به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

گفتگویی مفصل با کاپیتان: «ما باید در بیرون از خانه پیشرفت كنیم.»مصاحبه
فرستنده سام فروهش در تاريخ پنج‌شنبه، ۱۰ آبان ۱۳۸۶ (۵:۰۶) (۱,۰۶۴ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: سام فروهش / FCBarcelona.ir


كارلس پویول در مورد مسائل متعددی در مورد باشگاه شامل نمایش ضعیف در خارج از خانه، با تلویزیون بارسا و مشاهده لینک صحبت كرده است.

كارلس پویول بعد از 3 ماه مصدومیت در لوانته به میدان بازگشت. او اكنون در پست نا آشنای دفاع راست بازی می‌كند. او در اینجا مصاحبه‌ای به طور كلی در مورد رویدادهای مربوط به خود و تیم كرده است.


شما برای 3 ماه مصدوم بودید و بازی‌های پیش از فصل را از دست دادید. در اوایل بازگشتتان شما چگونه احساس می‌كردید؟

سخت بود. من تعطیلاتم را از دست دادم, وقتی شما چنین اخباری دریافت می‌كنید، كنار آمدن با آن مشكل است. باید روحیه درست را پیدا كنی و كار را از روز اول آغاز كنی. من فكر می‌كنم ما خوب كار كردیم و وقتی دوباره بازی كردن را آغاز می‌كنی، احساس بسیار بهتری داری.

شما 100% آماده هستید یا هنوز راه برای رفتن باقی مانده است؟

من احساس می‌كنم خوب هستم اما همچنان راه باقی مانده است. این بعد از 3 ماه بازی نكردن منطقی است, اما با كار در زمین, كم كم به ریتم خودم برمی گردم.

میلیتو, تورام, ماركز و اولگوئر جای شما را به خوبی پر كردند. آیا فكر می‌كنید حضور ثابت در تیم اول این فصل سخت‌تر شده است؟

رقابت برای مكان‌ها خوب است. من از دیدن بازی‌ها در كنار زمین لذت بردم و همه بازیكنان می‌خواهند، بازی كنند و به خوبی كار كرده‌اند. ما بازیكنان با كیفیتی داریم و همه آن‌ها مهم هستند. بازی‌های زیادی وجود دارند, ما وقت استراحتی نمی‌گیریم و همگی شانسمان را بدست می‌آوریم و به خاطر رقابت همه باید 100% خود را نشان دهند و نمی‌توانید راحت باشید.

در گلاسكو, بارسا چهار مدافع مركزی را در دفاع استفاده كرد (شما, تورام, میلیتو و آبیدال). شما چگونه از بازی به عنوان دفاع راست لذت می‌برید؟

من از آن لذت می‌برم. من در این پست برای مدت زیادی بود، كه بازی نكرده بودم و بازیکنی برای یارگیری نداشتم. من برای جلوكشیدن آزاد بودم, به خصوص در نیمه اول.

رایكارد گفت كه ممكن است این انتخاب را تكرار كند, به خصوص در بازی‌های خارج از خانه. این ایده را چگونه دوست دارید؟

هرچه كه مربی بگوید. این منطقی است, من وظیفه‌ام را می‌دانم. من یك مدافع هستم و دفاع‌های كناری تمایل به حمله دارند. من می‌توانم این كار را انجام بدهم ولی به طور طبیعی این پست به بازیكنان دیگر می‌رسد.

شما به عنوان دفاع مركزی راحت‌تر هستید؟

من هر دو پست را دوست دارم. من معمولا دفاع مركزی بوده‌ام، بنابراین با بازی كردن در این پست سازگار هستم, اما من هیچ مشكلی برای بازی كردن به عنوان دفاع كناری ندارم.

چه كسی زوج مورد علاقه شماست؟

هركس. من با همه آن‌ها راحت هستم. من به اندازه كافی در كناری بعضی از آن‌ها برای آشنایی با آن‌ها نبوده ام, مانند میلیتو, اما او بازیكنی است كه خودش را به خوبی وفق می‌دهد, زیاد حرف می‌زند و كار را بسیار راحت‌تر می‌كند.

داشتن بازیكنانی مانند آبیدال, توره و میلیتو تیم را قوی‌تر كرده است؟

بله، آن‌ها بازیكنان بسیار خوبی هستند و به خوبی كار می‌كنند. آن‌ها به سرعت خود را با شرایط سازگار كردند و به تیم افزوده می‌شوند.

