به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

10 لحظه کلیدی از لالیگا 2014/15لالیگا
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ سه‌شنبه، ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ (۱۲:۰۰) (۲,۶۴۰ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir


اف سی بارسلونا با کسب 30 پیروزی، 3 تساوی و تنها 4 باخت در این فصل از رقابت‌ها، فاتح لالیگا شد. طی تمام بازی‌های برگزار شده در لیگ خط حمله بی‌نظیر این تیم؛ مسی، نیمار و سوارز مجموعا 79 گل به ثمر رساندند و دروازه کلودیو براوو فقط 19 بار برای حریفان این تیم باز شد. همچنین ژاوی، اسطوره همیشگی کاتالان‌ها 500امین بازی لالیگایی خود را با پیراهن بارسا در این فصل به نمایش گذاشت.

علاوه بر لالیگا، بارسلونا شانس پیروزی در فینال لیگ قهرمانان اروپا را نیز دارد. در یکی از حساس‌ترین بازی‌های پایانی این فصل، آبی اناری پوشان با کسب پیروزی در ویسنته کالدرون برابر اتلتیکو مادرید امتیاز خود را در صدر جدول لالیگا به 93 رسانده و قهرمانی در لیگ را قطعی کردند.


در زیر به 10 لحظه کلیدی این فصل اشاره خواهیم کرد.

1- اولین پیروزی لوئیز انریکه در بارسا

سرمربی بارسلونا پس اولین بازی فصل خود برابر الچه، که پیروزی مقتدرانه 3 بر 0 کاتالان‌ها را در پی داشت گفت: «من فکر می‌کنم امشب برای تمامی هواداران و اعضای باشگاه شب خوب و رضایت بخشی بود». در آن بازی مسی دو گل به ثمر رساند تا فصل رویایی خود را با اقتدار شروع کند و نیز مونیر ال حدادی در اولین بازی خود برای تیم اصلی یک گل وارد دروازه حریف کرد.

2- براوو و 754 دقیقه کلین شیت

این دروازه بان شیلیایی بارسا بهترین شروع را در این تیم به ارمغان آورد و نمی‌توانست نمایشی بهتر از این داشته باشد. طی 7 برد و یک تساوی او 754 دقیقه دروازه خود را بسته نگه داشت و موفق شد تا رکورد 560 دقیقه بدون گل پدرو ماریا آرتولا که در فصل 1977/78 به ثبت رسانده بود را بشکند. بدون در نظر گرفتن آخرین بازی باقی مانده در لیگ، براوو طی 37 بازی خود تنها 19 گل خورده است، به طور متوسط 0.51 گل در هر بازی!

3- رکورد‌های بی‌پایان مسی

این مرد آرژانتینی، توانست با هت تریک در دوازدهمین بازی لیگ برابر سویا تعداد گل‌های خود را به عدد 253 برساند و رکورد 251 گل زارا بشکند تا خود را به برترین گلزن تاریخ لالیگا تبدیل کند.


4- اولین گل لوئیز سوارز

این مهاجم اروگوئه‌ای، اولین گل خود را برای باشگاه جدیدش در بازی خانگی 20 دسامبر برابر کوردوبا به ثمر رساند. لوئیز سوارز خود را به خوبی با مسی و نیمار همراه ساخت و به فرم مطلوب خود دست یافت، او نیز در این فصل 16 گل با پیراهن بارسا به ثمر رساند و در بیش از 27 بازی لیگ حضور یافت.

5- آخرین شکست در آنوئتا

کاتالان‌ها به طرز ناباورانه‌ای در بازی 4 ژانویه برابر رئال سوسیداد با نتیجه 1 بر 0 شکست خوردند تا بهترین فرصت برای صدرنشینی موقتی رئال مادرید ایجاد شود. اما پس از آن شکست، کاتالان‌ها امتیاز از دست رفته خود را جبران کردند تا صدر جدول لالیگا را از مادریدی‌ها باز پس گیرند. آبی اناری پوشان پس از شکست در سن سباستین مجموعا 18 برد 1 تساوی و 1 باخت کسب کردند.

6- قدرت و مهارت مثلث آتشین بارسا

خط حمله بی‌نظیر بارسا که متشکل از مسی، نیمار و سوارز است یکی از مهم‌ترین عناصر موثر در موفقیت‌های کسب شده این تیم می‌باشد. بازی‌هایی که هر سه آن‌ها در آن گلزنی کردند، اعم‌اند از پیروزی‌های: 5-1 برابر اتلتیک بیلبائو، 5-0 و 8-0 کوردوبا، 6-0 برابر ختافه بودند. این سه آبی اناری مجموعا 108 گل در رقابت‌های مختلف وارد دروازه حریفان بارسا کرده‌اند؛ در حالی که 79 تا آن‌ها در بازی‌های لالیگا به ثمر رسیده است و در این میان سهم مسی 41 گل، نیمار 22 گل و سوارز 16 می‌باشد.


7- صدرنشینی بارسلونا

کاتالان‌ها طی دو بازی اختلاف خود را با رئال مادرید در صدر جدول لالیگا به 4 امتیاز رساندند. در هفته 25ام و در شرایطی که بارسلونا مقابل گرانادا با نتیجه 3 بر1 به پیروزی رسید، صدرنشینان وقت لالیگا مقابل ویارئال به تساوی 1 بر 1 رضایت دادند. هفته بعد آن نیز بارسا 6-1 رایووایکانو را شکست داد و بیلبائو 1-0 بر رئال مادرید غلبه کرد تا بارسا مجددا صدرنشین لالیگا شود.

