به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

چالش‌های بارسا 2015/16 (بخش اول)؛ لوییز انریکهآنالیز فنی
فرستنده علی صبوری در تاريخ دوشنبه، ۲۹ تیر ۱۳۹۴ (۱۴:۱۸) (۲,۰۴۳ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: ویلابا
مترجم: غلامحسین صبوری/ FCBarcelona.ir


این هفته لوییز انریکه به کمپ تمرینی خوان گمپر بازگشت تا دومین فصل حضور خود بر روی نیمکت بارسا را آغاز کند. این در حالی است که این مربی چالشهای کاملاً متفاوتی نسبت به 365 روز قبل، پیش روی خود می‌بیند. او اکنون از یک مربی تازه کار که هنوز هیچ عنوانی را کسب نکرده، به یک مربی تثبیت شده تبدیل شده است. چیزهای زیادی از 14 جولای 2014 تا کنون تغییر کرده، اما انتظارات در نیوکمپ مشابه قبل است و تیم یکبار دیگر باید با ارائه نمایشی قانع کننده از سبک بارسا، برای تمامی عناوین ممکن بجنگد.

در بخش اول این مقاله، فراز و نشیبهای هر وضعیت و نقش هر فرد در فصل پیش رو که در ابتدای آن شاهد دو سوپر کاپ خواهیم بود، تجزیه و تحلیل خواهد شد. همچنین به صورت بخش بخش اجزای نیکمت تحت رهبری انریکه را بررسی خواهیم کرد.


غیر قابل پیش بینی بودن

یکی از اهداف اصلی انریکه در زمان ورود به بارسا، اعمال تغییرات تاکتیکی در تیم بود. این مربی اسپانیایی گفت: «باید غیر قابل پیش بینی باشیم». پس از یک دوره آزمایش و خطا، ما بالاخره ورژنی که انریکه می‌خواست را در ژانویه دیدیم؛ یعنی ارائه بازی مستقیم‌تر بدون از دست دادن مالکیت توپ، آماده‌سازی بالای فیزیکی و پرس از بالا به عنوان اصلی‌ترین رکن دفاع. هیچ تیمی نمی‌توانست لئو مسی به عنوان یک رهبر تکامل یافته (به لطف تغییر پستی که پس ورود سوارز اعمال شد) را متوقف کند.


با شروع فصل جدید، منطقی به نظر می‌رسد که انریکه در پی تغییراتی باشد که بار دیگر تیمش "غیر قابل پیشبینی" باشد. در بازیهای پیش فصل خواهیم دید که تیم با خرید بازیکنان جدید (آردا و ویدال) که تا ژانویه سال آینده نمی‌توانند بازی کنند، چگونه تکامل پیدا می‌کند.

سیستم چرخشی

در ابتدای فصل گذشته انریکه 28 ترکیب مختلف ساخت. تا ماه ژانویه، هر بازی یک ترکیب در زمین حضور پیدا می‌کرد و همین باعث آغاز بحثها شد. برخی عقیده داشتند که تغییرات مکرر مانع پیدا کردن راه حل مناسب شده و اینکه انریکه ایده‌های مشخصی ندارد. اما بعداً مشخص شد که این چرخشها تا چه حد در شادابی آخر فصل بازیکنان تاثیر داشته و به نوعی نقش تعیین کننده در کسب عناوین مختلف ایفا کرده است. آسیب دیدگی شدیدی در بین بازیکنان دیده نمی‌شد و کارهای فیزیکی واقعاً بهتری نسبت به رئال مادرید انجام شده بود.


علاوه بر این، خواهیم دید که او چگونه با موضوع غیر قابل لمس مقابله خواهد کرد. در ماه‌های پایانی فصل گذشته، مسی، سوارز و نیمار در تمامی دقایق بازیها به میدان رفتند و بعضاً انریکه هافبک‌ها را تعویض می‌کرد تا به پدرو بازی برسد. خواهیم دید که انریکه چگونه با این موضوع رفتار می‌کند و اینکه آیا این سه مهاجم درک خواهند کرد که استراحت کردن می‌تواند برای آنها مثبت باشد یا نه.