یكی یكی به همه آن‌ها برسیم. ما همگی در مورد میلیتو از اینكه در زاراگوزا چه كار كرد می‌دانستیم, اما آبیدال و توره شما را شگفت زده كرده اند؟

بله. من تنها یك بازی با توره داشته ام, اما از بیرون می‌توانم بگویم كه او آشكارا خوب كار می‌كند. او تیم را در پستی كه در آن مشكل داشتیم، متعادل كرده است. آبیدال قوی و سخت كوش است. او اثرات بسیار خوبی دارد.

آیا شیوه بارسا بیش از حد قابل پیش بینی شده است؟

بله. ما خوب بازی نكرده‌ایم. در گلاسكو ما سعی كردیم كه فوتبال بازی كنیم اما حریف نیز تلاش برای انجام همین كار داشت. در نیمه دوم ما به جدیت بیشتری نیاز داشتیم. اما برابر آلمریا فوتبال ما هرچیزی بود به جز عالی.

این چگونه تغییر می‌كند؟

ما باید كار كنیم, ما باید فضایابی را یاد بگیریم, توپ را با بازیكنان با ارزشمان سریعتر به گردش دربیاوریم. ما پاسخ‌ها را خواهیم یافت.

بازی خارج از خانه سختی در پیش است. چرا بارسا نتایج خوبی دور از نیوكمپ بدست نمی‌آورد؟

من متوجه آن نمی‌شوم. ما تیمی خوب داریم, به خوبی آماده می‌شویم، اما چیزی برای ما جواب نمی‌دهد. اگر می‌خواهیم قهرمان باشیم، باید پیشرفت كنیم.

آیا این فرم خارج از خانه تیم است كه باید پیشرفت كند؟

نمی توانی همیشه به یك شیوه بازی كنی, فلسفه ما فوتبال هجومی است اما گاهی اوقات باید راهت را تغییر دهی. ما باید بادقت‌تر در بازی‌های خارج از خانه باشیم.

ملی‌پوشان در زمان بدی بازگشتند، چون تیم پا به سراشیبی می‌گذاشت.

این وقفه‌ها بلند هستند. ما بازیكنان باارزش زیادی داریم كه بیشتر آن‌ها برای كشورشان بازی می‌كنند. شما بازی ها, سفرها, كمبود تمرین در كنار یكدیگر را داری در حالی كه حریف وقت برای استراحت دارد. ما تنها می‌توانیم امیدوار باشیم كه وقفه بعدی برای بازی‌های ملی تاثیر خیلی بدی برای ما نداشته باشد.

تیكی می‌گوید بازیكنان متعددی به پایان رسیده‌اند. آیا شما از نظر روحی و فیزیكی خسته هستید؟

من بازی‌های زیادی انجام نداده‌ام، بنابراین خوب هستم, اما خسته می‌شوی, به خصوص در سرت. اما به همین دلیل تیمی كه باید را داریم و این كارها را آسان‌تر می‌كند.

به عنوان كاپیتان, آیا فكر می‌كنید تیم روحیه‌ای كه اشتباهات فصل گذشته را مرتكب نشود، دارد؟ آیا متوجه هیچ تغییر مثبتی شده اید؟

بله, تجربه به ما درس داده است, ما اكنون مشتاق برد و بردن هستیم. شما می‌توانید از نحوه تمرینمان متوجه آن بشوید. تیم برای انجام كارهای مهم حاضر است.

آیا كاپیتان‌ها با بازیكنان در مورد رمز داخلی صحبت می‌كنند؟

ما اینكار را به زودی خواهیم كرد. كاپیتان‌ها در مورد آن بحث كرده‌اند و حالا ما با باقی تیم صحبت می‌كنیم.

جدا از این رمز, آیا احساس می‌كنید این فصل بیشتر تحت نظر هستید؟

بله, اما این به خاطر فصل پیش است. ما مردم زیادی را ناامید كردیم و نمی‌خواهیم كه این اتفاق دوباره بیافتد. اما من تا جایی كه به زندگی خصوصی مردم احترام گذاشته شود، مشكلی در آن نمی‌بینم. ما جوان هستیم و آزادی خود را می‌خواهیم. همه چیز لحظه خود را دارد و نباید مشكلی باشد.

