کوچکی در BMW داشته باشد که در نهایت با مقداری مقاومت رای موافق داده شد و این کار تا زمانی ادامه داشت که دچار بحران بود. 1962: به تولید خودروهای اسپرت در کلاس 1500 سی سی پرداخت. 1966: تولید خودروهای 2 درب و 6 سیلندر را با اتاقی بزرگ و حجم موتور 2500 سی سی آغاز کرد. 1969: موتور سیکلتهای Flat-twin را در برلین ساخت. 1970: در این سال آقای Eberhard V.Kuenheim به مقام ریاست BMW در آمد و آن را به یک برنامه ریزی دقیق به یک مجموعه ثابت و پا برجا تبدیل کرد. 1972: ساختمان مرکزی جدید BMW به نام (HQ) که شبیه 4 سیلندر کنار هم طراحی شده بود افتتاح شد. و در همین سال به مناسبت المپیک ماراتون در مونیخ خودروی 2002 را با موتور الکتریکی به نمایش گذاشت.و همچنین مدل جدید سری 5 (E21) را ساخت. 1973: خودروی F2 را برای شرکت در مسابقات Touring اروپا ساخت. 1974: یکی از شاهکارهای BMW در همین سال ساخته شد. 2002 Turbo که مجهز به توربو شارژ بود و عنوان بهترین خودروی سال را به خود اختصاص داد. 1975: شروع به ساخت سری 3 (E21) برای حضور در مسابقات را نمود. 1976: اولین مدل سری 6 (E24) و موتور سیکلت R100RS را ساخت. 1977: اولین مدل سری 7 (E23) را ساخت. 1978: آغاز طرح تولید سری های M را با M1 آغاز کرد. 1980: تاسیس یک شرکت طراحی در انگلستان. 1981: ساخت موتور سیکلت R80G/S برای حضور در مسابقات پاریس داکار. 1983: ساخت اولین مدل فرمول F1 و موتور M12 که توسط Nelson Piquets Brabham طراحی شد و به همین منظور به BT52 مشهور شد که بهترین توربو شارژر بر روی آن نصب شده بود و اولین موتور سیکلتهای سری K 4 سیلندر را ساخت. 1985: شروع به طراحی و تحقیقات بر روی خودروهای مفهومی را آغاز کرد 1986: سری های 3 را برای حضور در مسابقات آماده کرد. 1987: اولین گروه های خودروهای Z را با نام Z1 آغاز کرد و مدل جدید سری 7 (750i) را با موتور V12 را ساخت. 1990: سری 8 (850i) را ساخت که توانست رکورد سرعت 281 کیلومتر را در کلاس خود بشکند و به یک افسانه تبدیل شد و در همین سال ساخت و طراحی موتورهای Rolls-Royce را بدست گرفت. 1991: اولین خودروی مفهومی الکتریکی را با نام (E1) طراحی کرد. 1992: یک ساختمان جدید در Spartan Burg در جنوب Carolina تاسیس کرد. 1993: Eberhard V.Kuenheim بعد از گذشت 25 سال باز نشسته شد و آقای Bernd Pichestrieder به عنوان مدیر جدید جانشین آن شد. و از مدل های جدید موتور سیکلت R1100 (Boxer) و (F650) پرده برداری شد. 1994: خرید کامل سهام شرکت Rover صورت گرفت و مقدمه طراحی جدید سری 3 آغاز شد. 1995: مدل جدید سری 5 (E39) روانه بازار شد. 1996: ساخت موتورهای خود را در کشور برزیل آغاز کرد و نسل جدید سری Z را با نام Z3 تولید کرد که به یک شهرت جهانی دست پیدا کرد و از محبوبیت خاصی برخوردار شد . 