به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

ده لحظه مهم برای سه دروازبان بارساآبی و اناری‌ها
فرستنده سید سجاد زرگرنتاج در تاريخ جمعه، ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ (۱۱:۳۰) (۲,۷۸۸ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: سید سجاد زرگرنتاج / FCBarcelona.ir


نگاهی به لحظات براوو، تراشتگن و ماسیپ در اولین فصل حضور خود در بارسا.

فصل برای بارسا با اضافه شدن سه چهره جدید، به نام‌های کلودیو براوو، آندره تراشتگن و جوردی ماسیپ، که جانشین سه دروازبان قبلی بارسا، ویکتور والذر، مانوئل پینتو و اویر اولازابال شدند، آغاز شد. در زیر به یادآوری در لحظه مهم و کلیدی این سه بازیکن در اولین فصل حضور خود در بارسا می‌پردازیم.


1. اولین ملاقات در انگلستان

این سه دروازبان برای اولین بار یکدیگر را در بازی‌های پیش فصل در بیرمنگام ملاقات کردند و اولین عکس سه نفره خود را ثبت کردند.


2. اولین بازی تراشتگن با پیراهن بارسا

کلودیو براوو به دروازبان اول تیم در لیگ تبدیل شد و تراشتگن در بازی‌های حذفی و لیگ قهرمانان در دروازه می‌ایستاد. در تاریخ 17 سپتامبر، دروازبان آلمانی اولین بازی خود را در پیراهن بارسا در لیگ قهرمانان و در مقابل آپوئل قبرس انجام داد. جایی که با یک سیو عالی در لحظات پایانی باعث شد بارسا سه امتیاز بازی را حفظ کند (1-0).

3. براوو خیلی زود رکورد کلین شیت را شکست

مرد شیلیایی بارسا پیش از گلی که کریستیانو رونالدو در هفته نهم رقابت‌ها از روی نقطه پنالتی وارد دروازه او کرد، با 754 دقیقه بسته نگه داشتن دروازه خود از شب ابتدایی، رکورد دار بهترین آغاز در رقابت‌های لالیگا شد.


4. اولین بازی ماسیپ برای بارسا، در جام حذفی

در دیدار برگشت مرحله 1/16 پایانی جام حذفی، این بار نوبت ماسیپ رسید تا اولین بازی خود برای بارسا را در جریان پیروزی 8-1 مقابل هوئسکا تجربه کند.

5. درخشش براوو در مستایا

براوو در مستایا یکی از بهترین بازی‌های خود در این فصل را با انجام چندین سیو خارق العاده به نمایش گذاشت، تا امید برای بارسا باقی بماند. پس از آن با گل دقایق تلف شده سرجیو بوسکتس، بارسا سه امتیاز حساس را بدست آورد (0-1).

6. گرفتن پنالتی آگوئرو

جوان آلمانی خود را در مرحله 1/8 پایانی رقابت‌های لیگ قهرمانان این فصل، مقابل منچسترسیتی اثبات کرد. بارسا بازی رفت در منچستر را 2-1 با پیروزی پشت سر گذاشته بود و در بازی برگشت در نوکمپ با حساب 1-0 پیش بود که یک ضربه پنالتی به سود تیم انگلستانی اعلام شد. پس از آن مارک جوان با گرفتن پنالتی آگوئرو، خیال هواداران را از صعود آسوده کرد.


7. دستی که به اندازه یک لیگ می‌ارزید

بارسا بیست و سومین قهرمانی خود در لیگ را با پیروزی 1-0 در ویسنته کالدرون مسجل کرد. در دقیقه نهم بازی، کلودیو براوو با یک سیو فوق‌العاده مانع از باز شدن دروازه توسط آنتوان گریزمان شد و بارسا در نهایت با گل زیبای مسی در نیمه دوم، قهرمانی رقابت‌های این فصل را یک هفته مانده به پایان رقابت‌ها، بدست آورد.

8. زامورا در دستان براوو

بازی مقابل اتلتیکو، آخرین بازی براوو در این فصل بود و او با رکورد 19 گل در 37 بازی (0.51 گل در هر بازی)، به عنوان بهترین دروازه بان لالیگا انتخاب شد و جایزه زامورا را از آن خود کرد. در 23 بازی از آن 37 بازی، براوو دروازه خود را بسته نگه داشت.

9. ماسیپ مزد صبر خود را گرفت

در آخرین بازی لیگ در این فصل، جوردی ماسیپ پاداش یک فصل تلاش و صبر خود را با آغاز کردن بازی در نوکمپ مقابل دپورتیوو گرفت. این بازی در نهایت با نتیجه 2-2 به پایان رسید.


10. قهرمانی در اروپا

نقطه اوج فصل، بدون شک قهرمانی اروپا در برلین و متعاقبا کسب دومین سه گانه برای بارسا بود. اما شایستگی تراشتگن با حضور او در ترکیب تیم منتخب لیگ قهرمانان امسال، اثبات شد.
ارزش: ۱۰.۰۰ (۱ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
6+5=11
پاسخ به: ده لحظه مهم برای سه دروازبان بارسا
ماسیپ لحظه مهمش کجا بوده ..


جمعه، ۵ تیر ۱۳۹۴ (۱۹:۴۷)
 
سوداگر
پاسخ به: ده لحظه مهم برای سه دروازبان بارسا
هرسه تاشون عالی بودن..........دروازه بانان آلمان ازاواخردهه 90 میلادی تااکنون........اندریاس کوپکه....الیورکان.....ینس لمن....هانس یورگ بوت......مانوئل نویر......وایدن فلر.....وحالاهم تراشتگن


شنبه، ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ (۱:۳۱)
 
shakib10
پاسخ به: ده لحظه مهم برای سه دروازبان بارسا
بله الکی از اولش عاشق ترشتگن نشده بودم.اصلا دروازبانای المانی شاهکارن واقعا.من فکر میکردم از نیمه نهایی بده براوو جام قهرمانانو ولی واقعا نشون داد دروازبان یکه


جمعه، ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ (۱۸:۴۹)
 
mohammadmb11
پاسخ به: ده لحظه مهم برای سه دروازبان بارسا
من اون لحظه ای که ترشتگن توپ لواندوفسکی رو گرفت ، خیلی دوست داشتم
با توجه به اون فاصله و اون ضربه اصلا انتظاری نداشتم که بگیره


جمعه، ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ (۱۳:۴۰)
 
X-BARSELONA
پاسخ به: ده لحظه مهم برای سه دروازبان بارسا
اقا این ماسیپ چندتا بازی برا بارسا تو این فصل انجام داده؟


جمعه، ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ (۱۳:۰۰)
 
Sidarta
پاسخ به: ده لحظه مهم برای سه دروازبان بارسا
خیلی قشنگ بود
تا وقتی این سه نفر رو داریم خیالمون راحته

امسال خوش درخشیدن ببینیم واسه سال بعد چیکار میکننن


جمعه، ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ (۱۲:۱۱)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۹۷ کاربر آنلاین است. (۱۳ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۹۷

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!