در حال دیدن این عنوان: |
۲ کاربر مهمان
|
برای ارسال پیام باید ابتدا ثبت نام کنید!
|
|
|
پاسخ به: بحث آزاد مذهبی | ||
نام کاربری: Heavenly.Girl
نام تیم: پورتو
پیام:
۱۲,۸۵۳
عضویت از: ۵ اسفند ۱۳۹۲
از: تهران
طرفدار:
- ليونل مسي - لیونل مسي - پرسپوليس - ایران گروه:
- کاربران عضو - لیگ فانتزی - ناظرين انجمن - مدیران اخبار |
دوستان من یه سوال داشتم! ما تو خیلی از روایات، آیات قرآن، حدیث و ...داریم که میگن فلان کار رو بکنی بهشتت تضمینه؛ مثلا اینکه پیامبر گفته اگه کسی نمازاش اول وقت باشه و به نمازش اهمیت بده ضامن بهشت رفتنش میشم. یا فلان دعا رو شب قدر بخونی قطعا میری بهشت و... از طرفی هم یه سری ایات و احادیث میگن که اگه فلان کار رو بکنی به هیچ وجه بهشتی نیستی؛ مثلا اوف گفتن به پدر و مادر و ناراضی بودن اونا از تو! اون وقت اگه یکی هر دو تا جز اعمالش باشه (حالا برای مثال هم نمازاش اول وقت باشه هم مادر و پدرش ازش ناراضی) اون دنیا تکلیفش چی میشه جدا! حالا کاری به بقیه کاراش که خوب و بد بوده ندارم... |
||
who don't pay attention to you |
|||
۲ آبان ۱۳۹۴
|
|
پاسخ به: بحث آزاد مذهبی | ||
نام کاربری: The.Hundredth.One
نام تیم: منچستر یونایتد
پیام:
۲,۱۸۳
عضویت از: ۲۶ خرداد ۱۳۹۲
از: مشهد
طرفدار:
- مسی - رونالدینیو - پرسپولیس - فرانسه - علی کریمی - لوئیز انریکه - یحیی گل محمدی گروه:
- کاربران عضو - ویراستاران اخبار |
نقل قول دوستان من یه سوال داشتم!ما تو خیلی از روایات، آیات قرآن، حدیث و ...داریم که میگن فلان کار رو بکنی بهشتت تضمینه؛ مثلا اینکه پیامبر گفته اگه کسی نمازاش اول وقت باشه و به نمازش اهمیت بده ضامن بهشت رفتنش میشم. یا فلان دعا رو شب قدر بخونی قطعا میری بهشت و... از طرفی هم یه سری ایات و احادیث میگن که اگه فلان کار رو بکنی به هیچ وجه بهشتی نیستی؛ مثلا اوف گفتن به پدر و مادر و ناراضی بودن اونا از تو! اون وقت اگه یکی هر دو تا جز اعمالش باشه (حالا برای مثال هم نمازاش اول وقت باشه هم مادر و پدرش ازش ناراضی) اون دنیا تکلیفش چی میشه جدا! حالا کاری به بقیه کاراش که خوب و بد بوده ندارم... در قرآن آمده است: رمز وارد شدن به بهشت برای کسانی است که (الذین آمنوا و عملوا الصالحات ...) داشته باشند. در زبان عرب، وقتی صالحات، الف و لام بگیرد یعنی باید تمام کارهایت خوب باشد. به طور مثال: وقتی در پاسخگویی به سوالات امتحان بنویسند: اجب السوالات (با الف و لام)، یعنی باید تمام سوال ها را جواب دهند تا نمره کامل بگیرند. ولی اگر بدون الف و لام بنویسند، (اجب سوالات)، یعنی شما در جواب دادن سوالات می توانید به چند مورد پاسخ ندهید. حالا با پاسخ دادن به سوال فرضی تون اگر کسی که مداومت به نماز اول وقت داشته باشد و نمازی که تمام شرایط قبول شدن آن را رعایت کند، به حدی می رسد که نمی تواند عمل ناپسندی مانند بی احترامی به پدر و مادر را انجام دهد. البته نارضایتی پدر و مادر در مورد مطالب گفته شده اشاره به عاقِ آنها دارد. و کسی که شامل عاقِ پدر و مادر شود، مطمئنا عملی انجام داده که توفیق خواندن چنین نمازی را هرگز نخواهد داشت. احادیثی