به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

چالش اتلتیکو؛ مصدومیت‌هایی که می‌توانند برای بارسا گران تمام شوندآنالیز فنی
فرستنده سید سجاد زرگرنتاج در تاريخ پنج‌شنبه، ۱۹ شهریور ۱۳۹۴ (۱۲:۰۰) (۱,۲۱۷ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
مرجع: بلیچر ریپورت
مترجم: سید سجاد زرگرنتاج / FCBarcelona.ir


از همان روز قرعه کشی رقابت‌ها، هواداران بارسا مشتاق بودند تا بازی حساس این تیم مقابل اتلتیکو در هفته سوم را، به عنوانی چالشی سخت، به تماشا بنشینند.

بازی مقابل اتلتیکو در ویسنته کالدرون هیچگاه آسان نبوده است، خصوصا حالا که دیگو سیمونه به طبیعتِ مبارزه طلبانه بازیکنانش و دفاع سفت و سختی که به روشی خاص برای آن‌ها بدل گشته است، چند گزینه جذاب تهاجمی نیز اضافه کرده است.


شرایط اما برای لوییز انریکه و شاگردانش طوری پیش می‌رود که این بازی را به یک چالش بزرگ برای آن‌ها تبدیل کرده است. با بازگشت فیلیپه لوییز به تمرینات اتلتیکو، این تیم هیچ مصدوم و محرومی ندارد و با آمادگی کامل به مصاف مدافع عنوان قهرمانی می‌رود. اما شرایط برای بارسا، به گونه دیگری است.

بزرگترین ابهام کاتالان‌ها، حضور یا عدم حضور جرارد پیکه، رهبر خط دفاعی آن‌ها خواهد بود. در حال حاضر، پیکه نمی‌تواند در این دیدار حاضر باشد، زیرا بازی مقابل اتلتیکو، سومین جلسه از محرومیت 4 جلسه‌ای او محسوب می‌شود.


اگرچه بارسا به شدت به دنبال تعلیق موقت این محرومیت است که درخواست‌های متعددی برای این منظور، به دادگاه ارائه داده است. اسپورت گزارش می‌دهد: «بارسلونا بار دیگر درخواستی به دادگاه ارائه کرده است و به دنبال لغو یا کاهش محرومیت جرارد پیکه می‌باشد. آبی و اناری‌ها چهارشنبه این کار را انجام دادند و امیدوار هستند که به دلیل وقت کمی که برای پاسخگویی CAS وجود دارد، این محرومیت به تعلیق در بیاید و پیکه بتواند مقابل اتلتیکو به میدان برود. ممکن است CAS رأی به تثبیت محرومیت 4 جلسه‌ای پیکه بدهد، اما اگر این کار به سرعت انجام نگیرد، پیکه می‌تواند در بازی مهم آخر هفته، در اختیار لوییز انریکه باشد. تعداد مصدومان بارسا، نشان می‌دهد که حضور پیکه تا چه حد می‌تواند برای این تیم حیاتی باشد».

عدم حضور پیکه، با توجه به نقشی حیاتی که این مدافع در کسب سه گانه فصل پیش ایفا کرد، مشکل بسیار بزرگی محسوب می‌شود. اگرچه توماس فرمالن نمایشی درخشان در دو دیدار ابتدایی داشته است، اما دیدار مقابل اتلتیکو در ویسنته کالدرون، چالشی بزرگ، در مقیاسی متفاوت برای مدافع بلژیکی است. این بازی می‌تواند موقعیتش را در کاتالونیا به خطر بیندازد، یا بهبود ببخشد.

اما نگرانی‌های لوییز انریکه به همینجا ختم نمی‌شود. مدافع راست کلیدیِ آن‌ها، دنی آلوز نیز از ناحیه کشاله ران دچار مصدومیت شده است و جانشین او، داگلاس نیز هفته هاست که خانه نشین است. اگرچه سرجی روبرتو بازیکنی است که می‌تواند در این پست به بازی گرفته شود.

این هافبک که توسط لوچو به مدافع کناری تغییر پست داده است، عملکرد قابل قبولی در مقابل بیلبائو و مالاگا از خود نشان داد. اما متأسفانه، خبر بد برای بارسایی‌ها این بود که این بازیکن نیز از ناحیه ماهیچه پای چپ دچار مصدومیت کوچکی شده است.


سرجی روبرتو احتمالا به بازی مقابل اتلتیکو می‌رسد، اما اگر نرسد، آدریانوی چپ پا تنها گزینه انریکه برای پست دفاع راست است که می‌تواند واقعا مشکل ساز شود. آدریانوی برزیلی برای دیدار مقابل حریفی به سر سختی اتلتیکو، آمادگی کافی ندارد و متعجب نخواهیم شد اگر آنتوان گریزمان در سمت چپ خط حمله اتلتیکو، به دلیل حضور آدریانو، جولان دهد.