8- شکست مادرید در نیوکمپ

شکست رئال مادرید نیز یکی از عوامل حفظ فاصله چهار امتیازی بارسا و رئال در صدر جدول لالیگا بود؛ کاتالان‌ها به لطف دو گلی که سوارز و متئو به ثمر رساندند موفق شدند تا رئال مادرید را با نتیجه 2-1 در نیوکمپ شکست دهند.


9- رکورد جدید ژاوی

این فصل همچنین برای ژاوی یک فصل بسیار مهم تلقی می‌شود، چرا که 500امین بازی لالیگایی خود را با پیراهن بارسا در این فصل به نمایش گذاشت. او به رکورد 750 بازی رسمی در تمام رقابت‌ها نیز دست یافت.


10- جشن قهرمانی در کالدرون

یک سال پس از آنکه اتلتیکو مادرید در نیوکمپ قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را جشن گرفت، بارسلونا جشن قهرمانی خود را با 4 امتیاز بیشتر از رئال مادرید و یک بازی باقی مانده در لیگ، در ویسنته کالدرون برگزار کرد. آخرین بازی لیگ نیز در حالی برگزار می‌شود که کاتالان‌ها برای ثبت رکورد 30 پیروزی، 3 تساوی و 4 باخت در لالیگا به میدان می‌روند.

ارزش: ۱۰.۰۰ (۱ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
6+5=11
پاسخ به: 10 لحظه کلیدی از لالیگا 2014/15
ام سی ان


جمعه، ۱ خرداد ۱۳۹۴ (۳:۵۱)
 
mostafa169
پاسخ به: 10 لحظه کلیدی از لالیگا 2014/15
نقل قول
مدير يه پيشنهادي داشتم.ورزش٣ گفته كاسياس ميره و شنبه اخرين بازي و بازيه خداحافظيشه...ميگم اگه كاسياس قراره شنبه اخرين بازيشو واسه رئال بكنه.اگه عملي شد يك تيتر خشگل واسش بزن چون تنها رئاليه كه بارساييا ميتونن دوسشداشته باشن...واقعا اصن به مادريديا نرفته اخلاقش....خيلي مرد بود..منتظره جوابتم

میشه به عنوان یک رئالی که بویی از اونا نبرده بود ازش تمجید کرد. کسی که انسانیت رو فدای اهدافش نکرد. خیلی راحت می‌تونست به خواسته‌های کثیف مورینیو تن بده تا محبوب بشه اما حاضر نشد. رابطه اش رو با بارسایی‌ها خراب نکرد. مسلما کسی که ژاوی بزرگ درباره اش گفته من اونو الگوی خودم می‌دونم می‌شه ازش تقدیر شه. درسته رئالیه و دلیل نداره در سایت رقیب ازش مطلب بریم اما با این عنوان که تنها رئالی بود که خلاف آب گندیده و متعفن مادرید شنا کرد تا خودش پاک بمونه بهش پرداخت


پنج‌شنبه، ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ (۱۲:۴۴)
 
del-barca
پاسخ به: 10 لحظه کلیدی از لالیگا 2014/15
فصل پر فرازو نشیبی بود.اما آخرش عالی تموم شد.


چهارشنبه، ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ (۱۹:۳۸)
 
BRAIN
پاسخ به: 10 لحظه کلیدی از لالیگا 2014/15
جشن قهرمانی تو کالدرون جواب خوبی به اون مادریدی ها بود.


چهارشنبه، ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ (۱۱:۳۱)
 
سوداگر
پاسخ به: 10 لحظه کلیدی از لالیگا 2014/15
بازهم تبریک ...همان جمله تکراری


چهارشنبه، ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ (۶:۵۶)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: 10 لحظه کلیدی از لالیگا 2014/15
زنده باد بارسا.

فکر نمی کنم کاسیاس ربطی به ما داشته باشه.


سه‌شنبه، ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ (۱۷:۵۶)
 
saeed2014
پاسخ به: 10 لحظه کلیدی از لالیگا 2014/15
مدير يه پيشنهادي داشتم.ورزش٣ گفته كاسياس ميره و شنبه اخرين بازي و بازيه خداحافظيشه...ميگم اگه كاسياس قراره شنبه اخرين بازيشو واسه رئال بكنه.اگه عملي شد يك تيتر خشگل واسش بزن چون تنها رئاليه كه بارساييا ميتونن دوسشداشته باشن...واقعا اصن به مادريديا نرفته اخلاقش....خيلي مرد بود..منتظره جوابتم


سه‌شنبه، ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ (۱۵:۵۸)
 
ari10
پاسخ به: 10 لحظه کلیدی از لالیگا 2014/15
آقا این ریالیهای دو زاری باز دست به کار شدن که بارسا قهرمان نشه
داور فینال چاکر شد خدا به خیر بگذرونه


سه‌شنبه، ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ (۱۳:۰۳)
 
saeed2014
پاسخ به: 10 لحظه کلیدی از لالیگا 2014/15
اقا اين هفته حتما بايد همه ديگه تلاششون رو كنن كه مسي بشه اقاي گل.شده مثه اون زرافه ي لاشخور دروازه خالي بدن بهش


سه‌شنبه، ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ (۱۱:۵۹)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۶۰ کاربر آنلاین است. (۱۴ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۶۰

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!