به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

مشروح نخستین مناظره کاندیداهای ریاست باشگاهآبی و اناری‌ها
فرستنده سید سجاد زرگرنتاج در تاريخ جمعه، ۲۶ تیر ۱۳۹۴ (۷:۱۱) (۱,۳۰۲ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: Grup 14
مترجم: تیم ترجمه سایت / FCBarcelona.ir


روز شنبه انتخابات ریاست باشگاه بارسلونا برگزار خواهد شد و در چند روز مانده به این انتخابات، نامزدها مناظره‌هایی برگزار خواهند کرد.

نخستین مناظره نامزدهای ریاست باشگاه، دوشنبه گذشته در دانشگاه ویک بارسلونا برگزار شد. همه کاندیداها به جز بارتومئو در این جلسه حاضر بودند. مهمترین صحبت‌های لاپورتا، بنیدیتو و فریکسا را در زیر خواهیم دید.


اقتصاد

لاپورتا: «همه چیز می‌تواند بهتر شود: انتخاب بهترین اسپانسرهایی که داریم، گرفتن اسپانسرهای جدید، طراحی بهتر پیراهن‌های بارسا و قراردادهای بهتر تلویزیونی. وقتی من ریاست را به عهده داشتم، رشدی 300% را شاهد بودیم، در حالی که در دوران مدیریت قبلی، رشدمان 30% بوده است».

بنه دیتو: «البته که ما در دو تا سه سال گذشته دچار افت شدیم. دو خرید بسیار گران قیمت انجام دادیم، با اسپانسرهای فنی قرارداد بستیم. آن‌ها هیچ اهمیتی برای مقوله "مدیریت بهینه" قائل نبوده‌اند، چیزی که من هیچ کجا مانند آن را ندیده‌ام».

فریکسا: «درآمد‌ها از سال 2010 بهتر شده‌اند. در آن زمان باشگاه چیزی حدود 400 میلیون یورو بدهکار بود، و حالا وضعیت بهتری داریم. اما همچنان مسیر طولانی‌ای برای اصلاح کامل در پیش است».

لاپورتا در مورد اسپانسرها: «آن‌ها مدیریت بهترین باشگاه تاریخ را بر عهده داشتند. باشگاه می‌توانست بدون هیچ مشکلی با هر شرکتی به عنوان اسپانسر قرارداد ببندد. اما به نظر می‌رسد آن‌ها چیز زیادی از مسائل اقتصادی نمی‌دانند».

بندیتو به فریکسا: «چگونه می‌شود 300 میلیون یورو برای نقل و انتقالات خرج کرد و در عین حال بدهی‌ها را کاهش داد؟ آن‌ها می‌گویند بدهی‌ها را کاهش داده‌اند اما من می‌ترسم اوضاع آن طور که باید، نباشد».

فریکسا: «بله، بخش ورزشی باشگاه تمرکز خود را بر نقل و انتقالات قرار داده است. ما روش "مدیریت مسئولانه" را در مسائل ورزشی پیش گرفتیم. بایرن 109 میلیون یورو بیشتر از ما درآمد دارد. من درخواست تحقیقات دقیق‌تر را دارم».

لاپورتا: «شما می‌توانید در مورد موقعیت‌ها ایده پردازی کنید، اما واقعیت این است که ما نیاز به مدیریت قوی تری داریم. نیاز داریم که قراردادهایی بسیار بهتر از آنچه این روزها بسته می‌شوند، داشته باشیم».

فریکسا: «من متوجه شده‌ام که جایگزین‌هایی برای قطر نیز وجود دارند».

بندیتو: «قضیه قطر کاملا به علایق راسل باز می‌گردد. بالاخره روزی می‌رسد که ما ننگ بودن اسم قطر روی پیراهن‌های خود را از بین می‌بریم. آن‌ها باید صریحاً به قطر بگویند که باشگاه برای فروش نیست! واقعا اتفاقاتی که در حال رخ دادن است، خجالت آور است».

