به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

آنری: «اگر عاشق فوتبال باشید، از نمایش بارسا لذت می‌برید»ال کلاسیکو
فرستنده سید سجاد زرگرنتاج در تاريخ یکشنبه، ۱ آذر ۱۳۹۴ (۱۶:۵۰) (۱,۵۵۲ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: اسکای اسپورت
مترجم: سید سجاد زرگرنتاج / FCBarcelona.ir


تیری آنری، مهاجم سابق بارسا پس از پیروزی خیره کننده بارسا مقابل رئال مادرید، در گفتگو با اسکای اسپرت گفت رئال مادرید، عطش لازم برای پیروزی در ال کلاسیکو را نداشت.

شاگردان رافا بنیتز در اولین اپیزود از ال کلاسیکوهای فصل جدید، با گل‌های سوارز (2 بار)، نیمار و آندرس اینیستا، شکستی تحقیر آمیز در خانه را متحمل شدند. نتیجه این دیدار باعث شد که شاگردان انریکه اختلافی شش امتیازی با نزدیک‌ترین حریف خود در لیگ به وجود بیاورند، و همینطور رافا بنیتز در کانون توجهِ این شکست قرار بگیرد.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

اما مهاجم سابق بارسا، تیری آنری به شدت در موضع دفاع از بنیتز قرار گرفت و اعلام کرد که نتیجه تحقیر آمیز شنبه شب، مقصری جز بازیکنان رئال ندارد: «در این گونه بازی‌ها، نقش تاکتیک پر رنگ نیست. در وهله اول شما باید شور و انگیزه پیروزی را در تیم خود بالا ببرید و فشار را روی دوش تیم حریف بگذارید».

«این چیزی بود که اصلا در رئال وجود نداشت. شما نمی‌توانید در ال کلاسیکو اینطور بازی کنید. مردم از اشتباهات رافا بنیتز و تاکتیک حرف خواهند زد، اما تاکتیک وقتی جوابگوست که در تیمتان انگیزه و شور پیروزی وجود داشته باشد، و بازی نزدیکی شاهد باشیم».

کانون هواداران بارسلونا در ایران

«مربی‌ای که بتواند همزمان یک، دو یا سه چیز را در زمین کنترل کند، بهترین مربی خواهد بود؛ اما وقتی تیمتان هیچ انگیزه و تعهدی برای کسب پیروزی ندارد، به عنوان مربی اوضاع برایتان بسیار سخت می‌شود».

«من به هیچ وجه نمی‌خواهم کمبودها و اشتباهات بنیتز را توجیه کنم، اما نکته نخست برای کنترل کردن بازیکنان، همین انتقال انگیزه و تعهد پیروزی به بازیکنان است. در بازی دیشب شما در یک سو یک تیم را مشاهده کردید، و در سوی دیگر گروهی از بازیکنان که برای خودشان بازی می‌کردند و در هیچ لحظه‌ای از بازی، تیم نبودند».

«این چیزی نیست که یک تنه به دست بیاید، اما تا پایان امروز بنیتز تمامی تقصیرها را به گردن می‌گیرد. در حالی نهایتا آن‌ها به عنوان یک تیم شکست خوردند. آن‌ها اصلا فوتبال خوبی ارائه ندادند».


کانون هواداران بارسلونا در ایران

نمایش خارق العاده بارسا، دهمین پیروزی آن‌ها را در 15 مصاف اخیر با رئال رقم زد. تیری آنری، که خودش حضوری سه ساله و پر از افتخار را در بارسا تجربه کرده است، به شدت از نمایش هم‌تیمی‌های سابقش تعریف کرد و البته اذعان داشت که این نمایش مقتدرانه تماشای بازی را برای هواداران رئال بسیار دردناک کرده است.

«در طول بازی به خود می‌گفتم: "این دیگر خیلی زیادی است، آن‌ها باید دست بردارند." البته سوء تفاهم نشود؛ من بسیار از این بازی لذت بردم. اگر عاشق فوتبال باشید، نمی‌توانید از این نمایش لذت نبرید!».