که اشاره به بهشت رفتن می کنند، باید اعمال با معرفت داشته باشد. مثلا ما زیاد شنیده ایم که با یک قطره اشک برای امام حسین (علیه السلام) اجازه ی داخل شدن به بهشت را داری؛ ولی این مطلب از قلم افتاده است که قطره ی اشک با معرفت، نه هر قطره اشکی که در قرآن به قطره اشک با معرفت اشاره شده است [سوره مائده آیه 83]. مطلب آخر: خداوند دو راه بیشتر نگذاشته است: راه حق (بهشت) و راه باطل (جهنم). حال اگر کسی به قول شما هم کار خوب انجام دهد و هم کار بد، یا در این دنیا تسویه می شود یا در موقع مرگ و یا در عالم برزخ و یا در محشر که تکلیف مشخص شود جهنمی است یا بهشتی. پس راه سومی وجود ندارد و اگر کسی پاک نشود و حساب پاک شدنش به محشر بکشد، باید سیصد هزار سال در جهنم باشد تا به مقامی برسد که مورد شفاعت قرار گرفته و وارد بهشت شود. |
||
|
|||
۲ آبان ۱۳۹۴
|
|
پاسخ به: بحث آزاد مذهبی | ||
نام کاربری: Lucho.The.Great
نام تیم: بارسلونا
پیام:
۶۱,۶۱۵
عضویت از: ۱۴ مرداد ۱۳۸۴
از: تهران
طرفدار:
- بویان کرکیچ - یوهان کرویف - پرسپولیس - اسپانیا، آرژانتین - احمد عابدزاده، کریم باقری - فرانک ریکارد - افشین امپراطور گروه:
- لیگ فانتزی - کاربران عضو - مدیران کل |
نقل قول عطشان کربلا نوشته:دوستان من یه سوال داشتم! ما تو خیلی از روایات، آیات قرآن، حدیث و ...داریم که میگن فلان کار رو بکنی بهشتت تضمینه؛ مثلا اینکه پیامبر گفته اگه کسی نمازاش اول وقت باشه و به نمازش اهمیت بده ضامن بهشت رفتنش میشم. یا فلان دعا رو شب قدر بخونی قطعا میری بهشت و... از طرفی هم یه سری ایات و احادیث میگن که اگه فلان کار رو بکنی به هیچ وجه بهشتی نیستی؛ مثلا اوف گفتن به پدر و مادر و ناراضی بودن اونا از تو! اون وقت اگه یکی هر دو تا جز اعمالش باشه (حالا برای مثال هم نمازاش اول وقت باشه هم مادر و پدرش ازش ناراضی) اون دنیا تکلیفش چی میشه جدا! حالا کاری به بقیه کاراش که خوب و بد بوده ندارم... از حساب و کتاب دقیق خدا کسی سر در نمیاره و از عقل ما هم خارجه. ولی همین قدر ایمان داریم که خدا عادله و ذره ای از اعمال رو از قلم نمی اندازه. اون اندازه از بدی ها که آمرزیده بشه که وجود نداره، و مابقی به اندازه وزنش با خوبا مقایسه میشه - و این حساب چگونگی وزنها برای ما قابل درک نیست - تا آخرش معلوم شه کدوم کفه ترازو سنگینی می کنه... اونطور که خدا در سوره قارعه فرموده: فَأَمَّا مَن ثَقُلَتْ مَوَازِينُهُ فَهُوَ فِي عِيشَةٍ رَّاضِيَةٍ اما كسى كه عملهاى وزن شده اش سنگين و پرارج باشد (عقايد و اعمالش نيك باشد) پس او در زندگانى پسنديده و خوشايندى است. وَأَمَّا مَنْ خَفَّتْ مَوَازِينُهُ فَأُمُّهُ هَاوِيَةٌ و اما كسى كه عملهاى موزونش سبك و بى ارج است (عقايد و اعمالش فاسد باشد) پس جايگاه و پناهگاهش هاويه است. وَ مَا أَدْرَاكَ مَا هِيَهْ و تو چه دانى كه آن چيست؟ نَارٌ حَامِيَةٌ آتشى است سخت سوزانده... |
||
عمری است دخیلم به ضریحی که نداری... |
|||
۲ آبان ۱۳۹۴
|
|
پاسخ به: بحث آزاد مذهبی | ||
نام کاربری: RAMONA
نام تیم: آژاکس
پیام:
۱۲,۷۱۷
عضویت از: ۳۰ بهمن ۱۳۹۰
از: همين حوالى...
