به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

از یک چهارم نهایی تا فینال!اختصاصی
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ جمعه، ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ (۲۲:۲۱) (۱,۳۹۱ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
مبینا پولایی / FCBarcelona.ir

بارسلونا، بایرن مونیخ، رئال مادرید و یوونتوس چهار تیم قدرتمندی بودند که سایر حاضران اروپایی را شکست داده و خود را به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا رساندند.

در این میان نیز بدون شک تنها دو تیمی که شایستگی بیشتری نسبت به حریفان خود داشتند، توانستند در فینال این رقابت‌ها حضور یابند. تقابل‌های سخت و نفس گیر لیگ قهرمانان که میان تیم‌های اروپایی رخ داد، اتفاقات و حواشی زیادی را در بر داشت در هر صورت اکنون این بارسا و یوونتوس هستند که باید پس از سختی‌هایی که طی فصل تحمل کردند، برای کسب جام در برلین به میدان بروند.


بارسلونا

باشگاهی که در طول تاریخ اسطوره‌ها و ستارگان مشهور زیادی را در خود جای داده است و همواره شعار "بارسلونا فراتر از یک باشگاه" را سرلوحه تلاش‌ها و اقدامات خود قرار داده است. قرعه آبی اناری پوشان در یک چهارم نهایی به ژرمن‌ها افتاد. برای پاریس سنت ژرمن رویارویی با بارسلونا کار آسانی نبود، هر چند که این دو تیم یک بار دیگر نیز در مرحله گروهی با یکدیگر تقابل داشتند و هر دوشان به مرحله یک هشتم نهایی راه یافتند. تفاوت رقابت در مرحله گروهی این دو تیم با یک چهارم نهایی این بود که کاتالان‌ها در مرحله گروهی بازی خارج از خانه خود را با نتیجه 3 بر 2 واگذار و در نیوکمپ 3 بر 1 ژرمن‌ها را در هم کوبیدند، اما آن‌ها در یک چهارم هر دو بازی رفت - 3 بر 1 - و برگشت - 2 بر 0 - را پیروز شدند.

بارسلونا با شکست این رقیب فرانسوی، مقتدرانه خود را به نیمه نهایی رساند. اما طبق قرعه کشی انجام شده بارسای انریکه در نیمه نهایی حریف بایرن پپ شد تا دیدار این دو تیم، به دیداری غیرقابل پیش بینی تبدیل شود. کاتالان‌ها در نیمه نهایی نیز شایستگی و قدرت خود را باری دیگر به رخ تیم‌های جهان کشیدند و حریفی را شکست دادند که مربیشان سال‌ها در جمع آبی اناری پوشان حضور داشت، چه دوران بازی و چه مربیگری! صدرنشین بوندسلیگا در مرحله یک چهارم نهایی حریف پورتو پرتغالی بودند که بازی این دو تیم نیز نتایج عجیبی را در پی داشت؛ بایرن در پرتغال ناباورانه 3-1 از پورتو شکست خورد اما موفق شد تا در آلیانز آرنا با نتیجه حیرت آور 6-1 انتقام بگیرد. مونیخی‌ها در نیمه نهایی نیز بازی رفت را با نتیجه 3-0 مقابل بارسلونا واگذار کردند؛ هرچند که آن‌ها در بازی برگشت 3-2 حریف اسپانیایی خود را شکست دادند، اما سرانجام این کاتالان‌ها بودند که در مجموع با کسب نتیجه 5-3 به فینال لیگ قهرمانان اروپا صعود کردند.

یوونتوس

صدرنشین سری آ ایتالیا که با توجه به فینالیست شدن در جام حذفی و لیگ قهرمانان و نیز شانس فتح لیگ ایتالیا، یکی از بهترین فصل‌های تاریخ خود را می‌گذراند، در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا با اتلتیکو مادرید، المپیکوس و مالمو هم گروه شد و توانست با شایستگی خود را به عنوان تیم دوم بعد از اتلتیکو مادرید به مراحل حذفی لیگ برساند.

