به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

مشکلات آندرس؛ توجیهی برای افت سطح اینیستاآنالیز فنی
فرستنده سید سجاد زرگرنتاج در تاريخ سه‌شنبه، ۲۵ فروردین ۱۳۹۴ (۱۴:۰۰) (۲,۷۳۹ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: grup14.com
مترجم: سید سجاد زرگرنتاج / FCBarcelona.ir


لوییز انریکه سبک تازه‌ای از بازی را در بارسلونا پیاده‌سازی کرده است؛ سبکی که بازی مستقیم را در دستور کار قرار داده و در این تیم مانند قبل، کنترل جریان بازی در خط هافبک صورت نمی‌پذیرد. دارا بودن مالکیت توپ در تیم انریکه، به معنای کنترل بازی نیست؛ و در حالی که بارسا همچنان از داشتن مالکیت بیشتر توپ لذت می‌برد، آن‌ها دیگر جریان بازی را کنترل نمی‌کنند و این یک تفاوت فاحش میان سبک تیم در دوران پپ گواردیولا و تیتو ویلانووا، با سبکی فعلی تیم محسوب می‌شود.

این برای هر کسی که بازی‌های بارسلونا را تماشا می‌کند، واضح است. ما به سبک متفاوتی بازی می‌کنیم و خط هافبک تنها یک نقش پشتیبانی برای تغذیه مهاجمین تیم دارند و حتی مدافعان تیم، بیش از هافبک‌ها توپ را لمس می‌کنند! در حالی که خاویر ماسکرانو و ایوان راکیتیچ به خاطر تأثیری که بر بازی تیم لوییز انریکه دارند، مورد ستایش قرار می‌گیرند، بازیکنانی مانند سرجیو بوسکتس و به خصوص آندرس اینیستا متهم به "تمام شدن" می‌شوند.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

این تفکر ضمن بی‌رحمانه بودن، غلط است. اما نکته‌ای که وجود دارد این است که ما از بازیکنانی که در لامسیا فوتبال را آموخته‌اند - بازیکنانی که اکثر لحظات زندگی خود را با فلسفه سنتی باشگاه، فوتبال بازی کرده‌اند؛ فلسفه‌ای که توسط یوهان کرویف در سال 1988 پایه‌گذاری شد و نه تنها بیشترین قهرمانی لالیگا را از آن زمان تا به حال به نام ما ثبت کرد، بلکه چهار عنوان قهرمانی اروپا را نیز، از آنِ ما ساخت - می‌خواهیم تا به همان خوبی در سیستمی کاملا متفاوت از آنچه آموخته‌اند، بدرخشند.

به تفاوت میان نقاط حضور اینیستا در زمین، در زمان لوییز انریکه، و بارسا نسخه 2011/12 - زمانی که تیم به سبک سنتی خود بازی می‌کرد - دقت کنید:


در فصل آخر پپ گواردیولا در بارسلونا، اینیستا به عنوان هافبک چپ - متمایل به مرکز - به کار گرفته می‌شد، اما به طور مداوم به وسط می‌زد، جایی که او می‌فرصت حمل توپ در 10 متری محوطه جریمه و خلق موقعیت با استفاده از قدرت دریبلینگ، دید فوق‌العاده و قدرت پاس دهی منحصر به فردش را داشت. او همچنین به محوطه جریمه وارد می‌شد و با حرکات ترکیبی زیبا، گلزنی می‌کرد؛ مانند گلی که در لیگ قهرمانان اروپای همان فصل به ثمر رساند.

در این فصل، آندرس توپ را در زمین خودی نگه می‌دارد، به قسمت کوچکی از زمین محدود شده است و به ندرت به محوطه جریمه حریف نزدیک می‌شود. حال، چگونه به همان اندازه پاس عمقی بدهد، خلق موقعیت کند و گل به ثمر برساند، در حالی که حداقل سه برابر نسبت به قبل از محوطه جریمه حریف، فاصله دارد؟!