ما شروع به دیدن داستان‌هایی در مورد زندگی خصوصی بازیكنان در اخبار كرده‌ایم. آیا این بازیكنان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و آن‌ها فكر می‌كنند مردم اكنون فكرهای بیهوده می‌كنند؟

این تنها برای فوتبالیست‌ها نیست. از نگاه كردن تلویزیون به نظر می‌آید، آن‌ها بیهوده فكر می‌كنند. این مزاحم و غمناك است. اما ما باز هم انسان هستیم و چیزی كه واقعا مهم است، كارمان در زمین است.

در مورد رونالدینیو چطور؟

او خوب است. بحث برای هیچی است. او برای ما مهم است و اگر ما می‌خواهیم برنده باشیم، به او نیاز داریم. او نمی‌تواند همیشه خوب بازی كند, اما او رفتار درست را دارد, سخت كوشی و بازیكن مهم بودن برای ما.

آیا او در بارسلونا خوشحال است؟

بله, اما وقتی مردم به شلوغ كردن موضوعات ادامه می‌دهند, او را ناراحت می‌كنند. می‌گوید نه اما حقیقت دارد. او حمایت من را دارد, من بارها با او صحبت كرده‌ام و او حمایت تیم را دارا است.

آیا ما رونالدینیو فصل‌های پیشین را دوباره می‌بینیم؟

او هرچه كه دارد را عرضه می‌كند. هر تیمی مایل است رونالدینیو را داشته باشد. ما او را داریم. ما از او لذت می‌بریم. این باید برخورد ما باشد, برای من داشتن او در تیم افتخار است.

آیا رهبری رونالدینیو به مسی انتقال یافته است؟

مسی فصل تماشایی را دارد, اما او نباید همه فشارها را بر دوش بكشد. ما بازیكنان بزرگی داریم و فشار باید تقسیم شود, این كار را برای همه آسان‌تر می‌كند. اما او خوب بازی و گلزنی می‌كند. مطبوعات و هواداران نظر بلندی در مورد او دارند, اما این معنی این را نمی‌دهد كه رونی اهمیت كمتری دارد و اكنون این مسی است كه حساب می‌شود. بازیكنان زیاد دیگری هستند كه چیزهایی برای عرضه دارند.

آیا فكر می‌كنید تحسین خیلی زیاد برای مسی بد است؟

به نظر نمی‌آید كه او را تحت تاثیر قرار دهد. او خیلی ساكت است و تنها برای اینكه می‌تواند فوتبال بازی كند، خوشحال است. او پاهایش را در زمین و ما را برای كمك به خود دارد, اما او همچنان باید رشد كند و همچنان راه زیادی برای پیشرفت دارد. با چنین گرایشی او بهتر و بهتر خواهد شد.

آیا تیم به مسی وابسته است؟

نه, اما او بازیكن مهمی است كه در فرم فوق‌العاده‌ای قرار دارد و ما باید از آن استفاده ببریم. او بازیكنی است كه می‌تواند بازی‌ها را برای شما ببرد.

آیا آنری از عهده فشار نیاز به گلزنی در نیوكمپ برآمده است؟

این همیشه مهم است. مهاجمان باید گل بزنند, اما آنری بیشتر از آن را انجام می‌دهد. تنها در مورد گلزنی او نباید قضاوت شود، بلكه در مورد كاری كه برای تیم می‌كند، باید قضاوت شود. او همیشه در حال حركت است, توپ می‌خواهد, فضاسازی می‌كند و اگر نتواند از آن‌ها استفاده كند, آن‌ها را برای هم‌تیمی‌هایش می‌سازد. این موارد نیز باید ارزیابی شوند. همچنین او به تازگی از مصدومیت بلند مدتی بازگشته است. او یكی از بهترین‌ها است و ما از داشتن او در اینجا لذت می‌بریم.

آیا آنری برای شناخت تیم و تیم برای شناخت او نیاز به زمان بیشتری دارد؟

جور شدن با شرایط همیشه زمان می‌برد و او مصدوم نیز بوده است. شما یك شبه بهتر نمی‌شوی, این زمان می‌برد. او با بازی بیشتر بهتر می‌شود.