لاپورتا: «آن‌ها به قطر دروغ گفتند زیرا که مجبور بودند. سپس آن را از Qatar Foundation به Qatar Airways تغییر دادند. و آن‌ها همچنان به دروغ‌های خود ادامه می‌دهند هنگامی که بارتومئو می‌گوید تنها یک پیشنهاد جدی برای ما وجود دارد».

بندیتو: «هنگامی که صحبت از مسائل افتصادی می‌شود، همه توجه‌ها به سمت درآمد باشگاه است، در حالی که باید به خروجی‌ها هم توجه شود».

فریکسا: «خروجی باشگاه افزایش داشته اما در عوض برگشتی‌های بیشتری نیز داشته‌ایم. سلامت اقتصادی باشگاه نسبت به سال 2010 بهتر شده است».

لاپورتا: «ما مسئولیت‌هایی در اینجا داریم. ما پیش از این خوب عمل کردیم و از 18 جولای نیز، با اعمال روش‌های جدید، خوب عمل خواهیم کرد».

فلسفه (مجموعه اسپای بارسا*)

بندیتو: «من موافق بازسازی استادیوم هستم، اما اسپای بارسا می‌تواند کمی نگران کننده باشد. تا وقتی که مطمئن هستم در این پروژه شکست می‌خوریم، هیچکاری از طرف من صورت نخواهد گرفت».

فریکسا: «باید قبول کنیم که اسپای بارسا به همه پرسی گذاشته و تأیید شد. چه کسی قرار است 600 میلیون یورو را بپردازد؟ 200 میلیون از فروش حقوق نام باشگاه، 200 میلیون به صورت قرض و 200 میلیون دیگر را از منابع اعتباری خود فراهم خواهیم کرد».

لاپورتا: «ما دوست داریم یک نوکمپ جدید داشته باشیم. گفتن "اسپای بارسا" خودش کتمان حقیقت است. آن‌ها می‌خواهند با هوچی گری قیمت را به 600 میلیون یورو برسانند. در حالی که من معتقدم ما باید با شهردار بارسلونا جلسه‌ای در مورد نوکمپ جدید برگزار کنیم».

بندیتو: «مردم از ریسک‌هایی که ما باید برای انجام این پروژه متحمل شویم، آگاه نیستند. همه پرسی بدون این آگاهی‌ها ارزش ندارد. مردم باید اطلاعات کافی داشته باشند».

فریکسا: «ما باید به دموکراسی پایبند باشیم. چیزهایی که نیاز داریم، مشخص است: سقف، پله برقی، پارکینگ زیر زمینی و یک مینی استادیوم».

لاپورتا: «استادیوم باید اختصاصی‌تر شود و نیاز است که بیشتر برای اعضای باشگاه شرح داده شود. شما نمی‌توانید چیزی را بدون انجام تمامی مراحل آن به کسی بفروشید».

بندیتو: «با این اختلاف 300 میلیونی، اعضای باشگاه پول را پرداخت نخواهند کرد. این پول قرار است از کجا بیاید؟ آسمان؟ ».

فریکسا: «متوجه این بحث‌های بیهوده نمی‌شوم. من که بسیار خوشبینم. در 5 سال گذشته ما با یک برنامه خوب به موفقیت در زمینه ورزشی دست پیدا کرده‌ایم. ما چه از لحاظ اعتباری و چه از لحاظ فلسفه و تاریخ، بسیار قدرتمند هستیم».

بندیتو: «چهار سال پیش و در جریان انتخابات، چهل میلیون یورو صرف پروژه تحقیرآمیز فورستر شد».

لاپورتا: «حالا که آقای بارتومئو اینجا حضور ندارند، ما آقای فریکسا را داریم. شما ابتدا در مورد دوام صحبت می‌کنید، سپس در مورد دقیق بودن».

