داستان عکس مشهور مثلث مسی-سوارز-نیمارآبی و اناریها
فرستنده سید سجاد زرگرنتاج در تاريخ یکشنبه، ۷ تیر ۱۳۹۴ (۱۵:۰۷) (۳,۸۸۲ بار خوانده شده) خبرهای فرستاده شده توسط این شخص
منبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: سید سجاد زرگرنتاج / FCBarcelona.ir
مجله بارسا با عکاس یکی از محبوبترین عکسهای اخیر مربوط به باشگاه بارسلونا به مصاحبه پرداخت.
11 ژانویه 2015، نوکمپ، دقیقه 86 بازی بین دو تیم بارسلونا و اتلتیکو مادرید. لوییز سوارز توپ را در سمت چپ دریافت میکند و آن را برای مسی ارسال میکند؛ مسی پس از کنترل توپ یک پاس رو به جلو برای راکیتیچ میاندازد. پس از آن یک-دو بین این دو بازیکن انجام میشود و لئو مسی نیمار را در حالی که سعی میکرد از یارگیریِ بازیکن مستقیمش خلاص شود، میبیند. مسی در نزدیکی نقطه پنالتی تعادلش را از دست میدهد اما توپ با خوش شانسی زیر پای او قرار میگیرد و در یک چشم به هم زدنی ستاره آرژانتینی توپ را به سومین گل تیمش بدل میکند.
نتیجه 3-1 است، بازی در حال پایان یافتن است و هواداران سر از پا نمیشناسند. در همین حال، نیمار مسی را در آغوش میگیرد و هر دو به سمت چپ زمین برای پیدا کردن سوارز میروند تا اضلاع مثلث را کامل کنند. مثلث در حالی که بازو در بازوی یک دیگر دارند به جلو میروند و آلبرت خه آ، عکاس رویترز با دوربین خود در آنجا حضور دارد تا لحظهای تاریخی را برای آیندگان ثبت کند؛ عکسی که بدون شک تا سالها در آلبوم عکسهای مهم باشگاه خواهد ماند.
بسیار مجهز
خه آ که متولد بارسلونا است، به مدت 14 فصل به همراه استاد صاحب سبکش، گوستاوو ناکارینو در نوکمپ به عکاسی میپردازد. هنگامی که بارسا به سمت دروازه شمالی در حال حمله است، او به کنار خط میآید و این دقیقا همان نقطهای است که او در هنگام گرفتن عکس مذکور، در آن قرار گرفته بود.
خه آ هنگام حضور در استادیوم، سه دوربین، با سه لنز مختلف به همراه خود دارد. دوربینی که او برای این تصویر به خصوص از آن استفاده کرد، یک Canon EOS 1 DX بود.
او به مجله بارسا اینگونه گفت: «ما معمولا با یک لنز 400 کار میکنیم. اما من به یاد دارم هنگامی که سوارز ضد حمله را آغاز کرد، و من حدس زدم که این حرکت میتواند یک موقعیت خطرناک در محوطه جریمه ایجاد کند، یک لنز کوچکتر را روی دوربین قرار دادم. این کار درستی بود، زیرا نیمار پس از آن که مسی توپ را وارد دروازه کرد، شروع به خوشحالی کرد و دستهای خود را به دور مسی و سوارز انداخت و به سمت تماشاچیان دوید، تقریبا روبروی جایی که من ایستاده بودم. من شروع به گرفتن عکسهای پیاپی از آنها کردم، تقریبا 9 عکس در هر ثانیه! و سپس لنز بزرگتر را قرار دادم».
او که این مصاحبه را پیش از بازی مقابل دپورتیوو، جایی که قرار بود بعد از آن جشن قهرمانی و جشن خداحافظی با اسطوره ژاوی برگزار شود انجام داده بود، اضافه کرد: «من خیلی خوش شانس بودم چون به طور غریزی لنز را پیش از اینکه هر کس دیگری عوض کند، عوض کردم. من لنز کوچکتر را به کار گرفتم و این یعنی سه بازیکن به صورت کامل در فریم من قرار گرفتهاند. عکاسهای دیگر نیز چند عکس خوب گرفتند، اما نه به آن خوبی که من گرفتم. کلید اصلی، لنز کوچکتر و موقعیتم در کنار زمین بود».
