به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

«اگر امروز نباشد, فردا بازخواهم گشت.»مصاحبه
فرستنده سام فروهش در تاريخ شنبه، ۱۰ آذر ۱۳۸۶ (۱۲:۳۸) (۱,۱۲۱ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: سام فروهش / FCBarcelona.ir


سه ماه پس از متحمل شدن مصدومیت زانو, ساموئل اتوئو در آستانه بازگشت است. پیش از بازگشتش, او با تلویزیون بارسا در مورد وضعیت كنونی‌اش و افكارش در مورد تیم در این فصل صحبت كرد.

ملی‌پوش كامرونی 29 آگوست در بازی خوان گامپر به زانو‌اش صدمه زد و بعد از دوره بهبودی بلند او تقریبا برای بازگشت به میادین آماده است. در مصاحبه‌ای با برنامه ‘Zona Mixta’ در تلویزیون بارسا, او افكارش را در مورد جنبه‌های شخصی و باشگاه فاش كرد.


چطور هستید؟

من خیلی خوبم. كم كم بهتر می‌شوم.

در روزهای گذشته ما شما را در زمین تمرین دیدیم و به نظر می‌رسد كاملا بهبود یافته‌اید. تا دوباره بازی كردن زیاد طول نخواهد كشید؟

نه زیاد؟ در مورد آن نمی‌دانم. منم امیدوارم. من احساس خوبی دارم. تلاش زیادی كرده‌ام و به نظر می‌رسد من در پایان راه بهبودی هستم.

اینبار می‌خواهید آسان بگیرید و وقتی برگردید كه واقعا آماده هستید.

من متحمل دومین مصدومیت بزرگ در همان زانو شدم و بنابراین فكر می‌كنم زود بازگشتن اشتباه باشد. ما به خاطر همه زمانی كه نیاز بود را پشت سر گذاشته ایم; بارسا, خودم و خانواده‌ام. و خوشحالم كه دوران بهبودی پایان یافته است.

همه از شما می‌پرسند كی برمی گردید, نه؟

مردم زیادی می‌خواهند بدانند كه در بازی شنبه بازی می‌كنم یا خیر. فقط می‌دانم كه تا الان تلاش زیادی كرده‌ام. در فوتبال همه چیز به سرعت تغییر می‌كند و آن قدر سریع حركت می‌كند، كه هیچ كس نمی‌داند. من می‌دانم كه تلاش زیادی كرده‌ام و اگر امروز نباشد, پس، فردا بازخواهم گشت.

شما سه ماه از میادین دور بودید. نظرتان در مورد تیم در طی این زمان چیست؟

خیلی خوب. غیر از بازی‌های خارج از خانه كه متناقض بودیم. من بابت سه شنبه خوشحالم چون ما خوب كار كردیم و به حریف فشار آوردیم. با این بازی‌ها و راهی كه تیم بازی می‌كند، خوب ظاهر شدیم, مانند نیمه دوم برابر ركر.

بارسا در نیوكمپ بسیار قوی بوده و همه بازی‌ها را برده است, اما همه صحبت‌ها در مورد بازی‌های خارج از خانه است. مشكل چیست؟

در خانه زمین بزرگتر است و ما می‌توانیم بازی را باز كنیم و طوری كه می‌خواهیم بازی كنیم. زیاد پیش آمده است كه میدان‌های خارج از خانه كوچكتر باشند ما نتوانستیم به شیوه عادی مان, كه فشار آوردن و بردن مالكیت است، بازی كنیم. دیروز, مانند نیمه دوم برابر ركر, همه زیاد می‌دویدند و فشار می‌آوردند كه عالیست.

با این وجود, تیم تنها دو امتیاز از مادرید در لیگ كمتر دارد و آن‌ها كمتر از یك ماه دیگر به نیوكمپ می‌آیند.

بله, سه بازی مانده. اما تمركز ما اكنون بر روی شنبه در مونتجویچ است. قبل از مادرید, ما باید در مورد آن فكر كنیم. این بازی است كه ما باید بررویش تمركز كنیم. این بازی پیچیده‌ای خواهد بود. من می‌دانم كه اگر ما متمركز و آماده باشیم, می‌توانیم سه امتیاز را بگیریم.

