به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

آنالیز فنی: درخشش‌های تعیین کننده بارسا، در بازی‌های خارج از خانه!آنالیز فنی
فرستنده ابوالفضل رستگار در تاريخ سه‌شنبه، ۵ خرداد ۱۳۹۴ (۱۴:۴۷) (۱,۲۲۹ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: Grup14
مترجم: ابوالفضل رستگار / FCBarcelona.ir


بارسا با شکست اتلتیکو مادرید در ویسنته کالدرون، عنوان قهرمانی فصل را از آن خود کرد تا باشگاه 23امین عنوان قهرمانی لالیگا را برای خود به ثبت برساند.

موفقیت بارسا در لالیگا 2015/16 تا حد زیادی به علت درخشش این تیم، در بازی‌های خارج از خانه بوده است. چیزی که در فصول قبل‌تر، آبی و اناری‌ها نتوانسته بودند به آن دست پیدا کنند. بارسا در این فصل توانست همان عملکرد خوبی که در نیوکمپ به نمایش گذاشته بود را در خانه حریفان تکرار کند و با تحمیل بازی خود بر تیم حریف، رکورد‌های جالب توجه‌ای برای باشگاه به ثبت رساند!


بارسا در 19 بازی که در خانه حریفان داشته بود، فقط 5 بار موفق به کسب پیروزی نشده بود! به بیان دیگر؛ انریکه رکورد 74% پیروزی خارج از خانه را برای تیم خود ثبت کرده است. آبی و اناری‌ها فقط در فصول 2010/11 و 2012/13 توانسته بودند به این درصد شگفت انگیز برسند. پس از شکست ناامید کننده آنوئتا که بسیاری از تحلیلگران آن را نقطه عطف فصل رویایی انریکه می‌دانند، بارسا فقط دو امتیاز در سانچز پیزخوان از دست داد! جایی که اگر اشتباهات فردی مدافعین نبود، بارسا با اختلاف دو گل بازی را با پیروزی پشت سر گذاشته بود. با این حال، بارسلونا در نیم فصل دوم لالیگا موفق شد با نمایشی درخشان، 45 امتیاز را کسب کند تا تیم را به بهترین فرم خود - شبیه به نمایش چیزی که پپ در سال 2010/11 با رکورد 46 امتیاز به نام خود ثبت کرد - برساند!

بارسا در بازی‌های خارج از خانه، مانند نیوکمپ بازی‌ها را قدرتمند و با برنامه شروع می‌کرد. آنها در 15 بازی زودتر از حریف خود به گل رسیدند (13 بازی را با پیروزی پشت سر گذاشتند) و فقط در دو بازی (آلمریا و سوسیداد)، گل نخست بازی را دریافت کردند، آنها در این بازی‌ها؛ در 30 دقیقه نخست فقط یک گل دریافت کرده‌اند و موفق به ثبت رساندن 22 گل شده‌اند!

این اعداد و ارقام باور نکردنی، در مقابل حریفان سرسخت بارسا و در استادیوم‌هایی شبیه به جهنم آنها به ثبت رسیده است:

پبروزی دراماتیک بارسا در مستایا: آبی و اناری‌ها موفق به کسب دو پیروزی متوالی از هشت بازی گذشته خود در این ورزشگاه شده‌اند؛ جالب است بدانید که هیچ تیمی در دنیا نتوانسته این شاهکار انریکه را تکرار کند!

فتح سن مامس: یک برد بدون نقص، شگفت انگیز و خاطره انگیز در مقطعی حساس، آن هم در جهنمی به نام سن مامس! اتلتیکو بیلبائو در این فصل هیچ گاه نتوانسته است بارسای انریکه را متوقف کند!

پیروزی 8-0 در کوردوبا: مردان انریکه، بهترین برد خارج از خانه تاریخ باشگاه را با این پیروزی به ثبت رساندند!

درخشش در برابر جنگجوها: پیروزی در زمین تیم‌هایی که برای نجات از سقوط به دسته دوم می‌جنگند، مانند ایبار، دیپورتیوو، آلمریا، آلچه و گرانادا!

