به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

بارسلونا، آماده تصمیم‌گیری برای آیندهآبی و اناری‌ها
فرستنده سید سجاد زرگرنتاج در تاريخ شنبه، ۲۷ تیر ۱۳۹۴ (۰:۰۰) (۱,۱۷۹ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: سید سجاد زرگرنتاج / FCBarcelona.ir


روز شنبه، نوکمپ مکان برگزاری انتخابات ریاست باشگاه خواهد بود. کمپین‌های تبلیغاتی آن‌ها به کار خود پایان داده‌اند و حالا سرنوشت بارتومئو، بندیتو، فریکسا و لاپورتا، در دستان اعضای رسمی باشگاه است.

یکی از نکاتی که بارسلونا را از دیگر باشگاه‌های مطرح دنیا متمایز می‌سازد، اهمیت دموکراسی در این باشگاه است. این مسئله، مصداق بارز این نکته است که بارسا، بر خلاف دیگر باشگاه‌های مطرح دنیا، تنها یک شرکت تجاری نیست! بلکه این باشگاه متعلق به اعضا و هواداران خود است و این اعضا هستند که تصمیم می‌گیرند چه کسی بر باشگاه، ریاست کند. چیزی که قرار است شنبه، 18 جولای اتفاق بیفتد.


انتخابات زود هنگام

در سال 2009، مدت زمان ریاست باشگاه، از 4 سال به 6 سال افزایش یاقت، و قرار بر این بود که ساندرو راسل، که با ثبت رکورد کسب 61.5% آرا، به ریاست باشگاه در سال 2010 رسید، تا سال 2016 در سمت خود باقی بماند. اما او در ژانویه 2014 از سمت خود استعفا داد و جوزپ ماریو بارتومئو، که در آن زمان نائب رئیس باشگاه محسوب می‌شد، جانشین او شد.

در ژانویه امسال، بارتومئو رسما اعلام کرد که به زودی و در پایان فصل، یک انتخابات زود هنگام برگزار خواهد شد. او علت این مسئله را اینگونه شرح داد: «می خواهیم به باشگاه کمک کنیم و تنش موجود را از بین ببریم. همه این مسائل روی تیم اثر گذار هستند و به همین خاطر است که می‌خواهیم در پایان فصل، انتخابات برگزار کنیم».

کاندیداها

ابتدا 7 نامزد رسمی برای انتخابات امسال وجود داشتند. اما سه تن از آن‌ها به دلیل عدم موفقیت در جمع آوری تعداد رأی لازم از اعضای رسمی باشگاه، رد صلاحیت شدند. چهار مردی که روز شنبه با یکدیگر برای کسب جایگاه ریاست رقابت خواهند کرد، به شرح زیر هستند:

جوزپ ماریو باتومئو: او جایگاه‌های مختلفی را در باشگاه داشته است. بین سال‌های 2003 و 2005، او عضو هیئت مدیره باشگاه و رئیس بخش هندبال و بسکتبال بود. او در سال 2010 به عنوان نائب رئیس ورزشی به باشگاه بازگشت. او تا ژانویه 2014 این عنوان را در اختیار داشت تا اینکه در پی استعفای ساندرو راسل، جانشین او در جایگاه ریاست شد.

آگوستی بندیتو: پایه گذار برنامه‌ای که از ساختار مالکیت در باشگاه دفاع، و از لوییس باسات در انتخابات سال 2000، حمایت کرد. از سال 2003 تا زمان استعفایش در سال 2009، به عنوان بخشی از کمیسیون ورزشی و روابط عمومی باشگاه، تحت ریاست خوان لاپورتا به انجام وظیفه پرداخت. پس از استعفا، در انتخابات سال 2010 شرکت کرد و دوم شد.

آنتونی فریکسا: در انتخابات 2000، از لوییس باسات حمایت می‌کرد. سپس و بین سال‌های 2003 و 2005، مشاور حقوقی باشگاه زیر نظر خوان لاپورتا، و یکی از اعضای هیئت مدیره باشگاه شد. سپس و تا سال 2014، در کمیته انظباطی باشگاه مشغول به کار بود. در سال 2010 و در پی ریاست ساندرو راسل، او به عنوان سخنگوی باشگاه منسوب شد.

خوان لاپورتا: در 15 ژوئن 2003 با کسب 52.7% آرا، به عنوان رییس باشگاه انتخاب شد. بار دیگر و در سال 2006 نیز این اتفاق برای وی افتاد و باز هم به ریاست باشگاه رسید. در طول دوران مدیریت او، بارسا دو بار به قهرمانی اروپا رسید، درآمد باشگاه افزایشی 300% داشت و اعضای رسمی باشگاه از 106,135 به 173,701 افزایش پیدا کردند. در سال 2006، لاپورتا اقدام به امضای قرارداد تاریخی با یونیسف کرد که طی آن باشگاه متعهد شد ضمن همکاری اعتباری با این سازمان، لوگوی یونیسف را نیز بر روی پیراهن تیم نخست، درج کند.

