به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

حق با پپ بود؛ هیچ سیستمی برای مهار مسی وجود ندارد!آنالیز فنی
فرستنده علی صبوری در تاريخ پنج‌شنبه، ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ (۱۴:۵۶) (۱,۷۸۷ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: گل
مترجم: غلامحسین صبوری / FCBarcelona.ir


مسی ستاره آرژانتینی بارسلونا در دیدار مقابل بایرمونیخ با دو گل زیبا و یک پاس گل تعیین کننده، تا حد زیادی شانس بارسا برای صعود به فینال را افزایش داد.

گواردیولا کسی است که نمی‌تواند شکایتی داشته باشد؛ زیر او مسی را برای چهار فصل فوق‌العاده در اختیار داشته است. چهارشنبه شب، مربی کاتالونیایی بایرن مونیخ برای اولین بار در تیم رقیب، شاهد توانایی‌های شگفت انگیز ستاره آرژانتینی بود. هیولایی که خود او در شکل‌گیری آن نقش به سزایی داشت، تمامی نقشه‌های او را نقش بر آب کرد.


اگرچه، بدون شک او از این موضوع متعجب نخواهد بود. پپ در نشست پیش از بازی عنوان کرد: «وقتی او -مسی- اینگونه بازی می‌کند، هیچ دفاعی قادر به مهارش نیست. غیر ممکن است. مدافعین هرگونه که می‌خواهند مقابل او دفاع کنند، اما در آخر اوست که موفق می‌شود. او بیش از حد خوب است!».

اکنون نیز پپ پس از بازی می‌تواند حرفهایش را تکرار کند. طبق معمول، مسی باز هم بیش از حد خوب بود. در چنین سطحی، سرنوشت بازی توسط بهترین مشخص می‌شود و مسی خود خود بهترین است. گواردیولا یکبار گفته بود: «هیچ بازیکنی کامل‌تر از مسی وجود ندارد. او در هر چیزی بهترین است».

گواردیولا در زمان حضورش در نیوکمپ، بارها عنوان کرده بود که بدون مسی، تیمش سایه‌ای از نمایشهای کنونی را ارائه می‌دهد. پپ طی مصاحبهای گفته بود: «بدون لئو، ما تیم بسیار خوب و جنگنده‌ای در اختیار داریم، اما بدون شک به همه عناوینی که کسب کرده‌ایم، دست نمی‌یافتیم».



کاملاً صحیح است. پپ در دوران حضورش در بارسلونا از 19 جام ممکن، در 14 جام (از جمله 6 عنوان قهرمانی در سال نخستش) به قهرمانی رسید. با این حال، بزرگترین کار پپ در بایرن که دو قهرمانی پیاپی در بوندسلیگا است، به راحتی به دست آمده است، اما سرمربی کاتالونیایی انتظار داشت تا بار دیگر غولهای باواریایی را به قهرمانی اروپا برساند، درست همانگونه که قبل از ورودش به مونیخ، هاینکس موفق شده بود به سه گانه تاریخی با این تیم دست پیدا کند.

اما اکنون تمامی این رویا پردازی‌ها در آستانه اتمام بوده و این تنها به خاطر اعجوبه‌ای به نام "لیونل مسی" است.

ستاره 27 ساله آرژانتینی به خوبی توسط مدافعین مهار شده بود، اما به محض خسته شدن حریف، او تیرهای خلاص خود را شلیک کرد: ابتدا، او ضربه مرگباری را از پشت محوطه جریمه روانه دروازه کرد که حتی دروازه بانی فوق‌العاده مثل نویر نیز قادر به مهار آن نبود و سپس با یک فرار دیدنی و با یک ضربه چیپ از زاویه‌ای تنگ برای دومین بار نویر را مغلوب کرد. همانگونه که گواردیولا قبل از بازی گفت، او در این بازی غیر قابل مهار بود.

گل سوم نیمار از روی پاس هم‌تیمی آرژانتینی‌اش نیز تا حد زیادی سرنوشت فینالیست را مشخص کرد. در نهایت، همه چیز نه به کمک تاکتیک تیمی (حداقل آنگونه که به نظر می‌رسید)، بلکه به کمک جادوی مسی رقم خورد.