در مورد اسپانیول چه فكر می‌كنید؟

اسپانیول بسیار خوب كار و بازی می‌كند. آنها با شایستگی در جایگاهشان هستند. آلبرت ریرا به جایی رسیده است كه ما فكر می‌كردیم می‌تواند, چون من یادم می‌آید كه او را در حال بازی در تیم‌های جوانان مایوركا می‌دیدم. او بازیكن خوبی است و می‌تواند چیزهای بزرگی بدست آورد. او در جای بالایی است و نمی‌تواند پسرفت كند. اما در فوتبال, در هر بازی, این بستگی به فرم حریف دارد و فشار زیادی خواهد بود. البته اگر ما آماده باشیم, من فكر می‌كنم می‌توانیم ببریم.

دیروز در لیگ قهرمانان تیم به اولین مرحله حذفی رقابت‌ها صعود كرد.

چیزی كه مهم است این است كه ما سر سخت هستیم و سرگروه شده‌ایم. من می‌خواهم به هم‌تیمی‌هایم و مربی تبریك بگویم. اما ما بازهم باید با بردن بازی آخر قدرتمندانه كار را تمام كنیم. ما در خانه بازی می‌كنیم و باید ببریم.

مردم پیش از این در مورد حریفان احتمالی در مرحله بعدی صحبت می‌كنند. شما تیم قوی را ترجیح می‌دهید یا ضعیف؟

تیمی وجود ندارد كه ضعیف‌تر یا قوی‌تر باشد. گاهی اوقات تیمی كه نام چندان معروفی ندارد موردی است كه بیشترین مشكلات را برای شما بوجود می‌آورد. برتری كه ما داریم این است كه دور برگشت در خانه خواهد بود. این برتری مهمی است, اما ما نمی‌توانیم تمركز را از دست بدهیم چون اگر دور رفت را 4-0 ببازیم، زدن پنج گل در خانه بسیار دشوار خواهد بود چون آن تیم فقط دفاع خواهد كرد. اما ما می‌دانیم كه پیش از این به خوبی جلو آمده‌ایم.

هم‌تیمی‌ها

اجازه بدهید در مورد هم‌تیمی‌هایتان صحبت كنیم, با رونالدینیو آغاز می‌كنیم. همانطور كه می‌دانید, از او اخیرا انتقاداتی شده است.

از نظر شخصی, او خونسرد است. من فكر می‌كنم این بهترین خاصیتی است كه او دارد. همه ما می‌دانیم كه رونالدینیو دارای چه قابلیت‌هایی از نظر بازیكن است. همه ما لحظات دشواری داریم, اما ما می‌دانیم او در زمین چكار می‌تواند بكند. مردم از او خواسته‌های زیادی دارند چون می‌دانند او دارای چه قابلیت‌هایی است. هیچ كس در دنیا به با ارزشی او نیست.

چند هفته پیش گفتید كه یك روز بویان كركیچ جای شما را می‌گیرد. اكنون چه فكر می‌كنید؟

می دانم كه او به تازگی حرفه‌اش را آغاز كرده و جای من را خواهد گرفت, چون او همه چیز دارد. اكنون, او نباید به همه چیز‌هایی كه در مطبوعات گفته می‌شود، گوش كند، چون وقتی شما را تحسین می‌كند، عالی است, اما روزی كه از شما انتقاد كنند به سنتان توجهی ندارند. من تنها از او می‌خواهم در مرحله‌ای كه رسیده بماند و از بازی‌اش لذت ببرد و هر وقت مطبوعات او را تحسین كردند، برای زمانی كه نمی‌كنند، هشیار باشد.

به نظر می‌رسد تیری آنری بازیكنی خواهد بود كه شما باید برای بردن جایگاه در تیم با او رقابت كنید. در مورد ماه‌های اولیه او در باشگاه چه فكر می‌كنید؟

تیتی به اندازه كافی خوب كار می‌كند. او مشكلات اندكی داشته است, اما در كل او گلزنی كرده است و این چیزی است كه در آن پست او باید انجام بدهد. با وجود انتقاد, من فكر می‌كنم او خوب كار می‌كند.