1998: کل سهام Rolls-Royce را خریداری کرد و در همین سال نسل جدید روور 75 را تولیدکرد. 1999: پدیده های خود را آفرید X5، Z8 و کانسپت Z9 و مدل V12LMR را برای مسابقات لمان طراحی کرد. 2000: که مجموعه Mini را زیر پوشش خود در آورد. تشکیل تیم جدید F1 (BMW-Williams) و تولید نسل جدید سری 3 از دیگر دستاوردهای آن بود و همچنین پروژه EXPO2000 کانسپت را آغاز کرد که به خودروی (Clean Erergy) مشهور شد. 2001: اولین مدلهای Mini را با نامهای Mini One و Mini Cooper را بیرون داد و همچنین نسل جدید سری 7 را تولید کرد. 2002: نسل جدید Cooper اسپرت را با نام Coopers تولید کرد و توانست برای اولین بار در دنیا تکنولوژی هیبریدی را اختراع کند. و این یک موفقیت عظیم در صنعت برای BMW بشمار می آمد. 2003: نسل جدید Rolls-Royec را با نام فانتوم (Phantom) تولید کرد که به یک شاهکار در سال 2003 تبدیل شد. 2004: نسل جدید Mini کروک، سری 1، سری 6، Z4 و X3 را که هر 3 جدید و اولین نسل در سری های خود بودند را تولید کرد و همگی ویژگی خودروهای اسپرت را داشتند. 2005: یک تحول کامل را در طراحی نسل های خود در سری های 3و5و7 ایجاد کرد و BMW را با تمامی خودروهای دنیا متفاوت ساخت. 2006: گروه BMW حدود 17 میلیون پوند را برای ساخت آکادمی خود در کشور انگلستان هزینه نمود و همچنین تولیدات کارخانه خود را از مرز 1 میلیون دستگاه گذراند. 2007: مدل جدید کانسپت CS که جزو عجایب شناخته شد. 2008: نسل جدید سری 6 و X5 که در راه است. ـ BMW خودروی ملی کشور آلمان است. ـ در هیچ کجای دنیا از آن بعنوان تاکسی و خودروهای خدماتی به جز اسکورت و خدمات پلیسی استفاده نمی شود و به همین دلیل هیچگاه در دستور کار خود خودروی خدماتی ندارد. ـ جلو پنجره BMW یک سمبل است که نشان ار دوران هیتلر و سیبیل آن است. ـ بهترین و برترین خط تولید بدنه را در دنیا دارد که تمامی بدنه خودرو را بدون استفاده از دستگاه پرس و با استفاده از لیزر می سازد. ـ راحتی و ایمنی در BMW جزو مطرح ترین محاسن آن است. ـ از سال 1998 به بعد آمار فروش آن از 98% در سال گذشته و جزو پر فروش ترین خودروهای دنیا است. ـ و مورد های دیگر که هر کدام برای خود یک امتیاز به امتیازات آن می افزاید. در هر حال کمپانی BMW یکی از بهترین و برترین کمپانی های دنیا به شمار می آید و این موضوع را بارها با مدلهای خود به معرض نمایش گذاشته است و در آینده نیز بیشتر اثبات خواهد کرد.

