به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

گذشت 65 سال از اولین بازی کوبالا برای بارسلونااسطوره‌ها
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ چهارشنبه، ۲۲ مهر ۱۳۹۴ (۹:۱۰) (۶۳۳ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir


دوشنبه این هفته سالگرد اولین بازی مهاجم افسانه‌ای آبی اناری‌ها برای بارسا بود.

عملکرد لادیسلائو کوبالا در سال 1950 همواره از سوی تمام بارسا دوستان آن دوران مورد تمجید قرار می‌گرفت و امروزه نیز یکی از اسطوره‌های بنام تاریخ این باشگاه می‌باشد.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

این آبی اناری پوش در تاریخ 10 جولای سال 1927 در بوداپست (مجارستان) متولد شد. کوبالا در سال 1948 از کشور خود فرار کرد و به روم پناه برد - بعد از جریان جنگ جهانی دوم. پس از آن با تیم پرو پاتریای ایتالیا قراردادی امضا کرد و در فصل 1948/49 در چند دیدار دوستانه برای این تیم بازی کرد. اما از آن پس فیفا، به درخواست فدراسیون فوتبال مجارستان، محرومیتی تعیین کرد و این بدان معنا بود که کوبالا نمی‌توانست در بازی‌های رسمی برای این تیم (پرو پاتریا) بازی کند. در مقابل این کار او و چند تن از پناهندگان کشور‌های شرقی تیمی به نام هانگاریا تاسیس کردند.

اولین بازی مقابل اوساسونا

با توجه به موانع اداری اعمال شده توسط فدراسیون مجارستانی، کوبالا در روز‌های آغازین - پیوستنش به بارسا - تنها اجازه داشت تا در بازی‌های دوستانه شرکت کند. 12 اکتبر سال 1950 بود که او اولین بازی خود را مقابل اوساسونا در لس کورتس پیش روی چشمان 48،000 تماشاگر به نمایش گذاشت. در آن بازی بارسا با نتیجه 4 بر 0 اوساسونا را مغلوب خود ساخت و کوبالا نیز توانست نام خود را در بین گلزنان آن دیدار جای دهد.


عصر تاریخی

در نهایت، پس از ماه‌ها انتظار، کوبالا توانست در آوریل سال 1951، برای اولین بار در ترکیب یکی از بازی‌های رسمی بارسا حضور داشته باشد؛ که از آن سال عصر تاریخی کاتالان‌ها آغاز شد. کوبالا در آن سال به همراه ستارگانی چون باسورا، سزار، مورنو و مانچون خط حمله مرگباری را تشکیل دادند و موفق شدند تا بین سال‌های 1951-1953 پنج عنوان قهرمانی کسب کنند.

لادیسلائو کوبالا در سال 1961 در حالی نیوکمپ را ترک کرد که در 345 بازی با پیراهن بارسا به میدان رفته بود، 271 گل برای این باشگاه به ثمر رسانده بود و از همه مهم‌تر به عناوین مختلفی چون چهار قهرمانی در لیگا، یک قهرمانی در جام لاتین، دو قهرمانی در فیرز کاپ، پنج قهرمانی در سوپر کاپ اسپانیا و دو قهرمانی در جام اوا دوارته دست یافته بود.

رکورد جاودانه

متاسفانه یا خوشبختانه، کوبالا در 17 مه سال 2002 در بارسلون درگذشت. در 24 سپتامبر سال 2009 نیز مجسمه این اسطوره آبی اناری پوش ساخته شد و در نیوکمپ قرار گرفت تا او را برای همیشه در یادها زنده نگاه دارد. روحش شاد.

ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
6+5=11
پاسخ به: گذشت 65 سال از اولین بازی کوبالا برای بارسلونا
روحش شاد


جمعه، ۱ آبان ۱۳۹۴ (۲۲:۲۶)
 
سوداگر
پاسخ به: گذشت 65 سال از اولین بازی کوبالا برای بارسلونا
روحش شاد که برای گذشتگان بارسا باعث شادی شده


شنبه، ۲۵ مهر ۱۳۹۴ (۶:۳۵)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: گذشت 65 سال از اولین بازی کوبالا برای بارسلونا
واقعا یکی از اسطوره های فراموش نشدنی تاریخ باشگاهه. روحش شاد.


چهارشنبه، ۲۲ مهر ۱۳۹۴ (۱۶:۵۶)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۷۶ کاربر آنلاین است. (۲۷ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۷۶

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!