در مورد سازگاری با شرایط صحبت شد, در مورد بویان و جیوانی چطور؟

آن‌ها دو بازیكن بزرگ هستند كه خوب كار می‌كنند و برخورد خوبی دارند. آن‌ها بیشترین استفاده را از فرصت‌ها می‌كنند. با تیمی كه داریم, آن‌ها بازیكنان بنیادی هستند و ما نیاز به هردویشان داریم.

آیا بویان باید شانس بیشتری برای بازی بگیرد؟

همه بازیكنان می‌خواهند فرصت بازی پیدا كنند, اما تنها یازده بازیكن به علاوه سه تعویضی می‌توانند بازی كنند، پس این آسان نیست. آن‌ها باید مشتاقانه سرشان را بالا بگیرند و به كار ادامه دهند. آن‌ها جوان هستند و هر روز یاد می‌گیرند. در چنین سنی آن‌ها از لحاظ بودن در چنین تیمی خوش شانس هستند. تا زمانی كه برخوردشان درست است, آن‌ها پیشرفت و شروع به گرفتن شانس می‌كنند. در واقع, این پیش از این اتفاق می‌افتد. آن‌ها هیچ وقت از خط خوردن خوشحال نخواهند بود, اما این برای همه یكسان است. وقتی آن‌ها شانسشان را بدست می‌آورند، باید از آن‌ها استفاده كنند, اما روزهای خوب و بد وجود دارند. در حال حاضر اگر بویان دوبار بازی كند و گل نزند، دیگران شروع به گفتن اینكه او بی‌فایده است می‌كنند, بنابراین باید به آن‌ها نگاه و از آنها مراقبت كرد.

افسانه‌ای

شما تقریبا 250 بازی در لیگ برای بارسا انجام داده‌اید. این چه معنی برای شما دارد؟

من نمی‌دانستم. هر بازی برای من یك رویا است. من تنها می‌خواهم برای بارسلونا بازی كنم و به اندازه كافی برای بودن در اینجا خوش شانس هستم. من بازی‌ها را نمی‌شمارم, بلكه تنها از همكارانم, باشگاهم, هواداران لذت می‌برم. من مرد خوشبختی هستم.

دوم اكتبر 8 سال از زمانی كه شما برای اولین بار در تیم اول قرار گرفتی، گذشت. چه چیزی تغییر كرده است؟

من مطمئنا پیشرفت كرده‌ام و غیر از این در كنار چنین بازیكنان و مربیانی غیرممكن است. وقتی جوان بودم بسیار دیوانه‌تر بودم, اكنون بسیار آرام‌تر و صبورتر بازی می‌كنم.

روز پنج شنبه شما به نیوو زوریلا بازمی گردید, جایی كه شما اولین بازی‌تان را انجام دادید. در مورد بازی بعدی چه احساسی دارید؟

من خاطرات خوبی دارم. ما پیش فصل دشواری داشتیم و ون گال شانسی به من داد كه همیشه به خاطر آن متشكر بوده‌ام. این رویایی بود كه به حقیقت پیوسته بود, برای بازی برای تیمی كه همیشه هوادارش بوده‌ام. از آن زمان چیزهای خوب و بد برای من اتفاق افتاده است, اما از شیوه‌ای كه همه چیز پیش رفت خوشحال هستم. بازی پنج شنبه یك بازی سخت برابر تیمی دشوار خواهد بود. آن‌ها خوب بازی می‌كنند, كار دشوار خواهد بود.
ارزش: ۱۰.۰۰ (۱ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
farzadweisi
پاسخ به: گفتگویی مفصل با کاپیتان: «ما باید در بیرون از خانه پیش...
viva barca


پنج‌شنبه، ۲۲ مهر ۱۳۸۹ (۱۲:۱۹)
 
farzadweisi
پاسخ به: گفتگویی مفصل با کاپیتان: «ما باید در بیرون از خانه پیش...
viva barca


پنج‌شنبه، ۲۲ مهر ۱۳۸۹ (۱۲:۱۸)
 
AMiRh03EiN72N
پاسخ به: گفتگویی مفصل با کاپیتان: «ما باید در بیرون از خانه پیش...



یکشنبه، ۹ خرداد ۱۳۸۹ (۱۶:۵۹)
 
LOVE_MESSI
پاسخ به: گفتگویی مفصل با کاپیتان: «ما باید در بیرون از خانه پیش...
g


جمعه، ۷ خرداد ۱۳۸۹ (۱۶:۰۱)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۵۹ کاربر آنلاین است. (۱۷ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۵۹

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!