تسلیم قهرمان پیشین: و مهم‌تر از همه، نابود کردن کابوس بزرگی به نام اتلتیکو که در این فصل، کاری به جز بالا بردن دست‌ها به نشانه تسلیم برابر مردان انریکه نداشت!


همانطور که در آمار مشخص است، عملکرد بارسا در بازی‌های خارج از خانه بسیار بهبود یافته و همین فاکتور که از سال 2010/11 به بعد تکرار نشده بود، تاثیر بسیار زیادی بر قهرمانی لالیگا داشت. جالب است بدانید که رئال مادرید در بازی‌های خارج از خانه خود در این فصل موفق به کسب 42 امتیاز شده است؛ سه امتیاز اختلافی که بارسا را قهرمان لالیگا کرد!

بارسا در بازی‌ها خارج از خانه خود موفق به کسب 46 امتیاز و زدن بیش از 300 شوت به سمت چهار چوب شده است، آماری که در 6 فصل گذشته رخ نداده بود! 5 گل از روی ضربات شروع مجدد (بدون در نظر گرفتن پنالتی) و گل‌هایی که اکثریت از روی حرکات ترکیبی به ثمر رسیده است. نکته قابل توجهی که باید در نظر گرفت مسئله "وابستگی به مسی" است. لئو در این فصل به نسبت فصل گذشته، بار کمتری بر روی دوش خود احساس می‌کند و این قضیه قطعا بخاطر همکاری خط حمله بارسا؛ MSN می‌باشد. در این فصل بازیکنانی دیگری از قبیل ساندرو، آلبا، بوسکتس و متئو نیز در بازی‌های حساس خارج از خانه موفق به ثبت گل‌های ارزشمندی شده‌اند. مسی هیچ گاه یک فصل را بدون فتح رکورد‌های شگفت انگیز تمام نمی‌کند! مسی حالا تنها بازیکنی است که رکورد دار 80 گل زده در بازی‌های خارج از خانه، برای آبی و اناری‌ها است! همچنین او موفق به ثبت رکورد 77 دریبل موفق شده است، یعنی 30 دریبل بیشتر از نفر دوم این لیست!

اما شاهکار و هنر انریکه، اینجا بیشتر به چشم می‌آید. رکورد 13 کلین شیت در لالیگا و فقط 21 گل خورده، یعنی انریکه در خط دفاع بارسلونا دست به کاری غیر ممکن زده است. بارسایی‌ها با رکورد 0.53 گل خورده، بهترین خط دفاع لالیگا را دارند! براوو موفق به کسب جایزه زامورا شد و بارسا با عملکرد خوب خود در توپهای هوایی، علاوه بر اینکه کمترین گل از روی این تاکتیک را خورده است، موفق شده است که بیشتر از هر فصل دیگری از روی ضربات شروع مجدد به گل برسد.


بارسلونا در این فصل، نقاط ضعف خود را به خوبی پوشش داده و عملکرد خوب این تیم، به خصوص پس از باخت در آنوئتا، هم در بازی‌های خانگی و هم در خانه حریف، این تیم را لایق عنوان قهرمانی لالیگا 2015 کرد!
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
6+5=11
پاسخ به: آنالیز فنی: درخشش های تعیین کننده بارسا، در بازی های خارج از ...
لایک


سه‌شنبه، ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ (۲۳:۴۶)
 
BRAIN
پاسخ به: آنالیز فنی: درخشش های تعیین کننده بارسا، در بازی های خارج از ...
اون درصد سهم مسی تو گل ها آمار جالبی بود.فصل پیش اتلتیکو از لحاظ جسمی بهتر بود و نقطه مقابلش ضعف بارسا از لحاظ جسمی وگرنه در حد کابوس دیگه نبود.