نحوه برگزاری انتخابات

هر شخص بالغی که شرایط مقابل را داشته باشد، می‌تواند در انتخابات شنبه، شرکت کند: 1) از لحاظ قانونی در سلامت کامل عقلی به سر ببرد. 2) حداقل یک سال از عضویتش در باشگاه گذشته باشد. 3) محرومیتی در کارت عضویتش ثبت نشده باشد. 4) در نظرسنجی پیش از انتخابات شرکت کرده باشد. همچنین آرا به صورت حضوری دریافت می‌شوند و امکان ارسال آن با پست یا ایمیل مقدور نیست. برای شرکت کردن در انتخابات، به همراه داشتن کارت عضویت نیاز نیست، و به همراه داشتن کارت ملی کافیست.

هر کدام از این چهار کاندید که شرایط لازم برای حضور در این انتخابات را دارا بودند، کمپین‌های تبلیغاتی خود را از روز 9 جولای تا نیمه شب 16 جولای، به مدت یک هفته برگزار کردند. همچنین مناظره میان این چهار کاندید که در روز دوشنبه، 14 جولای در نوکمپ برگزار شده بود، به صورت زنده پخش شد.

رأی‌گیری از ساعت 9 صبح شنبه 18 جولای به وقت رسمی آغاز و تا پایان ساعت 21 ادامه خواهد داشت. به نظر نمی‌رسد نتیجه شمارش آرا تا پیش از صبح یکشنبه مشخص و اعلام شود.

برنامه‌های مختلف

مراسم انتخابات تنها شامل آمدن مردم به نوکمپ و انداختن رأیشان درون جعبه نیست، بلکه باشگاه برنامه‌های مختلفی را برای شرکت کنندگان تدارک دیده است. برنامه‌های باشگاه برای این روز شامل: فرصت عکس گرفتن شرکت کنندگان با جام‌های سه گانه بارسا در فصل 2014/15 - تور داخل استادیومی به ساختمان مدیریت و رختکن‌های بازیکنان - فرصت زدن ضربه پنالتی برای کودکان 5 تا 14 سال و ... .
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
hadistoota
پاسخ به: بارسلونا، آماده تصمیم گیری برای آینده
دوستان گل بارسایی...
به ما در تلگرام ملحق شین...
گروه بارسلونا در تلگرام مشاهده لینک


شنبه، ۲۷ تیر ۱۳۹۴ (۲۳:۳۴)
 
6+5=11
پاسخ به: بارسلونا، آماده تصمیم گیری برای آینده
انشالله که هر کدومشون انتخاب شدن فقط به فکر موفقیت و سربلندی بارسا باشن ..


شنبه، ۲۷ تیر ۱۳۹۴ (۱۸:۱۱)
 
zarringr
پاسخ به: بارسلونا، آماده تصمیم گیری برای آینده
من دو دلم ولی دلم بیشتر سمت لاپورتاس !! با این وجود فکر نمیکنم شانس زیادی برا پیروزی داشته باشه !! احتمال زیاد بارتمئو دوباره میاد رو کار !! یه حسنی ک بارتمئو داره اینه ک میتونه بارسا رو تبدیل کنه به پردرامدترین باشگاه جهان از نظر اقتصادی !! این توانو داره !! ولی لاپورتا فکر نمیکنم !! به هر حال اگر لاپورتا هم بیاد رو کار میتونه لاماسیا رو زنده کنه !! امیدوارم هر کی ک به نفع بارساس رای بیاره !!


شنبه، ۲۷ تیر ۱۳۹۴ (۱۲:۴۴)
 
hadimoghadam
پاسخ به: بارسلونا، آماده تصمیم گیری برای آینده
سلام دوستان، من موافق لاپورتا نیستم به دلیل اینکه بیشتر زیر سلطه کرایف هست. هنوز یادمون نرفته که زمانی بارسلونا پر شده بود از بازیکنان هلندی، ضمناً تازه تیم داره راه میوفته، خریدهای خوبی هم انجام شده


شنبه، ۲۷ تیر ۱۳۹۴ (۱۱:۲۴)
 
سوداگر
پاسخ به: بارسلونا، آماده تصمیم گیری برای آینده
امیدوارم هرکی لایق باشه لاپورتابیاره ان شاالله


شنبه، ۲۷ تیر ۱۳۹۴ (۵:۰۶)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۹۰ کاربر آنلاین است. (۲۲ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۹۰

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!