به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

چالش‌های بارسا 2015/16 (بخش دوم)؛ خط دفاعیآنالیز فنی
فرستنده سید سجاد زرگرنتاج در تاريخ سه‌شنبه، ۳۰ تیر ۱۳۹۴ (۲۱:۳۰) (۱,۵۱۵ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: Weloba
مترجم: سید سجاد زرگرنتاج / FCBarcelona.ir


در فصل پیش رو، بارسا خط دفاعی مجهز و قدرتمندی را خواهد داشت. برای اولین بار در چند تابستان گذشته، ما نیازی به خرید دفاع نداریم، زیرا فصل گذشته این بخش از تیم، با حضور پیکه، ماسکرانو، بارترا و متئو پر شده بود. علاوه بر این، در این فصل فرمالن که تا آخرین روز فصل گذشته نتوانست برای تیم به میدان برود و به نوعی خرید این تابستان تیم محسوب می‌شود، آماده حضور در ترکیب خواهد بود.

اما در پست دفاع کناری، دنی آلوز در نهایت تصمیم به ماندن گرفت و قرارداد خود را تمدید کرد، و رقابت در پست او با خروج مونتایا و حضور الکس ویدالِ تازه به خدمت گرفته شده، شدید‌تر شده است. همچنین در سمت چپ، جوردی آلبا، داگلاس و آدریانو گزینه‌های مربی برای حضور در ترکیب خواهند بود؛ اگرچه نباید گریمالدو، بازیکن جوان و برخواسته از لاماسیا را در این پست از یاد ببریم.


حال بیایید موقعیت‌ها و چالش‌های خط دفاعی بارسلونا را تحلیل کنیم!

پیکه جایگاه بهترین را رها نمی‌کند

یک سال پیش، پیکه در مصاحبه‌ای اعلام کرد که دیگر بر تخت سلطنتی بهترین مدافعان مرکزی جهان تکیه ندارد، اما تلاش خواهد کرد تا بتواند آن جایگاه را دوباره بدست بیاورد. بعد از شروع بحث برانگیزش در شروع فصل، شماره سه بارسا در ژانویه جایگاه "بهترین" را پس گرفت و نقشی مؤثر در بدست آوردن دومین سه گانه‌اش با بارسا، ایفا کرد. دفاع بی‌نقص، دفع توپ مطمئن و به ثمر رساندن 7 گل، خصوصیات بازر بازی پیکه در طول فصل بودند.


علاوه بر این، پیکه به عنوان رهبر تیم در خط دفاعی بسیار موفق عمل کرد و نشانه‌هایی از "بلوغ پویولی" را از خود نشان داد. در اولین فصل پس از پویول، تیم در همه مسابقات به سختی تلاش کرد و در نهایت یک دفاع منسجم را ساخت. پیکه زوجی قوی را در کنار ماسکرانو تشکیل داد، دو استایل متفاوت از مدافعین که خطی رویایی را برای قلب دفاع تیم، به وجود آوردند. خطی که حضور تیم در کورس‌های قهرمانی را بیمه کرده بود!

استفاده از همه فرصت‌ها

علاوه بر پیکه و ماسکرانوی ثابت، بارترا، متئو و فرمالن، دیگر گزینه‌های مربی برای پست دفاع مرکزی هستند.


بارترای 24 ساله می‌داند این می‌تواند آخرین فصل حضورش در بارسا باشد، اگر نتواند به جایگاهی ثابت در ترکیب تیم دست پیدا کند. او همواره با ترکیب هماهنگ بوده است، اما پیشرفت‌های لازم برای اینکه بتواند در ترکیب ثابت تیم قرار بگیرد را نداشته است. تیتو، تاتا و انریکه، هیچ یک به او در بازی‌های مهم اعتماد نداشتند و این مدافع سابق تیم‌های پایه بارسا، باید در همه تمرینات و هر دقیقه‌ای که به او فرصت بازی داده می‌شود، خود را نشان بدهد.

جذب متئو 30 ساله آن هم با قیمت 20 میلیون یورو، تعجب همگان را برانگیخت، اما او با نمایش قابل توجهش، پاسخ همه تعجب‌ها را داد. گل نجات بخشش مقابل سلتا و گل حیاتی‌اش برابر رئال مادرید، نشان از حضور مؤثر او در ترکیب تیم دارد. او سرعت بالایی دارد و بسیار خوب پاس می‌دهد که هر دوی اینها، از خصوصیات اصلی یک مدافع وسط در تیمی مانند بارسلونا با آن استایل خاص بازی، محسوب می‌شود.