پیکه در مصاحبه‌ای پس از بازی عنوان کرد: «حق با گواردیولا بود، مهار مسی با انگیزه غیر ممکن است». مربی سابق او نیز گفت: «گفته بودم مسی غیر قابل مهار است. در این بازی دیدید که او چگونه است! در هر بازی باید به او کمترین فضای ممکن داده شود. اما هنگامی او اینگونه بازی می‌کند، کار زیادی از پس کسی بر نمی‌آید».

گواردیولا بارها و بارها از چنین فوتبال فانتزی بهره برده بود؛ درست مانند قهرمانی‌های 2009 و 2011 در لیگ قهرمانان اروپا، مرحله رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان 2011 در مادرید و چندین مورد دیگر. اگرچه، اینبار مجبور بود تا با خنده‌ای تلخ آنها را تحمل کند.

در هر صورت، در شب بازگشت عاطفی پپ به نیوکمپ، حرفهای قبل از بازی او به حقیقت پیوست. همانطور که قبل از بازی گفته بود، هیچ چیز و هیچکس نمی‌تواند مهاجم آرژانتینی روی فرم بارسلونا را مهار کند و بدون شک وی هیچگونه خجالتی نیز از گفتن چنین چیزی نمی‌کشد.

بایرن مونیخ فوق‌العاده است، مربی آنها یکی ازبهترین‌های جهان است و تاکتیکهای این تیم تا حدی دست بارسلونا در این بازی را بسته بود، اما در نهایت، مسی بازهم بیش از حد خوب بود!
ارزش: ۱۰.۰۰ (۱ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
6+5=11
پاسخ به: حق با پپ بود؛ هیچ سیستمی برای مهار مسی وجود ندارد!
پادشاه ..


چهارشنبه، ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ (۶:۰۲)
 
Sidarta
پاسخ به: حق با پپ بود؛ هیچ سیستمی برای مهار مسی وجود ندارد!
روزی رونالدو به مسی گفت:
خدای فوتبال منو فرستاد تا فوتبال رو به همه یاد بدم ...
مسی پس از کمی مکث با خونسردی گفت:
یادم نمیاد کسی رو فرستاده باشم...:
قیافه رونالدو:
قیافه من:


دوشنبه، ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ (۲۰:۵۰)
 
سوداگر
پاسخ به: حق با پپ بود؛ هیچ سیستمی برای مهار مسی وجود ندارد!
نباید غره شدودرباداین بردخوابید ودربازی برگشت باید هوشیاری بیشترداشته باشیم


جمعه، ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ (۱۷:۲۷)
 
saeed2014
پاسخ به: حق با پپ بود؛ هیچ سیستمی برای مهار مسی وجود ندارد!
جماه اي كه درخور خداوند باشه وقتي مسي رو ميبيني:فتابرك الله احسن الخالقين.


پنج‌شنبه، ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ (۲۱:۳۸)
 
onlypuyol
پاسخ به: حق با پپ بود؛ هیچ سیستمی برای مهار مسی وجود ندارد!
زنده باد مسی بی نظیر بودی پسر


پنج‌شنبه، ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ (۲۰:۱۰)
 
biology
پاسخ به: حق با پپ بود؛ هیچ سیستمی برای مهار مسی وجود ندارد!



پنج‌شنبه، ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ (۱۹:۳۶)
 