فریکسا: «ما می‌خواهیم 11 سال جدال میان طرفداران لاپورتا و راسل را به فراموشی بسپاریم. مناظره باید در مورد ایده‌های سازنده ما باشد. چیزی که واضح است این است که پروژه اسپای بارسا باید انجام شود».

بندیتو: «من می‌خواهم سریعاً یک سرمایه‌گذاری 6 ساله به ارزش 50 میلیون یورو انجام دهم. قصد ما این است که باشگاه را به ثبات برسانیم».

جنبه‌های اجتماعی

فریکسا: «من نحوه رفتار با اعضا را در اولویت قرار می‌دهم. ما برنامه‌هایی را ترویج می‌دهیم که به ما اجازه می‌دهند تا اعضای بیشتری بر روی سکوها باشند. ما ایجاد سکوهایی برای طرفداران متعصب(الترا*) را ترویج نمی‌دهیم. ما اساساً در صدد ترویج یک سیستم سرگرمی و آژانس مسافرتی هستیم».

لاپورتا به فریکسا: «من سکوهایی کنترل شده که در آن التراها حضور دارند را دوست ندارم. چیزی که می‌خواهم خودجوشی است. باید ردیفی برای سرگرمی وجود داشته باشد، بدون اینکه افراد خشن در آن قرار داده شوند؛ آنگونه که تو انجام دادی. باید سفر برای اعضا را با به کار‌گیری بهترین امکانات ممکن، آسان کنیم. ما به پیشنهادات خوب گوش می‌کنیم».

بنه دیتو: «بله، ما راه‌هایی برای اضافه کردن سرگرمی به سکوها پیدا کرده‌ایم، اما بدون خشونت. شوخی نمی‌کنم. من با گرفتن آژانس مسافرتی مخالفم. با کمکهای مالی و قیمت گذاری‌های منظم ادامه می‌دهیم، اما نه از طریق یک آژانس».

لاپورتا: «خشونت با منع ورود کودکان، اجازه ورود به ورزشگاه ندارد».

بنه دیتو: «به تمام مخالفان و موافقانم اعلام می‌کنم که در بارسلونا با کمال میل از کاتالونیا حمایت می‌کنم، اما نه از لحاظ سیاسی. سیاست باید در پارلمان باقی بماند».

فریکسا: «ما سیاست تحمل-صفر را اتخاذ کرده‌ایم. اگر عضوی خشونتی از خود بروز دهد، فوراً عنوانی "عضو بودن" از وی گرفته خواهد شد. بارسا باید از شرایط فعلی اسپانیا آگاه باشد. آنها باید از کسانی پیروی کنند که سعی می‌کنند چوب لای چرخ کسی نکنند! در همین حین، باید تلاش کنیم تا به هیچ هوادار بارسایی توهین نشود».

لاپورتا: «مشخصاً اینگونه افراد (التراها یا طرفداران تعصبی) می‌توانند خود را بروز دهند، اما خشونت نباید در سکوها وجود داشته باشد».

فریکسا: «مدیر عامل نمی‌تواند بدون هیات مدیره، به طور یک جانبه سندی را امضاء کند. ایده سکوهایی برای التراها از همان ابتدا اشتباه بود. می‌توانیم سکوهای سرگرم کننده را بدون خشونت ایجاد کنیم. مدیرعامل با بقیه یکسان است، اما مسئولیت بیشتری دارد».

لاپورتا: «جنبه سازمانی ما ضعیف‌تر شده است. به دلیل مدیریت ضعیف نمی‌توانیم بازیکن بخریم. باید پل‌ها را بازسازی کنیم».

فریکسا: «فقدان رهبری سازمانی وجود داشته و این موضوع باعث تضعیف بارسا و آنگونه رهبری که باید داشته باشد، شده است. اخیراً، مدیر عامل دچار غرور شده است. حرکتهای پنیا باید تشویق شوند. کارهایی که در 5 سال اخیر انجام شده است کاملاً مثبت بوده است، اما ما می‌خواهیم کنفدرسیون جهانی معیارهای شفاف پنیا را ایجاد کنیم».

