به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

بارسا با دو ژاوی، آماده‌تر از همیشهاختصاصی
فرستنده حسن سولر در تاريخ جمعه، ۲۸ فروردین ۱۳۹۴ (۱۱:۳۶) (۱,۴۱۳ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
حسن سولر / FCBarcelona.ir

چهارشنبه شب گذشته، بارسلونا در چهارچوب دیدار رفت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا و در ورزشگاه پارک دو پرنس، با ارائه یک بازی بی‌نقص و کامل، با نتیجه 3-1 این تیم فرانسوی را در هم کوبیده و راه خود برای صعود به مرحله نیمه نهایی رقابتها را هموار کرد.

آنچه که در این بازی مشهود به نظر می‌رسید، درخشش ژاوی هرناندز بود که از دقیقه 53 بازی به جای اینیستا وارد میدان شد. از طرفی دیگر، در چند بازی شاهد هستیم که لئو مسی، بیشتر از اینکه به عنوان مهاجم کار کند، در پست هافبک بازی می‌کند. در این بازی هم مسی بیشتر در مرکز میدان حضور داشت و توپ‌ها را می‌گرفت و درست مانند ژاوی بازی‌سازی می‌کرد. با این کار عملا سیستم بارسلونا از 3-3-4 به 2-4-4 تبدیل شده بود.


مسی قبل از ورود ژاوی به میدان، نقش او را به خوبی بر عهده گرفت و کار بازیسازی در مرکز متمایل به گوشه راست میدان را خیلی خوب انجام داد. با ورود ژاوی به میدان، مسی این بار، نقش " اینیستا " زوج ژاوی را بر عهده گرفت. این دو همکاری یکدیگر و در حالی که مرکز میدان توسط ژاوی و گوشه راست توسط مسی کنترل می‌شد، توپ‌ها را به گردش در می‌آوردند که نتیجه آن، تیکی تاکای ناب، پاس‌های سریع، مالکیت بیشتر توپ، تنوع تاکتیکی و البته پیروزی شیرین سه بر یک بود.

در این بازی بارسلونا، از " دو ژاوی " بهره می‌برد. یکی " خود ژاوی " و دیگری " مسی در نقش ژاوی ".

لوچو، به نوعی مسی را در نقش ژاوی به میدان فرستاد و بعد از ورود ژاوی، به مسی نقش ژاوی دوم یا اینیستای آماده‌ای که در گوشه راست بازی می‌کند را داد، که نتیجه کار خودش را با پیروزی سه بر یک گرفت. از همان ابتدا آبی و اناری پوشان با تکیه بر مسی این بار در مرکز میدان، توپ‌ها را به گردش در می‌آوردند و با ارسال پاس‌های سریع، خلق موقعیت می‌کردند. در صحنه گل اول نیز شاهد بودیم که با توپ ربایی بوسکتس، توپ به مسی رسید و با پاس عالی او به نیمار توپ وارد دروازه شد.

بارسلونا در نیمه اول به جز پنج دقیقه آخر این نیمه، سوار بر میدان بود با تکیه بر مسی در نقش ژاوی با یک بازی بی‌نقص و تیکی تاکایی، یک بر صفر به رختکن رفت. در نیمه دوم هم شرایط مانند نیمه اول پیش رفت. در همان دقایق اولیه با مصدومیت اینیستا، ژاوی به میدان آمد و جای مسی را در مرکز میدان گرفت و مسی به نقش " ژاوی دوم " تبدیل شد. پاس‌های متوالی ژاوی و مسی در مرکز میدان، عملا پاریس سنت ژرمن را با وجود شکست در خانه خود، وادار به دفاع کردن کرد. پاریسی‌ها با این که یک بر صفر عقب بودند، اما هیچ تمایلی به حمله کردند نداشتند؛ به عبارتی " نمی‌توانستند که حمله کنند ". چون در مرکز میدان، ژاوی و در جناح راست، مسی آماده حضور داشتند که کاملا وسط میدان را در اختیار گرفته بودند.