طرفدار:
- همه ی بازیکنای بارسا + فابرگاس - استقلال♥ - اسپانیا - خسرو حیدری - گواردیولا و انریکه گروه:
- کاربران عضو - لیگ فانتزی - مدیران گالری - ناظرين انجمن - شورای نخبگان سایت - مدیران نظرات |
منم اين رواياتي ك ميكه بهشت برش واجب ميشه درك نميكنم :/
|
||
که فکر هیچ مهندس چنین گره نگشاد |
|||
۳ آبان ۱۳۹۴
|
|
پاسخ به: بحث آزاد مذهبی | ||
نام کاربری: Lucho.The.Great
نام تیم: بارسلونا
پیام:
۶۱,۶۱۵
عضویت از: ۱۴ مرداد ۱۳۸۴
از: تهران
طرفدار:
- بویان کرکیچ - یوهان کرویف - پرسپولیس - اسپانیا، آرژانتین - احمد عابدزاده، کریم باقری - فرانک ریکارد - افشین امپراطور گروه:
- لیگ فانتزی - کاربران عضو - مدیران کل |
نقل قول ريـפـانـہ نوشته:منم اين رواياتي ك ميكه بهشت برش واجب ميشه درك نميكنم :/ مسئله اینه که ۵ دقیقه بعد یه کاری می کنی باطل میشه. |
||
عمری است دخیلم به ضریحی که نداری... |
|||
۳ آبان ۱۳۹۴
|
|
پاسخ به: بحث آزاد مذهبی | ||
نام کاربری: Heavenly.Girl
نام تیم: پورتو
پیام:
۱۲,۸۵۳
عضویت از: ۵ اسفند ۱۳۹۲
از: تهران
طرفدار:
- ليونل مسي - لیونل مسي - پرسپوليس - ایران گروه:
- کاربران عضو - لیگ فانتزی - ناظرين انجمن - مدیران اخبار |
خب بدون شک هیچ کس نمیتونه تمام اعمال نیک رو انجام بده یا در مقابل هیچ کار بدی انجام نده! اگه اونجوری بود که نعوذ به الله معصوم میشدیم! اون اشک همراه با شناخت کامل هم که میگید هم همینه...ما شاید سعی کنیم زندگی حسینی داشته باشیم ولی جدا بالای 70/80 درصد مردم فقط تو محرم و صفره که شاید سعی کنن، بقیه ماه های سال کلا امام حسین یادشون میره! ولی خب اون اشک رو که از سر خود نمایی نمیریزن، تو اون حال و هوای عزاداری کی به بغلیش کار داره که طرف بخو واسه اون گریه کنه؟! قطعا از سر دلسوزی و درک سختی هاییه که امام کشیده! ولی خب جدا از حساب و کتاب خدا کسی نمی تونه سر در بیاره...درک انساس خیلی محدود تر از این حرفاس. چیزی که ما میتونیم بفهیم یه مشت آب از قدرت دریایی خداست، همین. |
||
who don't pay attention to you |
|||
۳ آبان ۱۳۹۴
|
|
پاسخ به: بحث آزاد مذهبی | ||
|
خواستگاری یزید از دختر حضرت زینب(س) به کجا انجامید؟ آیتالله مکارم شیرازی به پرسشی درباره جریان خواستگاری یزید از دختر حضرت زینب(س) پاسخ گفتند. پرسش: جریان خواستگاری معاویه از ام کلثوم دختر حضرت زینب(سلام الله علیها) برای یزید چیست؟ پاسخ اجمالی: معاویه از مروان خواست دختر حضرت زینب(س) را برای پسرش یزید خواستگاری کند. همسر حضرت اعلام کرد که اختیار دختر به دست داییاش امام حسین(ع) است. مروان نیز این خواستگاری را به عنوان آشتی میان بنی هاشم و بنی امیه به اطلاع امام حسین رساند و با تمجیدهای چاپلوسانه از یزید، و… بنی هاشم را به خاطر چنین خواستگاری سزاوار خشنودی از پیشنهاد معاویه دانست. امام حسین در پاسخ سخنان مروان، دشمنی بنی هاشم با بنی امیه را به خاطر مصالح الهی و