موضوعات دشوار

«تنها 11 بازیکن می‌توانند در زمین حضور داشته باشند». یکی از بزرگترین دشواریها راضی نگه داشتن ترکیبی با بیش از 20 بازیکن است. لوییز انریکه باید هوشیارانه عمل کرده و به بازیکنانی که کمتر بازی می‌رسد انگیره دهد. یکی از آشکارترین موارد پدرو است که در حال بررسی خروج از بارسا در تابستان پیش رو است. همچنین خواهیم دید که چگونه با بازیکنانی مانند بارترا، روبرتو و ترشتگتن که قبلاً به خاطر کم بازی کردن اعتراض کرده بودند، رفتار خواهد شد.


به علاوه، قرارداد رافینیا سال 2016 به اتمام می‌رسد و اگر در این فصل به اندازه کافی بازی نکند، ممکن است مانند برادرش از باشگاه جدا شود.

در صورت خروج بازیکنان اصلی، ورود بازیکنانی از تیم ب می‌تواند راه حل مناسبی باشد؛ از آنجا که بازیکنان تیم ب کمتر از بازیکنان تثبیت شده اعتراض می‌کنند. مونیر، ساندرو و هلیلوویچ پیش فصل را همراه با تیم اصلی آغاز کرده و بازیکنانی همچون گامبائو، سمپر و سوارز (دروازه بان) نیز به ترکیب اضافه می‌شوند. کادر فنی باید تصمیم بگیرد که کدام بازیکنان به طور معمول می‌توانند در تیم اصلی بازی کنند و چه بازیکنانی باید به طور قرضی باشگاه را ترک کنند.

نقش اونزوئه

شغل مخفی کارلوس اونزوئه در تیم تاکنون نقش کلیدی ایفا کرده است. پس از رابطه پر تنش بازیکنان با مربی در آغاز فصل گذشته، کمک مربی تیم حلقه اتصال بازیکنان با کادر فنی بوده است. می‌توانستیم او را ببینیم که با خوش برخوردی و در حالی که کنار مسی ایستاده است، با او صحبت می‌کند. او کسی است که اعتماد نیمار و سوارز را به دست آورده است و به نوعی مانند یک مامور پلیس سعی می‌کند تا جو خوبی در یک رختکن پر ستاره ایجاد کند.


کار دقیق او در ضربات ایستگاهی باعث شد تا فصل گذشته بارسا امتیازات زیادی کسب کند و بازیکنان تیم به او اعتماد کنند. از این لحاظ، بارسا یکی از بهترین فصلهای خود را سپری کرد و ضمن دریافت گلهای اندکی از روی این ضربات، در بازیهای حساس گلهای ارزشمندی به ثمر رساند. خلا چنین تاکتیکی در بارسا احساس می‌شد و فصل گذشته این تیم به نحو احسن از پس آن برآمد. در جریان پیش فصل، کارهای زیادی در آزمایشگاه صورت خواهد گرفت تا جایگاه یکی از اعضای کلیدی ترکیب بیش از پیش تحکیم شود.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
6+5=11
پاسخ به: چالش های بارسا 2015/16 (بخش اول)؛ لوییز انریکه
عالی بود


سه‌شنبه، ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ (۳:۱۸)
 
moh321
پاسخ به: چالشهای بارسا 2015/16 (بخش اول)؛ لوییز انریکه
من خودم به شخصه از انريكه خيلي انتقاد ميكردم...حرف من اين بود كه از همون جلو پرس كنيم و مالكيت رو در اختيار بگيريم كه تا سال 2015 چنين تاكتيكي رو به ندرت ميديدم در تيم..اما با شروع نيم فصل دوم اون چيزي شد كه انتظار داشتم... و فكر ميكنم كليدي ترين بازيكن فصل گذشته ما راكيتيچ بود كه هم فشار رو از روي بوسكتس بر ميداشت و هم سمت راست ميرفت تا مسي راحت و با خيال آسوده وسط زمين بازي سازي كنه