بنه دیتو: «ما در روابط سازمانی تضعیف شده‌ایم. فکر می‌کنم یک نوع احساس غرور در این میان وجود داشته است و فکر می‌کنم که لاپورتا در این زمینه بهتر عمل کرد. حرکتهای پنیا به خوبی مدیریت شد. هوادارن نقش کلیدی ایفا می‌کنند».

لاپورتا: «برخی از دانشگاه بارسلونا سخن می‌گویند. بارسلونا در حال حاضر برنامه‌هایی با دانشگاه‌ها برای انتقال ارزشها و اصولهایمان داشته است».

بنه دیتو: «من کاملاً از دانشگاه‌ها حمایت می‌کنم. می‌دانم که می‌توانیم در این زمینه کمک بسیاری کنیم».

فریکسا: «برنامه‌ای داشتیم تا دانشگاه بارسلونا را ترویج دهیم. می‌خواهیم که لاماسیا دانشگاه فوتبال و حلقه اتصالی بین باشگاه و دانشگاه‌ها باشد».

ورزش‌ها

فریکسا: «الگوی ورزشی 5 سال گذشته ما را سمت خرید بازیکنها و شکل دهی استعدادها راهنمایی کرده است. هزینه‌ای که برای نیمار پرداخت کردیم را درک نمی‌کنم».

بنه دیتو: «لاماسیا دیگر تنها منحصر به ورزش نیست. نمی‌دانم که آیا باورهای خود را ترک کرده‌اند یا نه. ما قدرت خود در این زمینه را از دست داده و باید به سرعت آن را بازیابی کنیم».

لاپورتا: «آبیدال مسئول دبیرخانه فنی شده و خوزه رامون الکسانکو مدیریت لاماسیا را بر عهده خواهد گرفت».

فریکسا: «اول باید مشخص کنی که چه برنامه‌ای داری و سپس عنوان کنی که با چه کسی و چگونه آن را انجام می‌دهی. بسیار خوب است که ایده‌های مشخصی داریم. ما آنچه را که می‌خواهیم انجام دهیم طراحی کرده‌ایم و پس از تشریح آن، درباره افراد به خصوصی صحبت خواهم کرد».

بنه دیتو: «در رابطه با آبیدال چیزی برای گفتن ندارم، مگر اینکه هیات مدیره با او نا عادلانه برخورد کرد. اسامی از شما محافظت می‌کنند. پشت ساختار کادر فنی قایم شوید نه پشت زوبی و تیکی».

لاپورتا: «آنهایی که پس از نامزدی به من پیوستند، دیدگاهی مشابه من دارند: سبک بازی ساخته شده توسط کرایف که در سراسر جهان شناخته شده است».

بنه دیتو به لاپورتا: «من همواره طرفدار کرایف بوده‌ام، اما تو بیش از حد درباره او صحبت می‌کنی».

فریکسا: «با لاپورتا موافقم. ما لاماسیا را به دانشگاه فوتبال تبدیل کرده‌ایم. باید قبول کنیم که حریفان از ما پیشی گرفته‌اند».

لاپورتا: «پروژه بسکتبال من بسیار هیجان انگیز است. باید بر بسکتبال جوانان سلطنت کنیم؛ موضوعی که تاکنون بر روی آن به اندازه کافی کار نشده است».

بنه دیتو: «به طور قطع نمی‌گویم که خاویر پاسکوال در فصل بعد نیز سرمربی بسکتبال بارسا است. برای تصمیم‌گیری، باید با او صحبت کنم».

فریکسا: «مشخص است که باید با کمیته فنی همکاری کنیم که مسئول استعداد‌یابی است. تصمیمات ورزشی باید از طریق هیات مدیره گرفته شود. نه تنها توسط مدیرعامل، بلکه توسط مدلی بنا شده بر اساس مسئولیت مشترک».