«اما نکته‌ای هست که می‌خواهم در مورد بارسلونا به آن اشاره کنم: مردم همواره از لحظاتی که بارسا توپ را در اختیار دارد و اینکه چگونه بازیکنانش اینقدر خوب با یکدیگر پاسکاری می‌کنند، سخن می‌گویند. اما نکته اساسی در مورد آن‌ها این است که پرس فوق‌العاده‌ای اعمال می‌کنند. خط دفاعی از خط هافبک، و خط هافبک از خط حمله در هنگام پرس، حمایت می‌کند. فاصله بین بازیکنان به بهترین نحو ممکن اندازه‌گیری شده است. آن‌ها هیچگاه تسلیم نمی‌شوند و به یکدیگر کمک می‌کنند».

کانون هواداران بارسلونا در ایران

«شما حتی دیدید که بوسکتس در دقیقه 91 مرتکب خطا می‌شود. اگر خطا نمی‌کرد، ممکن بود بازی 4-1 شود، اما اینطور نشد و بازی 4-0 به پایان رسید. نظم و جدیت، مهمترین رمز موفقیت بارساست».

«وقتی تلاش‌های بی‌وقفه سوارز، نیمار و اینیستا را می‌بینید، پیامی که می‌توانید از آن بدست بیاورید این است که برای موفقیت، باید همیشه تلاش کرد. هر چه هم بگوییم، نمی‌شود مطلقا مشخص کرد که بارسا تا چه اندازه خوب بوده است».
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
6+5=11
پاسخ به: آنری: «اگر عاشق فوتبال باشید، از نمایش بارسا لذت می برید»
دقیقا


سه‌شنبه، ۳ آذر ۱۳۹۴ (۵:۳۲)
 
messi-6810
پاسخ به: آنری: «اگر عاشق فوتبال باشید، از نمایش بارسا لذت می برید»
لذت بردم


دوشنبه، ۲ آذر ۱۳۹۴ (۱۹:۵۴)
 
armitaemami
پاسخ به: آنری: «اگر عاشق فوتبال باشید، از نمایش بارسا لذت می برید»
گل گفتی عشق
اصلا شاعر میگه: عاشقی راه بارسا پی مودنه همنوا با نیوکمپش بودنه
viva barca


دوشنبه، ۲ آذر ۱۳۹۴ (۱۴:۳۳)
 
Reza180
پاسخ به: آنری: «اگر عاشق فوتبال باشید، از نمایش بارسا لذت می برید»
چقدر زیبا و دلچسب صحبت میکنه..
دقیقا حرف دل همرو فکر میکنم میزنه...
نقل قول
نکته نخست برای کنترل کردن بازیکنان، همین انتقال انگیزه و تعهد پیروزی به بازیکنان است. در بازی دیشب شما در یک سو یک تیم را مشاهده کردید، و در سوی دیگر گروهی از بازیکنان که برای خودشان بازی می کردند و در
هیچ لحظه ای از بازی، تیم نبودند».

این همون اتحاد تیمه که کاملا حتی قبل این بازی از رفتار ها و حواشی و و جو کاملا میشد فهمید نه تنها بارسا یکی از ارکانش این اتحاد و دوستیشه بلکه این اتفاق در ریال نمیفته...
به طور کلی فلسفه ی تیممون همینطوره...


فکر کنم کل دنیا فهمید چرا ما فلسفه ی باشگاهمون رو دنبال میکنیم...چون توش این اتحاد و دوستی هست...چیزی که ما به دست اوردیم....و الان که اون اتحادو داریم نتیجش این تیمی هست که میبینید!

زنده باد تیری هانری تاریخی...
زنده باد بارسا و بارسایی...



دوشنبه، ۲ آذر ۱۳۹۴ (۰:۵۳)
 
BRAIN
پاسخ به: آنری: «اگر عاشق فوتبال باشید، از نمایش بارسا لذت می برید»
یک نکته ای هم از اول فصل هم مشخص بود اینکه بازیکنان رئال اصلا از سرمربی جدیدشون حساب نمی برن یعنی بهش اعتماد ندارن.


یکشنبه، ۱ آذر ۱۳۹۴ (۲۲:۴۲)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۳۰ کاربر آنلاین است. (۲۳ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۳۰

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!