پنج‌شنبه، ۱ مرداد ۱۳۹۴ (۹:۵۰)
 
mohammad.blograna
پاسخ به: چالشهای بارسا 2015/16 (بخش اول)؛ لوییز انریکه
فصل پیش خیلیا زود داوری کردن و سیستم چرخشی انریکه رو زیر سوال بردن ، ولی در نهایت دیدن که چقدر به نفع تیم بود .
به طور کلی ، تغییر روش بازی بارسا در فصل پیش فوق العاده بود و همینم به غیر قابل پیش بینی بودن تیم کمک کرد ، اما یه مشکل اساسی داشتیم ، اونم خط هافبکمونه که خیلی شل گرفته میشه
تو چندین بازی خط هافبک ما شل گرفته شد که خیلی به ضررمون بود ، البته شاید اینم خودش یه نوع کلک تاکتیکی بوده !
در مورد فصل آینده :
پدرو حتما باید فروخته شه |||||||
تیم باید از فصلِ پیش رو پوست بندازه و جوون بشه ، فراموش نکنیم که میانگین سنی تیم روز به روز داره بالاتر میره و چند ساله که اصلا به این فکر نیستیم
سندرو و مونیر و آلن و سمپر و گریمالدو باید از همین فصل به تیم اصلی ملحق بشن
با خرید آردا و ویدال هم کار برای رافینیا و روبرتو خیلی سخت میشه
متاسفانه متاسفانه متاسفانه احتمالا آخر فصل از تیم جدا میشن .
حتی به احتمال زیاد دنیس سوارز هم دیگه شاید برنگرده به تیم
:(


پنج‌شنبه، ۱ مرداد ۱۳۹۴ (۱:۵۴)
 
X-BARSELONA
پاسخ به: چالشهای بارسا 2015/16 (بخش اول)؛ لوییز انریکه
دست مترجم درد نکنه. مقاله خوبی بود.
امیدوارم امسال هم مثل پارسال در صدر باشیم و ایشالله یه 3 گانه خوشگل رو بزنیم به رگ


دوشنبه، ۲۹ تیر ۱۳۹۴ (۲۳:۰۳)
 
87122287
پاسخ به: چالشهای بارسا 2015/16 (بخش اول)؛ لوییز انریکه
سیستم چرخشی خوبه. ولی فاصله ی مسی - سوارز- نیمار با نیمکت نشینان خیلی بالاست . امیدوارم حداقل پدرو تا نیم فصل بمونه


دوشنبه، ۲۹ تیر ۱۳۹۴ (۲۲:۳۴)
 
ehsan1025
پاسخ به: چالشهای بارسا 2015/16 (بخش اول)؛ لوییز انریکه
راز موفقیت فصل قبل همین سیستم چرخشی بود که در بازی های آخر و مهم هیچ مصدوم و محرومی نداشتیم


دوشنبه، ۲۹ تیر ۱۳۹۴ (۲۱:۱۲)
 
6+5=11
پاسخ به: چالشهای بارسا 2015/16 (بخش اول)؛ لوییز انریکه
این بچه بازی هایی که نیمار و سوارز سر تعویض در می اوردن خیلی فاجعه بود خدا کنه این فصلی دیگه این جوری نباشه ..


دوشنبه، ۲۹ تیر ۱۳۹۴ (۱۸:۳۲)
 
hadistoota
پاسخ به: چالشهای بارسا 2015/16 (بخش اول)؛ لوییز انریکه
سلام خدمت دوستای گل بارسایی....
به جمع ما در تلگرام بپیوندید...
لینک گروه بارسلونا در تلگرام:
مشاهده لینک


دوشنبه، ۲۹ تیر ۱۳۹۴ (۱۵:۳۲)
 
Nima.Kanani
پاسخ به: چالشهای بارسا 2015/16 (بخش اول)؛ لوییز انریکه
مقاله عالی بود
این فصل هم سه گانه واس ماس (کیا یادشونه؟)
فصل پیش فوق العاده این فصل فوق العاده تر میشه

Visca BArca
Visca CAtalonia


دوشنبه، ۲۹ تیر ۱۳۹۴ (۱۵:۲۸)
 
hadimoghadam
پاسخ به: چالشهای بارسا 2015/16 (بخش اول)؛ لوییز انریکه
سلام به تمام بارسایی های عاشق، بنظرم باید برای یک سگانه تاریخی آماده بشیم. در تاریخ هیچ تیمی نتونسته این کار رو انجام بده. آماده باش.....


دوشنبه، ۲۹ تیر ۱۳۹۴ (۱۴:۴۱)
 
iman_khatar
پاسخ به: چالشهای بارسا 2015/16 (بخش اول)؛ لوییز انریکه
مقاله خوبی بود ممنون منتظر بخش های بعدی هستم


دوشنبه، ۲۹ تیر ۱۳۹۴ (۱۴:۳۸)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۵۱ کاربر آنلاین است. (۹ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۵۱

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!