به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

تمجید فدراسیون فوتبال اسپانیا از کاتالانها: قهرمانی مبارک!لالیگا
فرستنده امین سبحانی در تاريخ دوشنبه، ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ (۱۳:۲۱) (۱,۲۳۲ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: سایت رسمی فدراسیون فوتبال اسپانیا
مترجم: امین سبحانی / FCBarcelona.ir


آبی و اناری‌ها با غلبه بر اتلتیکو مادرید در ویسنته کالدرون، برای بیست و سومین بار به قهرمانی لیگ دست یافتند. کسب این عنوان موجب شد تا سایت رسمی فدراسیون فوتبال اسپانیا (LFP) ضمن تقدیر از عملکرد تیم، با نگارش این خبر راه دشوار رسیدن به عنوان قهرمانی از سوی بارسلونا را مرور کند.

لالیگا فصل 2014/15 اکنون فرمانروا دارد. بارسلونا پس از گذشت 37 هفته با 93 امتیاز، 108 گل زده و تنها 19 گل خورده تاج‌گذاری خود را جشن گرفت؛ این در حالی است که آنها توانستند انتقام دیدار هفته پایانی فصل قبل برابر اتلتیکو را نیز بگیرند.


بارسا این فرصت را بدست آورد تا برابر اتلتیکو مادرید و در ویسنته کالدرون قهرمانی‌اش را مسجل کند. این، دقیقا عکس اتفاقی است که سال قبل به وقوع پیوست. با این همه، این بار مردان انریکه بودند که موفق شدند با شکست تیم مادریدی به قله فوتبال اسپانیا صعود کنند.

کاتالانها از همان ابتدای فصل، دلربا نشان دادند. آنها از 24 امتیاز ممکن در شروع فصل، 22 امتیاز به دست آوردند و هیچ گلی دریافت نکردند. از این رو، کلودیو براوو سنگربان تیم رکورد شکست و اجازه نداد حتی یک توپ از خط دروازه‌اش عبور کند؛ 725 دقیقه بدون گل خورده. این بازیکن شیلیایی همچنین، دروازه بان شایسته دریافت جایزه کمترین گل خورده لقب گرفت؛ آن هم با مجموع 19 گل دریافتی.

کریستیانو رونالدو نخستین بازیکنی لقب گرفت که توانست به دروازه بارسا راه یابد. او در جریان پیروزی 3-1 در سانتیاگو برنابئو موفق به انجام این امر شد. شکست در آن دیدار، بارسایی‌ها را متوقف نکرد؛ گرچه هفته بعد نیز برابر سلتا تن به شکست دادند. کمی پس از آن، لئو مسی کام آبی و اناری‌ها را با ثبت رکوردی جدید شیرین کرد: مهاجم آرژانتینی به عنوان بهترین گلزن تمام ادوار لالیگا لقب گرفت. این پسر اهل روزاریو، با هتریک مقابل سویا از تلمو زارا عبور کرد و اکنون با 284 گل یکه تازی می‌کند.

ماه‌های پایانی سال 2014 و ژانویه 2015، برای بارسلونا بسیار دشوار سپری می‌شد. این دشواری با رفتن مادرید به صدر و همچنین تاحدودی ناپایداری مردان انریکه و شکست برابر رئال سوسیداد در آنوئتا آن هم در نخستین بازی سال 2015 همراه بود. با این حال، آنها به خوبی توانستند با این مشکلات برخورد کنند. تا آنجا که پس از آن، تنها یک بار آن هم برابر مالاگا در نوکمپ مغلوب شدند.

کاتالانها سعی کردند آنچه در تقابل با مردان آنچلوتی کم دارند را جبران کنند و توانستند با یک امتیاز برتری پا به ال کلاسیکو بگذارند؛ دیداری حیاتی که 11 هفته مانده به پایان، سرنوشت جام را تعیین می‌کرد. گلهای جرمی متیو و لوییس سوارز برتری 2-1 آنها به علاوه چهار امتیاز برتری نسبت به حریف را به ارمغان آورد.

از آن تاریخ به بعد، تنها تساوی 2-2 برابر سویا در سانچز پیزخوان بود که آنها را کمی به عقب راند. در عین حال، اسب کاتالانها با حداکثر سرعت تاخت تا شش پیروزی پیاپی را همراه با 26 گل زده و بدون گل خورده کسب کنند. در اواسط مسیر بود که ژاوی نیز به رکورد 500 حضور لالیگایی خود دست یافت. هافبک اهل تاراسا، این رکورد را در دیدار برابر اسپانیول از خود بر جای گذاشت که تا پایان فصل به 504 بازی ارتقا داده شد.

خط حمله بارسلونا نیز همانند دفاع عملکرد خوبی را از خود به نمایش گذاشت. مثلث تهاجمی انریکه 115 گل در تمامی رقابتها به ثمر رساندند. آنها سه بازی فرصت دارند تا از رکورد 118 گل زده شده توسط کریستیانو رونالدو، گونزالو هیگواین و کریم بنزما در فصل 2011/12 پیشی بگیرند. این سه آبی و اناری همچنین 78 بار در لالیگا موفق به گشودن دروازه حریفان شده‌اند. مسی با 41 گل – در حال رقابت با رونالدو بر سر تصاحب آقای گلی لیگ – بالاتر از همه قرار دارد. پس از او نیمار با 22 گل و سوارز با 16 گل در رده‌های بعدی حضور دارند.

بارسا اکنون می‌خواهد کیک خود را تزیین کند تا شیرینی بخش فصلی بزرگ باشد. فینال کوپا دل ری برابر اتلتیک بیلبائو در نیوکمپ و فینال لیگ قهرمانان اروپا برابر یوونتوس در برلین، دیدارهایی مهم فرا روی بارسایی هاست. قهرمانی مبارک!
ارزش: ۱۰.۰۰ (۲ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
6+5=11
پاسخ به: تمجید فدراسیون فوتبال اسپانیا از کاتالانها: قهرمانی مبارک!
ممنون


جمعه، ۱ خرداد ۱۳۹۴ (۳:۵۹)
 
سوداگر
پاسخ به: تمجید فدراسیون فوتبال اسپانیا از کاتالانها: قهرمانی مبارک!
نقل قول
شما برید مالدیو بکشید بالا !! وقتی پویول را بخاطر بوس کردن بازوبند کاتالان 6 جلسه محروم میکنید و پنالدو رو بخاطر مشت و لگد زنی به بازیکن حریف 2 جلسه !! دیگه کارتون مشخصه !!
به نظرم اون یه جورتشویق برای پنالدوبودتاتنبیه


چهارشنبه، ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ (۲۲:۴۵)
 
zarringr
پاسخ به: تمجید فدراسیون فوتبال اسپانیا از کاتالانها: قهرمانی مبارک!
شما برید مالدیو بکشید بالا !! وقتی پویول را بخاطر بوس کردن بازوبند کاتالان 6 جلسه محروم میکنید و پنالدو رو بخاطر مشت و لگد زنی به بازیکن حریف 2 جلسه !! دیگه کارتون مشخصه !!


دوشنبه، ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ (۱۴:۲۰)
 
Jafar-xavi
پاسخ به: تمجید فدراسیون فوتبال اسپانیا از کاتالانها: قهرمانی مبارک!
عجب


دوشنبه، ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ (۱۳:۲۸)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۶۲ کاربر آنلاین است. (۲۱ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۶۲

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!