به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

پیش بازی؛ بارسلونا vs رایو وایکانولالیگا
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ شنبه، ۲۵ مهر ۱۳۹۴ (۱۹:۰۰) (۷۶۵ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir


پس از اتمام بازی‌های هیجان انگیز ملی، حال رقابت‌های لیگ یک اسپانیا مجددا از سر گرفته شد و در اولین روز این مسابقات شاگردان انریکه در نیوکمپ برابر شاگردان پاکو جیمز صف آرایی خواهند کرد. پیروزی در این مصاف حساس می‌تواند آبی اناری پوشان را به صدر جدول لالیگا برگرداند.

با اتمام بازی‌های مراحل مقدماتی جام ملت‌های اروپا 2016 و نیز مراحل انتخاباتی جام جهانی 2018 رقابت‌های باشگاهی که دو هفته‌ای به تعویق افتاده بودند، اکنون دوباره آغاز شدند. چند روزی است که ملی‌پوشان بارسلونا از اردوهای بین المللی خود بازگشته‌اند و خود را برای دیدار با رایو وایکانو، که امشب ساعت 22:00 (به وقت ایران) در ورزشگاه نیوکمپ برگزار خواهد شد، آماده می‌کنند. اگر شاگردان لوئیز انریکه سه امتیاز این تقابل را بدست آورند، می‌توانند دوباره به صدرنشین لالیگا تبدیل شوند.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

اخبار دو تیم

انریکه این بار هم، مانند تمام دورانی که بازی‌های ملی آغاز می‌شد، در اکثر تمرینات پیش از تقابل با رایو وایکانو بازیکنان کلیدی خود را در اختیار نداشت. تنها پنج شنبه و جمعه هفته قبل بود که این سرمربی توانست با تمام اعضای تیم خود به تمرین بپردازد.

لیست بازیکنان فراخوانده شده برای مصاف امشب در نیوکمپ بدین شرح است: تراشتگن، براوو، داگلاس، پیکه، راکیتیچ، سرجیو، دنی آلوز، سوارز، نیمار، ماسکرانو، بارترا، منیر، جوردی آلبا، ساندرو، سرجی روبرتو، آدریانو، متئو و گومبائو (از بارسا B).

همانطور که مشاهده کردید خوشبختانه دو نفر از لیست مصدومان بارسا کم شدند: کلودیو براوو و آدریانو کریا! (لازم به ذکر است که با بازگشت براوو دیگر جایی برای حضور ماسیپ در ترکیب 18 نفره بارسا وجود ندارد و آدریانو کریا نیز چراغ سبز پزشکان را از صبح شنبه دریافت کرده است). اما بازیکنانی چون اینیستا، مسی، ورمالن و رافینیا هنوز دوران مصدومیت خود را سپری می‌کنند. الکسیس ویدال و آردا توران همچنان به علت حکم تعلیقی که فیفا برای بارسا در نظر گرفته است - و ظاهرا قصد پایان داد به آن را ندارد -قادر به بازی در ترکیب این تیم نیستند.

پاکو جیمز، سرمربی پرتوها نیز بعد از آخرین تمرین - در روز جمعه - بازیکنان تیم اصلی خود را پیش از سفر به بارسلون، انتخاب کرد. غایبان رایو وایکانو را نیز آنتونیو آمایا (مدافع مرکزی این تیم)، سیسه و پابلو هرناندز (مدافع سابق والنسیا) تشکیل می‌دهند. بازیکن سابق بارسلونا روبرتو تراشوراس، قرارداد‌های تابستانی این تیم خاویر گوئرا و پاتریک ابرت در ترکیب این تیم حضور دارند.

نکته نظرات مربیان دو تیم

لوئیز انریکه، سرمربی متبهر بارسا مثل همیشه یک روز پیش از بازی تیمش به مصاحبه پرداخت. این مرد آستوریایی از خطراتی که در مصاف نیوکمپ شاگردانش را تهدید می‌کند، آگاه است: «رایو وایکانو تیم سلطه خواهی است که به شما اجازه دسترسی به توپ را نمی‌دهد و شرایط بازی را برایتان سخت می‌کند. اگر ما هوشیارانه بازی نکنیم آن‌ها می‌توانند توپ و بازی را تحت کنترل خود بگیرند». روز گذشته یازدهمین سالروز اولین بازی لیونل مسی در لالیگا بود و او چنین روزی را در مصدومیت به سر برد. وقتی در مورد مصادف شدن چنین روز پر اهمیتی با این حادثه ناگوار صحبت شد، لوئیز انریکه به وضوح گفت که برای بازگشت این مهاجم آرژانتینی هیچ عجله‌ای ندارد: «در اختیار داشتن مسی برای یک یا دو بازی مهم نیست، مهم این است که او به خوبی ریکاوری کند».