غیرقابل آشتی با مصالح دنیوی دانست و … . پاسخ تفصیلی: مرحوم بحرانى در کتاب «عوالم» چنین نقل مى کند: معاویه به مروان ـ که استاندار حجاز بود ـ نامه اى نوشت و از وى خواست «امّ کلثوم» دختر «عبدالله بن جعفر» را براى فرزندش یزید خواستگارى کند. مروان به سراغ عبدالله بن جعفر رفت و جریان خواستگارى را با او در میان گذاشت. عبدالله گفت: اختیار «امّ کلثوم» به دست من نیست؛ بلکه به دست آقاى ما حسین(علیه السلام) است که دایى این دختر است. موضوع را به اطلاع امام حسین(علیه السلام) رساندند؛ فرمود: «از خداوند طلب خیر مى کنم؛ خدایا این دختر را به آنچه مایه خشنودیت از آل محمّد است موفّق بدار!» (روز موعود فرا رسید) و مردم در مسجد رسول خدا(صلى الله علیه وآله) اجتماع کردند، مروان نیز آمد و کنار امام حسین(علیه السلام) نشست و گفت: امیر مؤمنان! (اشاره به معاویه است!) به من فرمان داده است که «امّ کلثوم» را براى «یزید» خواستگارى کنم و مهریه او را مطابق خواسته پدرش قرار دهم، به هر مقدار که باشد! همراه با آشتى میان دو قبیله (بنى هاشم و بنى امیّه) و نیز اداى دیون پدرش. سپس خطاب به امام حسین(علیه السلام) گفت: بدان! کسانى که به خاطر وصلت شما با یزید به حال شما غبطه مى خورند، بیشترند از کسانى که به یزید به سبب وصلتش با شما غبطه بخورند. (آنگاه گفت:) مایه شگفتى است که چگونه یزید براى کسى مهریه قرار مى دهد و حال آن که وى در شأن و منزلت همتایى ندارد و مردم با توسّل به روى او طلب باران مى کنند. اى اباعبدالله! سخنم را با نظر مثبت پاسخ بگو! امام حسین(علیه السلام) فرمود: «اَلْحَمْدُلِلّهِ الَّذى اِخْتارَنا لِنَفْسِهِ، وَارْتَضانا لِدِینِهِ وَاصْطَفانا عَلى خَلْقِهِ، وَ اَنْزَلَ عَلَیْنا کِتابَهُ وَ وَحْیَهُ، وَ ایْمُ اللّهِ لا یَنْقُصُنا اَحَدٌ مِنْ حَقِّنا شَیْئاً إِلاَّ انْتَقَصَهُ مِنْ حَقِّهِ، فى عاجِلِ دُنْیاهُ وَ آخِرَتِهِ، وَ لا یَکُونُ عَلَیْنا دَوْلَهٌ اِلاّ کانَتْ لَنَا الْعاقِبَهُ وَ لَنَعْلَمُنَّ نَبَأَهُ بَعْدَ حِین. یا مَرْوانُ قَدْ قُلْتَ فَسَمِعْنا. اَمّا قَوْلُکَ: مَهْرُها حُکْمُ أَبِیها بالِغاً مابَلَغَ، فَلَعَمْری لَوْ اَرَدْنا ذلِکَ ما عَدَوْنا سُنَّهَ رَسُولِ اللّهِ فی بَناتِهِ وَ نِسائِهِ وَ اَهْلِ بَیْتِهِ وَ هُوَ ثِنْتا عَشَرَهَ أُوقِیَهً، یَکُونُ اَرْبَعَمِأَه وَ ثَمانِینَ دِرْهَماً. وَ أَمّا قَوْلُکَ: مَعَ قَضاءِ دَیْنِ اَبیها، فَمَتى کُنَّ نِسائُنا یَقْضِینَ عَنّا دُیُونَنا؟ وَ اَمّا صُلْحُ ما بَیْنَ هذَیْنِ الْحَیَّیْنِ، فَإِنّا قَوْمٌ عادَیْناکُمْ فِى اللّهِ، وَ لَمْ نَکُنْ نُصالِحُکُمْ لِلدُّنْیا، فَلَعَمْرِی فَلَقَدْ اَعْیىَ النَّسَبُ فَکَیْفَ السَّبَبُ. وَ أَمّا قَوْلُکَ: اَلْعَجَبُ لِیَزیدَ کَیْفَ یَسْتَمْهِرُ؟ فَقَدِ اسْتَمْهَرَ مَنْ هُوَ خَیْرٌ مِنْ یَزیدَ، وَ مِنْ أَبِ یَزیدَ وَ مِنْ جَدِّ یَزیدَ. وَ أَمّا قَوْلُکَ: اِنَّ یَزیدَ کُفْوُ مَنْ لا کُفْوَ لَهُ، فَمَنْ کانَ کُفْوُهُ قَبْلَ الْیَوْمِ فَهُوَ کُفْوُهُ الْیَوْمَ ما زادَتْهُ اِمارَتُهُ فی الْکَفاءَهِ شَیْئاً. وَ أَمّا قَوْلُکَ: بِوَجْهِهِ یُسْتَسْقَى الْغَمامُ، فَاِنَّما کانَ ذلِکَ بِوَجْهِ رَسُولِ اللّهِ(صلى الله علیه وآله). وَ أَمّا قَوْلُکَ: مَنْ یَغْبِطُنا بِهِ أَکْثَرُ مِمَّنْ یَغْبِطُهُ بِنا، فَاِنَّما، یَغْبِطُنا بِهِ أَهْلُ الْجَهْلِ، وَ یَغْبِطُهُ بِنا أَهْلُ الْعَقْلِ. فَأشْهِدُوا جَمیعاً اِنّى قَدْ زَوَّجْتُ اُمَّ کُلْثُومَ بِنْتَ عَبْدِاللّهِ بْنِ جَعْفَر مِنْ اِبْنِ عَمِّهَا الْقاسِمِ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ جَعْفَر، عَلى اَرْبَعَمِائَه وَ ثَمانِینَ دِرْهَماً، وَ قَدْ نَحَلْتُها ضَیْعَتى بِالْمَدِینَهِ» أو قال «أرْضى بِالْعَقِیقِ، وَ إِنَّ غَلَّتَها فِى السَّنَهِ ثَمانِیَهُ آلافِ دینار، فَفیها لَهُما غِنًى اِنْ شاءَ اللّهُ»؛ (ستایش مخصوص خداوندى است که ما را براى خویش اختیار نمود و براى دینش انتخاب کرد و ما را بر خلقش برگزید و کتاب و وحى خود را بر [خاندان] ما نازل فرمود. به خدا سوگند! هر کس حقّى از ما را کم بگذارد، خداوند در دنیا و آخرت حقّش را کم خواهد گذاشت و هر کس بر ما ـ براى مدّتى ـ سلطه یابد، باید بداند که عاقبت کار، از آنِ ما خواهد بود و این مطلب را به زودى خواهید دانست. سپس فرمود: اى مروان! تو سخن گفتى و ما شنیدیم [و اکنون ما مى گوییم و تو بشنو:]. امّا این که گفتى مهریّه این دختر، مطابق خواسته پدرش ـ هر چند زیاد باشد ـ خواهد بود، به جانم سوگند! ما هرگز از سنّت رسول خدا در مهریّه دختران، همسران و اهل بیتش تجاوز نخواهیم کرد. که [مهر السنّه است] همان دوازده «اوقیه» [واحدى است در وزن] که برابر با ۴۸۰ درهم است. و امّا این که گفتى: دیون پدرش را نیز ادا خواهیم نمود؛ [اى مروان!] از چه زمانى زنان ما دیون ما را ادا مى کردند [که امروز چنین شود؟!]. و امّا در مورد مسأله صلح میان این دو قبیله، باید بگویم که ما با شما در راه خدا و براى خدا دشمنى کرده ایم و لذا حاضر نیستیم به خاطر دنیا با شما مصالحه کنیم! به جانم سوگند! [براى سازش با شما] از قرابت نسبى [بنى هاشم با بنى امیّه] کارى ساخته نیست، تا چه برسد به قرابت سببى [پیوند زناشویى]. و امّا آن سخنت که گفته اى: تعجّب مى کنم چگونه یزید مهریّه قرار مى دهد، پاسخ آن این است که کسى که از یزید و پدر و جدّش بهتر است، مهریّه قرار مى داد [چه برسد به یزید!]