به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

شبی که رونالدینیو در برنابئو تشویق شد!ال کلاسیکو
فرستنده سید سجاد زرگرنتاج در تاريخ پنج‌شنبه، ۲۸ آبان ۱۳۹۴ (۱۸:۳۰) (۲,۲۱۰ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: Grup 14
مترجم: سید سجاد زرگرنتاج / FCBarcelona.ir


19 نوامبر 2005؛ هفته دوازدهم لالیگای فصل 2005/06. قهرمان اروپا، بارسا به در برنابئو به مصاف رئال مادرید پر مهره آن روزها می‌رفت؛ رئالی که از سوی رسانه‌ها به "کهکشانی ها" معروف شده بود. و در حقیقت، اتفاقی که آن روز عصر رخ داد، چیزی فراتر از این دنیا بود.

در همان ابتدای بازی، ساموئل اتو'و بارسایی‌ها را پیش انداخت و پس از آن بازیکنان این تیم کاملا کنترل توپ و بازی را در اختیار گرفتند، و نمایش عالی خود را با دو حرکت شگفت انگیز رونالدینیو که منجر به دو گل شگفت انگیز شد، تکمیل کردند.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

نخستین حرکت، در دقیقه 59 اتفاق افتاد: رونالدینیو پاس دکو را روی خط وسط زمین در اختیار گرفت و یک استارت طوفانی را از همان نقطه به سمت دروازه رئال آغاز کرد. ابتدا در میانه راه، سرخیو راموس را با دریبلی تماشایی محو کرد و سپس در آستانه محوطه جریمه، نوبت هلگوئرا بود که با یک حرکت بدن زیبا از جریان بازی خارج شود، و در نهایت رونالدینیو کاسیاس را با ضربه‌ای دقیق به تیر نزدیک، مغلوب کرد. این یکی از گل‌های خیره کننده رونالدینیو در شب رویایی‌اش بود؛ شبی که در نهایت توسط هواداران رقیب قدیمی، تشویق شد.

ساموئل اتو'و بعدها در مصاحبه با بارسا تی وی گفت : «وقتی رونالدینیو از همه، حتی هم‌تیمی‌های خود عبور کرد و آن گل را به ثمر رساند، من ناباورانه آنجا ایستادم به او خیره شدم و با خود گفتم: "چه اتفاقی افتاد؟!" باور کردنی نبود».

مرد شماره یک داستان ما، به فروتنانه‌ترین حالت ممکن این اتفاق را به یاد می‌آورد: «گل‌های من، بسیار ساده بودند. من تنها توپ را برداشتم و حرکت کردم و خوش شانس بودم که توپم در جهت عکس حرکت کاسیاس، وارد دروازه شد».

با این وجود، رونالدینیو در مورد یکی از مورد بحث‌ترین ال کلاسیکوهای اخیر، نمایشی کامل از جوگو بونیتو، با هیجان خاصی سخن می‌گوید: «دربی‌ها همیشه متفاوتند، خصوصا در اسپانیا، که کل کشور کارهای خود را تعطیل می‌کنند و به تماشای بازی می‌پردازند. تمرینات پیش از دربی همواره متفاوتند و آن بازی، برای من بسیار خاص بود. در آن روز، حس‌های فوق‌العاده‌ای را تجربه کردم. یک بازی تمام عیار بود، نه فقط به خاطر نمایش من، بلکه تمام تیم در این نمایش عالی سهیم بودند. واقعا عالی بازی کردیم و می‌توانم کل مسابقه را به یاد بیاورم».

گل دومش در دقیقه 78 یک کپی جذاب از گل اول بود. رونالدینیو حرکت کرد و بار دیگر به راموسِ تنها رسید، و دوباره با حرکتی زیبا او را محو کرد و در حالی که وارد محوطه جریمه شده بود، در زاویه‌ای تقریبا بسته، با ضربه‌ای استادانه توپ را به زاویه مخالف فرستاد، و تصویری جاودانه از کاسیاس، در حالی که به خودش می‌گفت: «باور کردنی نیست» ساخت! واقعا باور کردنی نبود.

