به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

به بهانه تولد الکس ویدال: مسیر رسیدن او به نیوکمپمصاحبه
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ جمعه، ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ (۱۸:۰۰) (۸۰۲ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir


امروز، 21 اوت 2015 تولد 26 سالگی مدافع جدید آبی اناری پوشان، الکس ویدال پارئو می‌باشد و او با "مجله بارسا" در مورد 12 باشگاه فوتبالی که تا کنون در آن‌ها توپ زده صحبت کرد.

داستان آشنایی بسیاری از اسطوره‌های کنونی بارسا همچون مسی، ژاوی، پویول و ... با این تیم را می‌توان داستانی عاشقانه دانست چرا که اولین و تنها باشگاه حرفه‌ای که در آن فعالیت کردند همین بارسلونا بوده است، اما در مورد الکس ویدال این موضوع صدق نمی‌کند چرا که او به غیر از بارسا در تیم‌های زیادی بازی کرده است


در سال 2001 زمانی که ویدال تنها 11 سال داشت، وارد مدرسه فوتبال بارسلونا شد و به جمع بازیکنان زیر 12 سال این تیم پیوست. جوردی آلبا، بازیکن شماره 18 کنونی تیم اصلی بارسا نیز جز یکی از هم‌تیمی‌های او در آن سال بود.

الکس در مصاحبه‌اش با مجله بارسا گفت: «در بایس، شهر من تنها یک زمین فوتبال بتنی وجود داشت البته من هیچ گاه در آن بازی نکردم». او برای پیشرفت بهتر و بیشتر به بارسلون آمد اما به گفته خودش: «برای یک نوجوان 11-12 ساله شانس اینکه در یک تیم از همه لحاظ به او نیاز داشته باشند و او هم احساس کند که مهره مفید و تاثیر‌گذاری است، زیاد نمی‌باشد. تیم بازیکنان زیر 12 سال بارسا که من طی آن مدت در آن حضور داشتم نیز به بازیکن بهتری نیاز داشت و در نتیجه من مجبور به ترک باشگاه شدم».

بعد از بارسا، مقصد بعدی او "کابریس" بود. جایی که مورد توجه باشگاه رئال مادرید قرار گرفت. ویدال راجع به حضور در رئال مادرید نیز گفت: «من در مادرید برای اولین بار زندگی دور از خانه را تجربه کردم و برای یکسال در یکی از خوابگاه‌های باشگاه ماندم. از همان ابتدا می‌دانستم که موفقیت من در رئال مادرید تقریبا غیر ممکن است». در آن سال ویدال فصل سختی را پشت سر گذاشت: «من در رئال بازی‌های زیادی انجام ندادم، در واقع فرصت چندانی برای بازی نداشتم، از این رو با پدرم مشورت کردم تا به زادگاهم برگردم». او نیز خاطر نشان کرد: «اما باشگاه اصرار داشت که من در تیم بمانم، طوری که به پدر و مادرم هم پیشنها کار داد تا به من ملحق شوند و با هم در مادرید زندگی کنیم. اما به عقیده من، هم برای خانواده و هم برای خودم زندگی در بایس بهتر بود و لزومی نداشت که کل اعضای خانواده بخاطر من مهاجرت کنند».

الکس بعد از ترک مادرید به تیم جوانان رئوس، که در دسته چهارم فوتبال اسپانیا بود پیوست و پس از آن با اسپانیول قرارداد بست. در حالی که بازیکن رسمی اسپانیول به حساب می‌آمد، در سن 17 سالگی، به مدت یک سال به تیم "پنتراکیکوس" پیوست. او درباره حضورش در این تیم یونانی چنین توضیح داد: «شاید بازی در پنتراکیکوس به اندازه باشگاه‌های بزرگی چون بارسلونا برای کسب تجربه مناسب نباشد، اما در هر حال به رشد و پرورش نبوغ من کمک شایانی کرد».

بعد از به پایان رسیدن قرارداد قرضی، ویدال تصمیم گرفت تا به اسپانیول باز نگردد و منتظر پیشنهادی بهتر از یک تیم بهتر بماند. سرانجام به تیم "پوبلا مافومنت" ملحق شد: «من همواره قدردان زحمات سانتی کوچ، سرمربی پوبلا هستم، چرا که او تلاش زیادی کرد تا من به بازیکنی با تجربه‌تر و بهتر از قبل تبدیل شوم. من منتظر بودم طی مدتی که در کنار کوچ بودم اتفاقات بهتری رخ دهد، اما متاسفانه این طور نشد».

در نهایت صبر و تلاش‌های متعدد ویدال نتیجه داد؛ او به مایورکا B پیوست و پیش از اینکه به آلمریا برود به یک بازیکن کلیدی بدل شد: «زمانی که آن‌ها -مدیران آلمریا- با من تماس گرفتند و درخواست خود را بیان کرد، مطمئن بودم که مرا برای تیم دوم این باشگاه می‌خواهند، اما از آن‌ها خواستم که فرصت بازی در تیم اصلی را نیز به من بدهند». بعد از مدت کوتاهی به ویدال اعتماد شد و او را روانه تیم اصلی آلمریا کردند. سه سال بعد نیز به همراه سویا، دوازدهمین تیمی که در آن حضور داشت، قهرمان اروپا شد.


ویدال در انتها اذعان کرد: «رسیدن به نیوکمپ کار آسانی نیست اما اگر شما همیشه تلاش کنید و خود را باور داشته باشید می‌توانید به این جا برسید؛ من در مسیری که تا کنون طی کرده‌ام همواره جنگیدم و هیچ گاه تسلیم نشدم. با وجود اینکه در باشگاه‌های شناخته نشده و سطح پایین بازی کردم، اما اکنون با اقتدار اینجا ایستاده‌ام و به خودم افتخار می‌کنم».
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
6+5=11
پاسخ به: به بهانه تولد الکس ویدال: مسیر رسیدن او به نیوکمپ
تولدش مبارک


شنبه، ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ (۱۹:۰۱)
 
سوداگر
پاسخ به: به بهانه تولد الکس ویدال: مسیر رسیدن او به نیوکمپ
زیادازت شناخت ندارم ولی چون بازیکن بارسایی تولدتت مبارک


شنبه، ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ (۱۳:۴۳)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۴۳ کاربر آنلاین است. (۱۱ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۴۳

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!