در بازتاب چیزی كه ادمیلسون هفته پیش گفت, هیئت مدیره, كادر فنی و برخی از بازیكنان در مورد آن صحبت كرده‌اند. نظر شما چیست؟

من فكر می‌كنم این موضوع تمام شده است. در مورد آن در رختكن صحبت شده است و در آنجا می‌ماند. مربی در مورد آن صحبت كرده است و گفت این موضوع خصوصی است. چیز بیشتری برای گفتن نیست.

در آخر, در مورد مارك اینگلا كه نایب رئیس ورزشی جدید شده است، چه فكر می‌كنید؟

من فكر نمی‌كنم چیزی تغییر كند. من پیش از این رابطه خوبی با او داشته‌ام. من خوشحالم چون می‌دانم كه او همیشه كسی بوده كه از ما حمایت كرده است.
ارزش: ۸.۰۰ (۱ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
behnoush1360
پاسخ به: «اگر امروز نباشد, فردا بازخواهم گشت.»
زنده باد بارسلونا و زنده باد مسی


پنج‌شنبه، ۱۰ مرداد ۱۳۹۲ (۹:۰۰)
 
farzadweisi
پاسخ به: «اگر امروز نباشد, فردا بازخواهم گشت.»
viva barca


پنج‌شنبه، ۲۲ مهر ۱۳۸۹ (۱۲:۴۲)
 
farzadweisi
پاسخ به: «اگر امروز نباشد, فردا بازخواهم گشت.»
viva barca


پنج‌شنبه، ۲۲ مهر ۱۳۸۹ (۱۲:۴۱)
 
farzadweisi
پاسخ به: «اگر امروز نباشد, فردا بازخواهم گشت.»
viva barca


پنج‌شنبه، ۲۲ مهر ۱۳۸۹ (۱۲:۴۰)
 
AMiRh03EiN72N
پاسخ به: «اگر امروز نباشد, فردا بازخواهم گشت.»



یکشنبه، ۹ خرداد ۱۳۸۹ (۱۷:۰۹)
 
LOVE_MESSI
پاسخ به: «اگر امروز نباشد, فردا بازخواهم گشت.»
g


جمعه، ۷ خرداد ۱۳۸۹ (۱۶:۱۳)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: «اگر امروز نباشد, فردا بازخوا...
هیچی! گنده تر از دهنش حرف زده در مورد بعضی بازیکنا، و البته توسط رسانه ها خیلی حرف هاش گنده شده، و گرنه قطعا اگه بر می گشت می گفت بعضی بازیکنا لکه ننگ باشگاهن، بلافاصله اخراج می شد!
پس وقتی بازیکنا و مربی میگن چیز مهمی نبوده، لابد نبوده!


دوشنبه، ۱۲ آذر ۱۳۸۶ (۱۷:۵۲)
 
Mina_ronaldinho10
پاسخ به: «اگر امروز نباشد, فردا بازخوا...
وای اتوئو خوشحالم می بینمت .
چه ناز شدی با این موها.....
ممنون که از رونال حمایت کردی.
قضیه این سوال یکی مونده به آخر(بازتاب حرفهای ادمیلسون) چی بوده؟ یکی توضیح بده لطفاً.
درود بر بارسای کبیر


دوشنبه، ۱۲ آذر ۱۳۸۶ (۱۴:۳۵)
 
arash10
پاسخ به: «اگر امروز نباشد, فردا بازخوا...
بازگشت ماشین گلزنی به بارسلونا خبر خوبیست و اتوئو
همانند مسی با رونالدینیو خیلی هماهنگ است واین میتواند به بارسلونا کمک زیادی بکند


یکشنبه، ۱۱ آذر ۱۳۸۶ (۱۰:۲۶)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۱۵ کاربر آنلاین است. (۱۳ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۱۵

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!