دادن پاس عمقی از فاصله 10 متری محوطه جریمه، جایی که شما تمام عمر خود را در آن نقطه بازی کرده‌اید، یک چیز است؛ تلاش برای انجام همان کار، در حالی که 30 متر از محوطه فاصله دارید و از لحاظ حرکتی محدود شده‌اید، یک چیز کاملا متفاوت!

آمار زیر، کاملا مشخص می‌کند که چگونه این پُست جدید و وظایف دفاعی اینیستا، سطح کلی او را پایین آورده است و قدرت خط هافبک تیم ما را کاهش داده است:


بیش از دو ماه تا پایان بازی‌ها زمان باقی است، اما اینیستا تنها 3 پاس گل را در این فصل به نام خود ثبت کرده است. تفاوت میان دو فصل آخر او، بسیار زیاد است.

شوتزنی

اینیستا هیچگاه بهترین تمام کننده تیم نبوده است، اما این اولین فصل است که می‌بینیم او به ندرت شوتزنی می‌کند. سِیر او از فصل 2013/14 دچار افت شده است، که نشان می‌دهد دو فصل بازی با سبک‌های متفاوت، به شدت روی گلزنی او تأثیر گذار بوده است.

دقت پاس

این فاکتور، چیزی است که اینیستا نشان داد در آن همچنان فرم خوب خود را حفظ کرده است. اگرچه فاصله او از محوطه بیشتر شده است و وظیفه پوشش فضای خالی پشت جوردی آلبا در هنگام حمله را به عهده دارد، توانایی او در این فاکتور، به خوبی قبل است.

تکل‌ها

دومین خصوصیت خوب او پس از تغییر سبک تیم، باز پس‌گیری توپ از حریف بوده است. این نشان می‌دهد که از او خواسته شده تا با شدت بیشتری به کارهای دفاعی بپردازد؛ اما نه مانند گذشته، در یک سوم دفاعی حریف، بلکه در نیمه خودی.

قطع توپ

همان آماری که در فصل 2012/13 - بهترین فصل او در چند سال اخیر - بر جای گذاشته بود، اما با دلایلی متفاوت: قبلا او همواره در جلوی زمین حضور داشت و نمی‌توانست توپ‌های زیادی قطع کند، اما در این فصل بیش از حد در عقب زمین حضور دارد و بازیکنان دیگر تیم، پیش از او توپ را قطع می‌کنند.

خطاها

اینیستا، یکی از آرام‌ترین بازیکنان دنیای فوتبال، در این فصل بدترین آمار خود از لحاظ خطای انجام شده را به جا گذاشته است. تا زمانی که اینیستا در پُست هافبک دفاعی به بازی گرفته شود و وظیفه پوشش فضای خالی ناشی از نفوذهای آلبا را بر عهده داشته باشد، باید بتواند هافبک‌های تیم مقابل را متوقف کند. کاری که تا کنون انجام نداده است و به خوبی نیز نمی‌تواند آن را انجام دهد. حال به جای استفاده از او در نقطه‌ای که بهترین عملکرد خود - که همان خلق موقعیت است - را داشته باشد، یارگیری می‌کند و مرتکب خطا می‌شود!

جا ماندن

آمار او در این فاکتور نیز نشان می‌دهد که خصوصیات دفاعی بیشتری به بازی او افزوده شده است و به این دلیل که او سبک بازی او، دفاعی نیست؛ بازیکنان حریف به راحتی از او عبور می‌کنند.

پاس‌های کلیدی

قدرت دید اینیستا، یکی از بهترین‌ها در فوتبال اروپاست، اما در این فصل او در بدترین وضعیت آماری خود در این فاکتور، نسبت به چهار فصل گذشته به سر می‌برد. موقعیتی که او در زمین بازی دارد و خواسته‌های مربی از او، سبب شده است که یکی از خصوصیات اینیستا که او را از سایر هافبک‌ها متمایز می‌سازد، مورد استفاده قرار نگیرد: دید فوق‌العاده او و توانایی او برای ساختن موقعیت‌های مسلم گلزنی.