<<با عرض پوزش بخاطر کم عکس بودن این مطلب>>




...Unstoppable




ذاتاً دلم پیر،
رفتم جلو بدون پلن B،
که یعنی یا باید بگندی،
یا بری جلو دهنا رو ببندی!!
نمایش امضا ...
مخفی کردن امضا ...
۱۵ آذر ۱۳۹۰
پاسخ به: اتومبیل
نام کاربری: aammiinn
پیام: ۸,۳۵۶
عضویت از: ۲۱ دی ۱۳۸۹
از: ı̴̴̡ ̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡ ̡ ̴̡ı
طرفدار:
- داوید ویا - ژاوی - مسی - پویول
- رونالدینیو
- پرسپولیس - پدیده
- آرژانتین
- کریم باقری - علی کریمی
- سر الکس - یورگن کلوپ
- یحیی گل محمدی
گروه:
- کاربران عضو
افتخارات
اینم فوتبال دستی آئودی:

آئودي فوتبال دستي‌هاي منحصر به فردش را رو كرد


آئودي در آستانه برگزاري رقابت‌هاي جام جهاني فوتبال در‌ آفريقاي جنوبي اقدام به ساخت تعدادي محدودي فوتبال دستي با طراحي منحصر به فرد خود كرده است.



به گزارش پیمانه به نقل از ايسنا ، قيمت هر فوتبال دستي توليد آئودي 12 هزار و 900 يورو بوده و آئودي اين وسيله بازي را به منظور نمايش قدرت مهندسي خود در آستانه رقابت‌هاي جام جهاني فوتبال 2010 توليد كرده است.
ولفگانگ اگر، مدير طراحي آئودي در اين باره گفت: اين جذاب است كه برخي مواقع وظايف خود را از طراحي خودرو به طراحي ديگر ابزارها تغيير دهيم كه نتايج حاصل از اين كار اغلب شگفت‌انگيز است.
آئودي نمونه اوليه اين فوتبال دستي را سال گذشته طراحي و توليد كرده بود. اين فوتبال دستي تركيبي از هنر دستي با چوب، آلومينيوم و پلاستيك فوق قوي است.






...Unstoppable




ذاتاً دلم پیر،
رفتم جلو بدون پلن B،
که یعنی یا باید بگندی،
یا بری جلو دهنا رو ببندی!!
نمایش امضا ...
مخفی کردن امضا ...
۱۶ آذر ۱۳۹۰
پاسخ به: اتومبیل
نام کاربری: aammiinn
پیام: ۸,۳۵۶
عضویت از: ۲۱ دی ۱۳۸۹
از: ı̴̴̡ ̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡ ̡ ̴̡ı
طرفدار:
- داوید ویا - ژاوی - مسی - پویول
- رونالدینیو
- پرسپولیس - پدیده
- آرژانتین
- کریم باقری - علی کریمی
- سر الکس - یورگن کلوپ
- یحیی گل محمدی
گروه:
- کاربران عضو
افتخارات
عکس هایی جالب و بامزه از سرویس مدارس ژاپن





























این به نظر من از همشون قشنگ تره چون اگه دقت کنین همشون از روی کارتونای خودشون درست شدن ولی این از روی یک قطار درست شده





ادامه دارد......




...Unstoppable




ذاتاً دلم پیر،
رفتم جلو بدون پلن B،
که یعنی یا باید بگندی،
یا بری جلو دهنا رو ببندی!!
نمایش امضا ...
مخفی کردن امضا ...
۱۶ آذر ۱۳۹۰
پاسخ به: اتومبیل
نام کاربری: Carles_Puyol
پیام: ۶,۴۶۱
عضویت از: ۲۱ خرداد ۱۳۹۰
از: ı̴̴̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲̲̲͡͡͡ ̲|̡̡̡ ̡ ̴̡
گروه:
- کاربران عضو
»» تاریخچه ی كارخانه ی اتومبیل سازی لامبورگینی

رچیو لامبورگینی در سال 1916 در دهكده ی كوچكی در شهر فرارا ایتالیا متولد شد.بر خلاف والدین كشاورزش فرچیو هیچ علاقه ای به كشاورزی نداشت. فرچیو از كودكی علاقه ی فراوانی به مكانیك و اتومبیل داشت. اولین تعمیرش را در حین تحصیل و بر روی تراكتور پدرش انجام داد. پدر او با مشاهده ی علاقه ی فرزندش به ماشین آلات او را به.............

فرچیو لامبورگینی در سال 1916 در دهكده ی كوچكی در شهر فرارا ایتالیا متولد شد.بر خلاف والدین كشاورزش فرچیو هیچ علاقه ای به كشاورزی نداشت. فرچیو از كودكی علاقه ی فراوانی به مكانیك و اتومبیل داشت. اولین تعمیرش را در حین تحصیل و بر روی تراكتور پدرش انجام داد. پدر او با مشاهده ی علاقه ی فرزندش به ماشین آلات او را به مدرسه ی فنی در بولونیا فرستاد. طی جنگ جهانی دوم او به استخدام نیروی هوایی ایتالیا در آمد. فرچیو در ارتش مسوول حمل و نقل بود. در سال 44 به اسارت نیروهای انگلیسی در آمد و به عنوان اسیر در واحد موتور وسایل نقلیه مشغول به كار شد. بعد از اتمام جنگ او به خانه باز گشت و توانست با استفاده از بقایای ماشین آلات جنگی تراكتور های كشاورزان بومی منطقه را تعمیر كند. او كار بر روی تراكتورها را در گاراژ كوچكی انجام می داد. مهارت وی در تعمیر تراكتور باعث شهرت وی شد. همزمان با كار بر روی تراكتور فرچیو تیونینگ اتومبیل های اسپرت نظیر فراری را آغاز كرد. او برای خود فیات توپولینو را ساخت كه با آن در سال 1948 در مسابقات میل میلیا شركت كرد. یك سال بعد او توانست از روی طرح تراكتور بسازد. در این زمان بود كه با تاسیس كارخانه تراكتور سازی تراتریس شهرت زیادی پیدا كرد. استقبال كشاورزان از تراكتور های وی سود زیادی را نصیب فرچیو كرد و فرچیو را به یكی از ثروتمندترین سازندگان ایتالیا تبدیل كرد. او سرمایه ی خود را با تاسیس كارخانجات سازنده ی سیستم های تهویه هوا و گرم كننده مركزی ساختمان چند برابر كرد.