در حالی که بازیکنان به خوشحالی خود ادامه میدادند، خه آ میدانست که بهترین تصویر بازی و شاید فصل را او ثبت کرده است.
«تا قبل از آن لحظه، تصاویر زیادی از این مثلث در کنار هم وجود نداشت. قانع شده بودم که یکی از بهترین عکسهای مسابقه را گرفتهام، عکسها را به مک بوک خود منتقل کردم و 40 تا از بهترینهای آنها را آپلود کردم؛ تمام قد، کمر به بالا، صورت سه بازیکن، لبخندهای مختلف... و سپس آنها را ارسال کردم. عکس بسیار معروف شد و روی جلد خیلی از روزنامههای معروف دنیا رفت».
یک پوستر بسیار بزرگ از این عکس معروف بر دیوارهای بخش روابط عمومی باشگاه قرار دارد و به ازای هر جادویی که این مثلث دست نیافتنی به وجود میآورند، این عکس بارها و بارها استفاده میشود.
مترجم: سید سجاد زرگرنتاج / FCBarcelona.ir
مجله بارسا با عکاس یکی از محبوبترین عکسهای اخیر مربوط به باشگاه بارسلونا به مصاحبه پرداخت.
11 ژانویه 2015، نوکمپ، دقیقه 86 بازی بین دو تیم بارسلونا و اتلتیکو مادرید. لوییز سوارز توپ را در سمت چپ دریافت میکند و آن را برای مسی ارسال میکند؛ مسی پس از کنترل توپ یک پاس رو به جلو برای راکیتیچ میاندازد. پس از آن یک-دو بین این دو بازیکن انجام میشود و لئو مسی نیمار را در حالی که سعی میکرد از یارگیریِ بازیکن مستقیمش خلاص شود، میبیند. مسی در نزدیکی نقطه پنالتی تعادلش را از دست میدهد اما توپ با خوش شانسی زیر پای او قرار میگیرد و در یک چشم به هم زدنی ستاره آرژانتینی توپ را به سومین گل تیمش بدل میکند.
نتیجه 3-1 است، بازی در حال پایان یافتن است و هواداران سر از پا نمیشناسند. در همین حال، نیمار مسی را در آغوش میگیرد و هر دو به سمت چپ زمین برای پیدا کردن سوارز میروند تا اضلاع مثلث را کامل کنند. مثلث در حالی که بازو در بازوی یک دیگر دارند به جلو میروند و آلبرت خه آ، عکاس رویترز با دوربین خود در آنجا حضور دارد تا لحظهای تاریخی را برای آیندگان ثبت کند؛ عکسی که بدون شک تا سالها در آلبوم عکسهای مهم باشگاه خواهد ماند.
بسیار مجهز
خه آ که متولد بارسلونا است، به مدت 14 فصل به همراه استاد صاحب سبکش، گوستاوو ناکارینو در نوکمپ به عکاسی میپردازد. هنگامی که بارسا به سمت دروازه شمالی در حال حمله است، او به کنار خط میآید و این دقیقا همان نقطهای است که او در هنگام گرفتن عکس مذکور، در آن قرار گرفته بود.
خه آ هنگام حضور در استادیوم، سه دوربین، با سه لنز مختلف به همراه خود دارد. دوربینی که او برای این تصویر به خصوص از آن استفاده کرد، یک Canon EOS 1 DX بود.
او به مجله بارسا اینگونه گفت: «ما معمولا با یک لنز 400 کار میکنیم. اما من به یاد دارم هنگامی که سوارز ضد حمله را آغاز کرد، و من حدس زدم که این حرکت میتواند یک موقعیت خطرناک در محوطه جریمه ایجاد کند، یک لنز کوچکتر را روی دوربین قرار دادم. این کار درستی بود، زیرا نیمار پس از آن که مسی توپ را وارد دروازه کرد، شروع به خوشحالی کرد و دستهای خود را به دور مسی و سوارز انداخت و به سمت تماشاچیان دوید، تقریبا روبروی جایی که من ایستاده بودم. من شروع به گرفتن عکسهای پیاپی از آنها کردم، تقریبا 9 عکس در هر ثانیه! و سپس لنز بزرگتر را قرار دادم».
