به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

ده نکته‌ای که باید درباره فصل جدید لالیگا بدانید! لالیگا
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ جمعه، ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ (۹:۳۰) (۱,۰۰۵ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir


پس از به پایان رسیدن یک فصل رویایی برای آبی اناری پوشان، فصل جدید در آستانه آغاز می‌باشد. در فصل 2015/16 نکات حائز اهمیت زیادی از قبیل چهره‌های جدید این فصل، سیستم‌ها و تاکتیک‌های جدید مربیان و ده‌ها نکته مهم دیگر وجود دارد که در زیر به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

مربیان جدید

بیشتر باشگاه‌های حاضر در این فصل لالیگا با همان مربیان فصل قبل خود به میدان می‌آیند، اما رئال مادرید (رافا بنیتز)، ختافه (فران اسکریبا) و ایبار (خوزه لوئیز مندیلیبار) تیم‌هایی هستند که در این بخش تغییراتی داشته‌اند. البته هر سه مربی نام برده شده، پیش از این نیز سابقه مربیگری در تیم‌های اسپانیایی را داشتند.


آغاز فصل با دربی آندلسی‌ها

جمعه 21 اوت مصادف با 30 مرداد اولین بازی این فصل با دربی دو تیم از ایالت خود مختار "آندلس" شروع خواهد شد؛ شبی که دو تیم سویا و مالاگا ساعت 23:00 (به وقت ایران) با یکدیگر رو به رو خواهند شد. شاگردان لوئیز انریکه نیز یکشنبه شب برای سومین بار پیاپی - بعد از بازی در دو مرحله رفت و برگشت سوپر کاپ اسپانیا - در ورزشگاه "سان مامس" به مصاف شاگردان ارنستو والورده می‌روند. همچنین آخرین بازی آبی اناری پوشان 21 یا 22 می‌مقابل گرانادا برگزار خواهد شد.

با تجربه‌ترین بازیکنان لیگ

آلبرتو لوپو، مدافع 34 ساله دیپورتیوو لاکرونیا، هفدهمین فصلی است که برای تیم‌های حاضر در لالیگا بازی می‌کند و می‌توان او را باتجربه‌ترین بازیکن این لیگ به حساب آورد. همچنین فرناندو ناوارو و دیوید ناوارو با سابقه پانزده فصل حضور و آلوز، دودا، گورپگی، اینیستا و خوانفران تورس با سابقه چهارده فصل حضور در تیم‌های لالیگایی، پشت سر لوپو قرار دارند.

آخر هفته‌های بدون بازی

پنجم و ششم سپتامبر، دهم و یازدهم اکتبر، چهاردهم و پانزدهم نوامبر، بیست و ششم و بیست هفتم دسامبر و همچنین بیست و ششم و بیست و هفتم مارچ، 10 تاریخی هستند که در پایان هفته قرار دارند و به دلایل مختلفی نظیر برگزاری بازی‌های ملی، جشن‌ها و ... در آن‌ها بازی‌های لالیگا برگزار نخواهد شد.

بازگشت مجدد به اسپانیا

در فصل نقل و انتقالات تابستانی بسیاری از بازیکنانی که برای مدتی در لالیگا بازی می‌کردند و پس از آن با تیم‌های خارجی قرارداد بستند، مجددا به تیم‌های اسپانیایی پیوستند؛ مهم‌ترین این انتقالات اعم‌اند از فیلیپه لوئیس (از چلسی به اتلتیکو مادرید)، روبرتو سولدادو (از تاتنهام به ویارئال)، عادل رامی (از آث میلان به سویا)، آندرس فرناندز (از پورتو به گرانادا) و فن در فارت (از هامبورگ به بتیس). تونی سانابریا بازیکن سابق بارسلونا B پس از ترک آس رم به گرانادا پیوست.

بازگشت رئال بتیس به لیگ یک لالیگا

رئال بتیس به مربیگری پپه مل مجددا به لیگ یک لالیگا صعود کرد و از آن جایی که این تیم جز تیم‌های شهر سویا محسوب می‌شود تقابل این تیم و سویا اف سی دربی سویا نام می‌گیرد. لازم به ذکر است که بازی رفت این دو تیم در یکی از تاریخ‌های نوزدهم یا بیستم دسامبر در ورزشگاه "بنیتو ویلامارین" بتیس و بازی برگشت آن‌ها در یکی از تاریخ‌های سی‌ام آوریل یا یکم می‌در ورزشگاه "سانچز پیزخوان" سویا برگزار خواهد شد.

