به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

ده لحظه خاطره انگیز در ویسنته کالدرونآبی و اناری‌ها
فرستنده سید سجاد زرگرنتاج در تاريخ جمعه، ۲۰ شهریور ۱۳۹۴ (۱۱:۳۰) (۹۹۹ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
مرجع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: سید سجاد زرگرنتاج / FCBarcelona.ir


از اولین پیروزی بارسا در مارازانارس، تا مسجل شدن قهرمانی فصل قبل در لالیگا؛ نگاهی خواهیم انداخت به ده لحظه خاطره انگیزی که بارسا در ویسنته کالدرون رقم زده است.

زابالا اولین برد را نصیب بارسا کرد

در تاریخ 1 نوامبر 1966، بارسا برای اولین بار در ورزشگاه مارازانارس - که حالا به ویسنته کالدرون معروف است - به میدان رفت. پدرو زابالا، وینگر بارسا در آن فصل، نخستین گل بارسا در خانه جدید اتلتیکو را به ثمر رساند، تا بارسا به اولین پیروزی خود در آن ورزشگاه، دست پیدا کند.


روز خوب رونالدو

اگرچه رونالدو اوریجینال، تنها یک فصل برای بارسا به میدان رفت (1996/97)، اما لحظات فوق‌العاده بسیاری برای بارسایی‌ها رقم زد. در یکی از بهترین روزهایش در بارسا، او در جریان پیروزی 5-2 مقابل اتلتیکو در خانه این تیم، سه گل به ثمر رساند و نقشی اساسی در پیروزی بارسا ایفا کرد.

گل فوق‌العاده ریوالدو

در تاریخ 10 می‌1998، در بازی ما قبل پایانی لیگ، بارسا میهمان اتلتیکو مادرید بود که در آن بازی، ریوالدو، یکی از بهترین گل‌های خود با پیراهن بارسا را به ثمر رساند و با ضربه‌اش از میانه زمین، نفس تماشاچیان حاضر در ویسنته کالدرون را در سینه حبس کرد. اگرچه این گل بارسا را 0-1 پیش انداخت، اما در نهایت این اتلتیکو بود که بازی را با نتیحه 5-2 به سود خود به پایان رساند.

طغیانِ 0-6

20 می‌2007؛ بارسا بهترین و قاطع‌ترین پیروزی خود در ورزشگاه ویسنته کالدرون را بدست آورد - اتلتیکو با 6 گل مردانِ ریکارد، در هم کوبیده شد. مسی در آن بازی دو گل به ثمر رساند و زامبروتا، اتو'و، رونالدینیو و اینیستا، هر کدام با یک گل، گلزنان دیگر بارسا در این پیروزی بزرگ بودند.


گل آکروباتیک رونالدینیو

یک فصل بعد، در تاریخ 1 مارس 2008، رونالدینیو آخرین گل خود با لباس بارسا در ویسنته کالدرون را به ثمر رساند. آن گل هنر خالصی بود که رونالدینیو خلق کرد و آبیاتی نتوانست آن را مهار کند. اما این گل هم مانند گل تماشایی ریوالدو، در روز شکست بارسا به ثمر رسید و اتلتیکو با نتیجه 4-2 پیروز میدان شد.

هت تریک مسی و تشویق حضار

اولین هت تریک خارج از خانه لیونل مسی در خانه اتلتیکو مادرید، در تاریخ 6 ژانویه 2009 رقم خورد؛ جایی که در دور رفت مرحله 1/8 پایانی کوپا دل ری، بارسا با سه گل لیونل مسی به پیروزی رسید و هواداران اتلتیکو، ایستاده مسی را تشویق کردند!

آخرین عنوان گواردیولا با بارسا

پپ گواردیولا، آخرین عنوان خود به عنوان سرمربی بارسا را با پیروزی در فینال کوپا دل ری 2012، در ویسنته کالدرون به دست آورد. این پیروزی با دو گل از پدرو و یک گل از مسی، در مقابل حریف سنتی بارسا در فینال‌های جام حذفی، بیلبائو بدست آمد و پایانی بود بر عصر طلایی گواردیولا در بارسا.

پاسیو، 2013

دو سال قبل، بارسا در شرایطی بسیار خاص به ویسنته کالدرون پای گذاشت. این بازی در شرایطی انجام می‌شد که روز قبل از آن، رئال مادرید موفق به شکست اسپانیول نشده بود و این مسئله قهرمانی بارسا در رقابت‌های لیگ را قطعی کرد. بنابراین پیش از بازی دو تیم، بازیکنان اتلتیکو با تشکیل یک پاسیو - که در لیگ اسپانیا رسم محسوب می‌شود - به تحسین بازیکنان بارسا پرداختند. در نهایت این بارسا بود که بازی را با پیروزی 2-1 به پایان رساند.