او که این مصاحبه را پیش از بازی مقابل دپورتیوو، جایی که قرار بود بعد از آن جشن قهرمانی و جشن خداحافظی با اسطوره ژاوی برگزار شود انجام داده بود، اضافه کرد: «من خیلی خوش شانس بودم چون به طور غریزی لنز را پیش از اینکه هر کس دیگری عوض کند، عوض کردم. من لنز کوچکتر را به کار گرفتم و این یعنی سه بازیکن به صورت کامل در فریم من قرار گرفتهاند. عکاسهای دیگر نیز چند عکس خوب گرفتند، اما نه به آن خوبی که من گرفتم. کلید اصلی، لنز کوچکتر و موقعیتم در کنار زمین بود».
در حالی که بازیکنان به خوشحالی خود ادامه میدادند، خه آ میدانست که بهترین تصویر بازی و شاید فصل را او ثبت کرده است.
«تا قبل از آن لحظه، تصاویر زیادی از این مثلث در کنار هم وجود نداشت. قانع شده بودم که یکی از بهترین عکسهای مسابقه را گرفتهام، عکسها را به مک بوک خود منتقل کردم و 40 تا از بهترینهای آنها را آپلود کردم؛ تمام قد، کمر به بالا، صورت سه بازیکن، لبخندهای مختلف... و سپس آنها را ارسال کردم. عکس بسیار معروف شد و روی جلد خیلی از روزنامههای معروف دنیا رفت».
یک پوستر بسیار بزرگ از این عکس معروف بر دیوارهای بخش روابط عمومی باشگاه قرار دارد و به ازای هر جادویی که این مثلث دست نیافتنی به وجود میآورند، این عکس بارها و بارها استفاده میشود.
پاسخ به: داستان عکس مشهور مثلث مسی-سوارز-نیمار | ||
---|---|---|
تا قبل از قهرمانی در چمپیونزلیگ، عکس desktop کامپیوترم و بی شک خیلی از شما بود!
جمعه، ۲۶ تیر ۱۳۹۴ (۱۸:۵۴)
|
پاسخ به: داستان عکس مشهور مثلث مسی-سوارز-نیمار | ||
---|---|---|
مثلث اتش
جمعه، ۱۲ تیر ۱۳۹۴ (۳:۵۱)
|
پاسخ به: داستان عکس مشهور مثلث مسی-سوارز-نیمار | ||
---|---|---|
یکی از قشنگ ترین صحنه هایی ک تو این سالا یادم میاد فقط میتونم بگم ی جورایی ی حس غرور فوق العادس دوشنبه، ۸ تیر ۱۳۹۴ (۱۹:۳۲)
|
پاسخ به: داستان عکس مشهور مثلث مسی-سوارز-نیمار | ||
---|---|---|
آدم وقتی این عکسا رو میبینه حالش خوب میشه ماشالا چقدر به بارسا میان دوشنبه، ۸ تیر ۱۳۹۴ (۱۰:۴۱)
|
پاسخ به: داستان عکس مشهور مثلث مسی-سوارز-نیمار | ||
---|---|---|
نه فقط برای این عکاس خاطره شدبلکه برای همه ی طرفداران خاطره شدوبرای بعضیهاهم درس عبرت شداین بازی واین صحنه
دوشنبه، ۸ تیر ۱۳۹۴ (۵:۱۰)
|
پاسخ به: داستان عکس مشهور مثلث مسی-سوارز-نیمار | ||
---|---|---|
عکس خیلی قشنگیه هربار که نگاش میکنم یه حس خیلی خوب پیدا میکنم. دست عکاس درد نکنه یکشنبه، ۷ تیر ۱۳۹۴ (۱۹:۲۱)
|
پاسخ به: داستان عکس مشهور مثلث مسی-سوارز-نیمار | ||
---|---|---|
صحنه فوق العاده ای بود یه جورایی مرحمی شد رو تمام اتفاقای قبل از این بازی. این اولین بازی ای بود که هرسه گل زدن یکشنبه، ۷ تیر ۱۳۹۴ (۱۶:۴۱)
|