. و امّا پاسخ این سخنت که گفتى: یزید کفو و همتایى ندارد این است که آن کس که قبل از امروز کفوّ او بوده، همین امروز نیز کفو اوست بدون آن که فرمانروایى وى چیزى بر شأن او بیفزاید. و امّا آن سخنت که درباره یزید گفته اى با توسّل به روى وى طلب باران مى شود، این تنها به برکت چهره رسول خدا بوده است[نه یزید]. و امّا این که گفته اى: کسانى که به خاطر وصلت با یزید، به حال ما غبطه مى خورند، بیشتر از کسانى هستند که به حال یزید به جهت وصلتش با ما غبطه خواهند خورد؛ پاسخش آن است که فقط نادانان به خاطر وصلت ما با یزید، به حال ما غبطه مى خورند، ولى عاقلان و خردمندان، به حال یزید به سبب وصلتش با ما غبطه خواهند خورد. [سرانجام امام(علیه السلام) پس از سخنانى فرمود:] «همگى شاهد باشید که من «امّ کلثوم» دختر «عبدالله بن جعفر» را به ازدواج پسر عمویش «قاسم بن محمّد بن جعفر» درآوردم! و مهریّه اش را ۴۸۰ درهم قرار دادم و زمین حاصلخیزم را در مدینه نیز به این دختر بخشیدم». ـ یا این که فرمود: ـ «مزرعه ام را در سرزمین عقیق به وى بخشیدم که درآمد آن سالانه ۸ هزار دینار است و همین مزرعه براى زندگى این دو کافى است، ان شاء الله!).(۱) این سخنان تیرى بود که بر قلب ناپاک یزید خصوصاً، و بنى امیّه عموماً، نشست و نقشهاى را که براى فریب مردم، از طریق نزدیکى به بنى هاشم، کشیده بودند نقش بر آب کرد. بنى امیّه افراد منفور و آلوده اى بودند که مى خواستند از طریق انتساب به بنى هاشم در میان مردم کسب آبرویى کنند و پایه هاى قدرت شیطانى خود را از این طریق تقویت نمایند؛ یک نمونه آن جریان خواستگارى امّ کلثوم ـ دختر عبدالله بن جعفر ـ بود. ولى امام حسین(علیه السلام) به موقع اقدام فرمود و تیر آنها به سنگ خورد، و ساحت مقدّس بنى هاشم با انتساب به بنى امیّه آلوده نشد.(۲) پی نوشتها: (۱). العوالم، ج ۱۷، ص ۸۷، ح ۲؛ مناقب ابن شهر آشوب، ج ۴، ص ۴۴-۴۵ (با مختصر تفاوت) و بحارالانوار، ج ۴۴، ص ۲۰۷-۲۰۸، ح ۴. (۲). گرد آوری از کتاب: عاشورا ریشه ها، انگیزه ها، رویدادها، پیامدها، سعید داودی و مهدی رستم نژاد،(زیر نظر آیت الله العظمى ناصر مکارم شیرازى)، امام على بن ابى طالب علیه السلام، قم، ۱۳۸۸ ه. ش، ص ۲۷۲. |
||
|
|||
۶ آبان ۱۳۹۴
|
|
پاسخ به: بحث آزاد مذهبی | ||
نام کاربری: BRAIN
پیام:
۵,۵۱۳
عضویت از: ۸ خرداد ۱۳۹۰
طرفدار:
- LEO MESSI - PEP - SPAIN-ARGENTINA - PEP-FERGUSEN گروه:
- کاربران عضو |
پیامبر اعظم(صلی الله علیه و آله) در حدیثی برطرف شدن گرفتاری و ناراحتی را به اقامهکنندگان نماز اول وقت نوید میدهند و میفرمایند: «بندهای نیست که به وقتهای نماز و جاهای خورشید اهمیت بدهد، مگر این که من سه چیز را برای او ضمانت میکنم: برطرف شدن گرفتاریها و ناراحتیها، آسایش و خوشی به هنگام مردن و نجات از آتش.» (سفینة البحار، جلد 2، صفحه 42) |
||
|
|||
۱۷ آبان ۱۳۹۴
|
|
پاسخ به: بحث آزاد مذهبی | ||
|
نقل قول My Little Heart نوشته:دوستان من یه سوال داشتم! ما تو خیلی از روایات، آیات قرآن، حدیث و ...