نخستین گل نیمار

نیمار نخستین گل رسمی خود با پیراهن بارسا را در بازی رفت سوپرکاپ مقابل اتلتیکو در ویسنته کالدرون به ثمر رساند. بازی در حالی با نتیجه 1-1 به پایان رسید که بارسا تا پایان دقیقه 65، و پیش از اینکه نیمار ارسال دنی آلوز را به گل تبدیل کند، با نتیجه 1-0 از حریف خود عقب بود.

قهرمانی لالیگا

فصل گذشته، بارسا با تک گل لیونل مسی و پیروزی 0-1 مقابل اتلتیکو، قهرمانی خود در لالیگا را مسجل کرد. پس از سوت پایان، بازیکنان و کادر مربیگری به زمین ریختند و بدست آوردنِ جامی که شروعی برای کسب یک سه گانه تاریخی بود را جشن گرفتند.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
6+5=11
پاسخ به: ده لحظه خاطره انگیز در ویسنته کالدرون
وای چی بودیم چی شدیم از یونیسف کارمون به ال قطر کشید
پیراهن های بارسا رو میگم ..


شنبه، ۲۱ شهریور ۱۳۹۴ (۳:۲۷)
 
MMJ81
پاسخ به: ده لحظه خاطره انگیز در ویسنته کالدرون
قهرمانی فصل قبل به خاطر اینکه فصل قبل اش جام رو تو نیوکمپ بردن به مادرید خیلی کیف داد.... در ضمن تصحیح می کنم که اسم بچه مسی متیو هست


جمعه، ۲۰ شهریور ۱۳۹۴ (۱۸:۲۳)
 
BRAIN
پاسخ به: ده لحظه خاطره انگیز در ویسنته کالدرون
نقل قول
آخرین عنوان گواردیولا با بارسا

پپ گواردیولا، آخرین عنوان خود به عنوان سرمربی بارسا را با پیروزی در فینال کوپا دل ری 2012، در ویسنته کالدرون به دست آورد. این پیروزی با دو گل از پدرو و یک گل از مسی، در مقابل حریف سنتی بارسا در فینال های جام حذفی، بیلبائو بدست آمد و پایانی بود بر عصر طلایی گواردیولا در بارسا.


یادش به خیر


جمعه، ۲۰ شهریور ۱۳۹۴ (۱۷:۳۲)
 
MMJ81
پاسخ به: ده لحظه خاطره انگیز در ویسنته کالدرون
خبری خوب برای بارسایی ها لیست بازیکنان بارسلونا برای بازی با اتلتیکو مادرید اعلام شد که طبق آن مسی در لیست هجده نفره حضور دارد...


جمعه، ۲۰ شهریور ۱۳۹۴ (۱۵:۵۴)
 
MMJ81
پاسخ به: ده لحظه خاطره انگیز در ویسنته کالدرون
دقایقی پیش بچه ی دوم مسی به دنیا اومد.... تبریک


جمعه، ۲۰ شهریور ۱۳۹۴ (۱۵:۴۲)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: ده لحظه خاطره انگیز در ویسنته کالدرون
امیدوارم این بازی هم یه خاطره خوب دیگه اونجا ثبت کنیم.


جمعه، ۲۰ شهریور ۱۳۹۴ (۱۵:۲۸)
 
MMJ81
پاسخ به: ده لحظه خاطره انگیز در ویسنته کالدرون
میگن امروز مسی بچه دوم اش به دنیا می آد که اسم اش بنیامین هست....
میگن مسی از انریکه اجازه گرفته تا بازی با اتلتیکو مادرید بازی نکنه!!!!!!
با این وضعیت اگه این خبر واقعی باشه بارسا مقابل اتلتیکو دیوانه میشه!!!!

:'( :'(


جمعه، ۲۰ شهریور ۱۳۹۴ (۱۵:۱۲)
 
سوداگر
پاسخ به: ده لحظه خاطره انگیز در ویسنته کالدرون
ان شاالله این خاطرات خوب وخوش روزبه روز بیشتروبیشتربشه


جمعه، ۲۰ شهریور ۱۳۹۴ (۱۳:۰۴)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۵۶ کاربر آنلاین است. (۱۸ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۵۶

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!