در ادامه بارسا با درخشش لوئیزیتو و افتتاح تونل‌های خود به داوید لوئیز، دو گل دیگه به پاریس سن ژرمن زد و با نتیجه سه بر صفر خیالش بابت برد راحت کرده و خود را در نیمه نهایی می‌دید. این تیم پس از گل سوم دیگر تمایلی برای گل زدن و حمله کردن نداشت و با عقب آمدن جزیی نیمار سعی در حفظ توپ و نگه داشتن توان خود برای بازی حساس شنبه مقابل والنسیا در نیوکمپ را داشت. اما بر خلاف روند بازی، با شوت آرام ون در ویل و اصابت کردن به متیو توپ به درون دروازه تراشتگن غلتیط و پاریسی‌ها تنها یکی از گل‌های خورده را جبران کردند. در نهایت اتفاقی خاصی نیفتاد و بارسلونا دیدار رفت را در پارک دو پرنس را سه بر یک برد.

لازم به ذکر است که در این بازی علاوه بر "دو ژاوی"، بوسکتس هم فوق‌العاده عمل کرد و یکی از بهترین بازی‌هایش را برای بارسا انجام داد. لوئیزیتو که در نیمه اول کاملا محو شده بود، در نیمه دوم موتورش روشن شده و علاوه بر دو گلی که زد، بار‌ها به سمت دروازه پاریس سن ژرمن هجوم برد و دروازه آنها را تهدید کرد. این بازیکن با احتساب این دو گل در 10 بازی آخر خود برای بارسا، 10 گل را به ثمر رسانده است.

نیمار هم که گویا نیمک نشینی مقابل آلمریا خوب او را تنبیه کرده است، دیشب هم مانند بازی با سویا درخشان ظاهر شد و شاهد نیمار آماده و همان نیماری که اتلتیکو مادرید را در هم کوبید بودیم. نیمار بعد از نیکمت نشینی: دو بازی ، دو گل، دو نمایش عالی! همجنین مارک تراشتگن هم در این بازی فوق‌العاده بود و با گرفتن شوت محکم کاوانی با وجود نداشتن دید کافی و ضربه خطرناک پاستوره با وجود خوردن توپ به زمین، بازی خوبش را تکمیل کرد. در گلی هم که بارسا دریافت کرد، مارک بی‌تقصیر بود.

لوچو در بازی دیشب یک بارسلونای کاملاً آماده و شاداب را روانه میدان ساخت. بارسایی که در حساس‌ترین روز‌های فصل، به بهترین فرم خود رسیده است و بازیکنان همگی با یکدیگر به سوی کسب قهرمانی‌ها و درو کردن جام‌ها پیش می‌روند. در این بازی، تیکی تاکای سریع و روان، تنوع تاکتیکی بسیار و مهم‌تر از همه بارسلونای آماده، کاملاً مشخص بود.

مسی و ژاوی در این بازی کاملا هماهنگ با یکدیگر بازی می‌کردند و " با یکدیگر " توپ‌ها را به گردش در می‌آوردند و برای سایر بازیکنان خلق موقعیت می‌کردند. در 10 بازی آخر بارسلونا، این تیم در 9 بازی دو ژاوی را اختیار داشته است که حاصل آن 8 برد و تنها 1 تساوی است. مهم‌ترین پیروزی‌ها نیز، پیروزی مقابل پی اس جی، ال کلاسیکو و ویارئال در جام حذفی بوده است. همچنین در بازی مقابل سلتا، بارسا که به شدت سر در گم به نظر می‌رسید و خبری از بارسلونای همیشگی نبود، در نیمه دوم لوچو با آوردن ژاوی به میدان و استفاده از مسی در پست هافبک و کمک به ژاوی در بازی‌سازی، به نتیجه رسید و روی سانتر عالی ژاوی، متیو گل پیروزی بخش بارسا را به ثمر رساند.

پس می‌توان گفت که علاوه بر پلن‌های A و B، انریکه با بازی دادن مسی در نقش "ژاوی دوم" و عملاً تغییر سیستم به 2-4-4، پلن C را هم برای بارسا به وجود آورده است که در بازی‌های سخت و مهم و در صورت نبودن یا نا آماده بودن اینیستا، بسیار خوب جواب می‌دهد. به لطف دقت پاس بالای 88 درصدی، مالکیت توپ بالای 63 به 37 و حضور "دو ژاوی" در این بازی، بارسلونا موفق شد سه بر یک پاریس سنت ژرمن را شکست داده و حالا با خیالی راحت و روحیه‌ای مضاعف، شنبه به مصاف تیم والنسیا می‌رود.