دریبل

اینیستا در این نکته هم بدترین فصل خود را سپری می‌کند. زیرا او وقتی صاحب توپ است، مقابل هافبک‌های دفاعی تیم حریف قرار می‌گیرد و به ندرت با مدافعین وسط آن‌ها روبرو می‌شود؛ او همچنین باید در یک فضای بسیار کوچک دریبل کند، در حالی که توسط هافبک‌های دفاعی حریف محصور شده و حتی فرصت فکر کردن هم ندارد!

لو دادن توپ

اینیستا حالا توپ را کمتر از قبل از دست می‌دهد اما این نکته خوبی نیست! او در گذشته بیشتر توپ را از دست می‌داد زیرا در یک سوم هجومی تیم حضور داشت. اما حالا او با فاصله‌ای بیشتر از خط دفاع تیم حریف بازی می‌کند و اکثرا توپ را به مدافعین وسط تیم، یا جوردی آلبا پاس می‌دهد. او نمی‌تواند کل خط هافبک تیم حریف را دریبل کند!

میانگین پاس

بازیکنی که عضوی از بهترین خط هافبک بهترین بارسای تاریخ و بهترین اسپانیای تاریخ بوده است، حالا کمترین میزان پاس خود را در این فصل به جای گذاشته است. به طرز چشمگیری کمتر! مدافعین تیم، بیشتر از یکی از با تکنیک‌ترین هافبک‌های دنیای فوتبال توپ را لمس می‌کنند و این اصلا نکته خوبی نیست.

توپ‌های بلند

باز هم بدترین فصل او از این لحاظ. ما در گذشته منطقه بازی را با توپ‌های بلند توسط هافبک‌ها برای مدافعین کناری عوض می‌کردیم و به راحتی وارد فاز حمله می‌شدیم. حالا هم این کار را انجام می‌دهیم، با این تفاوت که در تیم فعلی مدافعین این وظیفه را بر عهده دارند. کدامیک بهتر می‌تواند منطقه بازی را با توپ بلند عوض کند؛ آندرس اینیستا یا جرمی متئو؟! جواب واضح است.

پاس‌های عمقی

حالا آندرس اینیستا کمتر از هر فصلی پاس در عمق می‌دهد. نصف تعداد پاس در عمقی که در فصل گذشته داشت و 33% درصد کمتر از فصل‌های 2011/12 و 2012/13. دلیل برای کسی که این متن را می‌خواند واضح است: اینیستا بسیار عقب بازی می‌کند و به جای انجام دادن بهترین کاری که بلد است - دادن پاس‌های عمقی بیشتر و راحت‌تر کردن کار برای مهاجمان - در وظایف دفاعی غرق شده است!

آمار دروغ نمی‌گویند. اینکه خط هافبک بارسا در بازی‌های تیم نمایش خوبی را نشان نمی‌دهد، تقصیر اینیستا نیست. او قربانی سیستم بازی شده است که تمرکزی روی قدرت خط هافبک خود ندارد.

شما نمی‌توانید از یک ماهی بخواهید که راه برود و انتظار داشته باشید که این کار را به خوبی انجام دهد. بیایید انتقاد از اینیستا را برای نمایش نه چندان خوبش در موقعیتی که علاقه‌ای به بازی در آن ندارد، تمام کنیم.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
6+5=11
پاسخ به: مشکلات آندرس؛ توجیهی برای افت سطح اینیستا
شوالیه


یکشنبه، ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ (۳:۵۹)
 
R.A.Lionel
پاسخ به: مشکلات آندرس؛ توجیهی برای افت سطح اینیستا
آمار جالبی داشت!


چهارشنبه، ۲۶ فروردین ۱۳۹۴ (۱۲:۴۶)
 
6+5=11
پاسخ به: مشکلات آندرس؛ توجیهی برای افت سطح اینیستا
شوالیه ..