ساخت لامبورگینی

علاقه ی او به ماشین های اسپرت و سرعت باعث شد برای سومین بار كارخانه ی جدیدی را تاسیس كند. فرچیو پیش از این كلكسیونی از خودروهای خاص مانند مرسدس بنز اس ال 300 و جاگوار و فراری را داشت. از كار افتادن مكرر كلاچ فراری باعث شد تا به دیدن انزو فراری (مدیر كارخانه فراری) برود اما انزو فراری از ملاقات با او خود داری كرد. لامبورگینی با بررسی فراری اش متوجه شد كلاچ بكار رفته با كلاچ تراكتورهایش تفاوتی ندارد و كلاچ تولیدی خودش را بر روی فراری اش نصب كرد. اتفاق باعث شد تا تصمیمش برای ساخت اتومبیل های اسپرت را عملی كند. او در سال 1963 در منطقه ی سانتا آگاتا كارخانه ی جدید لامبورگینی را در كنار كارخانه ی فراری تاسیس كرد كه بهترین اتومبیل های GT زمان خود را تولید می كرد. برخی از مهندسان ارشد فراری مانند دلاراوباب والانس طراحی اتومبیل های لامبورگینی را بر عهده گرفتند اولین لامبورگینی او 350GT در تمام وجوه از خودروهای اسپرت فراری بالاتر بود. بحران های مالی پیش آمده باعث شد تا فرچیو در اوایل دهه 70 میلادی بیشتر دارایی هایش را بفروشد و خودش را باز نشسته كند. فرزند وی تونیو به ژاپن رفت و مغازه های پوشاك با برند لامبورگینی را تاسیس كرد. خانهی او در نزدیكی دریاچه ی ترازیمون كه كارخانه ی مواد غذایی وی نیز در اطراف آن ساخته شده بود قرار داشت. موزه ی اتومبیل های لوكس وی نیز در كارخانه اش است كه با زمین گلف كنارش بازدید كنندگان زیادی را به خود جلب می كند. در این موزه لامبورگینی مورد علاقه اش Miura قرار دارد. در اواخر عمر فرچیو شایعاتی مبنی بر خرید اتومبیل سازی بوگاتی SpA وجود داشت كه هیچ گاه تحقق نیافت. فرچیو در سن 76 سالگی در سال 1993 در گذشت.

گاو نر

سنبل لامبورگینی گاو نر از سنبل ماه تولد فرچیو لامبورگینی یعنی تاروس گرفته شده است. لامبورگینی Miura خودروی مورد علاقه ی فرچیو سومین محصول كارخانه لامبورگینی بود كه نام خود را از روی ماتادور مشهور اسپانیایی گرفته بود. این محصول افسانه ای باعث تحول در خودرو های اسپرت mid-engined شد. به رغم آنكه لامبورگینی یكی از بهترین اتومبیل های اسپرت ایتالیا و اروپا بود اما لامبورگینی قوانینی مبنی بر عدم شركت در مسابقات سرعت را وضع كرده بود و به هیچ وجه اجازه ی شركت لامبورگینی را در مسابقه نمی داد. نام های اتومبیل های لامبورگینی در زمان ریاست فرچیو اكثرا بر گرفته از اسامی گاوبازان اسپانیایی بود. مانند اسپادا كه در لغت به معنای شمشیر ماتادور است یا لامبورگینی جامارا كه نام محوطه ی گاو بازی است. تنها آخرین لامبورگینی كه در زمان ریاستش ساخته شد Conuntach ربطی به گاو بازی نداشت كه به معنای زوزه ی گرگ است. وارثان فرچیو نیز سنت گاو بازی او را ادامه دادند مانند دیابلو وگالاردو و ریونتون و Murcielago از مشهورترین گاوهای اسپانیا بودند.