ال کلاسیکو و دربی‌های این فصل

تماشایی‌ترین بازی لالیگا یعنی تقابل بین تیم‌های رئال مادرید و بارسلونا 21 یا 22 نوامبر در سانتیاگو برنابئو -بازی رفت- و 9 یا 19 آوریل در نیوکمپ -بازی برگشت- برگزار خواهد شد. سایر بازی‌های حائز اهمیتی که در لالیگا برگزار می‌شوند نیز اعم‌اند از: رئال مادرید vs اتلتیکو مادرید (هفته 7 در کالدرون و هفته 26 در برنابئو)، بارسلونا vs اسپانیول (هفته 18 در کورنلا ال پرات و هفته 37 در نیوکمپ).

طولانی‌ترین سفر کاتالان‌ها

طولانی‌ترین سفر بارسلونا برای دیدار با لاس پالماس می‌باشد که بازی اول آن‌ها در هفته سیزدهم لیگ برگزار می‌شود و آبی اناری‌ها باید مسافت طولانی را برای رسیدن به جزایر قناری طی کنند.

رکورد بیشترین گل زده

لیونل مسی مهاجم آرژانتینی بارسلونا، در فصل 2011/12 موفق شد تا 50 گل در 37 بازی به ثمر برساند و رکورد بیشترین گل زده در لالیگا را از آن خود کند. اکنون بعد از گذشت چهار سال همچنان او است که این رکورد را در اختیار دارد و کسی موفق به شکستن آن نشده است.

محرومیت‌ها

در بازی رفت تیم‌های بارسلونا و اتلتیک بیلبائو در فینال سوپر کاپ اسپانیا کیکه سولا و در بازی برگشت این رقابت جرارد پیکه با کارت قرمز اخراج شدند و بازی هفته اول فصل جدید را -که اتفاقا همین دو تیم مقابل هم قرار می‌گیرند- را از دست دادند.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
6+5=11
پاسخ به: ده نکته ای که باید درباره فصل جدید لالیگا بدانید!
ممنون


شنبه، ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ (۱۹:۰۷)
 
kamiba
پاسخ به: ده نکته ای که باید درباره فصل جدید لالیگا بدانید!
اگر این خبر حقیقت داشته باشه باید مدیران بارسا رو محاکمه کرد.


جمعه، ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ (۱۳:۲۴)
 
سوداگر
پاسخ به: ده نکته ای که باید درباره فصل جدید لالیگا بدانید!
نقل قول
گزارش موندودپورتیوو دردسر تازه فیفا برای باشگاه بارسلونا طبق ادعای موندودپورتیوو، باشگاه بارسلونا ممکن است همچون سال گذشته، امسال نیز دچار مشکلات جدیدی با فیفا شود. [دردسر تازه فیفا برای باشگاه بارسلونا] به گزارش "ورزش سه"، مارس 2014 بود که از سوی فیفا، باشگاه بارسلونا متهم به استفاده غیرقانونی از بازیکنان زیر سن قانونی شد و پس از چند ماه برگزاری دادگاه های متعدد، بارسلونا به محرومیت از خرید بازیکن در دو پنجره نقل و انتقالاتی و پرداخت جریمه محکوم شد. حالا موندودپورتیوو گزارش داده است که از سوی فیفا، دو بازیکن دیگر زیر سن قانونی بارسلونا که در تیم اول نونهالان این باشگاه مشغول بازی هستند نیز از حضور در میادین منع شده اند و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد. طبق گزارش موندودپورتیوو، فوده فوفانای هلندی و ماتیاس لاکاوای ونزوئلایی که از ده سالگی همراه والدین خود به بارسلونا آمده اند، دو بازیکنی هستند که از حضورشان در میادین ممانعت به عمل آمده است. البته محرومیت آنها از بازی کردن، از الگوی قبلی که به محکوم شدن بارسلونا ختم شد پیروی نمی کند. لازم به ذکر است که یکی از دلایل محکوم شدن بارسلونا در سال گذشته این بود که چند بازیکن زیر 18 سال آکادمی فوتبال این باشگاه، همراه والدین خود در بارسلون حضور نداشتند که این خلاف مقررات فیفا بود.

این هم ازبرکات وفضایل اخلاقی جدید مدیریت بی شعورهایی مثل بارتومیو الدنگ وارباب نجسش راسل کثیف وحریص هستش .....اگه شایعه هم باشه بایدجدی بگیریمش


جمعه، ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ (۱۱:۴۶)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۵۲ کاربر آنلاین است. (۲۹ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۵۲

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!