در یک هشتم نهایی قرعه یوونتوس به دورتمند افتاد و در هر دو بازی رفت و برگشت آن‌ها را شکست داد. ایتالیایی‌ها در ورزشگاه یوونتوس تورین 2 بر 1 و در سیگنال ایدونا پارک 3 بر 0 حریف آلمانی خود را شکست دادند تا بتواند در مجموع با نتیجه 5-1 به یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان صعود کنند.

طبق قرعه کشی آنها حریف موناکو شدند که پیروزی و صعود به نیمه نهایی برایشان کار چندان سختی نبود؛ بازی رفت 1-0 و برگشت 0-0 به اتمام رسید تا یوونتوس در نیمه نهایی حریف کهکشانی‌ها شود. اما مردان آنچلوتی که در مرحله گروهی تنها حریف بنامشان لیورپول انگلیسی بود و به راحت‌ترین شکل ممکن به عنوان تیم اول گروه خود همراه با بازل به یک هشتم نهایی این رقابت‌ها رسیدند، پس از آن باز هم قرعه‌ای آسان به نامشان افتاد و رقیب شالکه شدند تا بتوانند با کسب پیروزی 2-0 و شکست 4-3 به یک چهارم نهایی برسند. آن‌ها در یک چهارم حریف هم شهری خود را نیز شکست دادند. هر چند که نتیجه کسب شده چندان پرگل نبود و آن‌ها با یک تساوی 0-0 خارج از خانه و یک پیروزی 1-0 خانگی خود را به نیمه نهایی رساندند و رقیب یوونتوس شدند. اما این بار مادریدی‌ها قادر به شکست یوونتوس نبودند و با باخت 2-1 در یونتووس و تساوی 1-1 در سانتیاگو برنابئو، مجموعاً با نتیجه 4 بر 3 از دور رقابت‌ها کنار رفتند تا یوونتوس انتقام تمام قرعه‌های همراه با شانسی که به نام رئال افتاده بود را بگیرد و خود را حریف شایسته بارسلونا نام دهد.

حال باید منتظر بود تا دید که کدام تیم شایسته حاضر در فینال، جام قهرمانی را بالای سر می‌برد، بارسا یا یوونتوس!
ارزش: ۵.۰۰ (۲ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
6+5=11
پاسخ به: از یک چهارم نهایی تا فینال!
قهرمانی واس ماس


دوشنبه، ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ (۵:۰۱)
 
kamiba
پاسخ به: از یک چهارم نهایی تا فینال!
بارسا میتونه قهرمان بشه و سه گانه رو بگیره


یکشنبه، ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ (۲۰:۵۳)
 
***Leo.Messi***
پاسخ به: از یک چهارم نهایی تا فینال!
اگه قهرمان نشیم هم حدقل جای خوشحالی داره که مادریدی ها هم دستشون به جام نرسیده


یکشنبه، ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ (۱۸:۵۱)
 
saeed2014
پاسخ به: از یک چهارم نهایی تا فینال!
ايشالا قهرمانيم


شنبه، ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ (۲۱:۴۶)
 
BRAIN
پاسخ به: از یک چهارم نهایی تا فینال!
بارسا انصافا راه سخت تری رو طی کرده تا برسه به فینال..قهرمان آلمان، فرانسه، انگلیس..


شنبه، ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ (۱۲:۱۷)
 
del-barca
پاسخ به: از یک چهارم نهایی تا فینال!
فینال همیشه یه بازی خاصه.واقعا قابل پیش بینی نیست.
ولی خیلی خوشحالم مادرید باخت از یووه.


شنبه، ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ (۹:۳۵)
 
***messi***
پاسخ به: از یک چهارم نهایی تا فینال!
اگه همون بارسای همیشگی باشیم و تو دفاع سوتی ندیم یووه حریف ما نمیشه .


شنبه، ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ (۳:۲۱)
 
xavik
پاسخ به: از یک چهارم نهایی تا فینال!
تو دفاع اگه خوب باشیم مپل بازی برگشت بایرن بازی نکنیم قهرمانی واس ماس


جمعه، ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ (۲۲:۵۹)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۷۷ کاربر آنلاین است. (۲۶ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۷۷

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!