اما فرمالن بلژیکی کاملا ناشناخته است. در روزهای خوبش در آرسنال، مدافع بسیار خوبی محسوب می‌شد، اما او مدت بسیار زیادی را به دلیل مصدومیت دور از میادین بود و زمان زیادی از آخرین باری که به صورت متناوب بازی کرده است، می‌گذرد. به هر حال، با توجه به قدرت بدنی بسیار بالایش، بازیکنی است که به خوبی می‌تواند توپ را باز پس بگیرد و دفاع کند، و این می‌تواند نکته‌ای مثبت برای بارسا باشد. به زودی مشخص خواهد شد که آیا او از لحاظ روحی آماده بازگشت به ترکیب است، یا خیر.

زنگ خطر برای آلوز

بعد از گذشت هفت فصل که هیچ جانشین درخوری برای دنی آلوز وجود نداشت، یک مدافع راست از سویا به تیم آمده است که می‌تواند وضعیت رقابت برای حضور در ترکیب اصلی برای دنی آلوز تغییر دهد. اگرچه الکس ویدال تا ژانویه نمی‌تواند تیم را همراهی کند، اما به نظر می‌رسد او برای تیم یک جوردی آلبای راست پا باشد. این بازیکن سختکوش زیر نظر اونای امری به یک مدافع راست تبدیل شده است و به نظر می‌رسد به بارسا آمده تا کار را برای مدافع برزیلی پیچیده کند.


دنی آلوز پس از پشت سر گذاشتن یک فصل خوب و تمدید کردن قراردادش، حال باید تلاش خود را برای ماندن در فرم خوب شروع کند؛ همچنین او باید تلاش کند تا فعالیت‌های ورزشی‌اش بیشتر از فعالیت‌هایش در صفحات اجتماعی شود.

در همین میان، داگلاس تلاش خواهد کرد تا از غیبت‌های دنی آلوز پیش از ژانویه 2016 نهایت استفاده را ببرد. در اولین کنفرانس فصل، انریکه تأکید کرد که دوست دارد داگلاس را در همان فرمی که او در برزیل داشت ببیند، و از آنجایی که او اولین فصل حضورش در اروپا را گذرانده است، نمی‌تواند عذری داشته باشد. با رفتن مونتایا به اینتر، مدافع برزیلی این فرصت را دارد تا اعتبار خود را بدست بیاورد و برچسب عجیب‌ترین خرید تاریخ باشگاه را از پیشانی خود پاک کند.

آلبا، دسترسی ناپذیر

وقتی صحبت از سمت چپ خط دفاعی می‌شود، هیچ گزینه‌ای غیر از آلبا نمی‌تواند بهترین گزینه باشد. او یکی از با ثبات‌ترین بازیکنان تیم در فصل گذشته بود و بازیکنی در حد رقابت با او برای کسب جایگاه دفاع چپ در ترکیب، وجود نداشت. او همواره خود را در موقعیتی قرار می‌دهند که نیمار و اینیستا می‌توانند به راحتی به او دسترسی داشته باشند و با وجود اینکه بیشتر دقایق بازی را در یک سوم دفاعی حریف به سر می‌برد، در دفاع تیمی نیز نقشی کلیدی دارد.


آدریانو هیچگاه در یک رقابت مستقیم با آلبا موفق نبوده است، اما همواره هنگامی که به او نیاز بوده، نمایش خوبی از خود نشان داده است. البته امکان ترک بارسا توسط او به باشگاهی که بتواند دقایق بیشتری بازی کند و یک "آخرین قرارداد" خوب در دوران بازیگری‌اش به ثبت برساند، وجود دارد. در این مورد خاص، این جدایی می‌تواند سبب شود تا گریمالدوی 19 ساله، به عنوان یکی از آینده دار‌ترین مدافعان چپ جهان، فرصت بیشتری برای بازی پیدا کند.