X-BARSELONA
پاسخ به: حق با پپ بود؛ هیچ سیستمی برای مهار مسی وجود ندارد!
نقل قول
من این حرفو قبول ندارم ک بازیکنا به گوشزد های لوچو نیاز ندارن !! اگر به گوشزد های لوچو نیاز ندارن پس چرا اونسال ک بدون مربی بودیم جلو بایرن و رئال تحقیر شدیم ؟؟ چرا اون سه سال خفت بار رو گذروندیم ؟؟ فرق تاتا با انریکه چیه ؟؟ چرا پارسال یه بازی نمیتونستیم اتلتیکو رو ببرم امسال سه بار بردیم ؟؟ بی شک اینا تاثیرات انکریکس !! بازیکن با تفکر سرمربی میره تو زمین تاثیر سرمربی هم خیلی بیشتر از اون چییزیه ک فکرشو میکنی !! مربی متونه با تاکنیک هاش یه تیمو نابود کنه یا میتونه بهترین نتیجه رو بگیره !! به نظرم این یکم کم لطفی داره در حق انریکه میشه ... حالا اگر این برد با یه مربی محبوب بدست میومد همه به به و چه چه میکردین ! نمیدونم هوادارا کی میخوان بهش ایمان بیارن !! من خودم یکی از منتقدان انریکه بودم ول وقتی اتلتیکو رو 3-1 بردیم بهش ایمان پیدا کردم و طرفدار سر سخت انریکه شدم !!

کسی نگفته لوچو بده یا محبوب نیست یا در حد بارسا نیس ..ما همه طرفدار تیم هستیم پس طرفدار سرمربی هم هستیم به حر حال سرمربیه..سرمربی های محبوب امروز هم تا دیروز اسمی ازشون نبود..لوییز انریکه هم بدون حاشیه داره پیش میره...ولی انصافا نقش لئو مسی و هافبکای بارسا خیلی خیلی بیشتره و به نوعی نقش سرمربی رو محو کرده مخصوصا این 8 بازی اخیر...درباره 3 سال گذشته بارسا ما نمیتونیم حرفی بزنیم چون از نتیجه اشتباهات گذشته این درس رو گرفتیم که دیگه نباید اشتباه کرد حتی برای 10 دقیقه...
من و شما و همه دوستداران بارسلونا در جهان این رو باور داریم که لوچو هنوز خودش رو نشون نداده و بازیکنان میتونن بیشتر از اون استفاده کنند...هدف, بازی عالی و برد در بازی ها با نمایش خیره کنندس و این برای همه ما مایه خوشنودی میاره


پنج‌شنبه، ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ (۱۷:۰۳)
 
zarringr
پاسخ به: حق با پپ بود؛ هیچ سیستمی برای مهار مسی وجود ندارد!
نقل قول
دوست عزیز zarringar ,, من در پست قبلی یک موضوعی رو مطرح کردم و گفتم بازیکنان بر سرمربی ارجعیت دارند و این حرف که تا الان غیر معقول نبوده....اگر شما دقت کنید میبینید که در درجه اول خود بازیکنان تفکر اصلی در بازی هستند و از تفکرات سرمربی الهام خاصی نگرفتند..مثلا اگه لوچو سرمربی خوبی باشه که هست و انکار نمیکنم وبیاد مطالبی رو به بازیکنان بگه ایا نقش اصلی رو لوچو داره یا خود بازیکنان و لئو که اغلب میبینیم با هم هماهنگن و به نوعی خودشون یک سرمربی کامل هستند..لئو که داره رهبری میکنه تو هر بازی و وقتی در زمین هست و داره شرایط رو تجربه میکنه به نظرت چقدر متکی به لوچو هست؟؟ ..به نظرم نقش اصلی رو در پیروزی های بارسا, لئو و هافبک های خلاق بارسا در بازی ها انجام میدند ..و اگر به تکنیک و هوش لئو مسی و چند بازیکن دیگه بارسا اعتقاد داشته باشی باید درک کنی که نیازی به گوش زدهای سرمربی لوچو ندارند......در این بین لوچو فقط نقش تکمیلی و حمایتی داره..آقایzarringar ,,,هیچ هواداری از روی ادا اطفار سرمربی تیمش عاشق جمالش نمیشه ه بخواد عاشق ادا اطفارش بشه..هوش سرمربی در چینش و تعویض های به موقع شرط اصلی یک سرمربی خوبه...طرز فکر لوچو دقیقا مثل پپ هست و الان بارسا مثل بارسای 4 سال پیشه...با این تفاوت که بازیکنای تیم مخصوصا کینگ لئو و برخی هافبکان هستند که بیش از حد پیشرفت داشتند و دارند اینطور دل ما رو شاد میکنند