۱۶ آذر ۱۳۹۰
پاسخ به: اتومبیل
نام کاربری: Carles_Puyol
پیام: ۶,۴۶۱
عضویت از: ۲۱ خرداد ۱۳۹۰
از: ı̴̴̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲̲̲͡͡͡ ̲|̡̡̡ ̡ ̴̡
گروه:
- کاربران عضو
معرفی نيسان مورانو 2008

کمپانی خودروسازی نیسان پس از ورشکستگی کار خود را با تولید مدل 2008 نیسان مورانو دوباره از سر گرفته و با مدیریت و تشکیلات جدید چشم به بازار های جدید و رقابت با خودرو سازان مطرح جهان دوخته .. نسل اول نیسان مورانو برای اولین بار در دسامبر سال 2002 به بازار های اروپا معرفی شد و تا کنون توانسته موفقیت های بسیاری رو به خودش اختصاص بده این محبوبیت از اونجایی هست که تا کنون 20 هزار دستگاه از این خودرو در آمریکا به فروش رسیده ، این محصول نیسان برای اولین باردر سال 2003 نامزد دریافت بهترین خودروی شاسی بلند آمریکا بوده و همچنین توسط موسسه "AutoPacific" به عنوان برترین SUV متوسط انتخاب شده است .

این خودرو در نیسان آمریکا طراحی شده و از pathfinder نیسان کمی بزرگ تره..

نیسان مورانو بر اساس پلت فرم FF-L نیسان که پیش تر در تولید ماکسیما و نسل سوم آلتیما مورد استفاده قرار گرفته شده بود طراحی شده . نیسان مورانو همچنین تنها crossover نیسان در بازار های آمریکا می باشد که توانسته رکورد فروش pathfinder نیسان را نیز در بازار آمریکا بشکند .

نام مورانو بر اساس نام جزایری در کنار ونیز بر روی این خودرو گذاشته شده البته بیش تر به نظر کارشناسان نام این خودرو از شیشه مورانو گرفته شده که نشان دهنده کار هنرمندانه و زیبایی در طراحی این SUV است .

ژاپنی ها پس از به نمایش در آمدن این محصول در نمایشگاه توکیو بر اساس نظر سنجی قصد شکستن رکورد فروش این محصول در آمریکا را دارند ، البته نظری در مورد قصد ایرانی ها در مورد آمار خرید این خودرو به دست نیومده و به دست نخواهد آمد .

نیسان مورانو در ایران


چندی پیش مسئول فروش پارس خودرو اعلام کرد ، پارس خودرو قصد دارد به زودی این اس یو وی متوسط نیسان را به صورت وارداتی در کشور عرضه کند و قصد مونتاژ آن را نخواهد داشت ، نیسان مورانو در کلاس خودرو های لوکس قرار خواهد گرفت شرایط سختی را برای تویوتا پرادو در بازار بوجود می آره .

مشخصات فنی

این محصول در سه مدل S – SE – SL موجود می باشد که همه از موتور VQ35 V6-با حجم 3.5 لیتر و با قدرت 245 اسب بخار که موتور مشترک با نیسان 350Z می باشد بهره می برند .


نکته قابل توجه دیگر در مورد نیسان مورانو گیربکس متغیر continuously variable transmission" (CVT) " می باشد که در نوع خودش بی نظیره و در این مطلب مجال پرداختن به اون نیست .

در نیسان مورانو از سیتم 4WD بهره گیری شده ، هر 4 چرخ خودرو سیستم تعلیق مستقل دارند که ترکیب این دو نکته نوید سیستم تعلیق قدرتمنی از این خودرو را می دهند .

آپشن هایی نظیر دوربین عقب برای کمک به راننده برای کنترل بیش تر و همچنین آینه عقب ، کلکسیون انواع حالت های ایربگ در خودرو اون رو نسبت به خودرو های همکلاسش متفاوت نشون می دن ..

