به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

داستان نگاه مرگبار مسی!آبی و اناری‌ها
فرستنده علی صبوری در تاريخ پنج‌شنبه، ۱۴ خرداد ۱۳۹۴ (۱۰:۴۸) (۲,۵۸۰ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: grup14
مترجم: غلامحسین صبوری / FCBarcelona.ir


در این نگاره به بررسی گل زیبای مسی در مقابل اتلتیک بیلبائو خواهیم پرداخت؛ گلی که تا حد زیادی سرنوشت قهرمان جام حذفی اسپانیا در فصل 2014/15 را مشخص کرد.

به محض اینکه مسی نگاه مرگباری به بالنزیاگا انداخت، همه ما می‌دانستیم که کار بیلبائو تمام شده است. به همین راحتی! در آن لحظه مسی هنوز گل فرا زمینی خود را به ثمر نرسانده بود، اما تکلیف فینال با همین نگاه مشخص شده بود، زیرا امکان ندارد که شما هیولایی را قلقلک دهید و بعد انتظار زنده ماندن داشته باشید. در آن بازی بالنزیاگا بارها و بارها تلاش کرد تا با خطاهای مکرر و کشیدن پیراهن، این بازیکن آرژانتینی را از جریان بازی خارج کند. وی در سراسر بازی تنها یک وظیفه داشت و آنهم یارگیری نفر به نفر با مسی بود. و بالنزیاگا نیز این وظیفه را اینگونه معنا کرده بود: همانند آدامسی که به تک کفش چسبیده است، به مسی بچسب! در آن دقایق از بازی حتی اگر مسی به دستشویی هم می‌رفت، این بالنزیاگا بود که در را برایش باز می‌کرد.


اما در ادامه بالنزیاگا روی یک صحنه مانند حرکات کشتی مسی را قفل کرد؛ حرکتی که خشم مسی را برانگیخته و به نوعی حکم مرگ بالنزیاگا در این بازی را امضاء کرد. مسی به هیچ وجه از چنین تاکتیکی خوشش نیامد. او از لگدهای مکرر و تاکتیک کثیف بالنزیاگا خسته شده بود و نگاه مرگباری به او انداخت که سنگینی‌اش دیوار برلین را فرو می‌ریخت. و پس از آن بود که همه ما شاهد یکی از زیبا‌ترین گلهای تاریخ بودیم.



مسی طبق معمول پاسی را چند متر جلوتر از خط میانی و در گوشه سمت راست میدان دریافت کرد. اولین کاری که وی پس از آن انجام داد، دریبل کردن بالنزیاگا و محو کردن او از جریان بازی بود. در ادامه دو بازیکن بلبائو منتظر بودند تا مسی را به دام بیاندازند و برای انجام اینکار از خط کناری زمین کمک می‌گرفتند. خب، ولی اینگونه حربه‌ها برای دفاع کردن مقابل بهترین بازیکن جهان کافی نیست. مسی هنگامی که دید بنیات با تمام سرعت به سمت او می‌آید، کمی از سرعت خود کاست. سپس، با یک چشم به هم زدن توپ را روی پای راست خود آورد. این حرکت مسی، بنیات را از جریان بازی محو کرد و یک بازیکن دیگر بیلبائو نیز به همین راحتی از پیش رو برداشته شد.

در این لحظه بالنزیاگا که تازه در نزدیکی خط میانی میدان از مسی دریبل خورده بود بارگشته و سعی کرد به همتیمیانش کمک کند. "سعی کرد" در این جمله نقش کلیدی ایفا می‌کند، زیرا او بار دیگر ناکام ماند و مسی به راحتی هر چه تمام‌تر از او عبور کرد. مدافع باسکی به سرعت پاهای خود را بست، زیرا دوست نداشت او هم قربانی لایی‌های مسی شود، ولی در آخر بازهم توسط نابغه آرژانتینی تحقیر شد. لئو ضربه آرامی به توپ زد و آن را از سمت راست، و خود را از سمت چپ بالنزیاگا عبور داد تا در عرض 10 ثانیه دوبار این مدافع بخت برگشته را دریبل بزند.

ناگهان از از ناکجا آباد میکل ریکو ظاهر شد و تلاش کرد تا با خطایی سفت و سخت مسی را به زمین بیاندازد، اما او نیز نتوانست مسی را از انجام ماموریتش متوقف کند. بازیکن ریز نقش آرژانتینی اندکی شتاب گرفت و ریکو را پشت سر گذاشت. در این لحظه، مسی بالنزیاگا (دوبار)، بنیات و ریکو را دریبل کرده بود؛ درست انگار که در حیاط خانه‌اش بازی می‌کند و نه در مقابل 98000 تماشگر حاضر در نیوکمپ!