پنج‌شنبه، ۷ خرداد ۱۳۹۴ (۱۱:۴۱)
 
zarringr
پاسخ به: آنالیز فنی: درخشش های تعیین کننده بارسا، در بازی های خارج از ...
درصد مالکیتمون نسبت به قبل 5-6 افت داشته ... از توپهای بلند و بازی مستقیم زیاد استفاده شده !! اگر بتونیم پوگبا رو بیارم چون تخصص پاسهای قطریه دیگه مسیم احتیاج نیس بیاد عقب پاسهای قطری به چپ و راست بندازه دیگه اونوقت خیی غیر قابل مهار تر میشیم !!


چهارشنبه، ۶ خرداد ۱۳۹۴ (۸:۵۶)
 
6+5=11
پاسخ به: آنالیز فنی: درخشش های تعیین کننده بارسا، در بازی های خارج از ...
جالب بود ممنون


چهارشنبه، ۶ خرداد ۱۳۹۴ (۴:۵۵)
 
سوداگر
پاسخ به: آنالیز فنی: درخشش های تعیین کننده بارسا، در بازی های خارج از ...
نه سهم مسی کم شده نه کمرنگ......بلکه می بینیم مسی دیگه کمترازگذشته به عنوان یک مصرف کننده شناخته می شه وبلکه الان به یک بازی سازقهار وباکلاس تبدیل شده که البته یکدفعه نبوده وهرفصل پیشرفت قابل ملاحظه ایی داشته ومنوط به این فصل نیست ودقیقا مثل یه مهاجم گل میزنه ومثل یک هافبک پاس گل میده وای کاش یه آماری دردست بودکه نشانگرتعدادموقعیت سازیهای مسی درتمام بازیها می بود.......یادمون نره که فقط یه بازیکن که اونهم توی بوندس لیگا بازی میکنه وپست تخصصی هافبک روداره بیشترازمسی پاس گل داده


چهارشنبه، ۶ خرداد ۱۳۹۴ (۱:۴۶)
 
messi-.10
پاسخ به: آنالیز فنی: درخشش های تعیین کننده بارسا، در بازی های خارج از ...
اون افرادی که میگفتن دوران بارسا تموم شده الان کجان این موفقیت ها رو ببینن


سه‌شنبه، ۵ خرداد ۱۳۹۴ (۲۱:۴۳)
 
ehsan1025
پاسخ به: آنالیز فنی: درخشش های تعیین کننده بارسا، در بازی های خارج از ...
نقل قول
کمتر شدن سهم مسی در موفقیت های تیم یه بار دیگه نشون میده که این تمام تیم ه که داره می جنگه و پیروز میشه و بارسای انریکه حتی کمتر از بارسای پپ متکی به حرکات جادویی مسی ه


فکر نکنم سهم مسی کمتر شده باشه مسی همیشه توی هر بازی تاثیر گذارترین بازیکنه حتی اگه گل نزنه
ولی در کل انریکه تیم فوق العاده ای ساخته


سه‌شنبه، ۵ خرداد ۱۳۹۴ (۱۶:۰۶)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: آنالیز فنی: درخشش های تعیین کننده بارسا، در بازی های خارج از ...
جالبه بارسای پویا و انعطاف پذیر و فوق العاده ای که لوچو ساخته با وجود تنوع تاکتیکی و تغییر سبک دادن به اقتضای بازی و حریف، در کنار اینکه در تمام موارد بهتر از بارسای 5 فصل اخیر بوده، بلکه حتی تو مالکیت توپ هم آمار بهتری داشته. این یعنی بارسا از اصل خودش فاصله نگرفته ولی حفظ توپ بی ثمر اواخر دوران پپ و بعدش تبدیل شده به حفظ توپ هدفمند برای رسیدن به نتیجه.

کمتر شدن سهم مسی در موفقیت های تیم یه بار دیگه نشون میده که این تمام تیم ه که داره می جنگه و پیروز میشه و بارسای انریکه حتی کمتر از بارسای پپ متکی به حرکات جادویی مسی ه.

درود به لوچوی عزیز و تیم فوق العاده ای که ساخته.


سه‌شنبه، ۵ خرداد ۱۳۹۴ (۱۵:۰۰)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۶۶ کاربر آنلاین است. (۳۰ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۶۶

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!