ترمز نیسان مورانو به همراه ABS ( ترمز ضد قفل ) و EBD ( سیستم الکترونیکی تقسیم ترمز بین 4 چرخ برای پایداری ) فاکتور های امنیتی فنی این خودرو رو تکمیل کرده اند و از لحاظ پایداری و تعلیق خودرو شکی نیست که از برترین تکنولوژی روز و بهترین کیفیت با کارآیی مناسب در مورانو استفاده شده است .

مشخصات فنی و رفاهی سه مدل نیسان مورانو به شرح زیر می باشند :

نیسان مورانو مدل S :


· موتور V6 3.5 لیتری با توان تولید 245 اسب بخار قدرت

· گیربکس متغیر (CVT )

· رینگ آلومینیومی 18"

· کنترل اتوماتیک دمای اتاق (ATC)

· کامپیوتر اطلاعاتی با نمایشگر 7 اینچی

· قفل مرکزی – 4 شیشه برقی

نیسان مورانو مدل SL :

مشخصات مدل S + موارد زیر :

· صندلی هوشنمند راننده ( گرم کن ، قابلیت تنظیم ارتفاع )

· شفافیت اتوماتیک شیشه عقب به همراه آینه برقی عقب

· مه شکن

· روشن و خاموش شدن چراغ های خودرو به صورت اتوماتیک

· مانیتور مشاهده عقب خودرو

نیسان مورانو مدل SE :

مشخصات مدل S + SL + موارد زیر :

· AWD ( همه ی چرخ ها متحرک )

· رینگ اسپورت 18"

· رنگ نقره ای تیره سپر عقب

· گیربکس 6 دنده متغیر

· سیستم تعلیق بهسازی شده ی Sport

· چراغ های جلو HID bi-xenon

امنیت

نیسان مورانو هم از لحاظ سیستم ترمز و هم از نظر امنیت داخلی خودرو در سطح خیلی خوبی قرار داره ، مخصوصا که این فاکتور های امنیتی پیش تر در محصولاتی نظیر pathfinder و آلتیما نیسان مشاهده شده و همچنین در نسل های قبلی مورانو آزمایش خودشون رو پس دادن .



1) ایربگ راننده و سرنشین جلو ( کناره ها ، سقف و جلو)

2) ایربگ کناری و جلو برای سرنشین های عقب

3) کمربند های سه نقطه ای مجهز به سنسور((ALR برای سرنشین جلو و سرنشینان عقب – و کمربند ELR برای راننده

4) کمربند های جلو مجهز به سیستم تنظیم کننده فشار

5) محافظ سر با کنترل کننده فعال ( سه تا برای عقب و دو تا جلو)

6) سیستم امنیت کودک

طراحی

نکته ای که کارشناسان بسیاری روی اون نظر دادند طراحی سدان مانند این محصول است که شباهت چندانی با دیگر SUV ها ندارد در طراحی این خودرو بیش تر دقت شده روی کارآیی بهتر خودرو کار شود و همانند یک سدان اسپورت عمل کند تا یک SUV ، خط های شکسته روی بدنه ، آیرودینامیک بسیار عالی همه نماد قدرت این محصول نیسان هستند .



با ورود نیسان مورانو به کشورمون مطمئنا شاهد رقابت این محصول از نظر ظاهر با محصولاتی همچون BMW X3 و تویوتا پرادو خواهیم بود البته به نظر بسیاری طراحی این خودرو پس از مدتی خسته کننده و عادی می شود و معمولا هم این گونه بوده که خودروهایی با طراحی های ساده تر جایگاه بهتری میان مشتری ها باز کرده اند اما این نمی تواند دلیل محکمی مبنی بر موفق نشدن این خودرو در بازار کشورمون باشه . از طرفی با وجود این که تویوتا پرادو و BMW X3 نیز در آمریکا همزمان عرضه می شوند کارشناسان این دو محصول را رقبای نیسان مورانو به شمار نمی آورند و آن را با SUV های مطرحی همچون Chrysler Pacifica ، Honda Pilot ، Kia Sorrento ، Toyota Highlander ، Mazda CX-9 و Volkswagen Touareg مقایسه می کنند.