والنسیایی که در چهار بازی آخر خود، دو تساوی، یک شکست و یک پیروزی کسب کرده است و با یک امتیاز کمتر نسبت به اتلتکیو مادرید و سه امتیاز بیشتر نسبت به سویا و البته 10 امتیاز کمتر نسبت به بارسای صدر نشین، با 65 امتیاز در رتبه چهارم لالیگا قرار گرفته است. تیمی که به حداقل امتیاز در نیوکمپ نیاز دارد تا امید‌هایش را برای سهمیه لیگ قهرمانان زنده نگه دارد. با این وجود، کار بارسا آسان‌تر خواهد بود و با یک بازی همیشگی می‌تواند سه امتیاز را کسب کند تا همچنان بر صدر جدول تکیه بزند. همچنین لوچو در صورت سردرگمی بارسا مثل بازی با سلتا که با وجود بازی در نیوکمپ و البته این بارسلونای آماده خیلی بعید است، می‌تواند با استفاده از پلن C و دو ژاوی بازی را در آورده و به پیروزی برسد.

باید منتظر ماند و دید با گذشت زمان سرنوشت بارسا چگونه رقم خواهد خورد.
ارزش: ۱۰.۰۰ (۲ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
6+5=11
پاسخ به: بارسا با دو ژاوی، آماده تر از همیشه
مهندس


جمعه، ۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ (۱۹:۵۰)
 
سوداگر
پاسخ به: بارسا با دو ژاوی، آماده تر از همیشه
نقل قول
مسی قبل از ورود ژاوی به میدان، نقش او را به خوبی بر عهده گرفت و کار بازیسازی در مرکز متمایل به گوشه راست میدان را خیلی خوب انجام داد. با ورود ژاوی به میدان، مسی این بار، نقش " اینیستا " زوج ژاوی را بر عهده گرفت.
این خوب نیس ....درسته که تواناییهای مسی رونشون میده ولی باعث میشه ازدروازه حریف دوربشه واعتمادبه نفسش کم میشه


دوشنبه، ۳۱ فروردین ۱۳۹۴ (۱۵:۲۹)
 
***messi***
پاسخ به: بارسا با دو ژاوی، آماده تر از همیشه
ما دوس داریم مسیمون آقای گل شه نه آقای پاس گل
توپ طلا رو اول به افتخارات تیمی میدن بعدش هم تعداد گل زده طرف



شنبه، ۲۹ فروردین ۱۳۹۴ (۱۶:۳۹)
 
Sooler
پاسخ به: بارسا با دو ژاوی، آماده تر از همیشه



شنبه، ۲۹ فروردین ۱۳۹۴ (۱۳:۴۹)
 
saeed2014
پاسخ به: بارسا با دو ژاوی، آماده تر از همیشه
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️


شنبه، ۲۹ فروردین ۱۳۹۴ (۱:۲۴)
 
Patrick
پاسخ به: بارسا با دو ژاوی، آماده تر از همیشه
دم هردوتاشون گرم


جمعه، ۲۸ فروردین ۱۳۹۴ (۱۹:۳۳)
 
just10
پاسخ به: بارسا با دو ژاوی، آماده تر از همیشه
دوس داشتم یه ژاوی اماده و یه مسی فوق العاده داشتیم البته ن ب عنوان هافبک ب عنوان مهاجم


جمعه، ۲۸ فروردین ۱۳۹۴ (۱۸:۰۵)
 
The.Hundredth.One
پاسخ به: بارسا با دو ژاوی، آماده تر از همیشه
چقدر بد میشه ژاوی بره.
حتی تصور اون روز هم سخته.


جمعه، ۲۸ فروردین ۱۳۹۴ (۱۶:۱۲)
 
poyafatehi
پاسخ به: بارسا با دو ژاوی، آماده تر از همیشه
ژاوی این چند بازی خیلی اماده نشون داده، امیدوارم تو بازی با والنسیا هم فیکس باشه و بتونه بازی خودش با پاریسن ژرمن را دوباره تکرار کنه.


جمعه، ۲۸ فروردین ۱۳۹۴ (۱۴:۰۴)
 
Sooler
پاسخ به: بارسا با دو ژاوی، آماده تر از همیشه
به امید فتح سه گانه ای دیگر.
ویوا بارسلونا


جمعه، ۲۸ فروردین ۱۳۹۴ (۱۳:۲۸)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۸۱ کاربر آنلاین است. (۷ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۸۱

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!