به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

تاریخچه بازی‌های بارسلونا و فیورنتیناآبی و اناری‌ها
فرستنده سید سجاد زرگرنتاج در تاريخ یکشنبه، ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ (۱۵:۳۰) (۱,۱۵۵ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: سید سجاد زرگرنتاج / FCBarcelona.ir


آبی و اناری‌ها از سه برخورد دو تیم، نتایج بهتری از ایتالیایی‌ها کسب کردند.

بارسلونا یکشنبه (امشب) در آخرین دیدارش در جام جام بین المللی قهرمانان به مصاف فیورنتینا می‌رود. بازی رأس ساعت 9 به وقت محلی در فلورانس برگزار می‌شود. فیورنتینا فصل گذشته لیگ را با کسب جایگاه چهارم به پایان رساند و در نیمه نهایی جام حذفی و لیگ اروپا، به ترتیب مقابل یوونتوس و سویا شکست خورد و حذف شد.


آخرین دیدار دو تیم به تابستان 2008 باز می‌گردد، جایی که آبی و اناری‌ها در سومین دیدار پیش فصل خود، در حالی که پپ گواردیولای جوان را به تازگی به عنوان سرمربی خود می‌دیدند، به مصاف فیورنتینا رفتند. بارسا آن بازی را که در فلورانس برگزار می‌شد، با گل‌های پویول، جفرن و بویان با نتیجه 3-1 به نفع خود به پایان رساند، پاتزینی تگ گل فیورنتینا را در آن بازی به ثمر رساند.

سه صعود، حاصل سه برخورد رفت و برگشتی!

در بازی‌های رسمی، دو تیم سه بار طی قرعه کشی به یکدیگر برخورد کردند. اولین بار در فصل 1964/65، در فیرز کاپ قدیمی، فیورنتینا بازی اول در نوکمپ را با نتیجه 1-0 به سود خود به پایان رساند. اما در بازی برگشت، بارسا در حالی که سزار رودریگز را به عنوان سرمربی خود روی نیمکت می‌دید، با دو گل خوان سمیناریو 2-0 پیروز شد و به مرحله بعد صعود کرد.

دومین برخورد دو تیم در جریان مرحله نیمه نهایی رقابت‌های جام در جام اروپا، در فصل 1996/97 بود. بارسا با هدایت بابی رابسون، دیدار نخستش در خانه را با تساوی 1-1 مقابل حریف ایتالیایی به پایان رساند. گل بارسا در این دیدار را نادال، و گل فیورنتینا را باتیستوتا به ثمر رساندند. در بازی برگشت، بارسا با یک نمایش خیره کننده و با گل‌های کوتو و گواردیولا، 2-0 میزبان را شکست داد و جواز حضور در فینال را یافت. در دیدار پایانی نیز با پیروزی مقابل PSG در روتردام، قهرمانی را بدست آورد.

آخرین دیدار رسمی دو تیم، به مرحله گروهی چمپیونز لیگ 1999/2000 باز می‌گردد. در بازی رفت و در خانه، شاگردان فن خال با دو گل ریوالدو و گل‌هایی از فیگو و انریکه، 4-2 به پیروزی رسیدند. در دیدار برگشت اما دو تیم در حالی به تساوی 3-3 رسیدند، که بارسا پیش از آن صعودش به مرحله بعدی را قطعی کرده بود.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
6+5=11
پاسخ به: تاریخچه بازی های بارسلونا و فیورنتینا
جانم پیراهن


سه‌شنبه، ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ (۳:۰۲)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۹۶ کاربر آنلاین است. (۲۱ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۹۶

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!