لاپورتا به فریکسا: «نمی دانستم که زوبیزارتا عضو هیات مدیره نیست. تکسیکی بگریستین مرتباً در جلسات حضور داشته و گزارش می‌داد».

ضمیمه مترجم:

*پروژه اسپای بارسا در مورد بازسازی و اصلاح ورزشگاه نوکمپ می‌باشد. علاوه بر آن شامل افزایش ظرفیت ورزشگاه به 105,000 نفر و تغییر کامل ساختار فعلی نوکمپ است.

* التراها به گونه‌ای از طرفداران ورزشی گفته می‌شود که به واسطه حمایتهای فوق‌العاده متعصبانه خود مشهورند. این حمایتها به گونه‌ای است که گاهی به خشونت، نفرت و سر دادن شعار‌های مختلف ختم می‌شود.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
Sidarta
پاسخ به: مشروح نخستین مناظره کاندیداهای ریاست باشگاه
خیلی ممنون از بابت این ترجمه
حرفاشون خیلی جالب بود ببینیم چی میشه...!!!


یکشنبه، ۲۸ تیر ۱۳۹۴ (۱۰:۰۶)
 
6+5=11
پاسخ به: مشروح نخستین مناظره کاندیداهای ریاست باشگاه
بارتومئو


شنبه، ۲۷ تیر ۱۳۹۴ (۱۸:۲۴)
 
سوداگر
پاسخ به: مشروح نخستین مناظره کاندیداهای ریاست باشگاه
اولا یه دست مریزادجانانه بابت این ترجمه
دومامطالعه کردم بعضی مسائل برام روشن شد
سومافهمیدم توی این چهارگزینه لاپورتابرندتر وباصلابت تره


شنبه، ۲۷ تیر ۱۳۹۴ (۵:۱۰)
 
hadistoota
پاسخ به: مشروح نخستین مناظره کاندیداهای ریاست باشگاه
سلام خدمت دوستای خوب بارسایی...
لینک گروه بارسلونا در تلگرام...
مشاهده لینک


شنبه، ۲۷ تیر ۱۳۹۴ (۲:۰۵)
 
Nima.Kanani
پاسخ به: مشروح نخستین مناظره کاندیداهای ریاست باشگاه
پس بارتومئو کوش؟
دنیا لاپورتا


جمعه، ۲۶ تیر ۱۳۹۴ (۲۲:۰۵)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: مشروح نخستین مناظره کاندیداهای ریاست باشگاه
نقل قول
بندیتو: «چهار سال پیش و در جریان انتخابات، چهل میلیون یورو صرف پروژه تحقیرآمیز فورستر شد».


پروژه فورستر چیه؟؟

اونطوری که یادم میاد، پروژه ای بود که زمان لاپورتا برای بازسازی نیوکمپ طراحی شده بود که بعدا در زمان راسل حذف شد و آخر به این پروژه جدید ختم شد.


جمعه، ۲۶ تیر ۱۳۹۴ (۱۸:۲۴)
 
zarringr
پاسخ به: مشروح نخستین مناظره کاندیداهای ریاست باشگاه

اینو دس گرمی زدم !! به مناسب تولد بوسکی !!
اینم لینک با کیفیت بالا !! :
uupload.ir/files/m1tk_bus.jpg


جمعه، ۲۶ تیر ۱۳۹۴ (۱۲:۳۲)
 
M.A.T.S
پاسخ به: مشروح نخستین مناظره کاندیداهای ریاست باشگاه
بندیتو: «چهار سال پیش و در جریان انتخابات، چهل میلیون یورو صرف پروژه تحقیرآمیز فورستر شد».


پروژه فورستر چیه؟؟


جمعه، ۲۶ تیر ۱۳۹۴ (۱۰:۲۱)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۳۵۲ کاربر آنلاین است. (۲۲۶ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۳۵۲

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!