به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

پادشاهان اسپانیا!لالیگا
فرستنده سید سجاد زرگرنتاج در تاريخ یکشنبه، ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ (۸:۰۰) (۵۹۸ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: سید سجاد زرگرنتاج / FCBarcelona.ir


گل زیبای مسی به بارسلونا کمک کرد تا برای بیست و سومین بار در تاریخ خود قهرمانی لیگ دسته اول اسپانیا را بدست بیاورد.

درست یک سال پیش، اتلتیکو مادرید با تساوی 1-1 در نوکمپ قهرمانی لیگ را از بارسلونا گرفت؛ اما حالا بارسلونا در زمین این تیم، با پیروزی 1-0 قهرمانی خود در لیگ را یک هفته مانده به پایان رقابت‌ها مسجل کرد و اولین جام از سه گانه را به خانه آورد.


مسی قفل بازی را شکست

در اواسط نیمه دوم بود که بالاخره مسی - مطابق انتظار - قفل دروازه اتلتیکوی سرسخت را گشود. در شروع نیمه دوم بود که از بارسلون خبر رسید رئال مادرید گل برتری را وارد دروازه اسپانیول کرده است. با این حساب بارسا برای تثبیت قهرمانی به یک گل نیاز داشت. در دقیقه 65 آلبا یک پاس رو به بیرون برای مسی آماده کرد و او پس از یک-دو زیبا با پدرو، با یک ضربه دقیق توپ را از میان همه بازیکنان حاضر در محوطه عبور داد و به دروازه رساند. گلی فوق‌العاده در خور پادشاهان اسپانیا!

نیمه اول فیزیکی!

نیمه اول، یک نیمه پر برخورد بود و اتلتیکو که همواره حریف سرسختی بوده است، در ابتدا می‌توانست روی دو ضربه کرنر به گل برسد که واکنش‌های عالی براوو مانع از این امر شد. اولین موقعیت آن‌ها، بهترین موقعیت این تیم در سراسر بازی بود. اما بارسلونا خیلی زود نبض بازی را در دست گرفت و فشار اتلتیکو را به صورت کامل از بین برد؛ با یک مسی آماده که بارها نیمار و پدرو - که به دلیل مصدومیت سوارز فیکس بازی می‌کرد - را در موقعیت‌های خوب قرار داد. مرد آرژانتینی بارسا یک موقعیت عالی روی ضربه سر داشت که خوانفران در یک حرکت که بیشتر به ورزش هندبال شبیه بود (!) مانع از ورود توپ به دروازه شد. نکته جالب عدم توجه داور به این صحنه بود.

یک پنالتی دیگر هم گرفته نشد!

در اواخر نیمه اول دنی آلوز از سمت راست وارد محوطه جریمه شد و گودین واضحا - پس از ورود به محوطه! - پیراهن دنی را کشید و او را نقش زمین کرد. اما داور مسابقه خطا را بیرون محوطه اعلام کرد. مسی پشت ضربه قرار گرفت و با یک ضربه استادانه توپ را به تیر دروازه حریف زد.

پدرو و نیمار فرصت دو برابر کردن اختلاف را داشتند

پس از گل مسی اتلتیکو کمی جلو کشید و موقعیت‌های خوبی برای بارسا در ضد حمله ایجاد شد. یکی از آن‌ها ضد حمله سریع بارسا توسط مسی و راکیتیچ بود که در نهایت نیمار توپ دریافتی از مسی را در حالی که در موقعیت تک به تک با دروازه بان قرار داشت به آسمان فرستاد. پس از آن بود که خبر رسید اسپانیول گل تساوی را به رئال مادرید زده است و یک تساوی هم می‌تواند بارسا را قهرمان کند، اما شاگردان انریکه عقب ننشتند و به سلطه خود بر بازی ادامه دادند. آن‌ها بارها روی ضد حمله‌های مهلک خود دروازه اتلتیکو را تهدید کردند و چیزی نمانده بود که پدرو حرکت زیبایی که از میانه میدان آغاز کرده بود را با یک ضربه زیبا خارج محوطه جریمه به گل دوم بارسا تبدیل کند.

بمب جشن و شادی پس از سوت پایان

در ده دقیقه پایانی، متئو برای برتری بخشیدن به بارسا در بازی‌های هوایی به جای آلبا به میدان آمد؛ همچنین ژاوی به جای اینیستا وارد زمین شد تا در حالی که بازیکنان اتلتیکو خسته بودند، بارسا به راحتی بازی مالکانه خود را اجرا کند. اتلتیکو یک موقعیت خوب روی ضربه پای چپ سیکوئرا داشت که با واکنش براوو همراه شد، اما هیچ چیز نمی‌تواند این بارسا را متوقف کند. با به صدا در آمدن سوت پایان بازی، بازیکنان به زمین آمده و به شادی پرداختند؛ هواداران تیم میزبان نیز به تشویق قهرمان جدید اسپانیا مشغول شدند!

یکی به دست آمد؛ دو تا مانده است!

ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
سوداگر
پاسخ به: پادشاهان اسپانیا!
پادشاهی دریک کلام ///بارساست و والسلام


چهارشنبه، ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ (۲۳:۰۹)
 
6+5=11
پاسخ به: پادشاهان اسپانیا!
یه پادشاهی فقط وجود داره اونم بارساست ..


دوشنبه، ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ (۴:۵۲)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۳۹ کاربر آنلاین است. (۲۱ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۳۹

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!