من این حرفو قبول ندارم ک بازیکنا به گوشزد های لوچو نیاز ندارن !! اگر به گوشزد های لوچو نیاز ندارن پس چرا اونسال ک بدون مربی بودیم جلو بایرن و رئال تحقیر شدیم ؟؟ چرا اون سه سال خفت بار رو گذروندیم ؟؟ فرق تاتا با انریکه چیه ؟؟ چرا پارسال یه بازی نمیتونستیم اتلتیکو رو ببرم امسال سه بار بردیم ؟؟ بی شک اینا تاثیرات انکریکس !! بازیکن با تفکر سرمربی میره تو زمین تاثیر سرمربی هم خیلی بیشتر از اون چییزیه ک فکرشو میکنی !! مربی متونه با تاکنیک هاش یه تیمو نابود کنه یا میتونه بهترین نتیجه رو بگیره !! به نظرم این یکم کم لطفی داره در حق انریکه میشه ... حالا اگر این برد با یه مربی محبوب بدست میومد همه به به و چه چه میکردین ! نمیدونم هوادارا کی میخوان بهش ایمان بیارن !! من خودم یکی از منتقدان انریکه بودم ول وقتی اتلتیکو رو 3-1 بردیم بهش ایمان پیدا کردم و طرفدار سر سخت انریکه شدم !!


پنج‌شنبه، ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ (۱۶:۴۴)
 
X-BARSELONA
پاسخ به: حق با پپ بود؛ هیچ سیستمی برای مهار مسی وجود ندارد!
نقل قول
کو چشم بینا ؟؟ وقتی یکی از دوستان تو پست قبلی کامنت میزاره میگه بازیکنان با تفکرات خودشون در درجه اول بازی میکنن و زیاد انریکه تاثیر نمیزاره چ میشه گفت ؟؟ (ینی این تفکر مال انساهای اولیس) میدونی هنوز هم وجود دارن مخالفان انریکه چون انریکه مثل پپ .. کلوپ ... مورینیو اهل ادا اطفار درآوردن کنار زمین و جذب کردن مخاطب و شخصیت خاص نشون دادن نیس !! برا همین انریکه محبوب نیس !! انریکه یه مربی اروم بی دغدغس ... و کارشو بدون حاشیه سازی و جلب توجه انجام میده !! خیلی هم از بعضی از مربیاهای خود نما موفق تره !!

دوست عزیز zarringar ,, من در پست قبلی یک موضوعی رو مطرح کردم و گفتم بازیکنان بر سرمربی ارجعیت دارند و این حرف که تا الان غیر معقول نبوده....اگر شما دقت کنید میبینید که در درجه اول خود بازیکنان تفکر اصلی در بازی هستند و از تفکرات سرمربی الهام خاصی نگرفتند..مثلا اگه لوچو سرمربی خوبی باشه که هست و انکار نمیکنم وبیاد مطالبی رو به بازیکنان بگه ایا نقش اصلی رو لوچو داره یا خود بازیکنان و لئو که اغلب میبینیم با هم هماهنگن و به نوعی خودشون یک سرمربی کامل هستند..لئو که داره رهبری میکنه تو هر بازی و وقتی در زمین هست و داره شرایط رو تجربه میکنه به نظرت چقدر متکی به لوچو هست؟؟ ..به نظرم نقش اصلی رو در پیروزی های بارسا, لئو و هافبک های خلاق بارسا در بازی ها انجام میدند ..و اگر به تکنیک و هوش لئو مسی و چند بازیکن دیگه بارسا اعتقاد داشته باشی باید درک کنی که نیازی به گوش زدهای سرمربی لوچو ندارند......در این بین لوچو فقط نقش تکمیلی و حمایتی داره..آقایzarringar ,,,هیچ هواداری از روی ادا اطفار سرمربی تیمش عاشق جمالش نمیشه ه بخواد عاشق ادا اطفارش بشه..هوش سرمربی در چینش و تعویض های به موقع شرط اصلی یک سرمربی خوبه...طرز فکر لوچو دقیقا مثل پپ هست و الان بارسا مثل بارسای 4 سال پیشه...با این تفاوت که بازیکنای تیم مخصوصا کینگ لئو و برخی هافبکان هستند که بیش از حد پیشرفت داشتند و دارند اینطور دل ما رو شاد میکنند