چهارشنبه، ۲۶ فروردین ۱۳۹۴ (۴:۵۷)
 
San.Andres
پاسخ به: مشکلات آندرس؛ توجیهی برای افت سطح اینیستا
نقل قول
ینی چی؟! من دقیقا نفهمیدم الان این متن انتقاد از اینیستا بود یا انریکه؟!
بعدشم دقیقا میخواد که چه تغییری تو سبک بازی بوجود بیاد؟ برای اینکه فقط مشکلو گفت نه راه حل! 2011/2012 داوید ویا مصدوم بود یه پدرو بود فقط به همین دلیل اینیستا بیشتر جلو میومد ، الان با وجود نیمار چه نیازی به جلوتر بازی کردن و گلزنی اینیستا از جناح راست داریم؟


دوست من شما تیتر رو بخون، کاملا واضحه قضیه چیه. گفته "توجیهی برای افت سطح اینیستا". یعنی بازیکنی مثل اینیستا که تو تیم انریکه بهش وظایف دفاعی بیشتری نسبت به قبل داده شده، نمی تونه نمایش درخشان قبل رو داشته باشه. این ربطی به انتقاد از سبک بازی تیم یا از مربیگری لوییز انریکه نداره. شما از خودت می پرسی چرا اینیستا افت کرده ؟! متن بهت میگه چون بارسا مثل قبل بازی نمی کنه و تو این سبک بازی اینیستا نمی تونه توانایی های منحصر بفردش رو بروز بده.


چهارشنبه، ۲۶ فروردین ۱۳۹۴ (۰:۱۳)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: مشکلات آندرس؛ توجیهی برای افت سطح اینیستا
نقل قول
من دقیقا نفهمیدم الان این متن انتقاد از اینیستا بود یا انریکه؟!

هیچ کدوم. صرفا توضیح اینه که چرا عملکرد اینیستا به درخشانی فصول قبل نبوده.


سه‌شنبه، ۲۵ فروردین ۱۳۹۴ (۲۲:۴۰)
 
aammiinn
پاسخ به: مشکلات آندرس؛ توجیهی برای افت سطح اینیستا
دوستان تو مسابقه پیش بینی لیگ قهرمانان اروپا شرکت کنید.


سه‌شنبه، ۲۵ فروردین ۱۳۹۴ (۲۲:۱۰)
 
parsafcb
پاسخ به: مشکلات آندرس؛ توجیهی برای افت سطح اینیستا
نقل قول
حالا آندرس اینیستا کمتر از هر فصلی پاس در عمق می دهد. نصف تعداد پاس در عمقی که در فصل گذشته داشت و 33% درصد کمتر از فصل های 2011/12 و 2012/13. دلیل برای کسی که این متن را می خواند واضح است: اینیستا بسیار عقب بازی می کند و به جای انجام دادن بهترین کاری که بلد است - دادن پاس های عمقی بیشتر و راحت تر کردن کار برای مهاجمان - در وظایف دفاعی غرق شده است!

انتقاد از سبک بازی تیم یکم بیش از حد تنده بطوری که کسی ندونه فکر میکنه تیم با این سبک اکثر بازیاشو باخته ، در حالیکه به خوبی داریم نتیجه میگیریم ، به امید یه بازی زیبا و دلچسب مقابل پاریس...


سه‌شنبه، ۲۵ فروردین ۱۳۹۴ (۲۱:۳۴)
 
parsafcb
پاسخ به: مشکلات آندرس؛ توجیهی برای افت سطح اینیستا
ینی چی؟! من دقیقا نفهمیدم الان این متن انتقاد از اینیستا بود یا انریکه؟!
بعدشم دقیقا میخواد که چه تغییری تو سبک بازی بوجود بیاد؟ برای اینکه فقط مشکلو گفت نه راه حل! 2011/2012 داوید ویا مصدوم بود یه پدرو بود فقط به همین دلیل اینیستا بیشتر جلو میومد ، الان با وجود نیمار چه نیازی به جلوتر بازی کردن و گلزنی اینیستا از جناح راست داریم؟


سه‌شنبه، ۲۵ فروردین ۱۳۹۴ (۲۱:۲۶)
 
Patrick
پاسخ به: مشکلات آندرس؛ توجیهی برای افت سطح اینیستا
خدایی اینیستا یا عالی بوده یا خیلی خوب.هرگز ندیدم خوب باشه متوسط و ضعیف که اصلا
دون آندرس کبیر بقول پلی استیشن بازها همش فلش بالاست


سه‌شنبه، ۲۵ فروردین ۱۳۹۴ (۱۸:۲۸)
 
