به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

راکیتیچ؛ مهره‌ای حیاتی در خط میانی بارسلونابارسلونا
فرستنده رضا خانجانی در تاريخ جمعه، ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ (۱۸:۲۲) (۹۷۸ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع : بلیچر ریپورت
مترجم: رضا خانجانی / FCBarcelona.ir


ایوان راکیتیچ باید یکی از بهترین ورودی‌های اخیر بارسلونا لقب بگیرد؛ حضور در 50 بازی پس از قطعی شدن انتقال او از سویا، دلیل بسیار مشخصی برای حضور این هافبک کروات در جشن قهرمانی بلوگرانا در فصل 2014-15 می‌باشد.

شاید شبیه به جرم به نظر بیاید که کاتالان‌ها موفق شدند انتقال او را تنها با 15 میلیون یورو نهایی کنند وقتی بنا به گزارش بی‌بی سی اسپورت شما متوجه می‌شوید که باشگاهی مانند بورنموس در این تابستان ملزم به پرداخت 11 میلیون یورو برای خدمت گرفتن تایرن مینگز بوده است.


با توجه به این رقم کم برای نهایی کردن انتقال او، همانطور که انتظار می‌رفت راکیتیچ توانست در مواقع ضرورت از پس دستورات لوئیز انریکه بر بیاید و از حضورش درترکیب اصلی تقریبا مطمئن بود.

حمایت کنندگان کم کم این ایده که ایوان راکیتیچ باید به جای ژاوی از ابتدا در ترکیب تیم قرار بگیرد را جا انداختند؛ مسئله‌ای حساس که نیازمند کمی مصلحت اندیشی بود. تست انجام شد و پاسخ این بود: اسطوره واضحا نمی‌توانست بیش از این در ترکیب اصلی بارسا حضور داشته باشد و تیم نیازمند پیدا کردن یک جانشین برای او بود.

شاید فکر دستیابی به راکیتیچ در وهله اول کار دقیق و حساب شده‌ای بود چون او یک نسخه مشابه ژاوی نیست و به خاطر این که وی می‌تواند برای لوئیز انریکه این فرصت را فراهم آورد تا تیمی متفاوت ولی با همین میزان موفقیت را هدایت کند .

ساده نیست کسی را پیدا کنید که بتواند نقش ژاوی را بهتر از خودش بازی کند پس به جای نا امیدی به دنبال نفر دوم بگردید و از مقایسه او با ژاوی دست بردارید.

نقش راکیتیچ در سویا بازپس‌گیری به سرعت مالیکت توپ، انتقال سریع توپ از دفاع به حمله و گاهی در صورت نیاز حضور شرکت در حملات بود. این نقشی است که او با اعتماد به نفس در بارسا به انجام رساند و مهره‌ای کلیدی در برنامه‌های لوئیز انریکه محسوب می‌شود. هافبک کروات در صورت نیاز در پاسکاری سریع نیز مهارت دارد اما برگ برنده او توانایی و هوش کافی برای بازی با هم‌تیمی‌هایش است.

په ته جنسون در یکی از یادداشت‌هایش در ماه اکتبر آورده است: «بارسا بازی مقابل رئال مادرید را خیلی خوب آغاز کرد اما کنترل خط میانی را از دست داد و در نهایت بازی را واگذار کرد. بدون راکیتیچ سرعت بازی تیم در میانه زمین بالاتر بود. وقتی او در بهترین فرمش باشد، به عنوان موتور بارسا عمل می‌کند. او در حال تبدیل شدن به یک رهبر در زمین مسابقه است و سخاوت و فداکاری مثال زدنی حتی بیشتر از زمان حضورش در سویا در بازی او به چشم می‌آید».

در بازی مقابل منچستر سیتی ایوان راکیتیچ ارزش‌های خود را به خوبی نشان داد. او ضمن نمایشی خوب در سراسر بازی، در صحنه گل فاصله‌ای زیاد از منطقه دفاعی را محوطه جریمه حریف را تقریبا بدون مزاحمت پیمود، تا ضربه تمام کننده حرکتی سریع و فوق‌العاده زیبا را به درستی وارد کند.

در فینال لیگ قهرمانان مقابل یوونتوس، حضور به موقع او در جای مناسب باعث شد که بارسا خیلی زود در برلین از رقیبش پیش بیفتد.

یکی از بزرگترین موفقیت‌های او نحوه بازی و هماهنگی با زوج لیونل مسی-دنی آلوز در سمت راست زمین است. هم چنین این که بدانی چه زمانی باید کجا باشی تا توپ را دریافت کنی، از موفقیت‌های او به شمار می‌آید. این همان چشم انداز و هدف حضور او دربارسا است که سخاوتمندانه به بارسای جدید کمک کند.

همه اینها به خاطر توانایی تطبیق پذیری اوست که کجا برتری‌اش را نشان دهد یا حضورش برای تداوم تاثیرگذاری‌اش در خط میانی بلوگرانا ضروری وحیاتی است.