مسی مانند همیشه توپ به پای چپش چسبیده بود و به سمت محوطه جریمه می‌رفت. لاپورته در جلوی او ظاهر شد و مسی هم کار همیشگی‌اش را انجام داد؛ همان کاری که هنوز هیچ کس راهی برای مقابله با آن را پیدا نکرده است؛ گرچه همه می‌دانند که او دقیقاً می‌خواهد چه کار کند. این دقیقاً همان چیزی است که خدایان فوتبال را از بازیکنان خوب متمایز می‌کند؛ همه می‌دانند که این موجودات فرا زمینی می‌خواهند چه کار کنند، اما قادر به متوقف کردن آنها نیستند.

مسی لاپورته را به قلاب انداخت. او توپ را به سمت راست آورد، یکی از فرارهای مورب مشهور خود را آغاز کرد و درست هنگامی که ایاگو هررین فکر می‌کرد که مسی با ضربه‌ای فنی توپ را به سمت تیر دورتر خواهد فرستاد، وی با شوتی محکم تیر نزدیکتر را هدف قرار داد. از لحاظ تئوری، یک دروازه بان هرگز نباید روی تیر یک گل بخورد، اما ما باید این موضوع را با توجه به شرایط موجود بررسی کنیم. مسی تنها چند متر از هررین فاصله داشت و این بدین معنی بود که شوتی قدرتمند از سوی او، با توجه به سرعت بالایش شانس بالایی برای ورود به دروازه دارد. به علاوه، سوارز نیز مانند یک گاو خشمگین در حال دویدن به سمت دروازه بود و این موضوع نیز اندکی ایاگو را گیج کرد. این مهاجم اوروگوئه‌ای مجبور بود در کسری از ثانیه هر دو پای خود را بالا ببرد تا توپ مسی به او برخورد نکند. این موضوع به علاوه نزدیکی مسی به هررین سبب شد تا هررین از روی "تیر یک" گل بخورد. و ادامه ماجرا را که دیگر همه می‌دانید.

مسی همچنان به متحیر کردن جهان فوتبال ادامه می‌دهد. درست هنگامی که فکر می‌کنیم او دیگر چیز جدیدی در چنته ندارد، ناگهان گلی مانند گل اول مقابل بیلبائو به ثمر می‌رساند. همیشه اینگونه است. مغز لئو به پاهایش متصل شده است؛ مغزش به یک اثر هنری فوتبالی فکر می‌کند و پاهاش به بهترین نحو آن را در زمین پیاده می‌کنند. آقایان، خانمها، این است "لیونل آندرس مسی کوچیتینی".

در پایان، بار دیگر نشسته و شاهکار مسی را همراه باهم تماشا می‌کنیم:

ارزش: ۱۰.۰۰ (۲ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
6+5=11
پاسخ به: داستان نگاه مرگبار مسی!
کینگ مسی چه کرد ..


سه‌شنبه، ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ (۲۲:۵۵)
 
alika
پاسخ به: داستان نگاه مرگبار مسی!
من دقیقا اون صحنه رو دیدم بعد با خودم گفتم مسی با این گاهی که به این یارو انداخت بیچارش میکنه از این به بعد که کرد، دمش گرم. مثل پنالدو نیست که شروع کنه به گریه کردن و به داور اعتراض کردن، مسی اراده میکنه و تمام.


شنبه، ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ (۱۶:۰۶)
 
سوداگر
پاسخ به: داستان نگاه مرگبار مسی!
خیلی جالب بود.......ولی آخرسال روببینید که چه گل مسخره ایی وفقط بنابه حمایت بنگاههای شرط بندی میشه گل سال............گل زیبای فن پرسی به اسپانیا روول کردن وگل خامس رو اول کردن فقط بخاطرحمایتهای بانکهای اروپایی از ذغال مالدیو


جمعه، ۱۵ خرداد ۱۳۹۴ (۱۵:۱۳)
 
پارسا-10
پاسخ به: داستان نگاه مرگبار مسی!
نقل قول
lمغز لئو به پاهایش متصل شده است؛ مغزش به یک اثر هنری فوتبالی فکر می کند و پاهاش به بهترین نحو آن را در زمین پیاده می کنند. آقایان، خانمها، این است "لیونل آندرس مسی کوچیتینی".
=D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D>


جمعه، ۱۵ خرداد ۱۳۹۴ (۱۲:۱۷)
 
shakib10
پاسخ به: داستان نگاه مرگبار مسی!
مثل اینکه فینال ایران لهستان راه انداختن.مسخرست.بهترین بازی دنیارو ول کردن چسبیدن به والیبال چقدر مسئولین نفهم و بیشعوری داریم!!کی میخوان ادم شن کی.


