به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

نوستالژی: بارسلونا 1، یوونتوس 2 [ 22 آپریل 2003 ]اختصاصی
فرستنده سعید ایمنی در تاريخ جمعه، ۱۵ خرداد ۱۳۹۴ (۲۲:۱۴) (۲,۳۵۰ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
سعید ایمنی / FCBarcelona.ir

بازی برگشت یک چهارم پایانی لیگ قهرمانان اروپا، فصل 2002/2003، بارسا میزبان یوونتوس در نیوکمپ بود. با توجه به کسب تساوی با گل زده در خانه حریف، بارسا با امید بسیاری پا به این بازی گذاشته بود تا بتواند با عبور از تیم ایتالیایی، راهی مرحله نیمه نهایی رقابتها شود.

بارسا با ترکیب بونانو، رایزیگر (جرارد 91')، دی بوئر، اندرسون (گایزکا مندیتا 62')، پویول، ژاوی، لوئیز انریکه، تیاگو موتا، خاویر ساویولا، پاتریک کلایورت و مارک اورمارس (خوان رومن ریکلمه 86') پا به میدان مسابقه گذاشته بود. در سوی دیگر میدان، جیانلوئیجی بوفون، چیرو فررا، پائولو مونترو، جیانلوکا زامبروتا، لیلین تورام، السیو تاکیناردی، پاول ندود، مائورو کامورانزی (الساندرو بریندلی 46')، ادگار داویدز، الساندرو دل پیرو (ایگور تودور 84') و مارکو دی وایو (مارچلو زالایتا 46')، ترکیب 11 نفره آبی و سفید پوشان تورین را تشکیل می‌دادند.


95 هزار تماشاگر مشتاق در ورزشگاه نیوکمپ، شاهد این بازی حساس بودند. بازی با حملات بارسا - که در اکثر آنها اورمارس فوق‌العاده نقش داشت - آغاز شد و در همان ابتدا، ساویولا می‌توانست بارسا را پیش بیاندازد. یووه مطابق انتظار، با ترکیب و سبک بازی دفاعی به بارسلونا آمده بود و به ضد حملات به خصوص روی ارسالهای بلند پشت مدافعین - یعنی نقطه ضعف بارسا - امید بسته بود. روی یکی از همین صحنه‌ها، دی وایو می‌توانست با بونانو تک به تک شود که با کنترل بی‌دقت توپ، فرصت را از دست داد. حضور دل پیرو و ندود آماده مانع از این می‌شد که بارسا تماما بتواند رو به بازی تهاجمی کند.

اواسط نیمه اول مسابقه، بونانو در یک موقعیت تقریبا تک به تک توپ را از دل پیرو گرفت تا کار برای بارسا دشوار نشود. ضربه کاشته زیبای تیاگو موتا که با اختلاف کمی از کنار دروازه بوفون به بیرون رفت، یکی از جدی‌ترین موقعیت‌های بارسا در نیمه اول بود، گرچه یک پنالتی واضح رو صحنه‌ای که تورام برای کنترل توپ از دستش استفاده کرد، به سود بارسا اعلام نشد! نیمه اول با همان تساوی بدون گل به پایان رسید تا بارسا تیم صعود کرده باشد.


در ابتدای نیمه دوم، بهترین موقعیت گلزنی برای بارسا بدست آمد. لوئیز انریکه از سمت چپ فرار کرد و گوشه محوطه جریمه، با یک حرکت عالی چیرو فررا را از پیش رو برداشت تا با بوفون تک به تک شود. اما در حالی که همه ورزشگاه نیم خیز شده بودند تا گل اول بارسا را جشن بگیرند، ضربه لوچو آن قدر زاویه داشت که با کمترین اختلاف از کنار دروازه یووه به بیرون رفت. این احتمالا از آن صحنه‌هایی است که هواداران قدیمی بارسا هیچ گاه از یاد نمی‌برند!


چند دقیقه بعد، پاول ندود موفق شد با یک حرکت استادانه، از سمت چپ به قلب دفاع بارسا نفوذ کند و گل بسیار ارزشمندی را برای تیم میهمان به ثمر برساند. این گل به معنی بی‌اثر شدن گل خارج از خانه ساویولا در دل آلپی بود. دقایقی بعد از این گل، ندود با یک شوت از راه دور، توپ را به سمت گوشه بالای دروازه بارسا شلیک کرد که بونانو توانست با یک شیرجه خارق العاده از گل شدن توپ جلوگیری کند و بارسا را در بازی نگه دارد!

سرانجام در دقیقه 66 بازی، بارسا به گل تساوی دست یافت. پرواز بلند کلایورت و تورام روی توپ ارسالی اورمارس، توپ ریباند را روی خط محوطه جریمه به ژاوی رساند، تا ستاره جوان بارسا با یک کنترل عالی و یک ضربه بی‌نقص، گل تساوی را برای کاتالانها به ثمر برساند. این گل هواداران بارسا را به ادامه بازی و کسب پیروزی بسیار امیدوار کرد.