چالش‌های بارسا 2015/16 (بخش اول)؛ لوییز انریکه
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
6+5=11
پاسخ به: چالش های بارسا 2015/16 (بخش دوم)؛ خط دفاعی
ممنون


سه‌شنبه، ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ (۳:۱۳)
 
سوداگر
پاسخ به: چالش های بارسا 2015/16 (بخش دوم)؛ خط دفاعی
اولا ممنون بابت این روشنگری .... اینها درحدحدس وگمان هست وخیلی هم به واقعیت نزدیکه وباید هم منتظر شرایط بهترویاحتی بدترازاینها بود....ولی درکل خوب بودممنون


پنج‌شنبه، ۱ مرداد ۱۳۹۴ (۱۲:۲۹)
 
moh321
پاسخ به: چالش های بارسا 2015/16 (بخش دوم)؛ خط دفاعی
فكر ميكنم بارترا داره هدر ميره..بايد فيكس بازي كنه..بازي با گلكسي رو كه ديدم داگلاس چه در حمله و چه در دفاع بي نقص بود كه جاي خوشحالي داره..اما اين رو بهتون بگم كه فرمالن رو ضربات ارسالي از جناحين توي يارگيري ها ضعيفه اما براي پرس و بازي گرداني بهترينه حتي از ماسكي هم بهتره

اميد دارم كه گيرمالدو و ادگار ايه در بازي هاي ساده مثل 1/16 جام حذفي تست بشن..اگر قرار باشه دفاع مركزي يا دفاع چپ بخريم ديگه بايد با گيرمالدو،بارترا و ايه خداحافظي كنيم كه فك ميكنم امكانش بسيار زياده...منم هم عقيده دوستمون محمد بلوگرانا هستم..بارتومئو عملا لاماسيا رو نابود ميكنه و ميذاره كنار.هر چند نشون داده خريدهاش خوبن


پنج‌شنبه، ۱ مرداد ۱۳۹۴ (۱۰:۰۵)
 
mohammad.blograna
پاسخ به: چالش های بارسا 2015/16 (بخش دوم)؛ خط دفاعی
اتفاقا واسه دفاع وسط به نظرم خوبه که یه خرید دیگه هم انجام بدیم .
هیچ وقت فراموش نکنید که تو طول فصل ممکنه کلی مصدوم بدیم ، به خصوص فصل آینده || ، که باید تو سه تا جام دیگه هم شرکت کنیم .
مثلا همین ورمایلن بازم احتمالش هست که مصدوم بشه و نمیشه 100 درصد روش حساب کرد
در ضمن در مورد بعضی از مدافعا هم اغراق کردید ، هنوز سوتی های پیکه و ماسکرانو یادم نرفته
شکی در این که ماسکرانو یکی از بهترین خریدای ما بوده نیست ولی به خدا قسم پست اصلیش دفاع وسط نیست ، نمیدونم چرا هیچ کدوم از مربیای بارسا نمیخوان اینو بفهمن !!||
با توجه به اون سوتی توی فینال برلین ، تصور یک لحظه دیدن ماسکرانو توی اون پست منو آزار میده ||
در مورد بارترا هم متاسفم چون که هیچ کدوم از مربیای بارسا بهش اعتماد نکردن !!|
امیدوارم گریمالدو هم همین فصل به تیم اصلی ملحق بشه ، اینطوری که شنیدم یکی از بهترین جوونای دفاع چپ جهانه ||
کلام آخر :
تو بادِ سه گانه نخوابیم و فکر نکنیم که تیم مشکلی نداره ، تیم هنوز خیلی ضعف داره ||||
اگه لاپورتا رای می آورد ، خیالم بابت هدر نرفتن استعدادای لاماسیا راحت بود ، ولی از وقتی بارتومئو موندنی شد ، تنها امیدم فقط به شخصِ خودِ انریکه ست ، امیدوارم رو سیاهمون نکنه


پنج‌شنبه، ۱ مرداد ۱۳۹۴ (۲:۱۶)
 
hadistoota
پاسخ به: چالش های بارسا 2015/16 (بخش دوم)؛ خط دفاعی
به گروه بارسلونا در تلگرام بپیوندید...
مشاهده لینک


چهارشنبه، ۳۱ تیر ۱۳۹۴ (۱۹:۱۹)
 
RIA-Barsa
پاسخ به: چالش های بارسا 2015/16 (بخش دوم)؛ خط دفاعی
خط هافبک و حمله مون که عالیه
خط دفاع هم اگه تو سرعت و پرس شدید حریف کم نیارن همه تیمارو میخوریم >:) >:) >:)


سه‌شنبه، ۳۰ تیر ۱۳۹۴ (۲۲:۳۵)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۰۰ کاربر آنلاین است. (۲۱ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۰۰

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!