به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

25 سال از نخستین دیدار پپ برای بارسا گذشت!اسطوره‌ها
فرستنده سید سجاد زرگرنتاج در تاريخ چهارشنبه، ۲۵ آذر ۱۳۹۴ (۲۱:۳۰) (۸۱۸ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: سید سجاد زرگرنتاج / FCBarcelona.ir


هافبک اسطوره‌ای بارسا نخستین دیدار خود با پیراهن تیم اصلی را در لیگا و مقابل تیم کادیز در نیوکمپ انجام داد. دیداری که در نهایت با پیروزی 2-0 کاتالان‌ها به پایان رسید. او در پایان دوران بازیگری خود در بارسا، 389 بازی انجام داد و 19 جام به همراه این تیم بدست آورد.

امروز - چهارشنبه - بیست و پنجمین سالگرد نخستین دیدار پپ گواردیولا با پیراهن بارسا بود. این اتفاق در تاریخ 16 دسامبر 1990 و در دیداری خانگی در لیگا مقابل کادیز صورت گرفت. نمایش بسیار خوب گواردیولا در آن بازی، همه را متقاعد کرد که بازیکنی قابل اتکا در خط میانی بارسا ظهور کرده است.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

اگرچه گواردیولا پیش از آن، در دیداری دوستانه مقابل بانیولز برای تیم نخست به میدان رفته بود، اما نخستین تجربه رسمی او، در دیدار مقابل کادیز اتفاق افتاد. این شانس، در حالی به پپ رسید، که هافبک اصلی تیم، گیلرمو آمور، به دلیل مصدومیت بازی را از دست داد و یوهان کرویف، به گواردیولای 19 ساله، که فصلی فوق‌العاده با بارسای ب سپری کرده بود، اعتماد کرد و در یک بازی رسمی، به او میدان داد.

مسلط در میانه میدان

گواردیولا که عادت داشت در دیدارهایی با تماشاگرانی بسیار کم در بارسا ب به میدان برود، به یک باره در برابر جمعیت 75000 نفری نیوکمپ قرار گرفت. اما بازیکن 19 ساله بارسا، که پیراهن شماره 10 را به تن داشت، به هیچ وجه تسلط خود را از دست نداد.

او در میانه میدان، هیچ نشانه‌ای از اضطراب در خود نداشت، و همان جدیتی که در عکس پیش از بازی به همراه آندونی زوبی زارتا، ناندو مونیز، خوزه رومن الکسانکو، اوزبیو ساکریستان، ریکاردو سرنا، خوره ماری باکرو، یون آندونی گویکوتکسا، میشل لادروپ و تکسیکی بگیریستین به عنوان 11 بازیکن اصلی تیم داشت، را در زمین بازی نیز حفظ کرد. هنگامی که داور مسابقه سوت شروع بازی را زد، او همان کاری را کرد که بهتر از هر چیزی بلد بود: فوتبال!

نمایشی فوق‌العاده در نخستین تجربه

گواردیولا در حالی که با پاهای خود توپ را با دقت و استادی هر چه تمام‌تر، کنترل و پخش می‌نمود، با ذهن خود بر این نکته که نخستین تجربه او، توجیهی برای نتیجه نگرفتن بارسا نخواهد بود، تمرکز می‌کرد. اگرچه در پایان بازی با نمایش بسیار خوب گواردیولا و گل‌های بگیریستین و باکرو، بارسا 2-0 به پیروزی رسید و فاصله شش امتیازی خود با اتلتیکوی رده دومی را حفظ کرد.

در پایان فصل 1990/91 نیز، بارسا قهرمانی لیگ را بدست آورد؛ و این نخستین قهرمانی لیگ، از چهار قهرمانی پیاپی تیم یوهان کرویف، ملقب به "تیم رویایی" بود.

آغاز یک عصر

تکنیک منحصر بفرد گواردیولا، و دید فوق‌العاده‌اش در میدان، همان چیزی بود که هواداران بارسا مدت زیادی به دنبال آن بودند. او فصل 1990/91 را با بارسای ب به پایان برد و در این میان، 4 بار هم با پیراهن تیم اصلی به میدان رفت. اگرچه فصل بعد، جایگاهی ثابت در میانه میدان پیدا کرد و 40 بازی را برای بارسا انجام داد.

دیری نپایید که او در بارسا تبدیل به یک ستاره تمام عیار شد، و عنوان‌های مختلفی با این تیم بدست آورد. او در حالی دوران بازیگری خود در بارسا را به پایان رساند که در 389 دیدار با پیراهن این تیم به میدان رفت، و 19 عنوان را نیز کسب کرد.

چند سال بعد، او این بار به عنوان سرمربی به بارسا بازگشت و تبدیل به پر افتخار‌ترین مربی تاریخ باشگاه شد. او که در تابستان 2008 به بارسا بازگشت، در طول چهار سال، 14 عنوان با این تیم کسب کرد؛ که این 14 عنوان شامل نخستین سه گانه تاریخ باشگاه، و همینطور 6 جامِ تکرار نشدنی که هر دو در سال 2009 اتفاق افتادند، می‌باشد.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
behzad2016
پاسخ به: 25 سال از نخستین دیدار پپ برای بارسا گذشت!
جزو کسانی هستی تو دنیا که هر چیز خوبه واست میخام عشقی به خدا


پنج‌شنبه، ۲۶ آذر ۱۳۹۴ (۲:۱۲)
 
***Leo.Messi***
پاسخ به: 25 سال از نخستین دیدار پپ برای بارسا گذشت!
کادریز



پنج‌شنبه، ۲۶ آذر ۱۳۹۴ (۰:۴۷)
 
AMiRh03EiN72N
پاسخ به: 25 سال از نخستین دیدار پپ برای بارسا گذشت!
پپ عزیز فراموش نشدنی


چهارشنبه، ۲۵ آذر ۱۳۹۴ (۲۲:۳۳)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: 25 سال از نخستین دیدار پپ برای بارسا گذشت!
هنوز خوب یادمه روزی که پاشو کرد تو یه کفش که می خواد از بارسا بره و هرچی بهش گفتن از خر شیطون پیاده نشد و هم ما رو عذاب داد و هم خودش گذرش به برشا و قطر افتاد...


چهارشنبه، ۲۵ آذر ۱۳۹۴ (۲۱:۵۹)
 
San.Andres
پاسخ به: 25 سال از نخستین دیدار پپ برای بارسا گذشت!
خاطرات فوق العاده رو برای ما رقم زدی پپ عزیز. امیدوارم هر جا، غیر از مقابل بارسا، موفق باشی.


چهارشنبه، ۲۵ آذر ۱۳۹۴ (۲۱:۳۹)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۱۲ کاربر آنلاین است. (۱۴ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۱۲

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!