او چیزی را به بارسا آورد که حقیقتا در بارسا وجود نداشت زیر از ابتدا نیز در بازی بارسا نبود. بازی آنها حول فلسفه دیگری پایه ریزی شده بود. در حال حاضر بازی راکیتیچ ابزاری برای رفع نیازهای برنامه لوئیز انریکه است و هوشِ بازی او تقریبا بی‌همتاست.

خیلی به ندرت شاهد یک اشتباه از سوی یک بازیکن کروات خواهیم بود که به تعهدات اخلاقی تیم پای بند می‌ماند و تقریبا همیشه ستایش خودش را فدای ستایش بازیکن دیگر می‌کند. حضور راکیتیچ در بارسا زرق و برق زیادی دارد ولی حقیقتا او بازیکنی فراتر از این حرف هاست.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
X-BARSELONA
پاسخ به: راکیتیچ؛ مهره ای حیاتی در خط میانی بارسلونا
به نظرم به اندازه کافی فرصت برای نشون دادن خودش داشته و با وضعیت فعلی راکیتیچ واقعا به گرد آندرس و ژاوی نمیرسه. جدا از بعضی نقص ها در کل بازیکن مهمیه و تاثیر گذار..


شنبه، ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ (۱۹:۵۱)
 
6+5=11
پاسخ به: راکیتیچ؛ مهره ای حیاتی در خط میانی بارسلونا
خیلی ازش راضی نیستم ..


شنبه، ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ (۱۹:۰۱)
 
سوداگر
پاسخ به: راکیتیچ؛ مهره ای حیاتی در خط میانی بارسلونا
نقل قول
شاید شبیه به جرم به نظر بیاید که کاتالان ها موفق شدند انتقال او را تنها با 15 میلیون یورو نهایی کنند وقتی بنا به گزارش بی بی سی اسپورت شما متوجه می شوید که باشگاهی مانند بورنموس در این تابستان ملزم به پرداخت 11 میلیون یورو برای خدمت گرفتن تایرن مینگز بوده اس
بله وقتی یه باشگاه برندی معتبروبرزگ داشته باشه بازیکن هم می فهمه که توی اون باشگاه بیشتردیده می شه وباکله میاد وقیدپول رومی زنه البته فقط بازیکنان کمی هستن که این تفکررودارن
نقل قول
یکی از بزرگترین موفقیت های او نحوه بازی و هماهنگی با زوج لیونل مسی-دنی آلوز در سمت راست زمین است. هم چنین این که بدانی چه زمانی باید کجا باشی تا توپ را دریافت کنی، از موفقیت های او به شمار می آید. این همان چشم انداز و هدف حضور او دربارسا است که سخاوتمندانه به بارسای جدید کمک کند.

من اینجاروقبول ندارم چون اگه خوب دقت کنید متوجه می شید اکثرپاسهای راکیتیچ تندوتیزوبدون هماهنگی ولی درکل بازیکن خوب وقابل احترامیه
نقل قول
خیلی به ندرت شاهد یک اشتباه از سوی یک بازیکن کروات خواهیم بود که به تعهدات اخلاقی تیم پای بند می ماند و تقریبا همیشه ستایش خودش را فدای ستایش بازیکن دیگر می کند. حضور راکیتیچ در بارسا زرق و برق زیادی دارد ولی حقیقتا او بازیکنی فراتر از این حرف هاست.
این حرف درستیه خیلی وقتها بعضی بازیکنها فدای بعضیهای دیگه می شن وکمتردیده می شن


شنبه، ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ (۱۳:۵۴)
 
9VECTOR9
پاسخ به: راکیتیچ؛ مهره ای حیاتی در خط میانی بارسلونا
این مطلب بیشتر اینکه آنالیز راکیتیچ باشه بیشتر خواست فقط معرفیش کنه ... برعکس تیترش..
در حال حاضر من تو بارسا هافبکی بهتر از راکیتیچ (بجز بوسکتس) نمیبینم...
اون هافبکیه که همه چی به بارسا اورده ... دفاع و حمله ... بازیکن فوق العاده باهوشیه ... دقت پاساش از 90 درصد پایین نمیاد... بازیکن کاملیه و من بهش اعتماد دارم ... تنها نقطه ضعفش اینه که کنده...


شنبه، ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ (۰:۱۰)
 
Masoudinho
پاسخ به: راکیتیچ؛ مهره ای حیاتی در خط میانی بارسلونا
از اون نظر که صد البته
ولی سبک متفاوت بازیش کمک زیادی کرده به تیم


جمعه، ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ (۲۲:۱۲)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: راکیتیچ؛ مهره ای حیاتی در خط میانی بارسلونا
چندان بهش اعتماد ندارم. به نظر بازیکن خیلی بزرگی نیست و تو بازیهای سخت نمی تونه به سبک ژاوی و اینیستا گره بازی رو باز کنه. امیدوارم تو آینده پیشرفت داشته باشه.


جمعه، ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ (۱۹:۰۶)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۱۰ کاربر آنلاین است. (۱۷ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۱۰

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!