پنج‌شنبه، ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ (۱۶:۲۹)
 
zarringr
پاسخ به: حق با پپ بود؛ هیچ سیستمی برای مهار مسی وجود ندارد!
نقل قول
مسی بالذات فوق العاده است و فرم فوق العاده ش هم مدیون درایت انریکه است. هرگز تو این مقطع فصل تیم و تمام بازیکنا انقدر اماده نبودن، بدون حتی یک مصدوم جدی و تاثیرگذار.

درود بر لوچو و درود بر مسی که با هم توان فتح همه دنیا رو دارن.

کو چشم بینا ؟؟ وقتی یکی از دوستان تو پست قبلی کامنت میزاره میگه بازیکنان با تفکرات خودشون در درجه اول بازی میکنن و زیاد انریکه تاثیر نمیزاره چ میشه گفت ؟؟ (ینی این تفکر مال انساهای اولیس)
میدونی هنوز هم وجود دارن مخالفان انریکه چون انریکه مثل پپ .. کلوپ ... مورینیو اهل ادا اطفار درآوردن کنار زمین و جذب کردن مخاطب و شخصیت خاص نشون دادن نیس !! برا همین انریکه محبوب نیس !! انریکه یه مربی اروم بی دغدغس ... و کارشو بدون حاشیه سازی و جلب توجه انجام میده !! خیلی هم از بعضی از مربیاهای خود نما موفق تره !!


پنج‌شنبه، ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ (۱۵:۳۵)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: حق با پپ بود؛ هیچ سیستمی برای مهار مسی وجود ندارد!
مسی بالذات فوق العاده است و فرم فوق العاده ش هم مدیون درایت انریکه است. هرگز تو این مقطع فصل تیم و تمام بازیکنا انقدر اماده نبودن، بدون حتی یک مصدوم جدی و تاثیرگذار.

درود بر لوچو و درود بر مسی که با هم توان فتح همه دنیا رو دارن.


پنج‌شنبه، ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ (۱۵:۱۹)
 
del-barca
پاسخ به: حق با پپ بود؛ هیچ سیستمی برای مهار مسی وجود ندارد!
پپ تا ابد دوست داریم.
حرفت درباره مسی غرور انگیز بود.


پنج‌شنبه، ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ (۱۵:۱۹)
 
zarringr
پاسخ به: حق با پپ بود؛ هیچ سیستمی برای مهار مسی وجود ندارد!
نه تنها مسی بلکه هیچ راهی برای مهار بارسلون وجود نداره !! بارسلون تیمیه ک جلو بایرن بالغ بر 15 موقعیت گل ایجاد کرد !! خود پپ هم اذعان کرده سبک مالکیت توپ جلو بارسلون جواب نمیده !!


پنج‌شنبه، ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ (۱۵:۱۵)
 
Majid.Pazeshki
پاسخ به: حق با پپ بود؛ هیچ سیستمی برای مهار مسی وجود ندارد!
انشاءالله برگشت هم میترکونیمیشون


پنج‌شنبه، ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ (۱۵:۱۰)
 
X-BARSELONA
پاسخ به: حق با پپ بود؛ هیچ سیستمی برای مهار مسی وجود ندارد!
نقل قول
«وقتی او -مسی- اینگونه بازی می کند، هیچ دفاعی قادر به مهارش نیست. غیر ممکن است. مدافعین هرگونه که می خواهند مقابل او دفاع کنند، اما در آخر اوست که موفق می شود. او بیش از حد خوب است!».

ای عجب حال کردم.....بارسا با این پشتوانه عالی حتما قهرمانه
دوستان به نظر شما بارسلونا در بازی برگشت به بایرن چند گل میزنه؟
به نظر من در بدبینانه ترین وضع بارسا 3 بر 1 یا 3 بر 2 پیروز میشه


پنج‌شنبه، ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ (۱۵:۰۶)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۴۱۸ کاربر آنلاین است. (۲۸۸ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۴۱۸

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!