از صحبت‌های پاکو جیمز، سرمربی رایو وایکانو در نشست مطبوعاتی‌ای که روز جمعه انجام داد می‌توان دریافت که به خوبی بارسا را می‌شناسد و آن را آنالیز کرده است: «من فکر می‌کنم که ما باید کمی نسبت به بارسایی‌ها حسادت کنیم! آن‌ها تا کنون عملکرد بی‌نقصی داشته‌اند و چند سالی است که مسیر درستی را در پیش گرفته‌اند. با این حال ما تمام تلاش خود را می‌کنیم که بی‌اشتباه بازی کنیم».

فرم کنونی دو تیم

با توجه به شکست دردناکی که بارسلونا در هفته هفتم لالیگا مقابل سویا متحمل شدند؛ بازگشتی پیروزمندانه به لیگ هدف اصلی این تیم خواهد بود. البته عملکرد آبی اناری‌ها در آن دیدار نه تنها بی‌نقص بلکه تحسین برانگیز نیز بود اما شانس بد آن‌ها و تمرکز خوب سویا باعث شد تا علی رغم موقعیت‌های خوبی که کاتالان‌ها خلق کردند، بازی با نتیجه 2 بر 1 به نفع سویا به پایان برسد. شانس خوبی که شاگردان انریکه امشب دارند این است که بازی در نیوکمپ - ورزشگاهی که تا اینجای فصل در آن حتی یک امتیاز هم از دست نداده‌اند - برگزار می‌شود و پیروزی آن‌ها مقابل شاگردان پاکو جیمز می‌تواند آن‌ها را به صدر جدول لالیگا بازگرداند. شایان ذکر است بلوگرانایی‌ها اکنون با یک امتیاز کمتر از ویارئال (صدرنشین فعلی لالیگا) در رده چهارم این جدول قرار دارند.

در مقابل پرتوها با تنها 7 امتیاز در رده پانزدهم جدول رده‌بندی لالیگا حضور دارند. آن‌ها تا اینجای فصل پنج بار در لیگ شکست خوردند - مقابل تیم‌های والنسیا، سلتاویگو، دیپورتیوو لاکرونیا، سویا و بتیس . در عین حال دو تساوی نیز کسب کردند - مقابل تیم‌های اسپورتینگ خیخون 2-1 و لاس پالماس 1-0.

تاریخچه

آخرین بازی که رایو وایکانو به صدر جدول لالیگا صعود کرد به سال 2011 باز می‌گردد؛ از آن سال به بعد در چهار بازی‌ای که مقابل بارسلونا در نیوکمپ برگزار کرد هیچ گاه به پیروزی نرسید. همچنین طی آن چهار بازی 19 گل خورده و تنها دو گل زده داشتند. تقابل بارسا و رایو در فصل پیش نیز با نتیجه 6 بر 1 به سود کاتالان‌ها به پایان رسید که در آن دیدار لیونل مسی سه گل (هت تریک)، لوئیز سوارز دو گل (دابل) و جرارد پیکه یک گل به ثمر رساندند. آخرین باری که رایو وایکانو در نیوکمپ به پیروزی (2-0) رسید نیز به فصل 1999/2000 باز می‌گردد.

با آرزوی موفقیت برای آبی اناری پوشان!
ارزش: ۱۰.۰۰ (۱ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
6+5=11
پاسخ به: پیش بازی؛ بارسلونا vs رایو وایکانو
میبریم


جمعه، ۱ آبان ۱۳۹۴ (۲۳:۱۱)
 
ari10
پاسخ به: پیش بازی؛ بارسلونا vs رایو وایکانو
این آشغالای صدا و سیما بازی چرت ریال رو نشون میدن واتفورد رو نشون میدن اونوقت بارسا رو نشون نمیدن.متاسفم برا هممون


شنبه، ۲۵ مهر ۱۳۹۴ (۲۲:۲۴)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: پیش بازی؛ بارسلونا vs رایو وایکانو
بازگشت به بازیهای باشگاهی همیشه اتفاقی خوبی تو فصلای فوتبالیه، گرچه نبود مسی بخش عمده لذت تماشای فوتبال رو کاهش میده. امیدوارم بارسا از این دوران بدون مسی به سلامت عبور کنه و لئو هم هرچه سریعتر برگرده.


شنبه، ۲۵ مهر ۱۳۹۴ (۲۰:۲۹)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۰۶ کاربر آنلاین است. (۱۵ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۰۶

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!