برای اینکه همه چیز بدتر شود، کلودیو براوو نیز غایب خواهد بود! دروازبان شیلیایی از حضور در اردوی تیم ملی به دلیل مسائل شخصی انصراف داد تا در طول وقفه به وجود آمده، در بارسلونا بماند و به تمرین بپردازد. اما متأسفانه از ناحیه ساق پا دچار مصدومیت شد و به گفته مدیر برنامه‌هایش، احتمالا سه هفته‌ای دور از میادین خواهد بود. این به آن معناست که مارک آندره تراشتگن، اولین دیدار خود در لالیگا برای بارسا را انجام خواهد داد.

تراشتگن احتمالا با کمی مشکل روبرو خواهد بود. او که فصل گذشته لیگ قهرمانان و جام حذفی را به عنوان دروازبان نخست تیم، برده است، اخیرا به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است.


گراهام هانتر، اخیرا در ESPN FC در مورد جابجایی براوو و تراشتگن در رقابت‌های مختلف انتقاد کرده است و گفته است که این مسئله می‌تواند تأثیرات بدی بر تیم بگذارد: «من از انریکه در مورد نحوه بازی دادن به دروازبان‌ها سؤال پرسیدم و او اعلام کرد که این روش تغییری نخواهد کرد. او افزود که این بخشی از استراتژی دفاعی و هجومی آن هاست، اگرچه اذعان داشت که این مسئله منجر به مشکلاتی نیز شده است که باید برطرف شوند. تا زمانی که برطرف نشود، قهرمان اسپانیا باید مراقب باشد، زیرا بدون توجه به اینکه کجای زمین توپ را از دست بدهند، دروازه آن‌ها به شدت تهدید خواهد شد».

نکته منفی این است که تراشتگن در دو بازی پیش از شروع فصل، 8 گل دریافت کرد و جای خود را به براوو داد. این مسئله می‌تواند باعث پایین آمدن اعتماد به نفس دروازبان آلمانی شود؛ در حالی که براوو دو بازی ابتدایی لالیگا را بدون گل خورده به پایان برد، و فشارها بر دروازبان آلمانی، بیشتر نیز خواهد شد.

با غیبت براوو و عدم حضور پیکه و یک مدافع کناری قابل اطمینان، اتلتیکو مادرید، ممکن است شبی خوب را در حمله سپری کند. این می‌تواند یک بازی فوق‌العاده سخت برای کاتالان‌ها باشد و آن‌ها چاره‌ای ندارند جز اینکه دعا کنند مهاجمانشان، رستگاری در کالدرون را برای آن‌ها به ارمغان بیاورند.
ارزش: ۱۰.۰۰ (۱ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
6+5=11
پاسخ به: چالش اتلتیکو؛ مصدومیت هایی که می توانند برای بارسا گران تما...



شنبه، ۲۱ شهریور ۱۳۹۴ (۳:۲۱)
 
Masoudinho
پاسخ به: چالش اتلتیکو؛ مصدومیت هایی که می توانند برای بارسا گران تما...
اسمش Mateo هست نه بنجامین


شنبه، ۲۱ شهریور ۱۳۹۴ (۰:۰۹)
 
MMJ81
پاسخ به: چالش اتلتیکو؛ مصدومیت هایی که می توانند برای بارسا گران تما...
دقایقی پیش فرزند دوم مسی به نام بنیامین به دنیا اومد...


جمعه، ۲۰ شهریور ۱۳۹۴ (۱۵:۴۵)
 
Masoudinho
پاسخ به: چالش اتلتیکو؛ مصدومیت هایی که می توانند برای بارسا گران تما...
هیچ وقت اون واکنشی که براوو تو تک به تک بازی اول لیگ جلو آدوریز داشت و ضربه اول رو گرفت که برگشتش گل شد رو یادم نمیره... خیلی خوبه براوو


آقا در ضمن سایت فعال نیست ها...نسبت به سایت های دیگر بارسا پست کم میزارین


جمعه، ۲۰ شهریور ۱۳۹۴ (۱۲:۲۵)
 
سوداگر
پاسخ به: چالش اتلتیکو؛ مصدومیت هایی که می توانند برای بارسا گران تما...
بنظرم اگه خط هافبکمون خودش روپیدابکنه نه دردفاع مشکلی داریم ونه خط حمله....الان فقط عدم ثبات درخط هافبکمونه


پنج‌شنبه، ۱۹ شهریور ۱۳۹۴ (۲۰:۴۱)
 
MMJ81
پاسخ به: چالش اتلتیکو؛ مصدومیت هایی که می توانند برای بارسا گران تما...
خیلی سخته.... ولی فکر نکنم با دفاعی که تو دو بازی اخیر داشتیم، مشکلی تو خط دفاع نداریم..... فقط نگران دروازه بان هستم، ترشتگن هم خوبه ولی براوو که تو دروازه هست آدم دل اش مطمئن...!
خدا کنه MSN هم رو فرم باشه....


پنج‌شنبه، ۱۹ شهریور ۱۳۹۴ (۱۵:۰۷)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۴۸ کاربر آنلاین است. (۸ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۴۸

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!