قیمت

نیسان مورانو از سال 2003 (اولین سال عرضه) تا سال 2007 نوسان قیمتی از 23 هزار دلار تا 31 هزار دلار داشته و هم اکنون نیز مدل SE ( فول آپشن) این خودرو با قیمتی حدود 32 هزار دلار به بازار عرضه می شود که با این اوصاف در صورتی که عادلانه به بازار عرضه شود باید قیمتی زیر 50 میلیون داشته باشد اما به نظر می رسد برای بی رقیب نماندن این محصول شرایط این گونه پیش نرود ، بهتر است منتظر بمانیم .



منبع : cariran.blogsky





۱۶ آذر ۱۳۹۰
     
برو به صفحه
برای ارسال پیام باید ابتدا ثبت نام کنید!

اختیارات
شما می‌توانید مطالب را بخوانید.
شما نمی‌توانید عنوان جدید باز کنید.
شما نمی‌توانید به عنوان‌ها پاسخ دهید.
شما نمی‌توانید پیام‌های خودتان را ویرایش کنید.
شما نمی‌توانید پیام‌های خودتان را حذف کنید.
شما نمی‌توانید نظرسنجی اضافه کنید.
شما نمی‌توانید در نظرسنجی‌ها شرکت کنید.
شما نمی‌توانید فایل‌ها را به پیام خود پیوست کنید.
شما نمی‌توانید پیام بدون نیاز به تایید بزنید.

فعالترین کاربران ماه انجمن
فعالیترین کاربران سایت
اعضای جدید سایت
جدیدترین اعضای فعال
تعداد کل اعضای سایت
اعضای فعال
۱۷,۹۴۹
اعضای غیر فعال
۱۴,۳۶۳
تعداد کل اعضاء
۳۲,۳۱۲
پیام‌های جدید
بحث آزاد در مورد بارسا
انجمن عاشقان آب‍ی و اناری
۵۸,۲۰۷ پاسخ
۸,۵۱۵,۰۶۲ بازدید
۱۲ روز قبل
armanshah
بحث در مورد تاپیک های بخش سرگرمی
انجمن سرگرمی
۴,۶۶۶ پاسخ
۵۵۳,۰۷۳ بازدید
۱۷ روز قبل
مهدی
هرچه می خواهد دل تنگت بگو...
انجمن مباحث آزاد
۷۶,۴۹۵ پاسخ
۱۱,۷۷۳,۵۰۰ بازدید
۱۸ روز قبل
Galaxy Alpha
برای آشنایی خودتون رو معرفی کنید!
انجمن مباحث آزاد
۷,۶۴۳ پاسخ
۱,۲۶۲,۴۵۱ بازدید
۲۸ روز قبل
Activated PC
آموزش و ترفندهای فتوشاپ
انجمن علمی و کاربردی
۱۳۵ پاسخ
۴۵,۲۵۰ بازدید
۲۸ روز قبل
RealSoftPC
جام جهانی ۲۰۲۲
انجمن فوتبال ملی
۲۳ پاسخ
۲,۲۳۷ بازدید
۲۹ روز قبل
Crack Hints
موسیقی
انجمن هنر و ادبیات
۵,۱۰۱ پاسخ
۱,۰۲۹,۳۳۶ بازدید
۱ ماه قبل
Activated soft
علمی/تلفن هوشمند/تبلت/فناوری
انجمن علمی و کاربردی
۲,۴۱۹ پاسخ
۴۴۱,۴۸۰ بازدید
۱ ماه قبل
javibarca
مباحث علمی و پزشکی
انجمن علمی و کاربردی
۱,۵۴۷ پاسخ
۷۵۳,۴۵۵ بازدید
۲ ماه قبل
رویا
مســابــقـه جــــذاب ۲۰ ســــوالـــــــــــــــــــی
انجمن سرگرمی
۲۳,۶۵۸ پاسخ
۲,۲۲۸,۷۳۹ بازدید
۲ ماه قبل
رویا
اسطوره های بارسا
انجمن بازیکنان
۳۴۳ پاسخ
۸۷,۶۱۲ بازدید
۷ ماه قبل
jalebamooz
حاضرین در سایت
۲۴۰ کاربر آنلاین است. (۱۴۲ کاربر در حال مشاهده تالار گفتمان)

عضو: ۰
مهمان: ۲۴۰

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!