و سپس آن اتفاق رخ داد. یک مرد با سبیلی پرپشت، با شالی دور گردنش که پرچم رئال بر آن نقش بسته بود، ایستاده به تشویق بازیکن تیم حریف پرداخت. برنابئو غرق در اعجاب از نمایش رونالدینیو، ایستاد و شروع به تحسین هنر خالص مرد برزیلی کرد.

خودِ گائوچو در آن لحظه متوجه تشویق شدنش توسط هواداران رئال نشد: «نه. در آن لحظه متوجه نشدم. به یاد دارم وقتی به رختکن رفتیم، همه داشتند در مورد این مسئله صحبت می‌کردند و من رفتم تا آن را از تلویزیون نگاه کنم. به خاطر شادی و هیجانی که از به ثمر رساندن گل داشتم، متوجه آن تشویق ایستاده نشدم. اتفاق خیلی خاصی ست. تعداد کمی از بازیکنان لذت تشویق شدن توسط هوادارانِ قدیمی‌ترین رقیب تیم خود را تجربه کرده‌اند».

و تعداد بسیار کمی از آن‌ها، نمایشی چنین دلنشین و جذاب از فوتبال، مانند آنچه رونالدو دِ آسیس موریرا، مرد همیشه خندان، شاعر فوتبال، انجام می‌داد، داشته‌اند.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
Blaugrana.Mary
پاسخ به: شبی که رونالدینیو در برنابئو تشویق شد!
نقل قول
و تعداد بسیار کمی از آن ها، نمایشی چنین دلنشین و جذاب از فوتبال، مانند آنچه رونالدو دِ آسیس موریرا، مرد همیشه خندان، شاعر فوتبال، انجام می داد، داشته اند.




شنبه، ۲۹ آبان ۱۳۹۵ (۱۴:۵۰)
 
6+5=11
پاسخ به: شبی که رونالدینیو در برنابئو تشویق شد!
یادش بخیر


سه‌شنبه، ۳ آذر ۱۳۹۴ (۴:۱۷)
 
ejlwww
پاسخ به: شبی که رونالدینیو در برنابئو تشویق شد!
رونالدو دِ آسیس موریرا، مرد همیشه خندان، شاعر فوتبال،
این توصیف رو خیلی باهاش حال کردم
میشه گفت کل رونالدینیو در یک جمله


جمعه، ۲۹ آبان ۱۳۹۴ (۲۳:۱۵)
 
ehsan1025
پاسخ به: شبی که رونالدینیو در برنابئو تشویق شد!
نقل قول
فقط همین که دیگه تکرار نمیشن...


مطمئن باش که مسی تکرارش میکنه

مارادونا ------------> رونالدینیو ------------> مسی رونالدینیو ------------> مسی
مطمئن باش که مسی تکرارش میکنه

مارادونا ------------> رونالدینیو ------------> مسی-->


جمعه، ۲۹ آبان ۱۳۹۴ (۲:۰۳)
 
تنهاترین
پاسخ به: شبی که رونالدینیو در برنابئو تشویق شد!
چه شبی بود...
یادم نمی ره....
انصافا رایکارد تو ساختن این بارسای رویایی خیلی نقش داشته و بارسا مدیونشه....
پایه گذاری تیمی که طی ده سال چهاربار لیگ قهرمانان رو گرفت، از بارسای رایکارد شروع شد...
یادش بخیر...



پنج‌شنبه، ۲۸ آبان ۱۳۹۴ (۲۳:۳۴)
 
MESSI_1389
پاسخ به: شبی که رونالدینیو در برنابئو تشویق شد!
واقعاً نمی دونم چی بگم راجع به این شب و این بشر...
فقط همین که دیگه تکرار نمیشن...


پنج‌شنبه، ۲۸ آبان ۱۳۹۴ (۲۲:۲۸)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: شبی که رونالدینیو در برنابئو تشویق شد!
یادش بخیر اون روز تماشایی. روزی که با ریکارد بزرگ، ماموریت غیر ممکن فتح مادرید رو به بهترین شکل تکرار کردیم. و یادش بخیر شاعر جاودانه فوتبال.


پنج‌شنبه، ۲۸ آبان ۱۳۹۴ (۱۹:۳۳)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۰۵ کاربر آنلاین است. (۱۲ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۰۵

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!