جمعه، ۱۵ خرداد ۱۳۹۴ (۱۰:۰۵)
 
kamiba
پاسخ به: داستان نگاه مرگبار مسی!
از دیدن این گل سیر نمیشم


پنج‌شنبه، ۱۴ خرداد ۱۳۹۴ (۲۱:۵۴)
 
ejlwww
پاسخ به: داستان نگاه مرگبار مسی!
این قسمت از متن خارق العاده بود و واقعا جای تحسین داره و حقیقت جالبی رو بازگو میکنه

نقل قول
اما تکلیف فینال با همین نگاه مشخص شده بود، زیرا امکان ندارد که شما هیولایی را قلقلک دهید و بعد انتظار زنده ماندن داشته باشید.



پنج‌شنبه، ۱۴ خرداد ۱۳۹۴ (۲۱:۲۴)
 
zarringr
پاسخ به: داستان نگاه مرگبار مسی!
خوب کیلینی هم مصدوم شده خخخخخخخخخخخ


پنج‌شنبه، ۱۴ خرداد ۱۳۹۴ (۱۸:۵۰)
 
biology
پاسخ به: داستان نگاه مرگبار مسی!
نقل قول
پدرو با بارسا تمدید کرد تا 2019
حالا مونده دنی گرگه.

آلوز خودش گفته بود که بعد از فینال لیگ قهرمانان اروپا تصمیم میگردد که در بارسا می ماند یا می رود.


پنج‌شنبه، ۱۴ خرداد ۱۳۹۴ (۱۸:۳۶)
 
messi-.10
پاسخ به: داستان نگاه مرگبار مسی!
هر نگاه تیمی رو نابود میکنه


پنج‌شنبه، ۱۴ خرداد ۱۳۹۴ (۱۷:۰۵)
 
m_hasheminia_1999
پاسخ به: داستان نگاه مرگبار مسی!
پدرو با بارسا تمدید کرد تا 2019
حالا مونده دنی گرگه.


پنج‌شنبه، ۱۴ خرداد ۱۳۹۴ (۱۶:۳۲)
 
m@rc0$
پاسخ به: داستان نگاه مرگبار مسی!
خدا لعنتشون کنه باز بارسا رو میخوان از شبکه ورزش پخش کنن والیبال ایران لهستانو از شبکه سه ... دوستان خواهشا برین کامنت بزارین مانع بشین تازه گزارشگرش هم میرزایی هست اخه چرا عادل رو نذاشتن ؟؟؟؟؟؟؟


پنج‌شنبه، ۱۴ خرداد ۱۳۹۴ (۱۶:۱۹)
 
X-BARSELONA
پاسخ به: داستان نگاه مرگبار مسی!
زهر چشم مسی کارشو کرد........


پنج‌شنبه، ۱۴ خرداد ۱۳۹۴ (۱۳:۵۳)
 
ElMaestro6
پاسخ به: داستان نگاه مرگبار مسی!
نقل قول
او که از لگدهای مکرر و تاکتیک کثیف بالنزیاگا خسته شده بود نگاه مرگباری به او انداخت که سنگینی اش دیوار برلین را فرو می ریخت. و پس از آن بود که همه ما شاهد یکی از زیبا ترین گلهای تاریخ بودیم.

خداییش هم چ نگاهی کرد بهش من خوف کردم
امیدوارم همونطور که پیش تر تو این فصل کینگ کمپانی و نویر و بالنزیاگا رو فرستاد دنبال سرنوشتشون یه نسخه هم واسه کیه لینی بپیچه جیگرمون حال بیاد


پنج‌شنبه، ۱۴ خرداد ۱۳۹۴ (۱۲:۵۰)
 
ehsan1025
پاسخ به: داستان نگاه مرگبار مسی!
نقل قول
مغز لئو به پاهایش متصل شده است





پنج‌شنبه، ۱۴ خرداد ۱۳۹۴ (۱۲:۳۴)
 
m1m1m1m1
پاسخ به: داستان نگاه مرگبار مسی!
واقعا لطف خدا بوده که میتونیم فوتبال مسی رو ببینیم. قطعا آیندگان حسرت ندیدن این خدای فوتبال رو خواهند کشید


پنج‌شنبه، ۱۴ خرداد ۱۳۹۴ (۱۲:۳۴)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۶۸ کاربر آنلاین است. (۱۹ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۶۸

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!