پس از گل، فشار بارسا افزایش یافت. مندیتا به زمین مسابقه آمد تا آهنگ حملات بارسا جدی‌تر شود. به خصوص با اخراج قابل انتظار داویدز در دقایق رو به پایان بازی، فشار بارسا روی دروازه یوونتوس دو چندان شد. خوان رومن ریکلمه نیز برای بارسا به میدان آمد تا عملا کاتالان‌ها تمام نیروهای تهاجمی خود را در زمین داشته باشند. ضربه سهمگین پشت محوطه او در کنار ضربه سر فرانک دی بوئر روی یک ضربه کرنر، شانسهای بزرگ بارسا برای دستیابی به گل برتری بودند.


با این حال، 90 دقیقه بازی با همان تساوی 1-1 به پایان رسید و کار به وقتهای اضافه کشید.

نیمه اول وقتهای اضافه، به طور کامل یک طرفه بود؛ حمله از بارسا و دفاع متراکم از یوونتوس. یک صحنه بسیار مشکوک دیگر در محوطه جریمه یوونتوس بر روی مندیتا اتفاق افتاد که باز هم داور مسابقه اعتقادی به پنالتی نداشت. تکل خطرناک زامبروتا به راحتی می‌توانست یک ضربه پنالتی برای بارسا باشد!


نیمه دوم وقتهای اضافی، با حملات دامنه دار بارسا بر روی دروازه یووه آغاز شد و هواداران هر لحظه انتظار گل پیروزی را می‌کشیدند. یک پاس نرم هوایی از ژاوی و ضربه آکروباتیک کلایورت، تنها با دستان توانمند بوفون از رسیدن به تور دروازه یوونتوس باز ماند. یک دقیقه بعد، بوفون مجددا با درخشش خود مانع گلزنی کلایورت با ضربه سر شد.

سرانجام در شرایطی که موقعیت‌های بارسا یکی پس از دیگری از دست می‌رفتند و دروازه یوونتوس بارها تا آستانه فرو ریختن پیش رفته بود، زالایتای تازه به میدان آمده در حالی که تنها 6 دقیقه تا پایان 120 دقیقه بازی وقت مانده بود، روی یک ضد حمله دروازه بارسا را گشود و اشک و افسوس را برای میلیون‌ها هوادار بارسا به ارمغان آورد. بازی پیش از سوت داور، در همین لحظه برای بارسا به پایان رسیده بود، و هواداران آبی و اناری احتمالا هرگز تا پایان عمر، این شب بینهایت تراژیک و دردناک را فراموش نخواهند کرد.

جریان خلاصه این بازی را می‌توانید در این ویدئو مشاهده کنید.



پی نوشت: بابت کیفیت پایین ویدئو ما را ببخشید. موفق به پیدا کردن ویدئویی با کیفیت بالاتر از این بازی نشدیم!

حال باید منتظر باشیم و ببینیم که آیا فردا شب، لوئیز انریکه این بار به عنوان سرمربی، می‌تواند بارسا را به سمت کسب انتقام آن شب تلخ رهبری کند؟!
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
6+5=11
پاسخ به: نوستالژی: بارسلونا 1، یوونتوس 2 [ 22 آپریل 2003 ]
حیف


سه‌شنبه، ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ (۲۲:۳۷)
 
parsafcb
پاسخ به: نوستالژی: بارسلونا 1، یوونتوس 2 [ 22 آپریل 2003 ]
در ضمن گل ژاوی خیلی قشنگه


شنبه، ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ (۲۰:۵۲)
 
parsafcb
پاسخ به: نوستالژی: بارسلونا 1، یوونتوس 2 [ 22 آپریل 2003 ]
عجب بازی دردناکی بوده ، دقیقه 114 اونم در حالیکه تیمت مدام در حال حملس تو نیوکمپ گل بخوره واقعا حسرت داره ...
ایشالا امشب بوفون فینال یورو 2012 رو دوباره (ایندفعه با سوپر گل های مسی) میبینه!


شنبه، ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ (۲۰:۴۶)
 
zahra10
پاسخ به: نوستالژی: بارسلونا 1، یوونتوس 2 [ 22 آپریل 2003 ]
انریکه ن تنها انتقام میگیره بلکه ی درسی بهشون میده ک تا اسم بارسامیاد کل بدنشون ب لرزه بیفته....ایشالا


شنبه، ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ (۱۴:۲۹)
 
سوداگر
پاسخ به: نوستالژی: بارسلونا 1، یوونتوس 2 [ 22 آپریل 2003 ]
به امیدیک انتقام سخت وبه یادماندنی ان شاالله


جمعه، ۱۵ خرداد ۱۳۹۴ (۲۳:۴۵)
 
ehsan1025
پاسخ به: نوستالژی: بارسلونا 1، یوونتوس 2 [ 22 آپریل 2003 ]
پیش به سوی تاریخ سازی و دومین سه گانه

فوتبال 120 هم اعتراف کرد : مسی ، بزرگترین بازیکن تاریخ


جمعه، ۱۵ خرداد ۱۳۹۴ (۲۲:۳۳)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۷۹ کاربر آنلاین است. (۲۰ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۷۹

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!