داریم که میگن فلان کار رو بکنی بهشتت تضمینه؛ مثلا اینکه پیامبر گفته اگه کسی نمازاش اول وقت باشه و به نمازش اهمیت بده ضامن بهشت رفتنش میشم. یا فلان دعا رو شب قدر بخونی قطعا میری بهشت و... از طرفی هم یه سری ایات و احادیث میگن که اگه فلان کار رو بکنی به هیچ وجه بهشتی نیستی؛ مثلا اوف گفتن به پدر و مادر و ناراضی بودن اونا از تو! اون وقت اگه یکی هر دو تا جز اعمالش باشه (حالا برای مثال هم نمازاش اول وقت باشه هم مادر و پدرش ازش ناراضی) اون دنیا تکلیفش چی میشه جدا! حالا کاری به بقیه کاراش که خوب و بد بوده ندارم... مسلما هممون چنین احادیثی و شنیدیم من خودم یه مدت فکر کردم در اینباره و به جوابهایی رسیدم بعضی از ادمها اصن به طور کلی هیچ خیری ازشون نرسیده به کسی یا به نوعی اصلا فکر بهشت رو هم نمی تونن بکنن مثل صدام و یزید و امثال اینها ایه صریح قران ه که اولیک اصحاب النار هم فیها خالدون ادمایی هستن که هیچ راهی برای بهشت رفتنشون نیست و کلا جهنمی ان خب یکسری ها هم هستن که میرن جهنم عذابشونو میکشن و بعد بر میگردن بهشت جواب امین هم کامل بود درسته که کسی وقتی توی مجلس امام حسین گریه میکنه از دلش گریه میکنه و برای تظاهر نیست اما کل یوم عاشورا کل عرض کربلا کسی که گریه بکنه و اخلاص داشته باشه و بتونه ذره ای ائمه رو درک کنه قطعا هیچوقت مرتکب گناه نخواهد شد به قول حاج اقا قرائتی: ما لذت گناه کردن رو چشیدیم برای همین مدام تکرارش میکنیم. حالا اگه لذت با خدا بودن و بچشیم دیگه چیکار خواهیم کرد.... نکته های زیادی میشه از توی همین سوال دراورد ولی حالش و ندارم بنویسم انشاا... که جوابم درست بوده باشه |
||
۲۴ آبان ۱۳۹۴
|
|
پاسخ به: بحث آزاد مذهبی | ||
|
امام باقر علیهالسلام به نقل از جدشان میفرمایند: روزی امام حسین(ع) به نزد امام حسن(ع) آمد، وقتی چشمش به برادر افتاد گریه کرد، امام حسن(ع) از برادرش علت گریه کردن را جویا شد. امام حسین(ع) فرمود: گریه ام برای رفتار بدی است که با تو میشود. امام حسن فرمود: ظلم و ستمی که بر من میشود همین زهری است که به من داده میشود و به سبب آن به قتل میرسم، ولی بدان که «لا یوم کیومک یا اباعبدالله»؛ هیچ روز و سرنوشتی مانند روز و سرنوشت تو نیست. ای ابا عبدالله زیرا روزی بر تو خواهد آمد که سی هزار نفر از مردمی که خود را مسلمان میدانند و مدعی هستند که از امت جد ما محمد صلی الله علیه و آله هستند، تو را محاصره کرده و برای کشتن تو و جسارت به اهل بیت تو و اسارت خاندان تو و غارت اموال آنها اقدام میکنند، در این هنگام است که خداوند لعن خود را بر خاندان امیه فرو فرستد و از آسمان خون و خاکستر فرو ریزد و همه مخلوقات حتی حیوانات درنده در بیابان ها و ماهیان در دریاها بر مصیبت تو گریه کنند |
||
|
|||
۲۲ آذر ۱۳۹۴
|
برای ارسال پیام باید ابتدا ثبت نام کنید!
|
شما میتوانید مطالب را بخوانید. |
شما نمیتوانید عنوان جدید باز کنید. |
شما نمیتوانید به عنوانها پاسخ دهید. |
شما نمیتوانید پیامهای خودتان را ویرایش کنید. |
شما نمیتوانید پیامهای خودتان را حذف کنید. |
شما نمیتوانید نظرسنجی اضافه کنید. |
شما نمیتوانید در نظرسنجیها شرکت کنید. |
شما نمیتوانید فایلها را به پیام خود پیوست کنید. |
شما نمیتوانید پیام بدون نیاز به تایید بزنید. |