سوداگر
پاسخ به: مشکلات آندرس؛ توجیهی برای افت سطح اینیستا
اینیستا نورچشم هوادارانه وده فصل هم بدبازی کنه محاله ازجلوی چشمها بیوفته.... الطافی که این بشربه تیم وهواداران داشته قابل جبران نیس


سه‌شنبه، ۲۵ فروردین ۱۳۹۴ (۱۷:۴۵)
 
سوداگر
پاسخ به: مشکلات آندرس؛ توجیهی برای افت سطح اینیستا
بااین تفاصیر اگه اینیستا بره کناره ها وازتوپهای ارسالی درکارهای ترکیبی استفاده کنه (یعنی به نوعی بشه مهاجم چهارم)هم برنفع خودشه وهم تیم این یه نظرشخصی منه ودیگرنظرات محترم


سه‌شنبه، ۲۵ فروردین ۱۳۹۴ (۱۷:۴۳)
 
Patrick
پاسخ به: مشکلات آندرس؛ توجیهی برای افت سطح اینیستا
دوستان این متن جدیدترین مصاحبه کانتونا هستش.بخونین و حال کنین

اریک کانتونا بازیکن سابق فرانسوی منچستریونایتد درباره تیم ملی اسپانیا و موفقیت های سال های اخیرش کفت:

"به نظر من کاتالونیا قهرمان جام جهانی شد نه اسپانیا. آن ها در ترکیب خود 10 بازیکن از بارسلونا داشتند و به همین دلیل اسپانیا قهرمان نشد، کاتالونیا و بارسلونا قهرمان شدند. من مطمئنم که اسپانیا دوباره از تیم های پایه بارسلونا و تیم های دیگر پایه ریزی می شود و اسپانیای جدیدی ظهور خواهد کرد."


سه‌شنبه، ۲۵ فروردین ۱۳۹۴ (۱۶:۵۳)
 
***messi***
پاسخ به: مشکلات آندرس؛ توجیهی برای افت سطح اینیستا
اینیستا 2_3 فصل پیش از مسی هم بهتر و سر حال تر بازی میکرد مخصوصا تنکنیکش و دریبلاش رو مسی هم نمیتونست بزنه ولی الان خوب سنش یه خورده بیشتر شده و کمتر ازین کارا میکنه ولی هنوزم تکنیک و حفظ توپش واسه خیلی از فوتبالیست ها آرزوست کلا مثلث مسی و ژاوی و اینیستا رو همیشه دوست داشتم مخصوصا تکنیک آندرس رو


سه‌شنبه، ۲۵ فروردین ۱۳۹۴ (۱۵:۵۹)
 
ehsan1025
پاسخ به: مشکلات آندرس؛ توجیهی برای افت سطح اینیستا
صرفا جهت خنده




سه‌شنبه، ۲۵ فروردین ۱۳۹۴ (۱۵:۴۲)
 
iniesta.reza
پاسخ به: مشکلات آندرس؛ توجیهی برای افت سطح اینیستا
مسلما اینیستا یکی از نوابغ تاریخ دنیای فوتباله و من بشخصه نگرانم که با این تغییر پست نتونه از استعداد فوق العاده زیاد و نبوغش استفاده کنه
اما امیدوارم انریکه این مشکل رو حل کنه و از آندرس مقدس بهترین استفاده رو بکنه چرا که بازیکنی مثل اینیستا جزو بهترین و مهمترین بازیکن‌ها ی بارساست


سه‌شنبه، ۲۵ فروردین ۱۳۹۴ (۱۵:۰۶)
 
ehsan1025
پاسخ به: مشکلات آندرس؛ توجیهی برای افت سطح اینیستا
اینیستا در بازی با چی اس جی یک بازی میکنه که همه تحسینش میکنند
حالا ببینید
افت برای بازیکنای خوب هست نه برای فوق ستاره و اسطوره هایی مثل اینیستا







سه‌شنبه، ۲۵ فروردین ۱۳۹۴ (۱۴:۵۶)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۶۴ کاربر آنلاین است. (۱۴ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۶۴

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!